Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Betaling bij vertrek energieleverancier

5 plaatsers

Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Nora zo 8 mei 2011 - 23:23

Dag,
Ik had even een vraagje. Aankomende maand gaan mn vriend en ik overstappen van Essent naar Eneco. Dit is allemaal in werking gezet en daarop hebben we 2 acceptgiro's van Essent gekregen à €25.
We moeten €25 voor gas en €25 voor electra betalen. Het gaat hier niet om een eindberekening maar echt om een boete/vertrekbedrag.
Mijn vraag is: mag dit zomaar aan ons gevraagd worden en moeten we dit betalen of kan het ook zijn dat de nieuwe leverancies (in dit geval Eneco) dit betaald?
Als iemand weet hoe het zit hoor ik het graag!
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 23:25

Bij mij betaalde Eneco dit volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 0:58

Ik had dat ook. Wij zijn van Essent naar E.on gegaan. Wij kregen 2 acceptgiro's van ieder € 50,00.. Die zijn beide vergoed door E.on.
Maar ja, je moet ze wel betalen, los van het feit of de nieuwe leverancier het wel of niet vergoedt.
Je pleegt als het ware contractbreuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  ExpressoB ma 9 mei 2011 - 1:46

Break Of Day schreef:Ik had dat ook. Wij zijn van Essent naar E.on gegaan. Wij kregen 2 acceptgiro's van ieder € 50,00.. Die zijn beide vergoed door E.on.
Maar ja, je moet ze wel betalen, los van het feit of de nieuwe leverancier het wel of niet vergoedt.
Je pleegt als het ware contractbreuk.

Klopt!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Nora ma 9 mei 2011 - 1:52

Bedankt voor de reacties!smile
Maar jullie hebben dus de acceptgiro zelf betaald en daarna een kopie van factuur naar nieuwe leverancier gestuurd?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  JD ma 9 mei 2011 - 1:59

Als je overstapt voordat je contract afloopt, mogen ze inderdaad een boete in rekening brengen. Als t goed is heb je hier zelf voor getekend.

Toen wij gingen verhuizen probeerde eneco ook iets... we bleven bij eneco, het enige wat veranderde was ons adres. kreeg ik 2 weken na de adreswijziging een acceptgiro van 100 euro, te betalen wegens contractbreuk.
Dat soort bedrijven proberen het ook gewoon....want 85% kijkt er niet eens naar en betaalt gewoon, en sja ik heb meteen gebeld om te zeggen dat ik dat niet ging betalen...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Fearie ma 9 mei 2011 - 6:59

*Marietje* schreef:Als je overstapt voordat je contract afloopt, mogen ze inderdaad een boete in rekening brengen. Als t goed is heb je hier zelf voor getekend.

Toen wij gingen verhuizen probeerde eneco ook iets... we bleven bij eneco, het enige wat veranderde was ons adres. kreeg ik 2 weken na de adreswijziging een acceptgiro van 100 euro, te betalen wegens contractbreuk.
Dat soort bedrijven proberen het ook gewoon....want 85% kijkt er niet eens naar en betaalt gewoon, en sja ik heb meteen gebeld om te zeggen dat ik dat niet ging betalen...

Het zijn ook eigenlijk gewoon een stel afzetters he, zelfde als dat ze je bellen om over te stappen. Zeg je nee, doen ze het toch :O

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Raindrop ma 9 mei 2011 - 21:40

Als je overstapt voordat het contract eindigt mogen ze inderdaad een boete aanrekenen.
En je zou kunnen vragen aan de nieuwe energieleverancier of ze die willen vergoeden maar het is niet zeker dat ze het doen.
Ik vind de boete trouwens nog meevallen. Hier is de boete als je binnen 6 maanden voordat het contract eindigt overstapt 50 euro per EAN-nummer (dus per gas, per elektriciteit) en bij meer dan 6 maanden van tevoren 75 euro per EAN-nummer.

Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 23:57

Wij moesten inderdaad ook betalen, 75 euro voor gas en 75 euro voor elektra. Maar dat heeft Nuon voor ons betaald. Ideaal dus.
Helaas was onze eindafrekening wel super hoog Sad Die gaan we nu in termijnen betalen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betaling bij vertrek energieleverancier Empty Re: Betaling bij vertrek energieleverancier

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum