hoe snel kindjes gaan kruipen heeft dat iets met ....
+7
snoezel
Pien
Teddyaapje
PapillonRose
Ugly Betty
Mida4you
loesje
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
hoe snel kindjes gaan kruipen heeft dat iets met ....
ik vroeg me nou eens af:
hoe snel kindjes gaan kruipen/lopen ect heeft dat iets met hun slimheid te maken??
hoe snel kindjes gaan kruipen/lopen ect heeft dat iets met hun slimheid te maken??
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Re: hoe snel kindjes gaan kruipen heeft dat iets met ....
Nee, volgens mij niet hoor. Hoe kom je daar nou bij dan?
Gast- Gast
geen idee dacht misschien als een kindje heel snel loopt dat het dan dingen sneller doorheeft en dus "slimmer" is dan een kindje dat pas met 2 jaar loopt.
loesje- Kletskop
Ik snap je gedachtegang hoor, en kan ook niet met zekerheid zeggen of het iets met intelligentie te maken heeft, maar ik denk haast van niet.
Gast- Gast
Als dat zo zou zijn dan is mijn kind wel heel erg dom. Die kan nog maar net omrollen en zitten en kruipen staat nog niet in de planning bij hem.
Sommige kindjes zijn nou eenmaal later dan andere kindjes, heeft echt niet met slimheid of wat dan ook te maken hoor..
Sommige kindjes zijn nou eenmaal later dan andere kindjes, heeft echt niet met slimheid of wat dan ook te maken hoor..
Gast- Gast
Volgens mij heeft het er niets mee te maken. Ons dochtertje is wel redelijk snel met dingen. Ze kruipt al sinds 2 weken en trekt zich al op in de box, maar kan nog net niet staan.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Nee. Mijn kinderen waren met lopen, kruipen en zitten allebei later dan gemiddeld en ik weet zeker dat ze allebei slim zijn.
Intelligentie hangt het meest af van de intelligentie en het opleidingsniveau van de ouders, en van sociaal economische status. Het is niet te voorspellen aan de hand van die motorische mijlpalen, behalve misschien als er extreme afwijkingen zijn.
Intelligentie hangt het meest af van de intelligentie en het opleidingsniveau van de ouders, en van sociaal economische status. Het is niet te voorspellen aan de hand van die motorische mijlpalen, behalve misschien als er extreme afwijkingen zijn.
Gast- Gast
Hoe snel ze zijn met kruipen e.d is afhankelijk van hun motorische ontwikkeling. Dat heeft niks met intelligentie te maken...
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk het niet. Mijn neefje wat redelijk laat met lopen +/- 19/20 maanden, maar dit komt omdat hij alles heel voorzichtig ondekt. Hij let er echt ontzettend goed op wat er in zijn omgeving gebeurd. Dit kostte hem toen der tijd volgens mij al zijn energie.
Hij was ook erg snel met andere dingen zoals dingen overgeven in handen van andere mensen (en dan ook verdeeld bijv 3 in de ene hand en 3 in de andere, en het daarna omwisselen), blokken bouwen, bakjes in bakjes stoppen en serieus alles opruimen haha. (dan wel niet in de prullenbak, maar ook in de plantenbak ) ...Toen hij dat allemaal netjes geregeld en onder de knie had ging hij lopen
Hij was ook erg snel met andere dingen zoals dingen overgeven in handen van andere mensen (en dan ook verdeeld bijv 3 in de ene hand en 3 in de andere, en het daarna omwisselen), blokken bouwen, bakjes in bakjes stoppen en serieus alles opruimen haha. (dan wel niet in de prullenbak, maar ook in de plantenbak ) ...Toen hij dat allemaal netjes geregeld en onder de knie had ging hij lopen
Gast- Gast
Toevallig heb ik hier laatst wat over gehad op mijn opleiding. Intelligentie hangt voornamelijk af van het opleidingsniveau van de ouders, de thuistaal (met name of er echt in volzinnen gesproken wordt), het sociaal-cultureel kapitaal waar men over kan beschikken in het gezin en de manier waarop de ouders met de kinderen omgaan en de ontwikkeling stimuleren.
Verder kan een kindje misschien langzaam zijn met kruipen, lopen, etc. maar wel weer snel zijn met praten bijvoorbeeld. Het ene kindje 'kiest' eerst het ene en een ander kindje weer wat anders. Uiteindelijk (als er geen problemen zijn) beheerst elk kindje zo'n beetje dezelfde vaardigheden, alleen de volgorde waarin dit gebeurt kan erg verschillen.
Verder kan een kindje misschien langzaam zijn met kruipen, lopen, etc. maar wel weer snel zijn met praten bijvoorbeeld. Het ene kindje 'kiest' eerst het ene en een ander kindje weer wat anders. Uiteindelijk (als er geen problemen zijn) beheerst elk kindje zo'n beetje dezelfde vaardigheden, alleen de volgorde waarin dit gebeurt kan erg verschillen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik liep met 9 maanden (zelfstandig en los) en heb havo en mbo gedaan...zegt dat wat? haha
Nee ik denk niet dat kindjes die snel kruipen oid persé slim zijn. Ik denk dat kindjes die er "laat" mee zijn interesse hebben en dingen doen die minder opvallen...
Nee ik denk niet dat kindjes die snel kruipen oid persé slim zijn. Ik denk dat kindjes die er "laat" mee zijn interesse hebben en dingen doen die minder opvallen...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
mijn neefje is nu bijna 15 maanden, loopt sinds zijn verjaardag en heeft nooit gekropen... lijkt me dus niet dat het met elkaar te maken heeft, aangezien hij toch echt heel slim is en al zoveel snapt dat wij keer op keer versteld staan!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
nou als het echt aan de ouders ligt dat ben ik van de melkboer hahaha grapje want mijn ouders zijn een stuk "slimmer" dat ik. ik heb mbo gedaan en mijn vader kon vwo.
loesje- Kletskop
Volgens mij liep ik zelf trouwens behoorlijk laat (ergens tussen 1,5 en 2 jaar dacht ik), maar ik was echt heel snel met praten. Op mijn tweede kon je hele gesprekken met me voeren volgens mijn moeder, en ik was ook te verstaan voor vreemden.
Uiteindelijk heb ik zelf VWO gedaan en ben nu bezig met HBO.. Ik ga er niet vanuit dat dit te maken heeft met mijn leren lopen / praten. Hoewel het wel typisch is dat ik nog steeds verbaal best sterk ben en motorisch gezien wat minder (niet dat ik een achterstand oid heb, maar werken met mijn hoofd gaat beter dan met mijn handen vind ik zelf).
Uiteindelijk heb ik zelf VWO gedaan en ben nu bezig met HBO.. Ik ga er niet vanuit dat dit te maken heeft met mijn leren lopen / praten. Hoewel het wel typisch is dat ik nog steeds verbaal best sterk ben en motorisch gezien wat minder (niet dat ik een achterstand oid heb, maar werken met mijn hoofd gaat beter dan met mijn handen vind ik zelf).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hmm.. ik heb hier niet echt een antwoord op, maar ik heb het laatst wel met de fysiotherapeut over babyontwikkeling gehad. Zij had twee punten waar ik van dacht- huh..?
Allereerst zei ze dat kinderen die vaak laat zijn met draaien en zitten ed, vaak sneller praten, omdat het vaak kinderen zijn die van het opnemen en denken zijn, minder doeners. Die schijnen eerst vooral dat deel te ontwikkelen en praten schijnt daar ook bij te horen.
Ten tweede zei ze dat kinderen die kruipen minder vaak last krijgen op latere leeftijd van dyslexie en een betere motoriek hebben (in het algemeen) dan kinderen die niet gekropen hebben, maar bv op hun billen vooruit schuiven. Dit omdat het kruipen een deel van je hersenen stimuleert wat oa gaat over links-rechts coordinatie.
Ik had er nog nooit van gehoord.. Vond het een interessante stelling....
Allereerst zei ze dat kinderen die vaak laat zijn met draaien en zitten ed, vaak sneller praten, omdat het vaak kinderen zijn die van het opnemen en denken zijn, minder doeners. Die schijnen eerst vooral dat deel te ontwikkelen en praten schijnt daar ook bij te horen.
Ten tweede zei ze dat kinderen die kruipen minder vaak last krijgen op latere leeftijd van dyslexie en een betere motoriek hebben (in het algemeen) dan kinderen die niet gekropen hebben, maar bv op hun billen vooruit schuiven. Dit omdat het kruipen een deel van je hersenen stimuleert wat oa gaat over links-rechts coordinatie.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
snoezel schreef:
Dat eerste is volgens mij wel zo, correct me if I'm wrong! Mijn moeder heeft het ook eens opgezocht omdat ik zelf een snelle prater was maar een langzame loper. Maar of dat dan met intelligentie te maken heeft, weet ik niet, ik denk van niet.
Gast- Gast
snoezel schreef:Hmm.. ik heb hier niet echt een antwoord op, maar ik heb het laatst wel met de fysiotherapeut over babyontwikkeling gehad. Zij had twee punten waar ik van dacht- huh..?
Ten tweede zei ze dat kinderen die kruipen minder vaak last krijgen op latere leeftijd van dyslexie en een betere motoriek hebben (in het algemeen) dan kinderen die niet gekropen hebben, maar bv op hun billen vooruit schuiven. Dit omdat het kruipen een deel van je hersenen stimuleert wat oa gaat over links-rechts coordinatie.Ik had er nog nooit van gehoord.. Vond het een interessante stelling....
Dyslexie is een aangeboren afwijking, dus het krijgen van dyslexie is geen gevolg het wel of niet kruipen, andersom kan wel, kinderen die dyslexie hebben, hebben een defectje in de hersenen wat er verantwoordelijk voor is dat naast het hebben van de dyslexie, ook niet gaan kruipen.
Gast- Gast
snoezel schreef:Hmm.. ik heb hier niet echt een antwoord op, maar ik heb het laatst wel met de fysiotherapeut over babyontwikkeling gehad. Zij had twee punten waar ik van dacht- huh..?
Hier zijn inderdaad aanwijzingen voor. Maar het is niet zo dat er een één op één relatie is gevonden. Er zijn ook dyslectische kinderen die wél gekropen hebben. Aanwijzingen voor dyslexie kun je wel al snel opmerken trouwens. Kinderen die pas vanaf 15 maanden hun eerste woordjes spreken bijvoorbeeld. Of kinderen die uitspraakproblemen hebben. En kinderen die moeite hebben met automatiseren (kleuren benoemen bijvoorbeeld) in de kleuterleeftijd.
Maar dyslexie heeft natuurlijk ook niks met intelligentie te maken. Dus dan nog gaat het verband kruipen/intelligentie niet op.
Gast- Gast
Dromertje schreef:snoezel schreef:Hmm.. ik heb hier niet echt een antwoord op, maar ik heb het laatst wel met de fysiotherapeut over babyontwikkeling gehad. Zij had twee punten waar ik van dacht- huh..?
Ten tweede zei ze dat kinderen die kruipen minder vaak last krijgen op latere leeftijd van dyslexie en een betere motoriek hebben (in het algemeen) dan kinderen die niet gekropen hebben, maar bv op hun billen vooruit schuiven. Dit omdat het kruipen een deel van je hersenen stimuleert wat oa gaat over links-rechts coordinatie.Ik had er nog nooit van gehoord.. Vond het een interessante stelling....
Dyslexie is een aangeboren afwijking, dus het krijgen van dyslexie is geen gevolg het wel of niet kruipen, andersom kan wel, kinderen die dyslexie hebben, hebben een defectje in de hersenen wat er verantwoordelijk voor is dat naast het hebben van de dyslexie, ook niet gaan kruipen.
Dyslexie is niet 100% erfelijk hoor. Ik geloof dat je een kans van 50% op dyslexie hebt als een van je ouders het heeft. Maar je kunt ook dyslexie hebben als je ouders dit niet hebben.
O. sorry ik nu dat je alleen zei dat het aangeboren is, niet erfelijk. Mijn excuses.
Gast- Gast
Klopt, ook uit zichzelf om kunnen rollen heeft hier mee te maken.
Door de kruislingse bewegingen gaat de 'brug' tussen de hersenen open staan en kun je beter denken.
het schijnt dan ook te helpen om voor een belangrijke toets/ examen , kruis klap spelletjes te doen, of te kruipen, of linkerelleboog / rechterknie, rechterelleboog / linkerknie te doen.
Voor een goede werk en denkhouding moeten kinderen dan ook min 15 min hun hoofd in de lucht kunnen houden (zonder ondersteuning van arm/tafel/hand)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
denk dat het meer met motorische ontwikkeling heeft te makendan met intelligentie.... Mijn neef bijvoorbeeld liep pas toen ie 1,5 was maar wel zo'n beetje een van de slimste in de familie.
Ik liep al met 9 maanden (wel gekropen) en heb ook een hele goede motoriek en ben heel goed in sporten etc. en pik bijv. met dansen dingen heel snel op.
Edit; nu ik het zo terug lees klinkt het wel een beetje met een air over mezelf hahaha
Ik liep al met 9 maanden (wel gekropen) en heb ook een hele goede motoriek en ben heel goed in sporten etc. en pik bijv. met dansen dingen heel snel op.
Edit; nu ik het zo terug lees klinkt het wel een beetje met een air over mezelf hahaha
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Dan zou onze jongste wel heeel dom zijn, ze is 13 maanden en kan nog niet omrollen laat staan kruipen.
Gast- Gast
Mijn zoontje kan alleen praten, maar voor de rest nog niks, hij kan ook nog niet zelfstandig zitten. Mijn neefje kan wel alles en is bijna 2, maar die kan niet praten. We zullen zien of ons kindje later slim word (dan zou hij de genen van zijn vader moeten hebben).
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Mama_van2 schreef:Dan zou onze jongste wel heeel dom zijn, ze is 13 maanden en kan nog niet omrollen laat staan kruipen.
Bij haar is het natuurlijk sowieso anders, als het al iets zou zeggen over je intelligentie dan geldt dat niet voor situaties waarin er iets anders aan de hand is. Ik ga er ook niet vanuit dat Ezra een lage intelligentie heeft omdat hij een taalachterstand heeft. Soms is er gewoon iets anders aan de hand.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Mama_van2 schreef:Dan zou onze jongste wel heeel dom zijn, ze is 13 maanden en kan nog niet omrollen laat staan kruipen.
Bij haar is het natuurlijk sowieso anders, als het al iets zou zeggen over je intelligentie dan geldt dat niet voor situaties waarin er iets anders aan de hand is. Ik ga er ook niet vanuit dat Ezra een lage intelligentie heeft omdat hij een taalachterstand heeft. Soms is er gewoon iets anders aan de hand.
Daar heb je ook gelijk in hoor het was ook een beetje sarcastische bedoeld omdat ik mezelf niet kan voorstellen dat je echt denkt dat het vroege of late kruipen iets met inttelligentie te maken heeft.
Hoe gaat het nu met Esra ? Ik las in een ander topic dan hij meer gaat praten ?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» gaan jullie kindjes snel slapen?
» Hoe ontdekten jullie kindjes het kruipen?
» Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?
» wat gaan jullie met de kindjes ondernemen...
» Hoelaat gaan jullie kindjes naar bed?
» Hoe ontdekten jullie kindjes het kruipen?
» Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?
» wat gaan jullie met de kindjes ondernemen...
» Hoelaat gaan jullie kindjes naar bed?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: