Kiezen voor mezelf of vriendin?
+3
Susan
Melis_je
SoGood
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kiezen voor mezelf of vriendin?
Sinds februari zit ik ieder weekend STAMPvol met feestjes, afspraken, verjaardagen, etentjes, bezoekjes enz. Het zijn vaak wel leuke dingen maar vooral ook dingen waarbij ik me verplicht voel om te gaan. Ik loop mezelf soms echt voorbij en bijkomen na een drukke werkweek zit er eigenlijk nooit in. Ook relaxed een avondje samen met mijn vriend is al zo lang geleden.. Er komt trouwens ook voorlopig geen relaxed weekend aan.
Dit weekend ook weer, ik reis van de ene stad naar de andere en moet zelfs bedenken wanneer ik moet douchen om alles zo gepland mogelijk te laten verlopen omdat het zo druk is. Ik heb zelfs al één en ander moeten afzeggen omdat ik simpelweg maar 2 dagen weekend heb.
Nu komt het.. Vrijdagavond heb ik met een vriendin afgesproken om te gaan stappen in haar woonplaats, ik kan pas laat bij haar zijn en moet 's morgensvroeg meteen weer weg. Zijn woont niet bepaald om de hoek dus dit wordt weer een hoop gestress. Eigenlijk wil ik het gewoon afzeggen, dat zou voor mij gewoon het beste zijn. Maar goed, op dit moment gaat het niet zo goed met haar en volgens mij kan ze wel wat afleiding gebruiken. Aan de andere kant heeft ze er ook niet zoveel aan als ik maar kort kan blijven en ik er voor mijn gevoel niet relaxed heen ga, integendeel. Dat zij naar mij komt is overigens geen optie.
Kiezen jullie in zo'n geval voor jezelf of ga je toch naar je vriendin?
Dit weekend ook weer, ik reis van de ene stad naar de andere en moet zelfs bedenken wanneer ik moet douchen om alles zo gepland mogelijk te laten verlopen omdat het zo druk is. Ik heb zelfs al één en ander moeten afzeggen omdat ik simpelweg maar 2 dagen weekend heb.
Nu komt het.. Vrijdagavond heb ik met een vriendin afgesproken om te gaan stappen in haar woonplaats, ik kan pas laat bij haar zijn en moet 's morgensvroeg meteen weer weg. Zijn woont niet bepaald om de hoek dus dit wordt weer een hoop gestress. Eigenlijk wil ik het gewoon afzeggen, dat zou voor mij gewoon het beste zijn. Maar goed, op dit moment gaat het niet zo goed met haar en volgens mij kan ze wel wat afleiding gebruiken. Aan de andere kant heeft ze er ook niet zoveel aan als ik maar kort kan blijven en ik er voor mijn gevoel niet relaxed heen ga, integendeel. Dat zij naar mij komt is overigens geen optie.
Kiezen jullie in zo'n geval voor jezelf of ga je toch naar je vriendin?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Kiezen voor mezelf of vriendin?
Kun je niet, in plaats van stappen, iets 'rustigers' doen bij haar thuis. Of dat ze misschien bij jou komt, als jullie toch niet gaan stappen? Ik denk dat als je de situatie uitlegt, dat het je allemaal te druk is maar haar ook niet wil laten zitten ze een filmpje kijken best oké vind toch? Ik zou gewoon eerlijk zijn en erover praten, het is helemaal niet erg om je zo nu en dan een beetje kwetsbaar op te stellen. Ik snap dat je er voor die vriendin wil zijn, maar soms moet je gewoon aan jezelf denken.
Gast- Gast
Is het mogelijk om iets anders af te zeggen? Ik zou dit niet snel afzeggen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Koninginnedag.Gloria schreef:Wanneer heb je haar voor het laatst gezien?
SoGood- Ratel
Kun je niet iets anders afzeggen? Ik kan me zo voorstellen dat het voor haar niet zo leuk is dat je uitgerekend haar afzegt terwijl zij blijkbaar zo slecht in haar vel zit.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Kun je niet iets anders afzeggen? Ik kan me zo voorstellen dat het voor haar niet zo leuk is dat je uitgerekend haar afzegt terwijl zij blijkbaar zo slecht in haar vel zit.
Dat wordt lastig, ik heb namelijk al wat afgezegd om bij het andere te kunnen zijn. Er wordt ook op me gerekend wat betreft eten enzo. Oja, en iemand rijdt met me mee.
SoGood- Ratel
Je zou inderdaad iets anders kunnen afzeggen, zoals Susan en Melisje zeggen.Sogood schreef:Koninginnedag.
Nog iets om over na te denken: als zij écht niet lekker in d'r vel zit, zou ik het een raar idee vinden om te gaan stappen. Soms kun je iemand daar wel mee helpen, maar over het algemeen heeft ze er misschien meer aan om een terrasje te pakken of met een wijntje op de bank te gaan zitten. Héél kort door de bocht gezegd: als ze zich nog goed genoeg voelt om te kunnen stappen, is het ook niet zo urgent, en zou ik wel durven afzeggen.
Eerlijk gezegd vind ik, als je elkaar met Koninginnedag nog hebt gezien, dat je het best kan maken om te zeggen: 'Ik heb echt even tijd voor mezelf nodig, want ik ben maar aan 't rennen, en we hebben elkaar pas nog gezien, dus ik wil 't even afzeggen. Zullen we een andere afspraak maken?' Zeker als je bedenkt dat je vriendin niet om de hoek woont.
Gast- Gast
Dat vind ik inderdaad erg kort door de bocht, of liever gezegd, een beetje onzin, dat als ze kan gaan stappen, het niet zo urgent is. Iedereen zoekt op zijn eigen manier afleiding en voor sommige mensen is dat in uitgaan, wat er ook aan de hand is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb haar met koninginnedag gezien omdat zij naar mijn stad kwam om het te vieren met een stel van haar vrienden. Ik vierde het ook met een deel van mijn eigen vrienden. We hebben elkaar wel gesproken, maar echt veel serieuze tijd heb ik niet voor haar gehad.
Dat ze kan stappen heeft niets met de situatie te maken of ze wel/niet goed in haar vel zit.
Dat ze kan stappen heeft niets met de situatie te maken of ze wel/niet goed in haar vel zit.
SoGood- Ratel
Eens.Susan schreef:Dat vind ik inderdaad erg kort door de bocht, of liever gezegd, een beetje onzin, dat als ze kan gaan stappen, het niet zo urgent is. Iedereen zoekt op zijn eigen manier afleiding en voor sommige mensen is dat in uitgaan, wat er ook aan de hand is.
Gast- Gast
Oké, dat weet jij beter dan ik . Gaf je alleen wat overwegingen mee, maar die zijn blijkbaar niet van toepassing.
Gast- Gast
Ik zou wel gaan, Sogood, zeker omdat zij niet zo lekker in haar vel zit en blijkbaar wel behoefte heeft om jou te zien. Maar jullie hoeven toch niet per se te stappen? Met een wijntje op de bank kan ook toch?
Laatst aangepast door Storm op wo 4 mei 2011 - 20:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ten eerste zou ik vaker nee zeggen en alles niet zo vol plannen. Als je het een plant, goed kijken of het andere er wel bij past. Dan voorkom je dit soort dingen grotendeels.
Ik zou haar ook niet af zeggen, daar zou ik ook niet blij mee zijn.
Ik zou haar ook niet af zeggen, daar zou ik ook niet blij mee zijn.
Gast- Gast
Ja, ik zou wel eens goed naar mijn agendagedrag gaan kijken. Blijkbaar word je hier niet heel gelukkig van; het is te veel voor je. Ik heb voor mezelf de regel gesteld dat ik max. vier avonden in de week weg wil zijn. Dan heb ik dus drie afspraken met mezelf, misschien kun je daar iets mee?
Gast- Gast
Ik zou het gewoon met haar bespreken en ook gewoon even jou situatie uitleggen. Misschien inderdaad niet uitgaan? Of gewoon gelijk een ander weekend afspreken, zodat er toch een afspraak alvast staat en dan eventueel maar een weekje of 2 later?
En verder inderdaad ook met andere dingen plannen opletten en wat meer tijd voor jezelf vrijhouden, een weekend is maar kort.
En verder inderdaad ook met andere dingen plannen opletten en wat meer tijd voor jezelf vrijhouden, een weekend is maar kort.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Gloria schreef:Ja, ik zou wel eens goed naar mijn agendagedrag gaan kijken. Blijkbaar word je hier niet heel gelukkig van; het is te veel voor je. Ik heb voor mezelf de regel gesteld dat ik max. vier avonden in de week weg wil zijn. Dan heb ik dus drie afspraken met mezelf, misschien kun je daar iets mee?
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik vind veel dingen wel belangrijk.. Verjaardagen van goede vrienden/vriendinnen, familiefeesten, bruiloften, vrijgezellenfeesten, etentjes met familie/vrienden, afspreken met vriendinnen die ik te lang niet heb gezien enz. Ik vind het inderdaad moeilijk om 'nee' te zeggen en in te schatten wanneer dat de ene keer wel kan en wanneer niet. Soms moet je ook gewoon dingen doen waar je even niet zoveel zin in hebt om je vriendschappen te onderhouden enzo, ja toch?
SoGood- Ratel
Uiteraardm, plichtsgetrouwheid is een deugd ;-). Maar ik heb het idee dat het bij jou omgedraaid is: je bent je vriendschappen etc. aan 't onderhouden, maar jouw me-time wordt verwaarloosd. Je hebt het over 'soms' iets tegen je zin in doen. Maar ik hoor jou over dat je al een tijdje baalt dat het zo gaat. En je hebt het vast elke keer heel erg naar je zin op die feestjes, maar de verhoudingen moeten wel kloppen. Ik zou bijna vragen: waar ben je bang voor (dat er gebeurt wanneer je naar minder feestjes gaat)?
Gast- Gast
Gloria schreef:Oké, dat weet jij beter dan ik . Gaf je alleen wat overwegingen mee, maar die zijn blijkbaar niet van toepassing.
Wij zijn gewoon heel anders daarin, dat geeft niet. Maar als ik soms niet lekker in mijn vel zit, vind ik het juist heerlijk om te gaan stappen, even alles opzij zetten en de hele avond dansen
Gast- Gast
Bedoel je met wij dat jij en ik verschillend zijn? Of jij en de bovenste forummeiden en ik? Volgens mij dat laatste hè?Jen_ schreef:Wij zijn gewoon heel anders daarin, dat geeft niet. Maar als ik soms niet lekker in mijn vel zit, vind ik het juist heerlijk om te gaan stappen, even alles opzij zetten en de hele avond dansen
Weet je, ik vind het gewoon heel anders als je even niet lekker in je vel zit en je gaat dan stappen. Dat kan je inderdaad een oppepper geven. Maar ik had (verkeerd) begrepen dat SoGood's vriendin echt aardig in de put zat of dat er nare dingen waren gebeurd. En ik kan kan me, van mijn eigen depressieve periodes, herinneren dat je een avond uit dan niet eens aan kunt. Vandaar mijn reactie. Die ik twee keer onder het voorbehoud 'dat geldt vast niet voor iedereen' plaatste.
Gast- Gast
Ben je er al uit wat je gaat doen?
Ik denk zelf ook dat het misschien de beste optie is om niet te gaan stappen, maar het bij haar thuis gezellig te maken. Je ligt dan ook niet heel laat in bed dus de volgende ochtend meer uitgerust.
Misschien is het een idee om avondjes samen met je vriend voortaan te plannen, of er sowieso 1 dag per week voor te reserveren.
Net als jou heb ik ook tijden gehad van een overvolle agenda.. (oke ik heb nu ook elk weekend iets tot 1 juli) maar ik plan niet meer alle dagen vol. Helaas dan zie ik iemand wat minder vaak. Je loopt jezelf nu voor je voeten. Echte vrienden begrijpen het heus wel als je een keer niet kan. Niemand wilt toch dat er straks een overspannen ''sogood'' is.
Ik denk zelf ook dat het misschien de beste optie is om niet te gaan stappen, maar het bij haar thuis gezellig te maken. Je ligt dan ook niet heel laat in bed dus de volgende ochtend meer uitgerust.
Misschien is het een idee om avondjes samen met je vriend voortaan te plannen, of er sowieso 1 dag per week voor te reserveren.
Net als jou heb ik ook tijden gehad van een overvolle agenda.. (oke ik heb nu ook elk weekend iets tot 1 juli) maar ik plan niet meer alle dagen vol. Helaas dan zie ik iemand wat minder vaak. Je loopt jezelf nu voor je voeten. Echte vrienden begrijpen het heus wel als je een keer niet kan. Niemand wilt toch dat er straks een overspannen ''sogood'' is.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Gloria schreef:Bedoel je met wij dat jij en ik verschillend zijn? Of jij en de bovenste forummeiden en ik? Volgens mij dat laatste hè?Jen_ schreef:Wij zijn gewoon heel anders daarin, dat geeft niet. Maar als ik soms niet lekker in mijn vel zit, vind ik het juist heerlijk om te gaan stappen, even alles opzij zetten en de hele avond dansen
Weet je, ik vind het gewoon heel anders als je even niet lekker in je vel zit en je gaat dan stappen. Dat kan je inderdaad een oppepper geven. Maar ik had (verkeerd) begrepen dat SoGood's vriendin echt aardig in de put zat of dat er nare dingen waren gebeurd. En ik kan kan me, van mijn eigen depressieve periodes, herinneren dat je een avond uit dan niet eens aan kunt. Vandaar mijn reactie. Die ik twee keer onder het voorbehoud 'dat geldt vast niet voor iedereen' plaatste.
Nóg een keer dan: onder voorbehoud dat het voor iedereen anders is :-). Ik dacht trouwens te lezen dat Jen bedoelde jij en Jen... Maar kan aan mij liggen..
BTW: Momenteel kan ik wel een stapavondje gebruiken. Pffff: ben er even klaar mee.
Oh SoGood: kan je niet even opperen wat ze ervan vindt? Dat je aangeeft dat jij ook even helemaal stuk zit qua tijd etc. Dat je het lullig vindt haar af te zeggen maar dat even geen andere optie weet? Misschien wil ze juist ook even een avondje voor zichzelf..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik zou zeker gaan!! Het is een vriendin die niet lekker in der vel zit en jou denk ik graag bij je hebt..
Wel betwijfel ik of je moet gaan stappen.. Thuis op de bank is ook gezellig en misschien ook nog beter voor haar, kunnen jullie lekker bijkletsen.
Wel zou ik als ik jou was eens een beetje rustiger aan gaan doen wat afspraken betrefd... Ik heb het nu ook ontzettend druk gehad een paar weekenden maar ik heb voor volgende weekend toch 2 x nee gezegd tegen vrienden om af te sprken..
Je hebt ook de tijd nodig met je geliefde..
Wel betwijfel ik of je moet gaan stappen.. Thuis op de bank is ook gezellig en misschien ook nog beter voor haar, kunnen jullie lekker bijkletsen.
Wel zou ik als ik jou was eens een beetje rustiger aan gaan doen wat afspraken betrefd... Ik heb het nu ook ontzettend druk gehad een paar weekenden maar ik heb voor volgende weekend toch 2 x nee gezegd tegen vrienden om af te sprken..
Je hebt ook de tijd nodig met je geliefde..
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Eindelijk, een hoeraatje voor mezelf
» Rusteloos / tijd voor mezelf maken
» HOERA voor Susan, Dromertje en mezelf!
» Verliefd op een ander (en mezelf voor schut gezet)
» Voor jezelf kiezen
» Rusteloos / tijd voor mezelf maken
» HOERA voor Susan, Dromertje en mezelf!
» Verliefd op een ander (en mezelf voor schut gezet)
» Voor jezelf kiezen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: