Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relaties

+2
Zwoesj
TGR
6 plaatsers

Ga naar beneden

Relaties Empty Relaties

Bericht  TGR zo 8 mei 2011 - 1:15

Begin dit jaar heb ik mijn relatie verbroken. Sindsdien woon ik weer alleen (heerlijk) en zie ik mijn ex nog gewoon een paar keer per week om te praten, leuke dingen te doen, of gewoon ff te janken en te balen. Daarnaast zie ik ook mijn ex daarvoor ook weer regelmatig. Daardoor heb ik het gevoel dat ik in twee relaties zit zonder dat ik al teveel verwachtingen heb van ze. Ze weten van elkaar dat ik met beide contact heb (en wat er dan sporadisch gebeurt). Ze juigen niet, maar ze accepteren het.

Nu kan ik hier natuurlijk niet zo mee doorgaan. Met mijn laatste ex wil ik daarom ook het liefst het contact wat afbouwen en hem de ruimte geven om opnieuw verliefd te worden, en dat lukt me wel aardig. Maar iedere stap die ik terug zet, zorgt er bij hem voor dat hij zich gedegradeerd voelt omdat ik mijn andere ex dan nog wel zie. Ik begrijp zijn gevoel, maar wat moet ik er dan mee?

Ik sluit overigens niet uit dat ik met mijn vorige ex ooit nog eens een LAT-relatie krijg als ik mijn zaakjes nog beter op een rijtje heb. Maar mijn laatste ex moet echt door met zijn leven. Ik vind hem heel lief, schattig en leuk, maar meer op een manier waarop je je kleine broertje of je grappige neefje leuk vind. Hij is gewoon "Disney-schattig" en dat is niet echt sexy. Maar al mijn uitingen over hoe schattig ik m met vlagen vindt; in zijn wang knijpen, even mijn arm om m heen slaan, zn hand vasthouden in de bios als het een enge of spannende film is, vat hij waarschijnlijk toch anders op en ookal weet hij ook dat ik geen relatie meer met m wil, ik geef hem wel een ander gevoel. Maar als ik meer afstand neem en heel anders ga doen, dan raak ik mezelf zo kwijt en word ik ook weer zo ongelukkig.

Het slimste om te doen is natuurlijk helemaal geen contact en hem gewoon weer even laten zoeken naar wat hem gelukkig maakt, maar ik vind hem ook een fijn persoon om te kennen.

Lastige kwestie voor mij aangezien ik mensen aan wie ik ben gehecht, moeilijk uit mijn leven kan/wil bannen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 4:59

Hij voelt zich gedegradeerd, maar dat is toch juist de bedoeling, dat het van een relatie teruggaat naar een vriendschap? Als hij zich gedegradeerd voelt daardoor, wat voor verwachtingen heeft hij dan? Hoe ziet hij het voor zich, hoe het nu tussen jullie zal verlopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  TGR zo 8 mei 2011 - 6:34

Wat verrassend, een reactie van dijn Wink ik zal eens vragen wat hij in zijn hoofd heeft. Ook al vind ik dat ik meerdere keren heel duidelijk ben geweest dat ik geen relatie meer wil.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 6:37

Waarom vind je t erg dat hij zich gedegradeerd voelt? Dat is in feite toch ook de bedoeling? Je staat namelijk wel open voor een evt relatie met ex 1 maar niet met ex 2. Dan moet ex 2 dus gedegradeerd worden (en dat voelen) anders gaat ie nooit verder met zn leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 6:47

TGR schreef:Wat verrassend, een reactie van dijn Wink ik zal eens vragen wat hij in zijn hoofd heeft. Ook al vind ik dat ik meerdere keren heel duidelijk ben geweest dat ik geen relatie meer wil.

Verrassend hè! lol!
Je hebt het meerdere keren gezegd, maar misschien denkt hij dat je iets anders bedoelt doordat je verder wel lichamelijk contact zoekt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Zwoesj zo 8 mei 2011 - 7:06

Waarom wil je precies contact met hem blijven houden, ondanks dat je weet dat je hem verkeerde signalen geeft (of hij vat ze verkeerd op)? Wat zit er voor jou achter? Voel je je goed (toch nog) bij hem? Voel je je goed door het contact in het algemeen? Ben je 'bang' dat er straks geen man is die je die aandacht geeft? Of is het echt puur vriendschappelijk?

Misschien een harde en rare vraag, maar misschien kom je op andere gedachten als je er dieper over nadenkt.

Klinkt misschien krom, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel


Laatst aangepast door Zwoesj op zo 8 mei 2011 - 8:24; in totaal 1 keer bewerkt
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 8:16

Daar is een naam voor....mensen gebruiken laughcry .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Zwoesj zo 8 mei 2011 - 8:23

Dat wil ik niet zozeer gebruiken noemen,tenminste, het is het wel, maar niet bewust in ieder geval.

Okeeokee je hebt gelijk Mozz Rolling Eyes
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  CrazyGrace zo 8 mei 2011 - 8:49

mozzarella schreef:Daar is een naam voor....mensen gebruiken laughcry .

Laughing juist
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  TGR zo 8 mei 2011 - 9:33

Mensen gebruiken zou ik het vinden als ik niet eerlijk ben. Maar ik snap dat het zo overkomt. Ik vind het echter niet zo.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:36

Maar wanneer iemand horensdol van je wordt of is en je gebruikt beiden voor eigen genot (ook al ben je eerlijk), dan gebruik je mensen ook. Althans, dat is toch echt mijn mening.

Je hebt twee mannen die nog steeds of altijd al een toekomst met je zien of willen zien. Ze zijn blind van verliefdheid en blind wanneer je hen weer aandacht schenkt en horen echt niet dat je het ook met een ander doet. Even, misschien horen ze het even, maar het enige wat ze willen is met jou zijn. Dat gun je ze. En hoe eerlijk je ook bent, dat krijgen ze echt niet mee, ze willen jou en jij gebruikt ze voor eigen genot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:40

Soms zijn mensen verliefd en is eerlijk zijn niet genoeg. Dan moet je als niet-verliefde persoon, die dus de zaken iets helderder ziet, het heft in handen nemen om de ander te 'dwingen' voor zijn geluk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:46

TGR schreef:
Het slimste om te doen is natuurlijk helemaal geen contact en hem gewoon weer even laten zoeken naar wat hem gelukkig maakt, maar ik vind hem ook een fijn persoon om te kennen.


Maar dit is best egoistisch. Want je weet dat je ex je niet goed kan loslaten en op deze manier blijf je hem gewoon pijn doen. Dan kan het wel zijn dat jij hem een fijn persoon vindt om te kennen, maar soms moet je je eigen wensen aan de kant zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  TGR zo 8 mei 2011 - 9:58

Door het koophuis dat we hebben/bijna hadden samen moeten we sowieso contact hebben af en toe. Zoals het nu gaat, gaat het goed. en over twee weken zitten we bij de notaris om het huis op zijn naam te zetten. Ik zal daarna sowieso met hem gaan praten, want dan wordt het wel weer tijd voor hem, dan zijn alle technische en financiële verplichtingen ook voorbij. Ik ben blij dat we alles netjes en vriendelijk hebben aangepakt tot nu toe en ik wil ook geen haat en nijd. Maar als alles wat met het huis en geld te maken heeft, zal ik het contact ook wat losser laten. For his sake. Dan kan hij ook weer door en op zoek naar een ander of iets anders wat hem gelukkig maakt.

Maar zo zwart/wit als jullie denken en misschien handelen zit niet in mijn aard. Ik houd mensen waar ik om geef en die in feite niets hebben gedaan om een hekel aan ze te hebben, graag in de buurt.


TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Sayuri zo 8 mei 2011 - 20:04

Soms is houden van ook iemand loslaten voor zijn/haar bestwil, totdat die persoon weer steviger in de schoenen staat. Als alles rond jullie huis afgerond is, en je ex heeft nog steeds hoop, dan kun je hem beter de ruimte geven, zelfs als hij aangeeft dat hij dat niet wil of dat dat niet nodig is. Als hij het zelf niet kan, zul hem moeten dwingen verder met zijn leven te gaan.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  TGR zo 8 mei 2011 - 20:36

Als alles met het huis rond is, horen jullie hoe het verder loopt smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  CaptainSpectacular zo 8 mei 2011 - 20:38

TGR schreef:Als alles met het huis rond is, horen jullie hoe het verder loopt smile
Sterkte hug
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Sweety ma 9 mei 2011 - 2:57

Ik wilde ook nog even als spuit 11 wat zeggen wat er al is gezegd Wink

Ik heb het nu meegemaakt met mijn ex waar ik dus ook seks mee had en waar ik ook van dacht dat het weer goed zou kunnen komen. Hij is nu zo duidelijk tegen me geweest dat ik nu besef dat het gewoon echt niet meer goed gaat komen. We spreken elkaar zelden ( soms eens een reactie op hyves of FB maar dat is het dan ook wel ). Hoe moeilijk het ook is, als hij toch nog ergens hoop heeft ( en je die bewust of onbewust voedt ) dan moet je duidelijk zijn dat dat er niet meer in zit. Maar zoek dan ook geen contact of zo min mogelijk. En het contact dat jullie hebben niet lichamelijk maken. Dan doel ik op kroelen enz.

Sterkte ermee!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Relaties Empty Re: Relaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum