Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kraamzorg bureau kiezen

+11
ekjir@M
sanne-84
Twellie
Flip Fluitketel
lente
nillis
Happydobby
Puggle
Jezzie
Printje
Teddyaapje
15 plaatsers

Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Teddyaapje zo 6 jan 2013 - 20:23

Bij T. konden we niet kiezen maar nu heb ik keuze uit 3. Waar moet ik op letten?? Heb bijna d neiging om maar gewoon voor dezelfd te gaan als bij T. Was opzich goed bevallen, maar wil niet uit laksigheid daarvoor kiezen Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Printje zo 6 jan 2013 - 20:27

Ik heb bij R gewoon gedaan waar ik goede dingen over gehoord had bij vriendinnen. Nu wilde ik eigenlijk helemaal geen kraamzorg maar hebben we gekozen voor dezelfde als bij R. Het beviel op zich goed en kunnen er op het moment zelf nog voor kiezen om minder uren te pakken.

Ik heb me er eigenlijk bij R ook verder helemaal niet in verdiept, het meeste is bij die instanties toch wel hetzelfde. Ik wilde niet zo'n pro bv bureau maar dat doen ze allemaal, al heb ik dus gezegd dat echt niet te willen en toen was het ook oké.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Jezzie zo 6 jan 2013 - 20:39

Ik kon kiezen uit twee en van de een sprak de folder meer aan en zij gaven ook een bv cursus in de vk praktijk. Toen heb ik voor die gekozen. Is me goed bevallen en denk dat ik in de toekomst wel weer voor ze zal kiezen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Puggle zo 6 jan 2013 - 20:42

Ik heb gewoon gekozen voor de grootste hier in de omgeving.
Ik heb alleen geen kraamzorg gehad dus kan je verder mijn ervaring niet vertellen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Happydobby zo 6 jan 2013 - 21:09

Hier kon je kiezen uit heel veel kraamzorgorganisaties. Ik heb toen degene gekozen die vlgs mijn zorgverzekering de meeste punten kreeg. Ze waren pro bv maar dat zijn ze allemaal. Het nadeel bij deze was dat ze in een andere plaats zaten maar ze zouden wel kraamverzorgsters in de buurt hebben. Die van ons kwam van ver (40 minuten) Bij een tweede ga ik voor een bureau hier in de buurt, hopelijk hoeft de kraamzorg dan niet zover te rijden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  nillis zo 6 jan 2013 - 21:20

Wij hebben gekozen voor een bureau waarvan 3 kraamverzorgsters die wij kenden werkten en die zouden ook bij ons kunnen kramen. dat is ook gebeurd. Verder mochten zij ook het hielprikje geven, dus daar hoefde niet iemand extra voor te komen, zodat het prikje kon gebeuren op een tijd, dat ons en T dat uitkwam.
Verder gaven hun babymassage en de andere ook niet.

Het is goed bevallen en zou het de volgende keer weer zo doen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  lente zo 6 jan 2013 - 21:31

Hier heb ik gekeken welke bureaus hier in het dorp komen, en toen degenen gekozen waar ik het beste gevoel bij had. Alleen toen ik beviel, was het zo druk, dat er een kraamverzorgster van een ander bureau kwam (ze huren elkaar in bij drukte). Dit bureau had ik nog nooit van gehoord, ze kwamen ook best van ver (zeker 3 kwartier rijden). Maar het was gelukkig een hartstikke leuk en kundig mens, dus vond het niet erg.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 21:36

Ik heb heel eerlijk gezegd gewoon het eerste zoekresultaat van google gekozen. Site zag er goed uit en de service was netjes bij de aanmelding. Achteraf ook een prima keus geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Flip Fluitketel zo 6 jan 2013 - 22:01

[quote="lente"]Hier heb ik gekeken welke bureaus hier in het dorp komen, en toen degenen gekozen waar ik het beste gevoel bij had. Alleen toen ik beviel, was het zo druk, dat er een kraamverzorgster van een ander bureau kwam
(ze huren elkaar in bij drukte). Dit bureau had ik nog nooit van gehoord, ze kwamen ook best van ver (zeker 3 kwartier rijden). Maar het was gelukkig een hartstikke leuk en kundig mens, dus vond het niet erg.[/quote]

+1 Alleen hier is de kraamzorg niet bevallen bij de 1e. En nu voor een kleinschalige kraamzorgorganisatie hier in de buurt gekozen. Kraamzorgorganisatie bij de 1e was een groot landelijke organisatie
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Twellie zo 6 jan 2013 - 22:20

He, je bent zwanger, gefeliciteerd!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  sanne-84 zo 6 jan 2013 - 22:50

Ik kon uit 2 kiezen. De ene zat hier in het dorp en was groter, maar garandeerde niet iedere dag dezelfde kraamverzorgster. De andere zat wel wat verder weg, is kleiner, maar garandeerde dat vrijwel wel (en had hier op het forum gelezen dat dat wel fijn was). Bovendien stond op de site van de zorgverzekering deze ook beter gewaardeerd
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  ekjir@M zo 6 jan 2013 - 23:17

Wij hebben gekozen voor een klein bureau. Ik wilde 1 kraamverzorgster voor de hele week en kraamzorg zoals het vroeger was. Ook vond ik het belangrijk dat er ook gezorgd werd voor de oudste. Ik heb echt een fantastische kraamtijd gehad bij de 2e, ontbijt op bed, fruit kunstwerken en aan het einde van de dag stond het eten klaar.

Bij de eerste hebben we 3 kraamverzorgsters gehad in 1 week en ze deden niets meer dan er in het protocol stond. Ze liepen de kantjes er vanaf zeg maar.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  teletascha ma 7 jan 2013 - 2:21

Ik heb bij de 2e voor een ander bureau gekozen, wat kleinschaliger is. Heb ook wel redelijk wat positieve verhalen hierover gehoord.

Bij de 1e vond ik de begeleiding bij borstvoeding (een hoop problemen...) niet helemaal goed, en na een week lag ik met allemaal ontstekingen weer in het ziekenhuis, wat de kraamhulp niet zag aankomen. DIe adviseerde alleen maar paracetamol, terwijl ik dus echt heel ziek was. Dus hopelijk wordt het deze keer een positievere ervaring.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  liesje ma 7 jan 2013 - 3:50

ik heb bij de 1e een hele fijne kraamhulp gehad en we hebben bij de 2e gevraagd aan het bureau of we haar weer konden krijgen en gelukkig wilde ze dit zelf ook
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Printje ma 7 jan 2013 - 4:15

Ik heb ook gevraagd om dezelfde kraamverzorgster, ze gingen het proberen maar zij doet normaal alleen ' bijzondere' gezinnen, waar iets speciaals aan de hand is oid. Weet dus niet of het gaat lukken, hoop het wel want het was een heerlijk mens, lekker nuchter, liet me mijn ding doen en ik kon gewoon gezellig met haar kletsen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Highway ma 7 jan 2013 - 4:38

Ik heb de websites bekeken en wat rondgevraagd bij kennissen en mijn zus welk kraambureau zij hadden. Sowieso viel er al 1 meteen af want die kwam wel erg pro-borstvoeding over (nu wil ik dat zeker geven maar ik wil ook dat ze me ondersteunen als er andere keuzes gemaakt gaan worden), daarnaast was er 1 bureau en die kwam modern over, mooie website, duidelijke info, aansluitend bij mijn wensen etc, uiteindelijk hoorde ik over dit bureau ook de beste feedback dus ik heb voor hen gekozen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Jasmine ma 7 jan 2013 - 5:08

Wij hebben dit keer een ander bureau dan de eerste keer. Dat bureau nam ons en onze wensen niet helemaal serieus, luisterde totaal niet naar ons. Vandaar dat we dit keer voor een ander bureau kiezen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kraamzorg bureau kiezen Empty Re: kraamzorg bureau kiezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum