Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erg raar, Jaarafrekening

5 plaatsers

Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  studiebol wo 8 dec 2010 - 9:48

We hebben vandaag onze jaarafrekening gekregen en moet 1,75 bij betalen, dus dat valt nog wel mee. Maar ze gaan wel ons termijnbedrag verlagen, waarom dat dan weer is weet ik niet dus ik heb hem maar meteen weer verhoogd!

Maar nu had ik in oktober het op de internetsite van Nuon onze standen ingevoerd en zouden we wel 300 euro terug kunnen krijgen, dus ik vind het nu zo raar dat het 2 maanden later niet meer zo is.
Snappen jullie hoe dat kan? Kan me namelijk niet voorstellen dat we in 2 maanden zoveel verbruikt hebben dat we ineens heel iets moet bij betalen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Rebecca wo 8 dec 2010 - 10:38

hebben ze misschien het voorschot voor de komende maand er al afgehaald? Wij krijgen naar aanleiding van onze jaarafrekening geld terug, en dat krijgen we zo rond de tijd dat we normaal ons voorschot betalen, en die halen ze er dan gelijk af.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:05

"Volgens de gegevens waarover ik nu bezit". Dus houd dat ook altijd in je achterhoofd wanneer je een meterstandenserviceonlinegebeuren gaat invullen. smile

Ergens is het logisch dat het computersysteem jullie maandbedrag naar beneden gooit. Want jullie hoeven maar 1 euro en 75 eurocent bij te betalen. (Mazzelaars!) Dus jullie betalen nu teveel. Hoe dat systeemcryptisch werkt kan ik niet uitleggen, ik kan het alleen voor mezelf verklaren. Embarassed

In januari gooi ik hem ook weer 20 euro omhoog, want ik spaar liever zonder het te weten, dan dat ik moet bij betalen zonder het te weten. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Effie_O wo 8 dec 2010 - 19:46

Bij onze jaarafrekening hebben ze een schatting gemaakt, hebben toen niks door moeten geven en ze zijn niet langs geweest. Volgens hun berekening zouden we 180 euro moeten bijbetalen, als we zelf gingen rekenen zouden we 750 euro terug moeten krijgen (eerste jaar dat we hier wonen, vorige bewoner gebruikte heel veel stroom).
We hebben zelf 2x moeten bellen om dit door te geven en te regelen. Het is toen gelukt om het goede bedrag terug te krijgen gelukkig. Hebben ze het maandbedrag meteen fors naar beneden gegooid, maar zelf ook weer een beetje hoger gezet.

Kijk er zelf nog eens goed naar en bel er eventueel achteraan. Het klopt dus niet altijd, wat ze berekenen!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 20:37

Isa schreef:
Ergens is het logisch dat het computersysteem jullie maandbedrag naar beneden gooit. Want jullie hoeven maar 1 euro en 75 eurocent bij te betalen. (Mazzelaars!) Dus jullie betalen nu teveel.
Nee, natuurlijk niet. Als je bij moet betalen, hoe weinig ook, heb je op jaarbasis te weinig voorschot betaalt. Als je geld teveel betaalde, had je wel geld teruggekregen.

De enige verklaring die ik heb, is dat de energiekosten in de tussentijd gedaald zijn en dat ze van die daling uit zijn gegaan. (Dalende energiekosten --> dus je hoeft minder bij te betalen dan in eerste instantie berekend --> en je bent komend jaar ook goedkoper uit).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 23:17

Maple schreef:
Isa schreef:
Ergens is het logisch dat het computersysteem jullie maandbedrag naar beneden gooit. Want jullie hoeven maar 1 euro en 75 eurocent bij te betalen. (Mazzelaars!) Dus jullie betalen nu teveel.
Nee, natuurlijk niet. Als je bij moet betalen, hoe weinig ook, heb je op jaarbasis te weinig voorschot betaalt. Als je geld teveel betaalde, had je wel geld teruggekregen.

De enige verklaring die ik heb, is dat de energiekosten in de tussentijd gedaald zijn en dat ze van die daling uit zijn gegaan. (Dalende energiekosten --> dus je hoeft minder bij te betalen dan in eerste instantie berekend --> en je bent komend jaar ook goedkoper uit).

Ja, natuurlijk wel. Ga me nu niet lopen afstrijden dat het best logisch is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 23:55

Mwah, dan zal ik misschien gewoon wel dom zijn. Maar in mijn logica is het zo dat als je nu geld terugkrijgt, ookal is met maar 1,75, dan heb je over dit jaar 1,75 teveel betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 0:04

Maple schreef:Mwah, dan zal ik misschien gewoon wel dom zijn. Maar in mijn logica is het zo dat als je nu geld terugkrijgt, ookal is met maar 1,75, dan heb je over dit jaar 1,75 teveel betaald.

Die beredenering klopt ook voor mensen, maar niet voor bepaalde systemen. De logica erachter is mij nog altijd niet helder, maar er zit wel logica in de berekening die eruit komt. Die vervolgens niet valt uit te leggen, dus daar zit je dan ook weer mee. Gewoon weer omhoog zetten die hap en dan is het probleem opgelost. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  _Inge_ do 9 dec 2010 - 1:42

In januari zal je voorschotbedrag ook wel weer worden aangepast..kan je hem weer veranderen;) 2x per jaar in januari en juli en bij je jaarafrekening worden de bedragen aangepast.
_Inge_
_Inge_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 114
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Lady1984 do 9 dec 2010 - 4:05

Maple schreef:
Isa schreef:
Ergens is het logisch dat het computersysteem jullie maandbedrag naar beneden gooit. Want jullie hoeven maar 1 euro en 75 eurocent bij te betalen. (Mazzelaars!) Dus jullie betalen nu teveel.
Nee, natuurlijk niet. Als je bij moet betalen, hoe weinig ook, heb je op jaarbasis te weinig voorschot betaalt. Als je geld teveel betaalde, had je wel geld teruggekregen.

De enige verklaring die ik heb, is dat de energiekosten in de tussentijd gedaald zijn en dat ze van die daling uit zijn gegaan. (Dalende energiekosten --> dus je hoeft minder bij te betalen dan in eerste instantie berekend --> en je bent komend jaar ook goedkoper uit).

Bij mij is het zo dat bij de jaarafrekening ook het voorschot van de komende maand direct meegenomen wordt in de berekening. Dus als ik 100 teveel betaald heb in een jaar en mijn voorschot is ook 100, dan krijg ik dus niks terug en wordt mijn volgende voorschot verrekend met de jaarafrekening. Zo kan het dus dat je én niks terug krijgt of juist bij moet betalen, maar dat je maandbedrag volgende periode wel omlaag gaat.

Edit: zoals Rebecca in het kort zegt dus Very Happy
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  studiebol vr 10 dec 2010 - 1:08

Er is hier iemand aan de deur geweest en ik was toen ook thuis en hij heeft de meterstanden doorgeven en die heb ik toen daarna op geschreven en die komen overeen met wat nu op de rekening staat. Dus dat zal kloppen.

Wij hebben voor 3 jaar een vaste prijs afgesproken dus wat maple zegt zou idd kunnen kloppen alleen bij ons niet dus dat gaat niet op..

Wat ik wel op de rekening zie staan is dat we moeten betalen voor transportkosten, kosten voor beheer en onderhoud van het netwerk. Dus misschien als ze die niet in rekening hadden gebracht hadden we wel geld terug gekregen. Maar dan hadden daarover als nog wel een rekening gekregen denk ik, dus dan maakt dat ook niet uit.

En tja die 1,75 het is geen super bedrag wat we moeten betalen dus dat maakt niet uit, maar ik heb ons maandbedrag meteen weer omhoog gezet, we missen dat geld nu ook al elke maand en dat gaat prima dus dat laat ik maar liever zo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg raar, Jaarafrekening Empty Re: Erg raar, Jaarafrekening

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum