Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd..

5 plaatsers

Ga naar beneden

Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd.. Empty Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd..

Bericht  remover27 za 19 maa 2011 - 2:27

Een tijd geleden heb ik perongeluk de verkeerde belasting aangifte verstuurd in plaats die van 2010 die va 2009.

Meteen gebeld en dit kon niet meer ongedaan gemaakt worden.

Vervolgens kreeg ik een brief aan met dat ik bezwaar heb gemaakt over mijn inkomstenbelasting van 2009. Wat dus niet het geval was, dus weer gebeld. Ze konden het weer niet annuleren dus moest weer afwachten.

Nu kreeg ik gisteren ineens een brief thuis dat ik als tegemoetkoming 500 euro op mijn rekening gestort krijg + de info de inspecteur heeft u bezwaarschrift niet binnen de wettelijke termijn ontvangen en daarom krijg je een tegemoetkoming.

Wat moet ik hier nu weer mee?? 2009 stond juist zo mooi op 0.

Ze kunnen telkens niks voor me doen.

Ga ik hier problemen mee krijgen? het geld stort ik natuurlijk meteen terug.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd.. Empty Re: Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd..

Bericht  Joli86 za 19 maa 2011 - 2:33

Als ik jou was zou ik het geld apart zetten tot hun erom vragen, als je het zo terug stort zonder betaalkenmerk erbij, kan het zijn dat het geld 'kwijt' raakt en dat je het later nog een keer moet terug betalen.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd.. Empty Re: Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd..

Bericht  remover27 za 19 maa 2011 - 2:34

Okee dan doe ik dat.

Maar het is wel balen het bedrag stond juist zo mooi op 0.

Domme ik!

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Joli86 za 19 maa 2011 - 2:38

Wel balen inderdaad.. Succes ermee!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Zininzon za 19 maa 2011 - 3:38

Als je het geld niet (meteen) terug stort, moet je er volgens mij rente over betalen als je de definitieve aanslag krijgt
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 za 19 maa 2011 - 4:12

Heb je wel die van 2010 alsnog verstuurd?

Als je dat niet voor 1 april doet heb je grote kans op een behoorlijke boete...

Als die 500 euro een tegemoetkoming is denk ik niet dat je je heel druk hoeft te maken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  remover27 zo 20 maa 2011 - 0:53

Ja die heb ik ook meteen verstuurd van 2010.

En het is inderdaad een tegemoetkoming van 2009.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  remover27 wo 23 maa 2011 - 23:05

Ik heb het gestort gekregen Cry

Vind dit zo stom gedoe allemaal he van die belasting dat ik niet meer ongedaan kon maken.

Nu zal ik wel weer flink gezeur ermee gaan krijgen pffff terug betalen moet ik natuurlijk zoiezo.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk wo 23 maa 2011 - 23:28

Misschien een overbodige tip, maar zorg er voor dat het geld wat je terug stort, van dezelfde rekening af komt als waar je het opgestort gekregen hebt (Mocht je het apart zetten op een andere rekening bijv)
Ik heb eens gehad op mijn 16de ofzo, dat de belastingdienst ineens 1300 euro overgemaakt had, moest naar iemand anders... heel gedoe, 2x over gebeld en ik moest maar afwachten tot ik een brief kreeg om het terug te storten. (2 maanden later kreeg ik een brief, en moest binnen aantal dagen overgemaakt worden.. vanwaar ineens die haast als ze pas die brief na 2 maanden sturen??) Maarja ik had het geld dus naar de rekening van mijn ouders over gemaakt zodat ik er zelf niet perongeluk bijkon, en zij hebben het ook terug gestort.. Uiteindelijk nog een heel gezeik geweest, kreeg een brief dat ze het niet ontvangen hadden etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: