Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

+4
Flip Fluitketel
Happydobby
pitbullgup
Floor
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Floor wo 4 mei 2011 - 22:10

Hoe kies je een kraambureau uit?
Op de site van mijn verzekering, staan bij mijn postcode 8 keuzes.
Hoe kies je hier uit? Waar moet je op letten, ik heb al bij een aantal informatie opgevraagd, dat sturen ze thuis maar dan..

wie o wie kan me helpen? volgens mij moet ik nu toch echt beginnen met regelen aangezien ik al weer 12 weken zwanger ben.
Ik weet dat ik zelf kan aangeven dat we huisdieren hebben.
Kan ik ook aangeven dat ik slechthorend ben? dat ik iemand wil die duidelijk NL spreekt (niks tegen mensen die later NL hebben geleerd hoor maar ik versta gewoon niet veel/erg slecht en ben dus bang dat het dan tijdens de kraamweek niet meer durf aan te geven dat ik het niet versta. Of is het raar om dit op voorhand aan te geven?)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 22:17

Ik heb gewoon de eerste gekozen die aangesloten was bij de verloskundige praktijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  pitbullgup wo 4 mei 2011 - 22:20

Ik heb ook zitten kijken maar ga denk ik voor Pantein de VK vertelde mij dat deze eventueel ook kraamzorg in het ziekenhuis verlenen als jij daar een kamer huurt als je kleintje nog in het ziekenhuis moet blijven. De ander 2 bureau's doen dat niet maar zou dat toch wel erg fijn vinden mocht dat nodig zijn.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Floor wo 4 mei 2011 - 22:21

owja dat kan ook nog, moet ik dat ook overleggen met de verloskundige, welke kraamzorg ik kies?
poeh ik ben echt een leek, ik moet denk ik een lijstje maken met wat ik allemaal moet regelen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Happydobby wo 4 mei 2011 - 23:01

Ik heb gewoon degene gekozen die het hoogste cijfer van mijn zorgverzekeraar heeft gekregen.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 23:12

Ik heb degene gekozen die mijn ouders altijd hadden, daar hebben ze hele goede ervaringen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 23:15

Ik heb het bureau gekozen dat de vk aan heeft geraden. Dingen als een goed nederlands sprekende kraamhulp kun je aangeven als je het intakegesprek hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Flip Fluitketel do 5 mei 2011 - 0:20

Hier kon je ook uit een aantal bureau's kiezen. Kon niet echt kiezen en heb degene gekozen die me het meeste aansprak. Ook zat er een winkel/bureau van de desbetreffende kraamzorg in de stad.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Floor do 5 mei 2011 - 1:10

Dromertje schreef:Ik heb het bureau gekozen dat de vk aan heeft geraden. Dingen als een goed nederlands sprekende kraamhulp kun je aangeven als je het intakegesprek hebt.
Maar dat is dus niet raar om aan te geven? Ik wil niemand voor z'n hoofd stoten (ik word zelf ook niet graag uitgesloten omdat ik slecht hoor, en wil niet iemand uitsluiten omdat die niet perfect NL spreekt, maar ik twijfel dus of ik het dan wel goed kan verstaan)

Ik ga denk ik ook maar eens bij de verloskundige ten rade wie zij adviseren. PBG of adviseren ze echt pantein? daar heb ik vandaag info van ontvangen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  duckie do 5 mei 2011 - 1:24

ik vind het in dit geval niet echt raar om aan te geven... in je kraamtijd heb je heel veel aan je kraamhulp (ik wel tenminste) en dan is het wel fijn als je elkaar goed kunt verstaan, ze zullen daar vast ook wel begrip voor hebben als je het uitlegd.

ik heb hier een kraamzorgbureau gekozen die al bij een aantal vrienden/kennisen was geweest en hun heel goed was bevallen, en het is mij ook heel goed bevallen en bij een 2e zou ik heel graag dezelfde weer willen hebben
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  pitbullgup do 5 mei 2011 - 2:05

Het VK bureau heeft goede ervaringen met Pantein, VDA en IVT. Maar ze waren toch wel het meest te spreken over Pantein
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Theezakje13 do 5 mei 2011 - 2:13

Ikzelf heb ook voor Pantein gekozen (mede ook omdat ik er werk, al is het dan in de thuiszorg).
Als ik er niet gewerkt had, zou ik VDA hebben gekozen, daar hoor ik ontzettend goede verhalen over..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Monnie do 5 mei 2011 - 3:09

Ik heb degene gekozen die de verloskundigenpraktijk aanraadde. Heb me er op dat moment ook niet in verdiept, of er nog meer opties waren. Wij hadden Naviva.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 3:33

Floor schreef:
Dromertje schreef:Ik heb het bureau gekozen dat de vk aan heeft geraden. Dingen als een goed nederlands sprekende kraamhulp kun je aangeven als je het intakegesprek hebt.
Maar dat is dus niet raar om aan te geven? Ik wil niemand voor z'n hoofd stoten (ik word zelf ook niet graag uitgesloten omdat ik slecht hoor, en wil niet iemand uitsluiten omdat die niet perfect NL spreekt, maar ik twijfel dus of ik het dan wel goed kan verstaan)

Ik ga denk ik ook maar eens bij de verloskundige ten rade wie zij adviseren. PBG of adviseren ze echt pantein? daar heb ik vandaag info van ontvangen.

nee hoor, dat is echt niet raar! Gewoon doen, dat scheelt je een hele hoop ergernis en stress in de kraamweek!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  PapillonRose do 5 mei 2011 - 4:31

Geen idee waar ze allemaal zitten, maar ik had kraamzorg van De Waarden. Ben ik super tevreden over!

Hier in de buurt zitten er ook meerdere en ik vroeg me toen ook al af wat ik zou moeten kiezen. Toen heb ik om te beginnen de sites bekeken van de aanbieders hier in de buurt. Deze en een andere spraken me toen het meeste aan. Omdat ik de eerste in mijn omgeving ben met een kindje kon ik verder niet op ervaringen van anderen afgaan. Maar in het ZH hingen ook posters van deze organisatie en ze hadden er goede ervaringen mee. Dus samen met wat ik zelf gevonden had en de ervaringen van het ZH ben ik voor De Waarden gegaan.

Dat van je slechthorendheid zou ik inderdaad in het intakegesprek aangeven, dat is helemaal niet gek. Het is jouw kraamtijd en het zou dan wel handig zijn als je iemand fatsoenlijk kan verstaan, dat begrijpen ze vast wel!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 4:35

Vraag aan je verloskundige met welke zij graag werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Floor vr 6 mei 2011 - 6:36

Iedereen bedankt voor de adviezen, ik ga dit weekend alle info nog eens doorlezen en een beslissing maken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je? Empty Re: Kraamzorg/kraambureau kiezen, waar op letten, hoe kies je?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum