Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huh,dit kan toch helemaal niet?

+10
Dolphinne
Rev3rie
Teddyaapje
Vancity_girl
PiP
Roos
Parisienne
Jeanette
Snoes
LindaK
14 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Dolphinne vr 10 dec 2010 - 0:06

In de Groter Groeien, nr 12 van dit jaar (vorige maand) stond hier een heel artikel over in.
Bioloog Annet Noorlander heeft hier een onderzoek naar gedaan samen met Geneticus Joep Geraedts

In dit onderzoek krijgt 81% van de vrouwen het meisje dat ze graag willen.
Er waren 170 vrouwen die zich aangemeld hadden en 32 hielden zich ook aan alle regels zodat die meegeteld konden worden in het onderzoek. Van die 32 vrouwen kregen 26 het gewenste meisje.

Het heeft iets te maken met de mineraalhuishouding of een mannelijke of vrouwelijke zaadcel het meeste kans heeft. Zout/niet zout eten beinvloed dit en daarnaast is het moment van bevruchting belangrijk.
Volgens het artikel is het dieet zwaarder dan dat van een nierpatient.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Dolphinne vr 10 dec 2010 - 0:25

Ik heb trouwens even gekeken of ik een officieel artikel ervan kon vinden.
Ik heb het artikel gevonden!
Het heet: Female gender pre-selection by maternal diet in combination with timing of sexual intercourse - a prospective study.
Auteur: Noorlander, A M; Geraedts, J P M; Melissen, J B M
Jaar: 2010

Helaas kan ik het artikel zelf niet downloaden (helaas heeft de universiteit waar ik studeer geen rechten hierop lijkt het), alleen de samenvatting kan ik dus zien.

Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Susan vr 10 dec 2010 - 0:35

Teddyaapje schreef:Volgens mij is het zo dat "meisjessperma" langzamer is maar langer in leven blijft in de eileiders en "jongenssperma" is sneller maar gaat sneller dood. Dus als je vóór de eisprong seks hebt is er meer kans op een meisje, en tijdens de eisprong is er meer kans op een jongen.
Kan me best voorstellen dat je door voeding de zuurtegraad van je baarmoeder ed kunt beïnvloeden waardoor of meisjessperma sneller sterft of jongenssperma langzamer (oid) wordt.
Hier was het andersom, als we op de termijnecho afgingen was bij Ezra de bevruchting pas een dag nadat we seks hadden gehad en bij Yrsa op dezelfde avond.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 23:16

Dankje Dolphinne, een vriendin van me had het artikel ook al gevonden bij de UU.

Ik heb 2 dingen ondernomen: ik hen die Annet Noorlander gemaild en het umcg gebeld.
Het umcg wist wel dat die onderzoeken bestonden, maar twijfelden er erg aan. Zeker omdat er ontzettend veel mensen afvielen omdat ze iets verkeerds hadden gedaan waardoor ze wel een jongen kregen ipv een meisje. De arts zei dat het een heel streng dieet was wat bijna niet vol te houden was.
Plus dat zij daar niet geloofden dat de kans op een meisje op die manier van 46% naar 81% kon gaan. Het kon zijn dat het in het verleden als tip werd gegeven maar nu deden ze dat niet meer.

Annet Noorlander had mij terug gemaild met verschillende info. Je wordt dan tijdens het hele zwanger worden begeleidt door iemand en bloedtesten krijg je ook. Je moet al zo'n 3 mnd van tevoren beginnen met het dieet en je krijgt precies te horen wanneer je moet sexen. Het grapje kost zo'n 1450 euro.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Printje vr 10 dec 2010 - 23:27

Ik vind het serieus te belachelijk voor woorden dat mensen dit serieus doen, mits er vanuit gezondheidsredenen wordt gedacht dan vind ik het een ander verhaal, je wilt toch een kind! Ik vind dit echt te ver gaan, zoveel mensen willen een kindje en dat lukt ze niet en anderen proberen zulke dingen omdat ze perse een meisje willen, ik vind dat dit niet moet kunnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 23:33

Ik snap dat soort reacties nooit zo goed, mijn geval dan er buiten gelaten. Wat nou als je heel graag een dochter zou willen nog, wat is daar mis mee? Je houdt evenveel van al je kinderen? Als er een manier bestaat waardoor je dat op een natuurlijke manier kan beïnvloeden zie ik het hele probleem niet. Plus dat de vergelijking met mensen die moeilijk zwanger kunnen worden natuurlijk helemaal nergens op
slaat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Printje vr 10 dec 2010 - 23:40

Ik vind dat je blij moet zijn dat je uberhaupt dus een kind kan krijgen. Wat is de volgende stap? Beste dokter doe mij graag een meisje met een IQ van boven de 120, die sociaal is, nooit huilt ja dat is mijn ideale kind. Kom op zeg, je wilt toch graag een kind...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 23:46

Die mensen zijn toch ook hartstikke blij met hun
Kinderen..? Moeten we IVF behandelingen dan ook maar afschaffen, want dan zit je ook te rommelen in het hele traject. Ik persoonlijk vind het een ouderwetse gedachte. En die laatste zin, dat zie ik eigenlijk ook niet gebeuren. Ik weet nog dat er zo'n ophef was over embryoselectie en dan was er zo'n ChristenUnie die riep dat dit niet mocht (selecteren op ziekte) want je moest het maar gewoon beter leren behandelen en leven
Kreeg je van God en daar moest je maar gewoon mee dealen.
Brr ik kreeg daar persoonlijk echt de kriebels van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Printje vr 10 dec 2010 - 23:50

IVF is een heel ander verhaal. Maar dat mensen bewust weet ik hoelang een dieet volgen om een meisje te krijgen? Leuk als eht dan toch een jongen is en die hoort dat later, ja eigenlijk wilden we een meisje.

En selecteren op ziekten is toch niet te vergelijken met het willen van een bepaald geslacht.

Ben wel benieuwd naar de redenen van mensen dan, want alleen maar 'leuker' kom op zeg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 23:56

Noem dan eens goede reden waarom het volgens jou echt niet zou kunnen? Omdat je bang bent dat het kind zich ongewenst zal voelen? Ik denk nl niet dat dat zo is.

In feite is het principe wel hetzelfde. Jij bent er niet mee eens dat men gaat rommelen in het traject om een meisje te krijgen zonder medische reden, dus op de natuurlijke manier terwijl het uiteindelijk alsnog aankomt op de snelste zwemmer dus geen man overboord.
Je zegt dus eigenlijk dat je niet moet ingrijpen in de natuur, maar IVF mag dan weer wel..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Printje za 11 dec 2010 - 0:03

Noem dan eens een reden waarom een meisje leuker zou zijn. Het gaat toch totaal nergens over dat mensen zover gaan dat ze zulke dieeten gaan volgen. Stel je eens voor dat iedereen dat zou doen.... En IVF is een totaal ander verhaal, die mensen willen een KIND en zijn daar al dolblij mee.

Vind het gewoon idioot, en al helemaal de reacties van mensen die op die site staan. Als je samen voor een kind gaat wil je een kind en niet perse een meisje. Maar goed... er zijn altijd mensen die dit wel een goed idee vinden en er zijn mensen die het gelukkig geen goed idee vinden. Ik vind dat je een kind krijgen moet beschouwen als een wonder dat je dat uberhaupt mag krijgen is toch al speciaal genoeg.




Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Teddyaapje za 11 dec 2010 - 0:37

@ Printje: Vind je het dan wel kunnen dat sommige mensen die persé een meisje willen (vraag me ook niet waarom) door blijven gaan tot ze er daadwerkelijk een hebben, met het gevolg dat ze eerst 5 "ongewenste" jongens krijgen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Susan za 11 dec 2010 - 0:48

Even los van medische redenen:

Je kunt best een voorkeur hebben, zolang je je ook maar zonder al teveel moeite over je voorkeur heen kan zetten als je niet krijgt wat je wil, ik vind namelijk dat je dat verplicht bent aan je kind. Uiteindelijk moet je gewoon willen wat je krijgt.

Zo'n dieet, ach, als dat niet enorm ingrijpend is en vrouwen hebben zoiets van, ik ga het eens proberen, zou leuk zijn als het werkt, maar als het toch een jongetje wordt dan vinden we dat ook hartstikke leuk, dan zie ik er niet zoveel kwaads in. Wel als een jongetje gewoon pertinent second-best is en je weet dat de teleurstelling blijft. Dat kun je gewoon niet maken tegenover je kind. Een kind moet gewoon welkom zijn, ongeacht het geslacht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 0:49



Ik kan die eerste vraag niet voor je beantwoorden, maar hun gevoel lijkt mij toch al reden genoeg. En dat jij het nergens over vindt gaan is jouw mening. Maar een gevoel kan je moeilijk afsluiten, gewoon omdat een ander vindt dat het belachelijk is (wat dus feitelijk ook maar een mening is en geen norm). Die mensen doen niks verkeerd, ze laten de natuur alsnog zijn gang gaan alleen helpen een beetje. Als jij van jezelf al veel melk drinkt en veel groenten eet zou je misschien ook wel sowieso een meisje krijgen.

Vindt jij die topics over een voorkeur voor een meisje of jongen ook belachelijk? Waarom
zou je ergens een taboe op zetten?

Je laatste alinea vind ik overigens veel te veroordelend. Dat er 'gelukkig' toch wel mensen zijn die volgens jou het goede inzien. Maar Printje, jouw mening is geen feit hè.


[/quote]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 3:56

Liva schreef: Het grapje kost zo'n 1450 euro.



:shock: Allemachtig zeg, alsof het allemaal al niet duur genoeg is. En dat wordt niet vergoedt denk ik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 3:59

Printje, vind je het ook idioot dat Liva een meisje wil omdat een jongetje zeer grote kans heeft op hemofilie? Dat wist je toch? Of doel je alleen op mensen die geen drager zijn van erfelijke ziektes?

En los daarvan, lijkt mij een meisje ook net ietsje leuker dan een jongen. Wat niet wil zeggen dat ik minder gelukkig ben als ik zwanger blijk te zijn van een jongen, het lijkt me op zich al geweldig om een kind te krijgen. Maar ik snap het wel, dat dieet. Of het werkt, daar ben ik ondanks wetenschappelijk bewijs wel een beetje sceptisch over.

Maar niet geschoten is altijd mis!

Liefs Tea


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Mamsie za 11 dec 2010 - 6:19

Ik vind het ook kwats, het kan misschien best wel iets werken maar je kunt er totaal niet op vertrouwen.

Wat ik mij trouwens wel afvraag is waarom nu ineens ivf terwijl je bij de eerste het gewoon hebt gedaan. Je wist de risico's van te voren.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Susan za 11 dec 2010 - 6:21

Mamsie schreef:Ik vind het ook kwats, het kan misschien best wel iets werken maar je kunt er totaal niet op vertrouwen.

Wat ik mij trouwens wel afvraag is waarom nu ineens ivf terwijl je bij de eerste het gewoon hebt gedaan. Je wist de risico's van te voren.
Het zal een hele opluchting zijn geweest dat L gezond is, ik snap best dat ze het risico niet nog eens hoeft te nemen, zeker niet als er manieren zijn om het risico te verkleinen of zelfs uit te sluiten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 6:21

Dat heb ik al vaker gezegd en ga ik niet nog een keer uitleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Printje za 11 dec 2010 - 6:32

Tea-Leaf schreef:Printje, vind je het ook idioot dat Liva een meisje wil omdat een jongetje zeer grote kans heeft op hemofilie? Dat wist je toch? Of doel je alleen op mensen die geen drager zijn van erfelijke ziektes?

En los daarvan, lijkt mij een meisje ook net ietsje leuker dan een jongen. Wat niet wil zeggen dat ik minder gelukkig ben als ik zwanger blijk te zijn van een jongen, het lijkt me op zich al geweldig om een kind te krijgen. Maar ik snap het wel, dat dieet. Of het werkt, daar ben ik ondanks wetenschappelijk bewijs wel een beetje sceptisch over.

Maar niet geschoten is altijd mis!

Liefs Tea

Zoals ik al zei wanneer er medische redenen zijn vind ik het een heel ander verhaal. Dan gaat het ook over de gezondheid van je kind.
En idd een voorkeur is normaal lijkt mij, als je inderdaad maar net zo blij bent wannee rhet toch het andere geslacht is. Maar het proberen te gaan manipuleren vind ik gewoon echt te ver gaan. Ik blijf de reden meisjes zijn leuker totale onzin vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 6:43

Het gaat bij dit dieet niet perse om meisjes, dat had je wel begrepen neem
ik aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Mamsie za 11 dec 2010 - 7:12

Liva schreef:Dat heb ik al vaker gezegd en ga ik niet nog een keer uitleggen.

Alsof ik alles lees wat jij schrijft. Hou dan ook je ivf gezeik voor je als je er geen vragen over wil. Miss aandacht.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Printje za 11 dec 2010 - 7:22

Liva schreef:Het gaat bij dit dieet niet perse om meisjes, dat had je wel begrepen neem
ik aan?

Als je de reacties van de mensen leest, die het dus volgens haar gevolfd hebben gaat het vrijwel alleen maar over ik wilde een meisje blabla en het is een meisje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 8:21

Mamsie schreef:
Liva schreef:Dat heb ik al vaker gezegd en ga ik niet nog een keer uitleggen.

Alsof ik alles lees wat jij schrijft. Hou dan ook je ivf gezeik voor je als je er geen vragen over wil. Miss aandacht.

Heb je ergens last van mamsie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 8:23

Printje schreef:
Liva schreef:Het gaat bij dit dieet niet perse om meisjes, dat had je wel begrepen neem
ik aan?

Als je de reacties van de mensen leest, die het dus volgens haar gevolfd hebben gaat het vrijwel alleen maar over ik wilde een meisje blabla en het is een meisje.

Ja, maar het dieet is niet alleen voor als je een meisje wilt. Op de site kan je lezen dat ze dit ook voor jongens doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huh,dit kan toch helemaal niet? - Pagina 2 Empty Re: Huh,dit kan toch helemaal niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum