Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jullie mochten kiezen..

+15
rapa nui
Atelier Madame
Olijfje
Antibes
Melis_je
mzcharlotte
Lavendel
luisa
Sunny
Tullow
Roxi3
Polly
Pien
Highway
Susan
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Als jullie mochten kiezen.. - Pagina 2 Empty Re: Als jullie mochten kiezen..

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 5:33

Ik kan niet kiezen. Ik zou alleen in een grote stad willen/kunnen wonen. Dus dat wordt dan lastig. Heel veel succes met je keuze!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sunny wo 4 mei 2011 - 5:58

Marin schreef:Dank je sunny. Dat is echt een waardevolle reactie. Ik denk dat je ook wel een goed punt hebt. De steden die ik nu overweeg zijn wel steden waar ik meerdere jaren zou kunnen blijven, het is geen shithole in de middle of nowhere om alleen de kosten te drukken. Ik vind t idd wel belangrijk om iets te kiezen waar ik me snel thuis kan voelen. Tuurlijk zou ik wel in een stad als san francisco of new York wonen maar die huurprijzen van 2000 dollar p m zijn het me gewoon niet waard. Dan is 500 toch beter haha.
Als je nog andere nuttige tips hebt dan hoor ik t heel graag! En kom vooral meer meekletsen als je dat leuk lijkt :-)

Kom idd ook eens wat meekletsen ja smile
Verder heb ik trouwens niet echt tips ofzo. Als ik het zo lees heb je een behoorlijk realistisch (dus niet geromantiseerd) beeld van emigreren en dat lijkt me heel belangrijk. Anders komt men er toch vaak wel snel genoeg achter hoe het daadwerkelijk is, maar het is wel fijn dat je daar vast een klein beetje op voorbereid bent, dat t niet alleen maar rozengeur en manenschijn is...

Wat betreft je keuze voor een plaats, moelijk hoor! Wel fijn dat je wat mensen hebt die in een aantal van die plaatsen wonen, die kunnen je wel een goed beeld geven van de cultuur denk ik! Al deze steden spraken mij wel aan op basis van wat je schreef trouwens smile Dat zijn er nog een hoop haha!

Annapolis, Maryland
Atlanta, Georgia
Baltimore, Maryland
Hartford, Connecticut
Princeton, New Jersey
Richmond, Virginia
Sunny
Sunny
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 04-05-11

Bericht  Lavendel wo 4 mei 2011 - 6:34

Maar Marin, zijn er juist geen goedkopere buitenwijken (oke, niet gelijk de ghetto's Wink) in die enorme steden als New York of LA? Ik heb juist het idee dat dat toch wel de steden zijn die ontzettend veel immigranten (/illegalen) aantrekken, dus daar moet toch goedkoop wonen mogelijk zijn?

Er zijn er geen goedkopere dorpjes in California? Dat lijkt me echt een droom om daar te wonen.. altijd mooi weer, geweldige kust, fantastisch!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan wo 4 mei 2011 - 6:36

Marin, ik heb in eerste instantie puur naar de foto's gekeken. Asheville, North-Carolina lijkt me ook wel wat, vooral nu ik de omschrijving lees.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mzcharlotte wo 4 mei 2011 - 6:41

Asheville dacht ik het eerst aan op basis van jouw lijstje. Omdat het weer een stapje verder is dan het studentenleven, de sfeer je nu al aanstaat en de kosten + werkgelegenheid. Het ene nadeel dat je ver moet reizen om op een vliegveld te komen, kun je die paar keer per jaar vast wel aan.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Melis_je wo 4 mei 2011 - 6:56

Asheville. Ver rijden naar het vliegveld is een groot nadeel, maar moet je de toeristensites zien! Wat een prachtige omgeving. Daar kan je jarenlang prachtige foto's maken en er wordt heel veel georganiseerd qua muziek/cultuur. Volgens mij een heerlijke plaats om te wonen. Wel weinig inwoners, 70 000. Dat zou ik ook een nadeel vinden.

En Atlanta (nummer drie) sprak me ook direct aan, in zo'n grote stad heb je vast ook snel mensen met wie het klikt (of wat grotere 'clubs' waarbij je je kunt aansluiten).

Princeton zou ik te klein vinden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 8:39

'ja asheville en omgeving zijn mooi hè. Het idee dat je zo'n landschap in de achtertuin hebt is echt fantastisch. Het nadeel dat je zo ver van een vliegveld en andere grote steden zit, staat me wel echt tegen, dat vind ik echt lastig. Maar qua sfeer en omgeving is het geweldig.

Mijn eerste keuze is momenteel Richmond. Twee uur bij DC vandaan, uurtje bij die natuur, en bij t strand. Ik heb die buurtjes beetje uitgeplozen en dat zien er wel echt leuk uit. Zie mezelf wel in die stad wonen denk ik, wel een toegankeljke plek in alle opzichten.

Baltimore gaat me ook steeds meer aan staan. En Atlanta ook. En Asheville hou ik ook nog steeds in gedachten.

Ik geloof dat als puntje bij paaltje kom ik toch ook niet zo heel nodig naar Californië hoef. Die architectuur spreekt me ook minder aan, en dat vind ik toch wel belangrijk in een stad. Ik vind met name de oostkust architectuur in alle facetten enorm fascinerend :-)
En Californië vind ik ook wel weer heel erg ver weg. Op de een of andere manier roept mijn gevoel heel hard midden en zuidelijkere staten van de oostkust. Terwijl ik in sommige staten zoals Maryland helemaal niet ben geweest maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Mn stiefmoeder zei overigens dat dat gebied rondom DC en stad zelf erg leuk is, mn vader was t daar niet helemaal mee eens. Atlanta vond ie ook 'maar gewoon een grote stad'.

Fijn dat jullie mee willen denken. Het duurt al met al natuurlijk nog een jaar dus hoef nog niet te beslissen maar ik ben er natuurlijk toch mee bezig. In elk geval voelt dit gebied heel goed dus die keuze staat al vast. Scheelt toch met de eliminatie van een veertigtal staten ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 9:38

Interessant!!!

Ik kom er net achter dat vanaf Asheville het 'maar' 3,5 uur rijden is naar Atlanta Airport.

Naar Washington en Memphis airport is het namelijk wel respectievelijk 7,5 en 8 uur, en naar Raleigh 4 uur dus dat vond ik eigenlijk wel te lang. Natuurlijk kan je een kleine vlucht naar een van die luchthavens nemen, maar dat is altijd wel duurder en als ik snel naar NL zou moeten, of voor bezoek is dat gewoon eigenlijk niet echt handig.

Maar Atlanta op 3,5 uur afstand.. Nou moet zeggen dat dat nog te overzien valt. Dat zet Asheville toch wel weer even een heel stuk hoger op de lijst!

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 4 mei 2011 - 9:42

Heb ook alles gelezen en ben blij dat jij de keuze moet maken en niet ik! =D
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Olijfje do 5 mei 2011 - 0:09

Mij sprak Asheville ook het meest aan, door de foto's en beschrijving. Alleen de afstand tot het vliegveld vond ik wel echt een minpunt. Ik zou 8 uur rijden eigenlijk te veel vinden, maar 3,5 uur is goed te doen!

De andere die ik leuk vond zijn Richmond, Atlanta en Baltimore.
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296

Bericht  Atelier Madame do 5 mei 2011 - 0:23

ga je niet eerst werk zoeken en daar je woonplaats van af laten hangen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 1:12

Atelier Madame schreef:ga je niet eerst werk zoeken en daar je woonplaats van af laten hangen?

Nee dat is vrijwel niet te regeln vanuit NL. Wel is het slim dus om rekening te houden met de werkgelegenheid van een plaats en potentiële werkgevers.

Olijfje dat zijn dus exact mijn favorieten nu.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 5 mei 2011 - 1:44

Marin schreef:
Atelier Madame schreef:ga je niet eerst werk zoeken en daar je woonplaats van af laten hangen?

Nee dat is vrijwel niet te regeln vanuit NL. Wel is het slim dus om rekening te houden met de werkgelegenheid van een plaats en potentiële werkgevers.

Olijfje dat zijn dus exact mijn favorieten nu.
Oke dan moet je inderdaad daar rekening mee houden..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Melis_je do 5 mei 2011 - 5:21

Asheville, Asheville!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 6:00

Persoonlijk spreken mij qua foto's en de stukjes tekst die jij typt Ashville, Hartford en Princeton mij het meeste aan.

Ik denk persoonlijk dat ik Hartford het leukste vind. Ik heb sowieso iets met conneticut als ik daar foto's van zie en stukjes over lees. (Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook meer met het noorden van de VS heb dan met het zuiden, waarom weet ik niet maar dat is een gevoel - aangezien ik er nooit geweest ben :P ) - Ik vind Hartford het ook het modernste uitzien maar toch een bepaalde rust en frisheid uitstralen.

Princeton vind ik gewoon leuk door de foto's en door het engelse gevoel. Persoonlijk zou ik dat eigenlijk toch niet kiezen omdat je wel naar Amerika gaat. Je hebt volgens mij toch al in Engeland gewoond, misschien is het dan leuker om voor de meer Amerikaanse sfeer te gaan Very Happy .

Dat Ashville vind ik echt geweldig klinken, de foto's helemaal mooi dat zou zeker mijn nummer 1 zijn als ik niet iets had met moderne plaatsen. Dat het uren rijden van het vliegveld ligt zou ik persoonlijk voor lief nemen. Je zit er een jaar (hoevaak zullen er mensen komen, en wil je jouw keuze daar op aanpassen. Dit is een "Once in a lifetime oppertunity", ik zou het zonden vinden als je spijt krijgt op basis van dat een vliegveld te ver weg ligt)

Waar ligt op het moment zelf je voorkeur en waarom? (of een top 3?)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 6:03

Ik heb nog even wat verder gelezen en zag dat je nu Richmond wel hoog hebt staan. Die wilde ik er eerst nog bij typen maar ik vond het teveel om 4 keuzes toe te lichten haha.

Op een of andere manier spreekt atlanta mij het minste aan. Volgens mij is dat gewoon een grote stad toch? Ik moet altijd aan rappers denken die daar vandaan komen haha. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 8:50

Punk'd schreef:Je zit er een jaar (hoevaak zullen er mensen komen, en wil je jouw keuze daar op aanpassen.

In principe zit ik er voor de rest van m'n leven en geen jaar Wink

Ja Asheville staat toch wel weer heel hoog. Maar, moet ook wel zeggen dat Richmond blijft en misschien wat aantrekkelijker is omdat het wat dichterbij andere steden in de buurt is. Dat is om te beginnen misschien toch leuker als jong persoon, in het weekend even naar Washington enzo, en Asheville meer iets voor met gezin.

Maar goed, HOEF nog niet te beslissen natuurlijk, maar het is wel 24/7 in m'n gedachten!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 21:09

Marin schreef:
Punk'd schreef:Je zit er een jaar (hoevaak zullen er mensen komen, en wil je jouw keuze daar op aanpassen.

In principe zit ik er voor de rest van m'n leven en geen jaar Wink

Ja Asheville staat toch wel weer heel hoog. Maar, moet ook wel zeggen dat Richmond blijft en misschien wat aantrekkelijker is omdat het wat dichterbij andere steden in de buurt is. Dat is om te beginnen misschien toch leuker als jong persoon, in het weekend even naar Washington enzo, en Asheville meer iets voor met gezin.

Maar goed, HOEF nog niet te beslissen natuurlijk, maar het is wel 24/7 in m'n gedachten!

Ohh! Dat heb ik verkeerd begrepen. Ik dacht dat je een Greencard voor 1 jaar keeg :P foutje haha.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 6 mei 2011 - 8:23

Even aan een vriendin gevraagd die familie in Atlanta heeft wonen wat zij er van vindt. Ze is er zelf ook een paar keer geweest:

Asheville ken ik niet. Atlanta wel natuurlijk. Het kan er ontzettend benauwd worden (temperatuur) en ook kans op tornado's en gevaarlijke onweersbuien. Echt ander kaliber dan bij ons. De stad is mooi!!! Met stone mountain park en heel veel groen! Het is echt een heel groene stad. Het is wel echt Georgia! Dus conservatief USA en veel republikeinen. Godsvruchtig. Maar buiten dat... x en x zijn dat helemaal niet en konden het er helemaal vinden. (wonen nu aan de kust trouwens, buiten tornado zone - in Edenton). y en y wonen er nog wel maar dromen van een plaats met fijner klimaat.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 9:38

Dank je voor het checken rapa nui! Ik ben zelf wel gelovig en vind het vooral heel erg fijn om naar de kerk in Amerika te gaan. Dat ben ik dan ook zeker van plan, omdat het een groot deel van je sociale leven kan uitmaken, en dat is zeker in het begin prettig om wat contacten op te bouwen. Er hangt daar echt een community sfeer om het kerkleven heen, wat mij zeer aanspreekt.

Dat republikeinse staat mij inderdaad ook wel tegen, ik ben zelf veel liberaler. Van de kennis die ik in Atlanta heb, heb ik gehoord dat het in de stad zelf wel mee valt, dat dat een vrij liberale stad nog is. Daarbuiten is het natuurlijk erg republikeins, daar in het zuiden. Dat vind ik toch zeker wel een overweging, want ook al ben ik niet zo sterk politiek gedreven, ik vind het in Amerika meer opvallen dan in Nederland (in Amerika is het al veel sneller twee kampen). Dus dat speelt zeker mee in mijn overweging. Asheville, NC, ligt bijvoorbeeld ook in een overtuigend republikeinse staat, maar staat bekend om z'n eigenzinnige liberale karakter.

Dank je dat je het gevraagd heb dus smile

Gast
Gast

Bericht  JD vr 6 mei 2011 - 10:16

Wow wat moeilijk zeg!
Puur op de plaatjes afgaand zou ik voor Annapolis gaan, ziet er superschattig uit, leuk! Maar goed, dat is natuurlijk niet het belangrijkste...

Over een andere stad schreef je dat je er al iemand kent, die je op weg kan helpen....dat is natuurlijk ook wel handig...

Eigenlijk...heb je dus gewoon niks aan mij, ik vind het echt té moeilijk.
Maar ben wel superjaloers op je, zo gaaf! Wou dat ik dit zelf had gedaan voordat ik ging huisje-boompje-beestje-en...

Ooit...op een dag, willen wij ook weg uit nederland, op naar een ander land, ander klimaat...later, als ik groot ben
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 10:13

Oh wat moeilijk zeg. Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar ls ik op de plaatjes af ga zeg ik atlanta, georgia smile verder ben ik totaal niet bekend met amerika.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 21:53

In Annapolis woont trouwens het nichtje van mijn vader (af en toe).

Zij en haar man hebben een boot waarmee ze in de zomermaanden (april/september) altijd mee rondzeilen bij florida en de carribean. In de wintermaanden verblijven zij dan in Annapolis. Ik weet alleen wel dat ze 2 maanden later weer gingen verhuizen naar fort lauderdale (ofzoiets haha).. Dus misschien was Annapolis wel een plaats om de boot weer helemaal winterklaar te maken. Mijn Uggs moest ik toen ook naar haar adres daar sturen en dat was (even opgezocht via google) echt direct aan het water.. smile

Ik kan wel een mailtje naar haar sturen en wat dingen vragen. (Ik kan nu zo snel niet terug vinden of je daar nu zelf al eens bent geweest)

Gast
Gast

Bericht  Jeanette za 7 mei 2011 - 23:04

Aangezien er genoeg werkgelegenheid is, niet duur is en overal wel wat dichtbij ligt, zou ik zeggen Atlanta, Georgia. Maar ik ben niet zo bekend met Amerika, dus het is vooral een eerste indruk. Wink

Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 1:19

Punk'd, wat een lief aanbod, maar denk dat dat niet nodig is. Annapolis is zo voor het begin echt te duur eigenlijk. Ik vind het echt een prachtige plaats, maar nog niet voor nu. Gelukkig kan je redelijk makkelijk tussen verschillende woonplaatsen verhuizen in Amerika.

Intussen begint het gevoel steeds meer naar Richmond te neigen. Eigenlijk zie ik dat steeds voor me als ik aan m'n emigratie denk, dus dat zegt al heel veel. Ik zie mezelf daar gewoon wel wonen, dat begint wel concrete vormen te krijgen. Ik vind het met name ideaal dat de omgeving zo divers is, je zit er relatief dichtbij een echt grote stad (Washington DC), de kust, en bergen. Het is een beetje het beste van alles. Het heeft zelf trouwens ook een international airport met vluchten naar Europese bestemmingen (geen Amsterdam, maar bijv wel London), en Washington Dulles Airport is dus op 2 uur rijden. Ook ligt het aan een van de grootste snelwegen van de oostkust, en er rijdt een grote trein door de stad richting Atlanta en New York en Washington DC. Het is dus heel erg bereikbaar, en dat voelt prettig.

De wijkjes vind ik ook heel erg leuk, het is heel erg toegankelijk en de sfeer spreekt me echt aan. En tot slot heeft het ook veel mooie natuur in de omgeving, het ligt aan een rivier met veel bossen er om heen. Pocahontas (ja de echte) woonde hier vroeger vlak in de buurt, en Jamestown vlakbij Richmond is een historisch stadje waar de eerste Engelse settlers zich gevestigd hebben. Een erg historie-rijk gebied dus, want 'Colonial Williamsburg', ligt ook dicht bij.

Voor wie het leuk vindt om te zien, hier is een geweldig filmpje met een rap gemaakt door twee Richmondse jongens die al rappend heel veel vertellen over de stad, en wat er te zien en te doen is. Met hele leuke beelden. Ik vond het echt heel erg leuk om te zien en geeft echt een goed beeld van de stad:

Asheville trekt me nog steeds ook heel erg, maar begin meer te realiseren dat dit ook misschien meer voor later is. Meer voor een gezin met kinderen bijvoorbeeld. Ik zie mezelf vanuit Richmond als jong persoon nog wel lekker een weekendje richting Washington DC gaan, maar vanuit Asheville kan je gewoon minder snel ergens even heen. Dat zie ik dus toch wel echt als nadeel.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: