Hoe ontdekten jullie kindjes het kruipen?
+11
Coccinelle
Thunder
sheila123
Monnie
duckie
M@niek
Barbabella
Susan
Mamsie
Liadan
Parisienne
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe ontdekten jullie kindjes het kruipen?
N. is nu bijna tien maanden. Ze kan al aardige tijd zelfstandig goed rechtop zitten, daar was ze wel vlot mee. Stappen/lopen gaat ook goed, ze zet al echte stapjes als je haar aan twee handen vasthoudt en loopt zo al een aantal meter makkelijk vooruit. Zelfstandig kan ze het nog niet hoor, maar ze heeft het gevoel van stappen zetten al wel heel goed door.
Echter, kruipen heeft ze nog helemaal niet door. Sterker nog, ze wil totaal niet op haar buik liggen. Dit vindt ze vreselijk en gaat gelijk schreeuwen, gillen en huilen. Ik heb het idee dat als ze bijna nooit op haar buik ligt ze ook het kruipen niet doorkrijgt, het begint toch meestal met tijgeren namelijk?
Dus, hoe 'ontdekten' jullie kindjes het kruipen? Deden ze dit vanaf de buik, dan omhoog, knietjes eronder en zo voort bewegen? Of deden ze het vanuit zit, op een bepaalde manier draaien/naar voren leunen en op die manier op de knietjes terecht komen?
Echter, kruipen heeft ze nog helemaal niet door. Sterker nog, ze wil totaal niet op haar buik liggen. Dit vindt ze vreselijk en gaat gelijk schreeuwen, gillen en huilen. Ik heb het idee dat als ze bijna nooit op haar buik ligt ze ook het kruipen niet doorkrijgt, het begint toch meestal met tijgeren namelijk?
Dus, hoe 'ontdekten' jullie kindjes het kruipen? Deden ze dit vanaf de buik, dan omhoog, knietjes eronder en zo voort bewegen? Of deden ze het vanuit zit, op een bepaalde manier draaien/naar voren leunen en op die manier op de knietjes terecht komen?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Hoe ontdekten jullie kindjes het kruipen?
Onze dochter tijgerde vanaf dat ze 9 maanden was, toen ze 1 jaar was ging ze kruipen. Ze ging toen vanuit lig en duwde dan haar armen en knietjes de lucht in.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ja vanaf de buik, eerst schuivend naar achter, toen schuivend naar voren en toen echt kruipen.
Sommige kinderen gaan ook wel vanuit zit naar de zijkant leunen en dan kruipen.
Sommige kinderen gaan ook wel vanuit zit naar de zijkant leunen en dan kruipen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Hier deden ze dat gewoon op een gegeven moment, omdat ze op onderzoek uit wilden. Ze lagen vaak ook te spelen op een kleedje en draaiden zich dan zelf vaak op hun buik.
Misschien gaat ze wel op haar kont schuiven of slaat ze het kruipen over.
Misschien gaat ze wel op haar kont schuiven of slaat ze het kruipen over.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik liet Levi op een speelkleed spelen en dan wilde hij vanzelf naar speelgoed wat wegrolde. Dan ging hij op handen en voeten staan en tussen zijn benen door kijken. En toen op zijn knietjes. En ineens kwam ie vooruit. Hij was toen bijna 8 maanden.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Ze ging eerst vanuit zit schuiven op de billen en zich dan vooruit trekken met de handjes en langzaam is dat over gegaan in kruipen. Eerst met één been schuiven en één been kruipen, later met beide benen kruipen.
Gast- Gast
niet! haha. F.elice die schuift op dr kont.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
hier ligt ze op haar buik en schoof ze eerst achteruit... en nu komt ze ook vooruit en ondertussen gaat het nog aardig snel ook... op het KDV zaten ze er ook van te kijken hoe snel ze is....
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
N. begon met 8 maand met buikschuiven. Nu kan hij net sinds vorige week kruipen. En zoals hiervoor ook al gezegd, misschien slaat jou meisje het wel over. Ik zou haar gewoon lekker haar gang laten gaan, hoe zij het liefst speelt. Verder ontwikkelen komt vanzelf wel.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Hier precies hetzelfde alleen ging onze dochter tijgeren met 11 maanden.Liadan schreef:Onze dochter tijgerde vanaf dat ze 9 maanden was, toen ze 1 jaar was ging ze kruipen. Ze ging toen vanuit lig en duwde dan haar armen en knietjes de lucht in.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Mijn jongste wilde ook niet op de buik liggen, hij vond het vreselijk! Uiteindelijk kon hij met een jaar zelfstandig zitten en daarna ging hij ook tijgeren. Met 15 maanden kon hij kruipen, lopen doet hij echter nu nog steeds niet.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Rataplan schreef:Mijn jongste wilde ook niet op de buik liggen, hij vond het vreselijk! Uiteindelijk kon hij met een jaar zelfstandig zitten en daarna ging hij ook tijgeren. Met 15 maanden kon hij kruipen, lopen doet hij echter nu nog steeds niet.
Wat vervelend dat hij nog niet loopt. Voor jou dan bedoel ik he. Lijkt me erg zwaar. ( ik weet dat het komt door zn achterstand )
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mamsie schreef:Rataplan schreef:Mijn jongste wilde ook niet op de buik liggen, hij vond het vreselijk! Uiteindelijk kon hij met een jaar zelfstandig zitten en daarna ging hij ook tijgeren. Met 15 maanden kon hij kruipen, lopen doet hij echter nu nog steeds niet.
Wat vervelend dat hij nog niet loopt. Voor jou dan bedoel ik he. Lijkt me erg zwaar. ( ik weet dat het komt door zn achterstand )
Ach, het went. Hij weegt ook maar 9 kilo, dus dragen is nog 'makkelijk' te doen. Maar ik merk wel dat ik toe ben aan wat nieuws qua ontwikkeling. Hij doet al zo lang hetzelfde, het zou leuk zijn als eens wat nieuws deed.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Hier vond ze het eerst ook nooit leuk om op haar buik te liggen, toen ze eenmaal goed kon rollen vond ze het niet erg meer. Ze ging in eerste instantie achteruitschuivend de kamer door, toen ging het naar vooruit schuiven, daarna tijgeren en nu kruipt ze echt sinds een wk of 2.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Echt kruipen kan ze hier nog niet, maar proberen doet ze wel heel erg. Ze draait zich met spelen regelmatig op haar buik. En een paar weken geleden bedacht ze ineens dat op onderzoek uitgaan ook wel leuk kon zijn. Alleen is het meer spartelen op het droge en komt ze nog niet vooruit Maar ze is wel al driftig aan het oefenen en het spartelen begint al steeds minder te worden en de bewegingen gaan al meer op kruipen lijken. Alleen nu nog vooruit komen en dan kan ze het echt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
T. is een echte buikligger, hij wil niks anders! Hij ging met 6,5 maanden een beetje vooruit met tijgeren maar dit kostte hem echt heel veel moeite. Nu gaat hij het hele huis door en gaat hij sinds 2weken ook in kruiphouding zitten. Het lukt hem alleen nog niet om met zn knieen vooruit te schuiven dus hij gaat als een soort van rups vooruit.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Eerst kon ze alleen maar linksom rondjes draaien. Twee weken geleden begon ze met tijgeren. Ze kan alleen maar vooruit, achteruit lukt nog niet. Inmiddels gaat ze steeds op d'r knietjes zitten met gestrekte armen, daarna valt ze om.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ons kindje is 11 maanden en kan alleen nog maar tijgeren en rondjes draaien. Hij sleept zich via zijn handjes naar voren en zijn beentjes beweegt hij dan niet. We helpen hem af en toe wel mee bij zijn beentjes maar de link is nog niet gevallen
Gast- Gast
Rataplan schreef:Mijn jongste wilde ook niet op de buik liggen, hij vond het vreselijk! Uiteindelijk kon hij met een jaar zelfstandig zitten en daarna ging hij ook tijgeren. Met 15 maanden kon hij kruipen, lopen doet hij echter nu nog steeds niet.
Hier precies hetzelfde, bij onze jongste. Met 1 jaar kon ze goed zitten, daarna ging ze met 14 maanden tijgeren en nu met 15 maanden kruipt ze.
Gast- Gast
Hier tijgert ze nu ruim 2 maanden. Kruipen kan en/of wil ze nog niet, ze komt waar ze zijn moet en dat is voor haar het belangrijkste denk ik. Ze kan inmiddels sinds anderhalve week wel in kruiphouding zitten en rechtop op de knietjes. Ik denk zelf dat ze mischien het echte kruipen zelfs over gaat slaan. Dat deed ik zelf ook.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Teddyaapje schreef:T. is een echte buikligger, hij wil niks anders! Hij ging met 6,5 maanden een beetje vooruit met tijgeren maar dit kostte hem echt heel veel moeite. Nu gaat hij het hele huis door en gaat hij sinds 2weken ook in kruiphouding zitten. Het lukt hem alleen nog niet om met zn knieen vooruit te schuiven dus hij gaat als een soort van rups vooruit.
de human centipede
Gast- Gast
Hier begon het met teigeren en daarna kruipen! Al teigert hij nu soms nog wel eens als hij ergens snel wilt zijn haha
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» hoe snel kindjes gaan kruipen heeft dat iets met ....
» Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?
» Wanneer bij jullie kindje het 'begin' van kruipen...
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» is dit bij jullie kindjes ook zo?
» Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?
» Wanneer bij jullie kindje het 'begin' van kruipen...
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» is dit bij jullie kindjes ook zo?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: