Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

+18
Nana
Sanne
Tsjip
Lejow
Ella
Dolphinne
kwebbeltje
M@niek
lente
Katrien
Zora
Lonely Goatherd
Sophiee
Tiara
Sun88
-Ieniemienie-
Nijntje
Coco
22 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 18:50

Hoe hebben jullie die keuze gemaakt? Iemand ervaring met een praktijk in Amers.foort? 
Vriendin is zoekende maar er zijn er zoveel dat ze geen idee heeft welke en ze kent er verder ook geen moeders.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Nijntje vr 2 aug 2013 - 18:57

Ik zou er zelf op letten dat er niet te veel vk zijn. Als je de kans hebt dat er een van de 11 komt, in de hoop dat je er ooit een consult bij hebt gehad, nee daar hou ik niet van. 
Sommige praktijken maken echo's in de praktijk. Dat is misschien wel handig, dan wordt er sneller een echo gemaakt dan wanneer ze je moetendoorsturen. 


En ik zou er lekker een in de buurt kiezen. 
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  -Ieniemienie- vr 2 aug 2013 - 18:58

Hier in ons dorp hebben we maar 1 praktijk. Dus die keus was snel gemaakt.
Mijn vriendin woont ook hier en die heeft bewust voor een vk in een ander dorp gekozen. Omdat ze daar sneller een echo deden.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Sun88 vr 2 aug 2013 - 18:59

Bij ons in de stad zijn 2 praktijken. Een van een.echtpaar, de ander werken drie vrouwen. Daar had ik beter gevoel bij dan een mannelijke verloskundige. Ze hebben beide zelf echo apparatuur en zijn bevoegd de normale echo s zelf te doen, anders was dat ook een criterium waar ik mijn keuze op zal baseren.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Tiara vr 2 aug 2013 - 19:08

Ik weet niet waar ze daar woont, ken er wel. Stuur me anders even een pb. Sommige praktijken zijn volgens mij wel wijkgebonden.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty n

Bericht  Sophiee vr 2 aug 2013 - 19:18

Hier helaas geen keuze, er is er maar één. Maar als ik de keuze had gehad, was ik niet gebleven. Ik vond merendeel van de verloskundigen niet zo heel fijn. Uiteindelijk ben ik door medische omstandigheden in het ziekenhuis bevallen (en daar ingeleid) en de verloskundigen daar waren veel vriendelijker en duidelijker.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Lonely Goatherd vr 2 aug 2013 - 19:31

Mijn hoofdcriterium is dat ze een echodiploma en -apparaat hebben en verder kijk ik gewoon naar de foto's van de vk's en de site, wat mij qua stijl het meest aanspreekt.


Laatst aangepast door Lonely Goatherd op vr 2 aug 2013 - 19:39; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Zora vr 2 aug 2013 - 19:35

Ik vond dat ook best lastig, want ik hoor altijd graag ervaringen van anderen en dat kon op dit moment nog niet (ken geen moeders in mijn stad). Op internet gezocht en toen kwam ik meteen bij een praktijk die bij het universitair ziekenhuis hoort. Ze hebben een eigen echo apparaat, en vooral mijn vriend vindt het een fijn idee dat het bij het ziekenhuis hoort smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Katrien vr 2 aug 2013 - 19:48

Ik had de keuze uit 2. Van degene die ik gekozen heb sprak de website mij meer aan. De praktijk die ik gekozen heb maakt ook zelf echo's, dat wilde ik graag.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  lente vr 2 aug 2013 - 20:15

Hier in het dorp zit er geen, dus had ik naar een dorp verderop gemoeten.
Ik werk zelf in een ziekenhuis en wilde daar ook bevallen. Dus ben daar ook naar de verloskundige gegaan, vond ik wel zo handig. Voor de standaard controles kon ik gewoon even onder werktijd, en omdat ze in het zh zitten was alles bij de hand.
Als ik een gewone vk praktijk had moeten kiezen, had ik ook gekeken naar echo mogelijkheden en gewoon hoe het algemene gevoel is.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  M@niek vr 2 aug 2013 - 20:17

Wij hebben hier maar 1 praktijk die dan ook gelijk heel groot is. Toen ik zwanger was werkte in nog bij een verloskundigepraktijk die regelmatig een echo maakte of even naar het hartje luisterde. Dat was echt super leuk.

Als ik mocht kiezen zou ik voor een wat kleinere praktijk gaan met ruime openingstijden.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  kwebbeltje vr 2 aug 2013 - 20:41

Ik had ook geen keus, er was/ is er maar 1.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Dolphinne vr 2 aug 2013 - 22:27

Hier zijn er maar 2 in de stad. Bij de eerste toen diegene die het dichtste bij zit gekozen.
Nu weer voor dezelfde gekozen omdat ik er toen erg tevreden over was.

Ze zijn met 4 verloskundigen en ze hebben ook een eigen echo apparaat.
As woensdag heb ik weer een afspraak en dan krijg ik ook meteen een extra groeiecho omdat met de 20 wkn echo ons meisje wat kleiner dan gemiddeld was.

Vind het wel fijn dat dat gewoon daar kan en je niet weer apart naar het ziekenhuis of ander echobureau moet daarvoor.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Ella vr 2 aug 2013 - 22:46

Hier was er genoeg keus. Verschillende praktijken waar er 1 werkt en die dus met waarnemers werkt. Heb gekozen voor 1praktijk met 4 verkundige. Zij zorgden er ook voor dat je ze alle 4 gezien had in je zwangerschap. Heel prettug.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Lejow vr 2 aug 2013 - 22:52

Ik heb gewoon gegoogeld en degene gekozen waarvan de site (en hun gezichten) me het meeste aansprak en die gelijk bij de intake een echo deden (dat was mijn belangrijkste voorwaarde).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Tsjip vr 2 aug 2013 - 23:04

Bij mij in het dorp zit ook maar 1 praktijk. Voor de echo's moeten we naar een ander dorp. Daar doen ze alle echo's van deze regio. Het maakt mij trouwens ook weinig uit waar we de echo's hebben. 
Ik zou kijken bij welke praktijk je een goed gevoel krijgt en daar contact mee op nemen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Sanne vr 2 aug 2013 - 23:14

Ik had de keus uit twee praktijken, een kleine met twee verloskundigen en een iets grotere met zes versloskundigen. Ik heb voor de iets grotere gekozen, omdat ik daar een beter gevoel bij had. Ik heb alle verloskundigen wel een keer gezien en de leukste had ik bij de bevallig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Nana za 3 aug 2013 - 6:27

*weg*


Laatst aangepast door Nana op ma 5 aug 2013 - 16:47; in totaal 1 keer bewerkt
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Frummeltje za 3 aug 2013 - 12:10

Zora schreef:Ik vond dat ook best lastig, want ik hoor altijd graag ervaringen van anderen en dat kon op dit moment nog niet (ken geen moeders in mijn stad). Op internet gezocht en toen kwam ik meteen bij een praktijk die bij het universitair ziekenhuis hoort. Ze hebben een eigen echo apparaat, en vooral mijn vriend vindt het een fijn idee dat het bij het ziekenhuis hoort smile

 Je bedoelt zeker het UMCG? Wij hebben ook voor deze praktijk gekozen toen ik zwanger was. Heel veel keus is er ook niet hier in Groningen.
Frummeltje
Frummeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 19-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  M-G za 3 aug 2013 - 15:14

Hier was er geen keus, er is maar 1 praktijk. Als ik meerdere keuzes heb dan kijk ik waarschijnlijk naar het aantal verloskundigen die er werken (wat mij betreft het liefst vrij kleinschalig, zodat ik geen "onbekende" heb tijdens de bevalling en of ze (zoals hier al eerder aangegeven wordt) echo's kunnen maken en beschikken over de juiste apparatuur.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Joli86 za 3 aug 2013 - 21:00

Bij ons in het dorp is er maar één dus de keus was makkelijk. Er zijn 4 verloskundige, dus ze proberen wel in te plannen dat je ik controles iedereen gezien hebt. Één van de 4 kan ook echo's maken, alleen voor de 20 weken echo moeten we ergens anders naar toe.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Urban Naked zo 4 aug 2013 - 0:32

Hier zitten er zo veel dat ik het ook lastig vond, ik heb maar dezelfde gekozen als waar een vriendin van me heen ging. Zij was er tevreden over, dat gaf mij een goed gevoel.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kies je een verloskundigepraktijk? Empty Re: Hoe kies je een verloskundigepraktijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum