Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand verstand van belasting aangifte?

Ga naar beneden

Iemand verstand van belasting aangifte? Empty Iemand verstand van belasting aangifte?

Bericht  Lejow za 7 mei 2011 - 6:56

Ik ben er donderdag achter gekomen dat ik het salaris van mijn vriend verkeerd heb ingevuld bij de belasting.. Ik heb het verkeerde regeltje overgenomen... Met de juiste gegevens zouden we 300 euro minder terug krijgen dan dat er op de aangifte staat die ik in maart verstuurd heb.

Wat moet ik nu doen? Bellen en de fout doorgeven, met als gevolg dat we misschien weer onderaan de lijst komen en ons geld pas heel laat krijgen?
Afwachten, omdat dit toch eerst de voorlopige aanslag is, en het dan doorgeven?
Kijken of ze er zelf mee komen, bij de voorlopige, of eventueel bij de definitieve aanslag?

Oh man, ik schijt al 7 kleuren voor de belastingdienst, en dit maakt het er niet beter op.
Iemand die me kan helpen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van belasting aangifte? Empty Re: Iemand verstand van belasting aangifte?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 8:54

Wat je kunt doen is...

1) Wijziging op aangifte indienen. Dus gewoon een nieuwe aangifte.
2) Het geld dat teveel wordt overgemaakt, op een spaarrekening zetten en wachten of de def. aanslag.

Bij 1 wordt eerst jouw orginele aangifte behandeld. Je krijgt het geld wat jezelf hebt berekend op de rekening. Of je bent degene die steeksproefgewijs eruit wordt gehaald en dan kijken ze of de gegevens kloppen en krijg je het daadwerkelijke bedrag. Vervolgens wordt de wijziging in behandeling genomen en dan krijg je alsnog de juiste aanslag. En moet je terugbetalen.

2 werkt hetzelfde, maar dan zijn we ruim een jaar verder.

Gast
Gast

Iemand verstand van belasting aangifte? Empty Re: Iemand verstand van belasting aangifte?

Bericht  Lejow za 7 mei 2011 - 8:57

ABE schreef:Wat je kunt doen is...

1) Wijziging op aangifte indienen. Dus gewoon een nieuwe aangifte.
2) Het geld dat teveel wordt overgemaakt, op een spaarrekening zetten en wachten of de def. aanslag.

Bij 1 wordt eerst jouw orginele aangifte behandeld. Je krijgt het geld wat jezelf hebt berekend op de rekening. Of je bent degene die steeksproefgewijs eruit wordt gehaald en dan kijken ze of de gegevens kloppen en krijg je het daadwerkelijke bedrag. Vervolgens wordt de wijziging in behandeling genomen en dan krijg je alsnog de juiste aanslag. En moet je terugbetalen.

2 werkt hetzelfde, maar dan zijn we ruim een jaar verder.

Doe nummer 2 wel whahahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 8:59

Vergeet bij 2 wel te vermelden dat ze iets van rente in rekening brengen. Niet veel. Ik moet 460 euro over 2009 terugbetalen en daar zat 30 euro 'rente' bij.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 7 mei 2011 - 9:02

Ok, das te overzien :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: