Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help Jaarafrekening!

+9
Poisongirl
Didi
CCC
Blair
rapa nui
Reeza
Raindrop
TukTuk
M@niek
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 5:24

Vandaag heb ik een brief van nuon gekregen dat we binnenkort de jaarafrekening krijgen en ter voorbereiding een brief dat we moesten bijbetalen.

Vorig jaar heb ik ongeveer 200 bij moeten betalen en dat wist ik omdat we een lage maandlast hadden, de maandelijkse termijn was een stuk omhoog gegaan dus had verwacht dit jaar niet of nauwlijks bij te moeten betalen (wasmachine e.d. staat wat meer in met een kind in huis).

Bij het invullen een tijdje geleden gaf het systeem ook aan dat er iets niet klopte maar totaal geen verstand van dus toch maar doorgestuurd. Nu kijk ik via internet wat ik moet bijbetalen en ben me een hoedje geschrokken meer als 2000 euro :O volgens mij is er iets niet goed gegaan. Ik kan dat echt niet ophoesten en een maandelijke termijn van 275 euro gaat ook niet lukken. Jeetje wat moet ik nu doen ik ben er echt verdrietig over.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 5:25

Wat betaal je nu per maand als voorschot?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 5:28

Dat is wel heel erg veel. Lijkt me inderdaad dat er iets niet klopt, hoop ik althans voor je.
Even contact opnemen met het bedrijf en alles opnieuw bekijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 5:30

Ik betaal nu rond de 100 euro per maand, en vorig jaar was dat maar 70 ofzo. Dus ik had toen wel verwacht dat ik moest bijbetalen (vorig jaar dan).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 5:35

Dan lijkt het me sowieso sterk dat je 2000 euro moet betalen... dan zou je ruim 250 euro per maand hebben verbruikt, dat is echt onmogelijk :nopompom: .... Ik zou zeker even bellen om te vragen hoe & wat. Is die 2000 euro niet het bedrag dat je uiteindelijk kwijt was, dus dat je er 800 euro overheen zit? (Nog veel te veel, maar dat scheelt al?)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 5:36

Sowieso een tip voor aankomend jaar; Iedere maand de meterstand opschrijven

Weet je zeker dat je de juiste meterstand hebt doorgegeven? Controleer even de doorgegeven meterstand met de meterstand nu. Wanneer heb je de meterstand doorgegeven?

Overigs is 100 euro per maand ook vrij weinig denk ik hoor. Woon je in een 1 gezinswoning? Wij betalen 150 euro per maand en dan ben ik het grootste gedeelte van de tijd niet thuis.

Hoe hoog ligt je verbruik van afgelopen jaar? Hoeveel M3 gas en hoeveel KwH aan stroom?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Raindrop vr 6 jul 2012 - 5:36

Denk je niet dat je de stand verkeerd heb doorgegeven? Misschien een komma verkeerd? Staat de stand die je door hebt gegeven ook op de afrekening? Ik zou die eens controleren met wat de stand nu is. Klopt het ongeveer? Of helemaal niet?
En verder zou ik ook sowieso Nuon bellen hierover.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Reeza vr 6 jul 2012 - 5:36

Voor gas en licht, 100 euro? In wat voor huis woon je dan?
Ik betaal ook 100 euro, appartement van 65m2, 1978 en enkel glas. Krijg wel vaak wat terug, maar denk nu niet meer met die gestegen prijzen.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 5:39

Reeza schreef:Voor gas en licht, 100 euro? In wat voor huis woon je dan?
Ik betaal ook 100 euro, appartement van 65m2, 1978 en enkel glas. Krijg wel vaak wat terug, maar denk nu niet meer met die gestegen prijzen.

Heb je de prijs nu nog op variabel staan? Op dit moment is bij heel veel energiebedrijven het vaste tarief een stuk voordeliger! Wij zaten voorheen bij essent, en betaalden 64 cent aan gas per m3, variabel. Overgestapt naar Greenchoice, betalen nu 60 cent per m3, en vanaf 1 juli zijn de prijzen gestegen naar bijna 69 cent bij essent! :O Ben dus erg blij dat ik overgestapt ben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Reeza vr 6 jul 2012 - 5:41

AngelNyn schreef:
Reeza schreef:Voor gas en licht, 100 euro? In wat voor huis woon je dan?
Ik betaal ook 100 euro, appartement van 65m2, 1978 en enkel glas. Krijg wel vaak wat terug, maar denk nu niet meer met die gestegen prijzen.

Heb je de prijs nu nog op variabel staan? Op dit moment is bij heel veel energiebedrijven het vaste tarief een stuk voordeliger! Wij zaten voorheen bij essent, en betaalden 64 cent aan gas per m3, variabel. Overgestapt naar Greenchoice, betalen nu 60 cent per m3, en vanaf 1 juli zijn de prijzen gestegen naar bijna 69 cent bij essent! :O Ben dus erg blij dat ik overgestapt ben.

Nee ik heb op 29 juni mn tarief vast gezet Wink
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 5:42

Heb je trouwens niet perongeluk de stand van het gas ingevuld bij stroom en omgekeerd?

Overigs moet je er ook rekening mee houden dat we een hele strenge winter hebben gehad. Wij hadden 2 jaar geleden in een jaar tijd een lager gasverbruik, dan onze laatste afrekening van ons oude huis, die van september tot april liep.. We hadden in die paar maanden tijd 300m3 meer verbruikt dan het jaar er voor in een heel jaar..


Laatst aangepast door AngelNyn op vr 6 jul 2012 - 5:44; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  rapa nui vr 6 jul 2012 - 5:43

Of afwachten of er even achteraan bellen om je rustiger te voelen. Ik had vorig jaar bij Essent op hun site ook gekeken nadat ik mijn meterstanden had doorgegeven en voordat ik hun eindafrekening ontving en kreeg toen ook een idioot hoog bedrag te zien dat ik moest bijbetalen. Klopte toen niet zat denk ik een verrekening in over het hele komende nieuwe jaar tot aan de nieuwe eindafrekening. Ik kreeg uiteindelijk nog geld terug.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 5:48

Wij wonen in een eengezinswoning met overal dubbel glas en we hebben een zonneboiler die dus het water verwarmd via de zon.

Als ik het verbruik vergelijk met vorig jaar zie ik wel wat meer verbruik dit jaar maar geem extreme verschillen.

Mijn moeder is meteropnemer geweest en die denkt dat ik de energiemeters heb omgedraaid. We hebben dus een gasmeter en 2 enegiemeters.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 5:50

We hebben idd een strenge winter gehad maar natuurlijk ook een goede voorzomer. En we hebben vorig zelfs een nieuwe thermostaat aangeschaft die we in konden stellen, want ander zetten wij in de winter smorgens vroeg al de kachel aan om het warm te hebben en nu hoeft niet meer omdat we dat hebben ingesteld dus hoeft dat ding niet onnodig aan te staan, dus ik snap het gewoon niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Blair vr 6 jul 2012 - 5:54

Had ik ook 2 jaar terug, precies hetzelfde, en ik wist zeker dat het niet klopte, eindstand klopte het echter wel, ik betaalde nog steeds te weinig, maar ik had toen ook mijn koelkast en tv ook allemaal nog niet A(+++, inmiddels heb ik dat wel en het scheelde me afgelopen jaar echt veel. Ik kon ook niet met hun termijn akkoord gaan en uiteindelijk via een advocaat mijn eigen termijn bedrag kunnen regelen, maar dat was wel een gedoe.

Ze boden me ook aan iemand te laten komen om te kijken of ik geen lek had, maar dat zou me dan 150,00 kosten als er niets aan de hand was, mocht er wel een lek gevonden zijn waren de kosten voor hen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Raindrop vr 6 jul 2012 - 6:01

Normaal kan je ook zien of dat bedrag van elektriciteit is of van gas? Als het van elektriciteit is kan je inderdaad de energiemeters hebben omgedraaid.
Ik zou ze gaan vergelijken met de huidige standen.


Laatst aangepast door Raindrop op vr 6 jul 2012 - 6:12; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  CCC vr 6 jul 2012 - 6:11

Ik heb ook ooit eens zo'n geintje gehad bij de Nuon, wat bleek degene die de meterstanden deed opnemen, had de komma verkeerd gezet en ipv ruim 3000 euro bijbetalen kregen we 500 euro terug... Dit heeft wel ff geduurd voordat de oorzaak achterhaald was, maar ik zou even contact met ze opnemen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 6:11

M@niek schreef:Wij wonen in een eengezinswoning met overal dubbel glas en we hebben een zonneboiler die dus het water verwarmd via de zon.

Als ik het verbruik vergelijk met vorig jaar zie ik wel wat meer verbruik dit jaar maar geem extreme verschillen.

Mijn moeder is meteropnemer geweest en die denkt dat ik de energiemeters heb omgedraaid. We hebben dus een gasmeter en 2 enegiemeters.

Ja maar het grootste gedeelte van de kosten is van het gas.

Maar je kan toch heel makkelijk controleren of je de meters omgedraaid hebt? Gewoon even de opgemeten stand / doorgegeven stand vergelijken met je huidige stand?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 6:13

De gas en een elektriciteit (hoog) is wel omgegegaan.

Maar nu staat er ook dit heel vaag.

99.426 4 juli 2010 - 10* 31 augustus 2011
10* 1 september 2011 - 3760 26 juni 2012

Wat nou in godsnaam die 10* is geen idee bij die andere datums staan gewoon getallen en die komen ook overeen.

Want zo kan ik wel zien dat ik van 42403 naar 45053 ben gegaan (gas).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 6:14

Ik heb dus gas, energie hoog en energie laag en op mijn meters staat een 1 en 2tje was is nou hoog en wat is nou laag dan?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 6:21

M@niek schreef:De gas en een elektriciteit (hoog) is wel omgegegaan.

Maar nu staat er ook dit heel vaag.

99.426 4 juli 2010 - 10* 31 augustus 2011
10* 1 september 2011 - 3760 26 juni 2012

Wat nou in godsnaam die 10* is geen idee bij die andere datums staan gewoon getallen en die komen ook overeen.

Want zo kan ik wel zien dat ik van 42403 naar 45053 ben gegaan (gas).

Wordt ook niet echt wijs uit de standen die je nu doorgegeven hebt.. Misschien is die 10* het moment waarop de meter terug naar 0 is gegaan?

2500m3 gas is vrij veel, als je zeg maar uit gaat van een tarief van 63 cent, is dat al 1600 euro bijna, dan heb je nog je stroom, je vast recht, kosten van je netbeheerder etc. Logisch opzich dat je met die 100 euro per maand nooit uit gekomen bent.

1 is trouwens volgens mij laag tarief, en 2 hoogtarief.


Laatst aangepast door AngelNyn op vr 6 jul 2012 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Raindrop vr 6 jul 2012 - 6:25

Kan het niet zijn dat de teller vanaf 100.000 weer vanaf 0 begint te tellen? Ik ben niet zeker hoor. Ik zou er sowieso eens achteraan bellen. Normaal kunnen zij ook wel in het systeem kijken of het enigzins kan kloppen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  M@niek vr 6 jul 2012 - 6:34

En ik zie nou ook volgens mij dat ik idd totaal iets verkeerd heb gedaan, ingevuld althans.

Mijn energielaag was in 2010 38154 en 2011 39450
Mijn energiehoog was in 2010 98048 en 2011 99426 dus niet zeer afwijkend weliswaar heb ik bij moeten betalen maar dat had ik niet anders verwacht.

Nu staat er
Energielaag in 2012 38145, dan zou ik dus minder hebben verbruikt, lijkt me ook vreemd
Energiehoog in 2012 420757 het lijkt mij heel sterk dat ik zo'n bedrag heb verbruikt volgens mij heb ik gewoon iets niet goed ingevuld.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 6:34

Ik zou er ook even achteraan bellen, vragen naar jou opgegeven meterstanden en dan weet je na het te checken gelijk of je niet een komma verkeerd hebt! Verder lijkt mij het een behoorlijk bedrag als ik me bedenk dat wij voor 134 euro per maand aan gas en licht gewoon uitkomen zonder bij te betalen.. (wel een nieuwbouw, maar wel een huis van ruim 700m3)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  TukTuk vr 6 jul 2012 - 6:51

39450
M@niek schreef:En ik zie nou ook volgens mij dat ik idd totaal iets verkeerd heb gedaan, ingevuld althans.

Mijn energielaag was in 2010 38154 en 2011 39450
Mijn energiehoog was in 2010 98048 en 2011 99426 dus niet zeer afwijkend weliswaar heb ik bij moeten betalen maar dat had ik niet anders verwacht.

Nu staat er
Energielaag in 2012 38145, dan zou ik dus minder hebben verbruikt, lijkt me ook vreemd
Energiehoog in 2012 420757 het lijkt mij heel sterk dat ik zo'n bedrag heb verbruikt volgens mij heb ik gewoon iets niet goed ingevuld.
Ja dan heb je het inderdaad omgedraait, en een cijfer teveel bij die 420757 ingevuld, van 39450 naar 42075 ofzo zou logisch zijn. Alleen is die 38145 niet heel logisch als je eerst 99426 had.

Maar kijk eens op je meter nu, wat zijn NU je meterstanden?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help Jaarafrekening! Empty Re: Help Jaarafrekening!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum