Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

+11
SarahKey
Parisienne
Linda
Jazzlyn
loesje
Tania
MamaDaan
Theezakje13
Happydobby
Star007
Aimee
15 plaatsers

Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Aimee ma 22 okt 2012 - 4:07

Luuk zijn lijntjes (gewicht en lengte) buigen een beetje af, hij groeit minder hard dan in de eerste maanden. Het Cb vind het niet zorgelijk verder, en ik ook niet omdat ik denk dat hij gewoon heel veel verbrand op een dag (zitten, kruipen, staan; hij zit echt geen seconde stil). Maar nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel klopt, groeien bewegelijke kindjes minder hard dan de wat 'luiere' kindjes?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 4:10

T wordt maandag weer gewogen en gemeten, maar hier gaat dat tot nu toe niet zo op. Qua lengte komt ze boven de bovenlijn uit, qua gewicht zit ze boven de middenlijn.

Edit: o ja, en ze is héél beweeglijk! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Star007 ma 22 okt 2012 - 4:11

Hier een redelijk lang en flink kind, wat veel stil zit. Maar of dit vaak zo is, zou ik niet weten hoor.


Laatst aangepast door Star007 op ma 22 okt 2012 - 4:12; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Happydobby ma 22 okt 2012 - 4:11

Mijn zoon was ook altijd erg bewegelijk. met 6 maanden tijgerde hij de woonkamer al door. Zijn gewicht was onder de lijn maar zijn lengte niet. Inmiddels is hij op goed gewicht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Theezakje13 ma 22 okt 2012 - 4:12

K is ook enorm beweeglijk. Maar hij heeft eigenlijk altijd dezelfde lijn gehad in de groeicurve.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  MamaDaan ma 22 okt 2012 - 4:42

T is ook superbeweeglijk en zit geen seconde stil, sinds hij kan kruipen, staan enzo buigen zijn lijntjes ook af, zowel lengte als gewicht, niet zorgelijk, maar het cb raadde me aan iets meer calorieen en goede vetten aan zijn voeding toe te voegen, zoals vlees in boter bakken, boterham met boter + beleg besmeren(ik deed eerst óf boter óf beleg), een extra eetmomentje inlassen (wat hier trouwens echt niet werkt, want hij heeft gewoon ook geen honger)
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Tania ma 22 okt 2012 - 4:44

J. is ook erg bewegelijk maar die zit met z'n lengte ergens op of iets boven de +1 lijn en met zijn gewicht iets boven de middellijn

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  loesje ma 22 okt 2012 - 4:56

nee dat is onzin mijn broer was gewoon gemiddeld en was zijn eerste jaar erg druk. Ik was een rustige baby en zat net ietsjes boven het gemiddelde net als onze zoon Alex die ook gewoon rustig van aard is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Jazzlyn ma 22 okt 2012 - 5:38

loesje schreef:nee dat is onzin mijn broer was gewoon gemiddeld en was zijn eerste jaar erg druk. Ik was een rustige baby en zat net ietsjes boven het gemiddelde net als onze zoon Alex die ook gewoon rustig van aard is.



Dat is wat om gelijk te zeggen'dat is onzin'.

Nee, het kan kloppen. Er zijn kindjes bij wie de bewegelijkheid een rol speelt in het toenemen van het gewicht. Bij mijn oudste is dit op oudere leeftijd idd een rol gaan spelen en de kinderarts gaf aan dat het kan. Het hoeft nie t, het kan. Vaker niet dan wel hoor. Maar geen zorgen maken, zolang hij blijft groeien (hetzij slechter) is het goed. L. zijn lijn heeft het laatste jaar flink afgebogen, maar nu klimt hij heel langzaam weer omhoog!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Linda ma 22 okt 2012 - 5:44

Mijn dochter haar babyvetjes werden een stuk minder toen ze eenmaal kon tijgeren. Opzich is het logisch dat een kind dan meer calorieën gaat verbranden en daardoor iets minder hard groeit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Parisienne ma 22 okt 2012 - 5:49

Hier ging de lijn ook wat afbuigen toen N. wat actiever bezig was met kruipen, staan en lopen. Dus nee, 'onzin' is het zeker niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  SarahKey ma 22 okt 2012 - 6:06

S is een héél bewegelijk kind en is lichter dan gemiddeld. Qua lengte is hij wel 'goed'.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  _Lana_ ma 22 okt 2012 - 6:10

Mijn dochter is heel erg beweeglijk en haar lijntje boog ook af. Dus het zou wel kunnen kloppen, ze verbranden natuurlijk veel meer.
Maar goed, het is natuurlijk van meer factoren afhankelijk.
Mijn dochter eet ook heel weinig.

Het was niet zorgwekkend, maar ze was al veel te klein.
Ik maak me er overigens geen zorgen over.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Schism ma 22 okt 2012 - 6:33

Hier gaat het niet op. K is vanaf dag 1 altijd heeeeel beweeglijk geweest en zat en zit zowel met lengte als met gewicht tegen de bovenste lijn aan.
En hij zit echt letterlijk nooit stil!
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Thunder ma 22 okt 2012 - 6:54

Mijn jongste deed amper wat en boog af, terwijl de oudste veel kon en deed en die was aan de stevige kant tot zijn 2de.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Aimee ma 22 okt 2012 - 8:24

Hmm het verschilt dus echt gewoon per kind...
Nouja, hij eet en drinkt goed, ontwikkelt goed, is gewoon een heerlijk kind, dus ik maak me ook geen zorgen smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 8:31

Aimee ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit hoor.. Mijn dochter groeide eerst heel hard:

Geboorte 3555 gram
8 wkn 5490 gram
3mnd 6230
4mnd 7110
6mnd 7660

Tussen de laaste twee keer ben ik nog een keer geweest om te wegen en toen was ze (7500) dus ineens buigt ook haar lijntje af..
Maar daarbij slaapt ze amper (hooguit een half uur tot uur per dag)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Twellie ma 22 okt 2012 - 19:28

Hier zijn ze beiden lang en slank voor de leeftijd en ze bewegen veel, vooral de jongste kan geen seconde stil zitten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegelijke kindjes, minder snel groeien? Empty Re: Bewegelijke kindjes, minder snel groeien?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum