Als jullie mochten kiezen..
+15
rapa nui
Atelier Madame
Olijfje
Antibes
Melis_je
mzcharlotte
Lavendel
luisa
Sunny
Tullow
Roxi3
Polly
Pien
Highway
Susan
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Als jullie mochten kiezen..
in welke van deze steden zou je me dan aanraden te gaan wonen. Ik ben natuurlijk constant in m'n hoofd bezig met die toekomstige emigratie, en aangezien ik geen directe banden heb met een plek (geen vriend of baan ergens) kan ik gaan en staan waar ik wil. Maar Amerika is groot! Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor de oostkust, en dan met name alles onder New York, tot aan Florida. Die regio spreekt mij het meeste aan.
Natuurlijk zegt het niet zo heel veel, want het zijn slechts plaatjes en elke stad heeft ook nadelen die je niet goed kunt zien, maar die geven wel een indruk van een stad. Je kunt de sfeer toch al gauw proeven. Ik weet zelf wel wat ik belangrijk vind en ik weet ook wel welke stad m'n voorkeur heeft, maar dat laat ik even in het midden, omdat ik benieuwd ben naar jullie mening. Ook als je niets van Amerika af weet, kan je reageren, het gaat gewoon om de gedachten die bij je opkomen.
Mocht iemand anders nog tips hebben, dan hoor ik het graag, al gaat het hier wel om de wat minder bekende steden dus kleine kans dat men ze kent. Ga dus gewoon voor je eerste indruk, daar ben ik benieuwd naar!
Overigens kies ik voor dergelijke kleinere steden (over 't algemeen dan), omdat het daar goedkoper is om te beginnen. Dat is wel zo verstandig. Steden als NYC, Boston, San Francisco etcetera zijn simpelweg niet te doen. Washington DC zou ik ook heel gaaf vinden maar is ook gewoon te duur voor in 't begin. De huur van onderstaande steden ligt over 't algemeen op de 400-800 dollar voor een klein appartementje of studio (= 270 tot 540 euro).
1. Annapolis, Maryland
Annapolis is de hoofdstad van de staat Maryland. Het ligt op 27 mijl van Washington DC, hartstikke dichtbij dus. Het wordt wel de zeil hoofdstad van de wereld genoemd (nou heb ik alleen niets met zeilen), en het is een oud stadje. Helaas is het wel wat aan de dure kant, dus misschien niet heel erg geschikt in 't begin. Maar wel zo mooi.
2. Asheville, North Carolina
Asheville ligt in de zuidelijke staat North Carolina, midden tussen de bergen. Het grootste nadeel direct daarvan is dat het ver weg van grote vliegvelden ligt, uren rijden. Het is een heel liberaal stadje, echt een soort hippie eco artsy kunsterig sfeertje hangt er, waar ik zo ontzettend van hou. Doet me denken aan de sfeer in Marin. Ik ben er ook al eens geweest, vandaar dat ik de sfeer goed ken. Het ligt echt in een prachtige omgeving (zal daar ook even foto's van plaatsen), kan je nagaan, dat je dat in je achtertuin hebt! Woonkosten zijn laag, en er schijnt op zich voldoende werkgelegenheid te zijn.
3. Atlanta, Georgia
Een wat grotere stad dan de rest. Wel een heel erg liberale stad. Ik ken iemand die hier woont, en hij gaat me er nog meer over vertellen, maar is er altijd erg enthousiast over. Voordeel van zo'n grote stad is de werkgelegenheid. En de stad is niet bijzonder duur, dus dat is erg prettig. Erg zuidelijk, dus warm!
4. Baltimore, Maryland
Ik moet zeggen: Een aangename verrassing! Ik dacht altijd dat deze stad heel suf zou zijn, maar het ziet er heel erg leuk uit. Dichtbij Washington DC (net te ver om te forenzen), en de staat Maryland spreekt mij gewoon erg aan. Weet er verder nog niet veel vanaf, maar het is niet duur, en heb er een aantal positieve dingen over gelezen.
5. Charleston, South Carolina
Super Southern sfeer, prachtige architectuur. Ik vond South Carolina ook echt een heerlijke staat. Stadje aan de kust, haast tropisch Wel klein, dus niet handig qua werkgeledenheid. Wel goedkoop!
6. Hartford, Connecticut
Stuk noordelijker gelegen dan de rest (net noordoosten van New York City), dus ook een stuk kouder klimaat. Maar elke keer als ik zo'n bepaalde test doe, komt deze plek als nummer 1 waar ik volgens de test moet wonen. Toch wel interessant dus. Het is de hoofdstad van de staat Connecticut (ik hou van de hoofdsteden blijkbaar), en ziet er heel erg schattig uit. Wederom weer iets duurder, maar wel goed betaalbaar. Dichtbij andere steden ook voor eventueel forenzen mocht het werk hier niet lukken.
7. Ithaca, New York
In de staat New York ligt dit plaatsje. Een echte universiteitsstad, want de goede universiteit Cornell ligt hier. Dat zou dus gunstig kunnen zijn qua werkgever, alleen is het plaatsje zo klein dat dat misschien wel weer de enige werkgever is. Dat is dus iets om te overwegen. Maar het stadje ziet er heel erg pittoresk uit, de natuur er om heen is werkelijk waar prachtig, en ik ken iemand die hier woont die me er meer over kan vertellen.
8. Princeton, New Jersey
Wederom een universiteitsstad. Dergelijke steden hebben ook wel mijn grote interesse vanwege de grote potentiele werkgever. Bovendien is de sfeer vaak erg leuk in zo'n stad. Wel weer iets duurder om te wonen, maar als grote voordeel dat je met een uurtje in New York City bent! De sfeer is heel erg Engels, en dat spreekt mij natuurlijk ook erg aan. Ken ook iemand die hier woont, dat scheelt ook.
9. Research Triangle, North Carolina
Niet echt 1 stad, maar drie steden die geagglomereerd zijn en samen de Research Triangle genoemd worden vanwege de grote universiteiten die hier zitten. Heel erg upcoming gebied, doet het qua economie goed, maar woonlasten zijn laag. Goede werkgelegenheid vanwege de universiteiten en andere bedrijven. Ik kan alleen niet echt een beeld krijgen van de steden zelf. Chapel Hill lijkt wel een echt pittoresk centrum te hebben, maar Raleigh en Durham minder. Mijn Amerikaanse oom heeft in Durham gestudeerd, dus kan ik makkelijk eens om advies vragen.
10. Richmond, Virginia
En tot slot Richmond, de hoofdstad van Virginia. Ook een aangename verrassing. Ik werd door een kennis op deze stad gewezen en zij is er erg enthousiast over. Het ligt op slechts 2 uur rijden van Washington DC, maar is vele malen goedkoper. Er is een kleine universiteit in het midden van de stad, wat voor werkgelegenheid en gezelligheid zorgt. Het heeft een aantal gezellige buurtjes, en schijnt heel erg upcoming en booming te zijn. Ik vind die buurtjes hieronder net Greenwich Village in NYC, maar dan 10 x goedkoper. Ziet er leuk uit, en locatie is top, want dichtbij Washington DC (& vliegveld), en op een uurtje rijden van Shenandoah National Park (zie foto er onder) en vlak bij de kust.
Het is veel, I know, maar ben dus eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie eerste indrukken Waardeer de hulp erg
Natuurlijk zegt het niet zo heel veel, want het zijn slechts plaatjes en elke stad heeft ook nadelen die je niet goed kunt zien, maar die geven wel een indruk van een stad. Je kunt de sfeer toch al gauw proeven. Ik weet zelf wel wat ik belangrijk vind en ik weet ook wel welke stad m'n voorkeur heeft, maar dat laat ik even in het midden, omdat ik benieuwd ben naar jullie mening. Ook als je niets van Amerika af weet, kan je reageren, het gaat gewoon om de gedachten die bij je opkomen.
Mocht iemand anders nog tips hebben, dan hoor ik het graag, al gaat het hier wel om de wat minder bekende steden dus kleine kans dat men ze kent. Ga dus gewoon voor je eerste indruk, daar ben ik benieuwd naar!
Overigens kies ik voor dergelijke kleinere steden (over 't algemeen dan), omdat het daar goedkoper is om te beginnen. Dat is wel zo verstandig. Steden als NYC, Boston, San Francisco etcetera zijn simpelweg niet te doen. Washington DC zou ik ook heel gaaf vinden maar is ook gewoon te duur voor in 't begin. De huur van onderstaande steden ligt over 't algemeen op de 400-800 dollar voor een klein appartementje of studio (= 270 tot 540 euro).
1. Annapolis, Maryland
Annapolis is de hoofdstad van de staat Maryland. Het ligt op 27 mijl van Washington DC, hartstikke dichtbij dus. Het wordt wel de zeil hoofdstad van de wereld genoemd (nou heb ik alleen niets met zeilen), en het is een oud stadje. Helaas is het wel wat aan de dure kant, dus misschien niet heel erg geschikt in 't begin. Maar wel zo mooi.
2. Asheville, North Carolina
Asheville ligt in de zuidelijke staat North Carolina, midden tussen de bergen. Het grootste nadeel direct daarvan is dat het ver weg van grote vliegvelden ligt, uren rijden. Het is een heel liberaal stadje, echt een soort hippie eco artsy kunsterig sfeertje hangt er, waar ik zo ontzettend van hou. Doet me denken aan de sfeer in Marin. Ik ben er ook al eens geweest, vandaar dat ik de sfeer goed ken. Het ligt echt in een prachtige omgeving (zal daar ook even foto's van plaatsen), kan je nagaan, dat je dat in je achtertuin hebt! Woonkosten zijn laag, en er schijnt op zich voldoende werkgelegenheid te zijn.
3. Atlanta, Georgia
Een wat grotere stad dan de rest. Wel een heel erg liberale stad. Ik ken iemand die hier woont, en hij gaat me er nog meer over vertellen, maar is er altijd erg enthousiast over. Voordeel van zo'n grote stad is de werkgelegenheid. En de stad is niet bijzonder duur, dus dat is erg prettig. Erg zuidelijk, dus warm!
4. Baltimore, Maryland
Ik moet zeggen: Een aangename verrassing! Ik dacht altijd dat deze stad heel suf zou zijn, maar het ziet er heel erg leuk uit. Dichtbij Washington DC (net te ver om te forenzen), en de staat Maryland spreekt mij gewoon erg aan. Weet er verder nog niet veel vanaf, maar het is niet duur, en heb er een aantal positieve dingen over gelezen.
5. Charleston, South Carolina
Super Southern sfeer, prachtige architectuur. Ik vond South Carolina ook echt een heerlijke staat. Stadje aan de kust, haast tropisch Wel klein, dus niet handig qua werkgeledenheid. Wel goedkoop!
6. Hartford, Connecticut
Stuk noordelijker gelegen dan de rest (net noordoosten van New York City), dus ook een stuk kouder klimaat. Maar elke keer als ik zo'n bepaalde test doe, komt deze plek als nummer 1 waar ik volgens de test moet wonen. Toch wel interessant dus. Het is de hoofdstad van de staat Connecticut (ik hou van de hoofdsteden blijkbaar), en ziet er heel erg schattig uit. Wederom weer iets duurder, maar wel goed betaalbaar. Dichtbij andere steden ook voor eventueel forenzen mocht het werk hier niet lukken.
7. Ithaca, New York
In de staat New York ligt dit plaatsje. Een echte universiteitsstad, want de goede universiteit Cornell ligt hier. Dat zou dus gunstig kunnen zijn qua werkgever, alleen is het plaatsje zo klein dat dat misschien wel weer de enige werkgever is. Dat is dus iets om te overwegen. Maar het stadje ziet er heel erg pittoresk uit, de natuur er om heen is werkelijk waar prachtig, en ik ken iemand die hier woont die me er meer over kan vertellen.
8. Princeton, New Jersey
Wederom een universiteitsstad. Dergelijke steden hebben ook wel mijn grote interesse vanwege de grote potentiele werkgever. Bovendien is de sfeer vaak erg leuk in zo'n stad. Wel weer iets duurder om te wonen, maar als grote voordeel dat je met een uurtje in New York City bent! De sfeer is heel erg Engels, en dat spreekt mij natuurlijk ook erg aan. Ken ook iemand die hier woont, dat scheelt ook.
Niet echt 1 stad, maar drie steden die geagglomereerd zijn en samen de Research Triangle genoemd worden vanwege de grote universiteiten die hier zitten. Heel erg upcoming gebied, doet het qua economie goed, maar woonlasten zijn laag. Goede werkgelegenheid vanwege de universiteiten en andere bedrijven. Ik kan alleen niet echt een beeld krijgen van de steden zelf. Chapel Hill lijkt wel een echt pittoresk centrum te hebben, maar Raleigh en Durham minder. Mijn Amerikaanse oom heeft in Durham gestudeerd, dus kan ik makkelijk eens om advies vragen.
10. Richmond, Virginia
En tot slot Richmond, de hoofdstad van Virginia. Ook een aangename verrassing. Ik werd door een kennis op deze stad gewezen en zij is er erg enthousiast over. Het ligt op slechts 2 uur rijden van Washington DC, maar is vele malen goedkoper. Er is een kleine universiteit in het midden van de stad, wat voor werkgelegenheid en gezelligheid zorgt. Het heeft een aantal gezellige buurtjes, en schijnt heel erg upcoming en booming te zijn. Ik vind die buurtjes hieronder net Greenwich Village in NYC, maar dan 10 x goedkoper. Ziet er leuk uit, en locatie is top, want dichtbij Washington DC (& vliegveld), en op een uurtje rijden van Shenandoah National Park (zie foto er onder) en vlak bij de kust.
Het is veel, I know, maar ben dus eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie eerste indrukken Waardeer de hulp erg
Laatst aangepast door Marin op wo 4 mei 2011 - 0:56; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Als jullie mochten kiezen..
Op basis van de eerste indruk zeg ik Annapolis of Princeton.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Op basis van de eerste indruk zeg ik Annapolis of Princeton.
En kan je beetje uitleggen wat je daar leuk aan vindt lijken? Al is indruk lastig uit te leggen natuurlijk
Gast- Gast
Ik zou voor Atlanta of baltimore gaan op grond van de plaatjes en de tekst erbij. Ik zou in eerste instantie voor een plaats gaan met lage kosten en werkgelegenheid. Vanuit daar kun je altijd verder kijken.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
woew... dat is nogal een vraag... ga er vandaag eens goed voor zitten en alles goed doorlezen! mijn advies krijg je dus later!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou zeggen Atlanta. Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik tijdens mijn laatste reis best veel heb opgetrokken met mensen die daar wonen, en zij waren erg leuk. Maar het is een grote stad, er is een vliegveld vanwaar je makkelijk naar huis kan, lekker weer, veel werkgelegenheid.
Richmond klinkt ook als een goede optie voor je.
Kleine steden zouden wat mij betreft afvallen qua werkgelegenheid, noordelijke staten vanwege het weer en afgelegen steden vanwege de bereikbaarheid.
Ben je trouwens van plan om vanaf hier al te solliciteren, alleen al om te zien hoe je in de markt ligt? Met een green card moet het op zich toch mogelijk zijn om een baan te vinden? In mijn sector is het normaal om te solliciteren en pas in een later stadium over de werkvergunning te praten, ik weet niet hoe het in het onderwijs is.
Richmond klinkt ook als een goede optie voor je.
Kleine steden zouden wat mij betreft afvallen qua werkgelegenheid, noordelijke staten vanwege het weer en afgelegen steden vanwege de bereikbaarheid.
Ben je trouwens van plan om vanaf hier al te solliciteren, alleen al om te zien hoe je in de markt ligt? Met een green card moet het op zich toch mogelijk zijn om een baan te vinden? In mijn sector is het normaal om te solliciteren en pas in een later stadium over de werkvergunning te praten, ik weet niet hoe het in het onderwijs is.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Een baan vinden vanuit Nederland is eigenlijk bijna niet te doen. Maar ga t zeker tzt proberen. Leuk dat jij goede verhalen over Atlanta hebt gehoord. Mn vader is er ook wel eens geweest dus die zal ik vanavond eens vragen. Met een green Card heb ik in principe dezelfde werk rechten als Amerikanen behalve bij de overheid. Sowieso alle rechten, behalve stemmen, dat mag pas als je na 5 jaar wel de nationaliteit neemt.
Laatst aangepast door Marin op wo 4 mei 2011 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb alles gelezen en degene die mij het meest aanspreekt is; Atlanta, Georgia. Voornamelijk op basis van de prachtige foto's en de werkgelegenheid.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Marin schreef:Een baan vinden vanuit Nederland is eigenlijk bijna niet te doen. Maar ga t zeker tzt proberen. Leuk dat jij goede verhalen over Atlanta hebt gehoord. Mn vader is er ook wel eens geweest dus die zal ik vanavond eens vragen. Met een green Card heb ik in principe dezelfde werk rechten als Amerikanen behalve bij de overheid. Sowieso alle rechten, behalve stemmen, dat mag pas als je na 5 jaar wel de nationaliteit neemt.
Oké, dat vroeg ik me af inderdaad. Ja, ik vond het leuk om over Atlanta te horen. Maar die mensen zijn wel erg rijk dus ik denk dat ze overal wel een spannend leven kunnen leiden met zoveel geld haha. Ik denk dat het gewoon goed is om in een grote stad te zitten, zodat je niet afhankelijk bent van één werkgever.
Ben je trouwens van plan om de Amerikaanse nationaliteit aan te nemen? Toch niet als je je Nederlandse nationaliteit af moet staan, neem ik aan? Hoe zit dat precies in Amerika? Het enige dat ik weet is dat de Nederlandse overheid dubbele nationaliteiten zoveel mogelijk wil beperken, en dat het daarom moeilijk is om een andere nationaliteit aan te nemen en je Nederlandse te behouden.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb me daar nog niet echt in verdiept dus weet t niet echt. Volgens mij kan het nu nog wel maar misschien wordt dat alleen maar lastiger om dubbele nationaliteit te behouden. Ik denk dat wanneer ik na 5 jaar daar wonen en echt gesetteld ben en een leven op heb gebouwd en niet zo snel terug naar NL zal gaan, ik inderdaad de Amerikaanse nationaliteit aan wil nemen. Dan mag ik ook stemmen en dat lijkt me erg fijn.
Grappig dat jullie zo enthousiast over Atlanta zijn trouwens. Ik vond t lastig om daar echte plaatjes van de kern van te vinden, kan moeilijk inschatten hoe t er verder uitziet. Misschien nog maar eens een rondje streetviewen.
Grappig dat jullie zo enthousiast over Atlanta zijn trouwens. Ik vond t lastig om daar echte plaatjes van de kern van te vinden, kan moeilijk inschatten hoe t er verder uitziet. Misschien nog maar eens een rondje streetviewen.
Gast- Gast
What about Philadelphia eigenlijk? Je kunt daar vrij goedkoop wonen en ook daar is een grote groep jonge mensen die idealistisch en een beetje hippie-muziek-achtig zijn. Ik ben daar zoals je weet langere tijd geweest en het is misschien niet de meest dromerige en fantastische plek om je voor altijd te vestigen maar wel een plek waar je een goede start zou kunnen maken zonder al te veel geld, makkelijk contacten kan leggen en ook redelijk in de buurt bent van New York, Washington, Baltimore etc...
Gast- Gast
Oh ik dacht dat dat best wel een dure stad was, daarom heb ik m niet meegenomen. Toch maar even naar kijken dan! Het voordeel van die streek is inderdaad dat er best veel steden dichtbij elkaar liggen. De afstanden zijn veel kleiner dan in t westen.
Gast- Gast
Ik heb daar contacten met vrienden die huizen opknappen en dan verhuren, mocht het nodig zijn wil ik wel eens voor je navragen of ze nog iets hebben en wat het kost.
Gast- Gast
Ah dat klinkt wel interessant! Het heeft geen haast hoor maar een prijsindicatie zou fijn zijn! Ik dacht dat t een vrij dure stad was maar wie weet heb ik t mis. Ik zit nu in de trein maar zet m later op mn onderzoekslijstje. Thanks! Rijk in historie ook; dat vind ik ook leuk :-)
Gast- Gast
Marin schreef:Ah dat klinkt wel interessant! Het heeft geen haast hoor maar een prijsindicatie zou fijn zijn! Ik dacht dat t een vrij dure stad was maar wie weet heb ik t mis. Ik zit nu in de trein maar zet m later op mn onderzoekslijstje. Thanks! Rijk in historie ook; dat vind ik ook leuk :-)
Het is een leuke stad qua muziekstroming...er wordt veel folk en aparte muziek gemaakt en veel jongeren hebben er eigen biologische en macrobiotische moestuintjes...heel apart dat kom je hier in nederland onder onze generatie niet tegen. Veel culturen, veel buitenlandse restaurantjes... Je kan er echt goedkoop wonen maar dan zit je aan de rand van de ghetto, daar zitten veel kunstenaars maar je hebt ook een middenweg. En er zit een urban outfitters en idd de geschiedenis.
Gast- Gast
Nou die Urban Outfitters is de doorslaggevende factor ;-)
Maar nee dat zegt idd wel iets over t publiek. Wat je beschrijft klinkt heel erg leuk, de sfeer waar ik wel van hou! Zo zie ie, ik dacht dat Philly alleen interessant zou zijn als toerist, maar weer wat geleerd.
Maar nee dat zegt idd wel iets over t publiek. Wat je beschrijft klinkt heel erg leuk, de sfeer waar ik wel van hou! Zo zie ie, ik dacht dat Philly alleen interessant zou zijn als toerist, maar weer wat geleerd.
Gast- Gast
Mijn eerste ingeving is Asheville, North Carolina!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Thanks Tullow! Dat vond ik ook echt zo'n leuke stad!
Ik zit nu meer te lezen over Baltimore en moet zeggen dat dat ook wel aantrekt. De grote Johns Hopkins universiteit zit daar ook, dus dat is ook weer een voordeel. En heb nu ook wat beter wat woonwijkjes gezien, en ziet er allemaal ook gezellig uit.
Ik zit nu meer te lezen over Baltimore en moet zeggen dat dat ook wel aantrekt. De grote Johns Hopkins universiteit zit daar ook, dus dat is ook weer een voordeel. En heb nu ook wat beter wat woonwijkjes gezien, en ziet er allemaal ook gezellig uit.
Gast- Gast
Ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren Lees wel mee af en toe en superleuk voor je dat je je droom kan gaan waarmaken!
Ik ben zelf ook geemigreerd en wilde je wat meegeven wat betreft een locatie vinden. Ik lees dat je nu namelijk ook wel vaak schrijft dat het op bepaalde plekken leuk is om te starten... Ik heb zo zelf ook gedacht, maar loop nu tegen het einde van mijn 'beginperiode' aan en merk dat ik eigenlijk weinig zin heb om WEER ergens opnieuw te beginnen. Je investeert toch een hoop in bekend worden met een plek en dat is soms best vermoeiend (maar ook leuk natuurlijk). Ik vind het zelf jammer dat ik nu weer 'moet' verhuizen om uiteindelijk mijn 'carriere' wat meer op te bouwen, wat in deze plaats helaas niet goed mogelijk is. Zelfs al is het natuurlijk ook weer leuk en spannend om dat opnieuw te ontdekken... Maar het heeft ook zeker wel nadelen.
Nouja, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar als ik het opnieuw zou doen zou ik daar wel meer over nadenken geloof ik. Terwijl ik toen ik vertrok al lang blij was dat ik uberhaupt kon gaan...
Succes ermee in elk geval, superspannend!
Ik ben zelf ook geemigreerd en wilde je wat meegeven wat betreft een locatie vinden. Ik lees dat je nu namelijk ook wel vaak schrijft dat het op bepaalde plekken leuk is om te starten... Ik heb zo zelf ook gedacht, maar loop nu tegen het einde van mijn 'beginperiode' aan en merk dat ik eigenlijk weinig zin heb om WEER ergens opnieuw te beginnen. Je investeert toch een hoop in bekend worden met een plek en dat is soms best vermoeiend (maar ook leuk natuurlijk). Ik vind het zelf jammer dat ik nu weer 'moet' verhuizen om uiteindelijk mijn 'carriere' wat meer op te bouwen, wat in deze plaats helaas niet goed mogelijk is. Zelfs al is het natuurlijk ook weer leuk en spannend om dat opnieuw te ontdekken... Maar het heeft ook zeker wel nadelen.
Nouja, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar als ik het opnieuw zou doen zou ik daar wel meer over nadenken geloof ik. Terwijl ik toen ik vertrok al lang blij was dat ik uberhaupt kon gaan...
Succes ermee in elk geval, superspannend!
Sunny- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 04-05-11
Dank je sunny. Dat is echt een waardevolle reactie. Ik denk dat je ook wel een goed punt hebt. De steden die ik nu overweeg zijn wel steden waar ik meerdere jaren zou kunnen blijven, het is geen shithole in de middle of nowhere om alleen de kosten te drukken. Ik vind t idd wel belangrijk om iets te kiezen waar ik me snel thuis kan voelen. Tuurlijk zou ik wel in een stad als san francisco of new York wonen maar die huurprijzen van 2000 dollar p m zijn het me gewoon niet waard. Dan is 500 toch beter haha.
Als je nog andere nuttige tips hebt dan hoor ik t heel graag! En kom vooral meer meekletsen als je dat leuk lijkt :-)
Als je nog andere nuttige tips hebt dan hoor ik t heel graag! En kom vooral meer meekletsen als je dat leuk lijkt :-)
Gast- Gast
Afgaande op de foto's kies ik voor 1. Ziet er wat dorpser/pittoresker uit en zo te zien bij zee (haven) daar houd ik wel van. Is het een grote stad of in de buurt van? Denk je dat het moeilijk wordt een baan te vinden? Je hebt wel een goede opleiding toch. Maar is er in jouw vakgebied ook vraag momenteel?
Wat betreft dubbele nationaliteit. Volgens NL wetgeving verlies je de NL nationaliteit indien je vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt. Ik geloof, zo uit mijn hoofd, dat verkrijgen van andere nat door huwelijk een uitzondering is. Dus, gewoon een amerikaan trouwen (geen idee of je dan amerikaase nat krijgt eigenlijk) en je bent zowel amerikaans als nederlands. Maar goed, dat is van latere zorg ahahah.
huurprijs van < 600 euro vind ik erg weinig overigens..
Wat betreft dubbele nationaliteit. Volgens NL wetgeving verlies je de NL nationaliteit indien je vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt. Ik geloof, zo uit mijn hoofd, dat verkrijgen van andere nat door huwelijk een uitzondering is. Dus, gewoon een amerikaan trouwen (geen idee of je dan amerikaase nat krijgt eigenlijk) en je bent zowel amerikaans als nederlands. Maar goed, dat is van latere zorg ahahah.
huurprijs van < 600 euro vind ik erg weinig overigens..
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Charleston of Atlanta.
Als ik kijk naar wat voor een type ik jou vind, en hoe het overkomt, kom ik bij deze twee uit.
Als ik kijk naar wat voor een type ik jou vind, en hoe het overkomt, kom ik bij deze twee uit.
Gast- Gast
nadat ik alleen de openingspost gelezen heb, puur gebaseerd op gevoel, werkgelegenheid en hoe duur het is, blijft over:
3. Atlanta, Georgia
4. Baltimore, Maryland
6. Hartford, Connecticut
8. Princeton, New Jersey
10. Richmond, Virginia
ga nu even verder lezen!
3. Atlanta, Georgia
4. Baltimore, Maryland
6. Hartford, Connecticut
8. Princeton, New Jersey