Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rare situatie I deal betaling.

+6
VeryCherry
CCC
xxjojootjexx
girli
Rovine
banjer49
10 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 2:24

Ik had kaartjes besteld en die via I deal betaald. Daarbij moest ik mijn bank kiezen en heb mijn eigen codes ervoor moeten invoeren. Ook kreeg ik zoals altijd een sms met de tancode dus zou het heel logisch gezien van mijn rekening afgeschreven worden.
Vroeg mijn man gister waarvan die tickets zijn omdat het bij hem was afgeschreven!
Dus ik dacht met me domme kop ''oh dat zouden toch geen tickets voor NY zijn?''.
Dat zou raar zijn omdat ik daarvoor niks heb aangemeld zo ook geen gegevens heb gegeven dus heel logisch, maar dat was het 1e waar ik aan dacht nerd .
Dus ik schrok en zei tegen hem dat ik naar een vakantie had gekeken voor NY en dacht dat het daarvoor was.

Hoe kan het dat het via mij ging en het op een andere ing rekening word afgeschreven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 2:26

Niet. Het zou namelijk op geen enkel vlak overeen komen. Ik zou de bank bellen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  banjer49 do 10 feb 2011 - 2:30

meestal als je via ideal doet, krijg je ook nog in beeld te staan alsje meerdere rekeningen hebt, dan meot je de juiste aanklikken, heb je misschien per ongeluk de verkeerde aangeklikt??
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 2:32

Heb er geen een aangeklikt, gewoon zoals altijd de codes in de lege balken ingevoerd. Heb ff gechecked en is maar van 1 rekening gehaald dus ik hoef niet te bellen denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Rovine do 10 feb 2011 - 2:35

Ik heb 3 rekeningen bij de Rabobank en als ik via Ideal betaal moet ik altijd kiezen welke ik wil gebruiken. Is een vrij onopvallend menu, ik kijk er meestal overheen. Is niet erg, want hij staat toevallig by default op de goede.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  girli do 10 feb 2011 - 4:27

Als ik iDeal gebruik, staat ie standaard op de tweede rekening ipv op de eerste. Zo heb ik ook al eens per ongeluk geld van de verkeerde rekening af laten schrijven. Ik zou even kijken bij de boeking wel rekeningnr daar geregistreerd staat.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  xxjojootjexx do 10 feb 2011 - 6:31

Ik heb ook 2 rekeningnummers bij ing.. Mijn eigen en onze gezamenlijke. Beide internetbankieren zijn bereikbaar met dezelfde codes. Bij jou waarschijnlijk ook. En waarschijnlijk heb je zelf niet goed opgelet van welk rekeningnummer hij het ging afschrijven..
Het kan namelijk echt niet gebeuren dat het jou eigen internetbankieren is, dat jou man totaal andere codes heeft, maar dat het toch van zijn rekeningnummer af gaat. Dat is m.i. onmogelijk.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 7:24

xxjojootjexx schreef:Ik heb ook 2 rekeningnummers bij ing.. Mijn eigen en onze gezamenlijke. Beide internetbankieren zijn bereikbaar met dezelfde codes. Bij jou waarschijnlijk ook. En waarschijnlijk heb je zelf niet goed opgelet van welk rekeningnummer hij het ging afschrijven..
Het kan namelijk echt niet gebeuren dat het jou eigen internetbankieren is, dat jou man totaal andere codes heeft, maar dat het toch van zijn rekeningnummer af gaat. Dat is m.i. onmogelijk.

Nou dat is dus wel zo, want zeg toch meer dan heel duidelijk dat ik MIJN gegevens voor MIJN rekening in moest voeren en dat ik een sms kreeg op MIJN telefoon met daarin de tancode.
Het is gewoon 1x afgeschreven en dus is er verder niks aan de hand.
Mijn man heeft een eigen rekening met ZIJN eigen codes ed en het is van ZIJN rekening afgehaald.
Ik weet toch zeker wel waar ik het over heb hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  CCC do 10 feb 2011 - 7:36

Vaag... want je kreeg de tancode op je mobieltje toch? Zou niet mogen hoor... Zou echt even naar de bank... Vreemde situatie!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  VeryCherry do 10 feb 2011 - 7:37

Wow, niet zo aangebrand doen CBL
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  girli do 10 feb 2011 - 7:43

Als je eigen rekening en die van je man onder dezelfde inlogcode staan, kan jij ook zijn rekening gebruiken. Dan heeft de rekening gewoon meerdere inlogcodes. Mijn vriend en ik hebben een gezamelijke rekening waar we beiden andere inlogcodes voor hebben.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  xxjojootjexx do 10 feb 2011 - 8:48

Caribbeanlover schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik heb ook 2 rekeningnummers bij ing.. Mijn eigen en onze gezamenlijke. Beide internetbankieren zijn bereikbaar met dezelfde codes. Bij jou waarschijnlijk ook. En waarschijnlijk heb je zelf niet goed opgelet van welk rekeningnummer hij het ging afschrijven..
Het kan namelijk echt niet gebeuren dat het jou eigen internetbankieren is, dat jou man totaal andere codes heeft, maar dat het toch van zijn rekeningnummer af gaat. Dat is m.i. onmogelijk.

Nou dat is dus wel zo, want zeg toch meer dan heel duidelijk dat ik MIJN gegevens voor MIJN rekening in moest voeren en dat ik een sms kreeg op MIJN telefoon met daarin de tancode.
Het is gewoon 1x afgeschreven en dus is er verder niks aan de hand.
Mijn man heeft een eigen rekening met ZIJN eigen codes ed en het is van ZIJN rekening afgehaald.
Ik weet toch zeker wel waar ik het over heb hoor.
Sorry, maar geloof er geen snars van.. Dat zou betekenen dat het geld net zo goed van de rekening van je buurman afgeschreven zou kunnen worden... scratch

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 10:09

Caribbeanlover schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik heb ook 2 rekeningnummers bij ing.. Mijn eigen en onze gezamenlijke. Beide internetbankieren zijn bereikbaar met dezelfde codes. Bij jou waarschijnlijk ook. En waarschijnlijk heb je zelf niet goed opgelet van welk rekeningnummer hij het ging afschrijven..
Het kan namelijk echt niet gebeuren dat het jou eigen internetbankieren is, dat jou man totaal andere codes heeft, maar dat het toch van zijn rekeningnummer af gaat. Dat is m.i. onmogelijk.

Nou dat is dus wel zo, want zeg toch meer dan heel duidelijk dat ik MIJN gegevens voor MIJN rekening in moest voeren en dat ik een sms kreeg op MIJN telefoon met daarin de tancode.
Het is gewoon 1x afgeschreven en dus is er verder niks aan de hand.
Mijn man heeft een eigen rekening met ZIJN eigen codes ed en het is van ZIJN rekening afgehaald.
Ik weet toch zeker wel waar ik het over heb hoor.

Dus jullie kunnen met internetbankieren elkaars rekeningen niet bekijken?
Het zou kunnen dat dit gekoppeld staat, maar dan moet je tijdens het 'inloggen' ook de rekeningen van je man kunnen zien.
Anders is het natuurlijk een heel raar verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 22:46

Jojootje, ik ben er niet van gediend dat je mijn voor leugenaar uitmaakt. Ik zeg toch hoe het zit. Welk deel van wat ik zeg begrijp je niet?!

Cherrie Lola, ik leg het heel duidelijk uit en als Jojootje het niet snapt vind ik dat raar.

Wij hebben verschillende rekeningen bij ING waarvoor we bij elke een andere inlogcode moet invoeren.
Gister zag ik dus dat er ineens minder geld op mijn rekening stond, maar in de af - bijschrijvingen stond nergens welk bedrag dat was en hoeveel.
Ik heb buiten die kaartjes om niks anders gekocht van een groot bedrag.
Het geld is heel, maar dan ook heel duidelijk van mijn mans rekening afgeschreven.

Dus Jojootje het kan wel degelijk, ook de bank maakt wel eens fouten.
Ik ga maar even bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Lejow do 10 feb 2011 - 22:49

Caribbeanlover schreef:Jojootje, ik ben er niet van gediend dat je mijn voor leugenaar uitmaakt. Ik zeg toch hoe het zit. Welk deel van wat ik zeg begrijp je niet?!

Cherrie Lola, ik leg het heel duidelijk uit en als Jojootje het niet snapt vind ik dat raar.

Wij hebben verschillende rekeningen bij ING waarvoor we bij elke een andere inlogcode moet invoeren.
Gister zag ik dus dat er ineens minder geld op mijn rekening stond, maar in de af - bijschrijvingen stond nergens welk bedrag dat was en hoeveel.
Ik heb buiten die kaartjes om niks anders gekocht van een groot bedrag.
Het geld is heel, maar dan ook heel duidelijk van mijn mans rekening afgeschreven.

Dus Jojootje het kan wel degelijk, ook de bank maakt wel eens fouten.
Ik ga maar even bellen.

Het kan gewoon niet Lucky.
Je kunt niet zomaar in iemands anders rekening komen. Want als het volgens jou wel bij je man kan gebeuren, kan het ook net zo goed de buurman of de koningin zijn.
Ik vind trouwens dat je niet echt aardig reageert op wat er gezegd wordt...

En als je internet bankieren hebt kun je precies zien wie er wat heeft afgeschreven.
Heb je daadwerkelijk bij je mans rekening zien staan dat DAT specifieke bedrag door DAT specifieke bedrijf is afgeschreven??
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:06

Kan het niet gewoon zijn dat er een verkeerde telefoonnummer is gekoppeld bij die bankrekening nr?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:07

Lijkt me stug, want we hebben het goed geregeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:09

Het had gekund toch? Misschien is het even handig als je het even controleert. Heb je al gebeld naar de bank?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Lejow do 10 feb 2011 - 23:16

Bitterkoek_ schreef:Het had gekund toch? Misschien is het even handig als je het even controleert. Heb je al gebeld naar de bank?

Dat zei ik ook al, heb je het uberhaupt al concreet zien staan, of heb je het aangenomen omdat er geld van je rekening is afgeschreven?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:19

Zoals ik zei heb buiten dat niks duurs besteld/gekocht.
Heb gebeld, maar de wachttijden zijn erg lang en dus raadde ze aan terug te bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  xxjojootjexx do 10 feb 2011 - 23:20

bla bla bla
Lieve lucky oh nee CBL je kunt zeggen wat je wil. Maar het kan gewoon niet dat jij een ideal betaling gaat doen van bankrekening 1234, de gebruikersnaam en wachtwoord invult van 1234, de tancode opgestuurd krijgt naar het mobiele nummer wat gekoppeld is aan rekeningnummer 1234 en dat dan het geld afgeschreven wordt van 5678. Het is gewoon onmogelijk. Dit is geen fout van de bank, jij hebt waarschijnlijk gewoon niet goed gekeken.
Rolling Eyes

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:25

Dat weet ik niet, dat zou kunnen mw de bankbediende.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:25

Misschien heeft je man wel verkeerd gekeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:34

Mijn man heeft zeker weten niet verkeerd gekeken, want hij zag dat er van zijn rekening een bedrag voor tickets was afgeschreven en dat heb ik meerdere keren gezegd.

We hebben sinds kort 1 rekening opgezegd omdat we daar niks mee deden, maar dat zou er niks mee te maken moet hebben.
Ik zal het er met mijn man wel over hebben, want het is gewoon vreemd.
Ik snap het nou ook niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Lejow do 10 feb 2011 - 23:36

Bel - de - bank - dan
Als je er toch niet uitkomt? nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare situatie I deal betaling. Empty Re: Rare situatie I deal betaling.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum