Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jaarafrekening

+9
BJA
_Lacey_
Zora
Winegum
Atelier Madame
Kqip
Zininzon
Floor
VeryCherry
13 plaatsers

Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Jaarafrekening

Bericht  VeryCherry ma 28 maa 2011 - 1:26

Hey meiden, ik weet niet of er al een topic over is hoor, maar hebben je de jaarafrekening van de electra al gehad?
Wij moeten bijbetalen en het maandtarief is omhoog gegaan. Vorig jaar was de afrekening veel hoger en hebben ze het maand bedrag verlaagd. *wel op het oude bedrag laten zitten hoor* Maar hoe kan dat dan? En valt het bij jullie mee of tegen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Floor ma 28 maa 2011 - 1:27

Wij krijgen onze jaarafrekening altijd in oktober. Dus we hebben hem al een tijdje terug gehad.
We kregen iets terug, niet veel, geloof 50euro.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Zininzon ma 28 maa 2011 - 1:41

Ja, ik heb iets terug gehad.
Heb dit huis in november gekocht, maar het maandbedrag stond nog vrij hoog (er woonde een gezin met kinderen in). Ik heb er zelf in 2010 niet gewoond, dus ook weinig stroom verbruikt. Kreeg geloof ik 60 euro terug over 1,5 maanden.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  VeryCherry ma 28 maa 2011 - 1:43

Wow, hoe doen jullie dat toch? Ik krijg nooit geld terug Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Zininzon ma 28 maa 2011 - 1:47

VeryCherry schreef:Wow, hoe doen jullie dat toch? Ik krijg nooit geld terug Wink

Nouja, ik woonde er niet is, dat is vrij makkelijk Wink

Maar hoe je kunt bezuinigen: beter isoleren, verwarming uit/laag zetten (als je naar bed gaat, dagje weg gaat etc), nachtstroom meer gebruiken (als je dat hebt natuurlijk), alleen wassen, drogen (eigenlijk uberhaupt geen droger hebben), vaatwassen als de machine vol is.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  VeryCherry ma 28 maa 2011 - 1:52

Het tocht hier inderdaad als een malle, nu we nieuwe tochtstrips bij de deur hebben is het al wel beter. Vaatwasser hebben we niet, wel een droger. En de verwarming zet ik zo laat mogelijk aan, en die gaat om een uur of tien 's avonds weer uit.
Vorig jaar moesten we ruim €400,- betalen. Maar de ketel was kapot en die gebruikte ontzettend veel. Alleen snap ik dan niet dat ze toen het maandbedrag naar beneden hadden geschaald...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Kqip ma 28 maa 2011 - 2:01

Dat is wel vreemd ja. Hier moesten we na het eerste jaar ook 300 bijbetalen en vorig jaar 50 euro ofzo bijbetalen, maar beide keren is het wat opgeschaald. Wij krijgen de afrekening meestal in juli. Ik probeer wel elke maand de stand op te nemen en vergelijken met vorig jaar. Als ik van te voren al weet dat we veel meer verbruiken treffen we gelijk maatregelen :P
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  VeryCherry ma 28 maa 2011 - 2:04

En betalen jullie ook de transportkosten van Liander e.d.? Bij ons in dat nu €62,- per twee maanden, we zijn echt elke maand een vermogen kwijt aan electra.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 21:43

Wij betalen 120 euro in de maand voor gas en elektrisch.
En zoals het nu staat krijgen wij rond de 225/250 euro terug!!
Ik geloof dat we in mei de eindafrekening krijgen dus het is nog even afwachten maar we krijgen in ieder geval terug!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Atelier Madame di 29 maa 2011 - 1:52

Oeh das tegenvallen, jij had toch de hoop dat je geld zou terugkrijgen dit jaar ivm je financiele situatie a.t.m.?

Ik vraag me altijd af, wat kost nou de meeste energie voor je verbruik.. ik heb namelijk nog steeds de verwarming aan, weliswaar gemiddeld op 18 graden van 17u tot een uurtje of 22.30 maar het is al bijna april :affraid: Wassen doe ik dan weer niet zo vaak, ik heb geen vaatwasser, wel hele dag de laptop aan de stroom, elke dag telefoon opladen, we hebben geen spaarlampen maar gloeilampen.. ben echt benieuwd hoe straks mijn eerste afrekening uitvalt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 1:54

Wij krijgen m in April geloof ik...ben best benieuwd....voor ons woonden er 7 mensen in dit huis maar aan de andere kant verbruiken wij momenteel weer veel stroom door het verbouwen en de slecht geisoleerde vensters.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Winegum di 29 maa 2011 - 6:20

Mag ik vragen hoeveel m3 jullie verbruiken en wat voor een soort woning jullie hebben? Misschien toch eens serieus gaan nadenken om te bezuinigen op de kosten. Kleine beetje schelen al ontzettend veel geld! Tochtstrips kunnen daar aan bijdragen. Hebben jullie gordijnen oid voor de ramen hangen? Dat scheelt 's avonds ook al erg veel kou. De droger echt zo min mogelijk laten staan. Geen elektronica op standby laten staan, niet onnodig lampen laten branden etc.

Wij betalen inderdaad ook nog elke maand 30 euro aan eneco, voor de transportkosten, echt belachelijk veel geld. Zeker als je bekijkt dat we per maand 60 euro aan gas en licht kwijt zijn, het dubbele dus, terwijl je daar feitelijk wat gebruikt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Kqip di 29 maa 2011 - 6:27

De transportkosten zijn ook belachelijk, maar de extra kosten bij water vind ik dat ook. De rekening van water is hier bijv. 3x zo hoog enkel door alle belasting die ze er bovenop gooien. Enige manier om geen stroom te gebruiken is alles uit en in het donker gaan zitten :P . Maarja das ook weer zoiets!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Zora di 29 maa 2011 - 7:12

Wij krijgen superveel terug, yaj! We betalen altijd teveel, expres omdat we een keer erg veel terug moesten betalen. Zo hebben we in ieder geval altijd een beetje een buffer, maar omdat we blijkbaar minder verbruikt hebben, én omdat de prijzen omlaag waren gegaan, krijgen we nu iets van 700e terug.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  _Lacey_ di 29 maa 2011 - 7:35

Ik krijg € 284,00 terug en ga nu 39 euro p.m. betalen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 7:56

VeryCherry schreef:Wow, hoe doen jullie dat toch? Ik krijg nooit geld terug Wink
wij ook nooit...

dit jaar bijna 1300 bij betalen... lang leven de verbouwing Sad
Wat ik nu doe is elke maand de standen op schrijven en zo bij houden wat we verbruikt hebben... mocht ik vinden dat we teveel verbruiken op dat moment dan maar even extra trui aan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  BJA do 31 maa 2011 - 1:04

Ik heb ruim € 600,- teruggekregen dus ben erg blij!
Ik vind het wel balen dat de elektriciteit nu 1x per 3 maanden afgeschreven wordt. Is toch € 150,-
Mijn termijn bedragen waren wel aangepast, alleen heb ik dit weer wat omhoog geschroeft.
De periode ervoor moest ik bijbetalen, maar die periode was niet echt realistisch. Was berekend over 4 maanden, midden in de winter.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Petteflet vr 1 apr 2011 - 2:07

Wij krijgen onze jaarafrekening altijd in oktober. Vorig jaar moesten we 775 euro bijbetalen! En dit terwijl we iedere maand al op een bedrag zaten van 160 euro...! Jaar ervoor betaalde we per maand 140 euro en kregen we 250 euro terug.
We hebben het helemaal uitgezocht, maar kunnen geen fout vinden. Het enige wat wel (dubbel) verhoogd is waren de prijzen van Eneco.
Nu zijn we overgestapt naar Nuon, betalen hier de helft gas/electra en zitten nu op 150 euro per maand (in eerste instantie 120 euro per maand ingeschaald, maar vond dat een beetje weinig). Hopelijk krijgen we einde van dit jaar een "normale" eindafrekening en worden we niet weer genaaid.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  blondje1313 vr 1 apr 2011 - 3:12

Je kunt toch ook zelf een beetje bijhouden wat de standen van de gas- en elektriciteitsmeter zijn. Dan hoef je niet opeens voor een verrassing komen te staan en heel veel bij te moeten betalen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 3:16

Ik heb m net binnen en krijg 363,19 terug!!

Ik betaalde per maand wel 170,00 op eigen iniatief, hun hadden het maandbedrag op 135,00 staan, heb het zelf omhoog gedaan om bijbetalen te voorkomen met de koude winter en het veel gebruiken van de droger...
Maar zoveel terug had ik niet verwacht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Bruintje Beer vr 1 apr 2011 - 9:41

Wij krijgen altijd eind mei de jaarafreking. Meestal krijgen wij terug. in 2009 kregen we 1100 euro terug en was ons tarief 200 euro. 2010 kregen wqe 800 euro terug en was ons tarief 150 euro en teruggezet naar 75 euro dit gehouden t/m de winter en toen weer naar 150 euro terugggezet. Ben benieuwd wat we nu terugkrijgen en misschien moeten we nu wel betalen. We zien het wel
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Ella vr 1 apr 2011 - 9:54

Wij hebben ook terug gekregen al weet ik even niet meer hoeveel
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening Empty Re: Jaarafrekening

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum