Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten

+2
Darius
Printje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten Empty Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 0:07

Hoi allemaal

Misschien hier nog een goede tip te vinden, al denk ik dat we in een 'heerlijke' fase zitten...
Mijn ventje is 14 mnd en heeft altijd alles goed gegeten. Hij is vorige maand ziek geweest en sindsdien weigert meneer vrijwel altijd het avondeten. Bij alles zegt hij BAH en wil niets hebben.
Wat we ook proberen, er gaat vrijwel neits in.....

Dit doen we al:
- zelf laten 'aanrommelen' en complimentjes maken als hij wat eet,
- gedrag negeren en zelf eten en zeggen mmm lekker eten (dan kijkt hij je serieus aan of je gek geworden bent)
- hij krijgt niets anders, geen boterham of wat dan ook, wel een toetje want dat hoort bij onze maaltijd vinden wij.
- Ik heb zelfs al geprobeerd wat Minneke ook in een topic zei; hem streng toespreken en zeggen dat hij met dit gedrag niets bereikt.. helaas geen effect.

Helaas werkt tot op heden niets... hij vindt mais en erwtjes/worteljes wel lekker maar ja om hem dat iedere dag te geven vind ik ook niets. Hij eet verder fruit en brood wel goed.

Iemand nog een goede tip? Of moeten we wachten totdat deze fase overdrijft?

Bedankt!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten Empty Re: Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:03

Hier helaas geen tip maar zit wel in zo'n situatie.. echter wel iets 'erger' maar toch.

Dylan heeft tot zijn 2e jaar goed gegeten en niets wat hij niet luste! Echter nadat hij ziek was geworden (heftige periode met astma aavallen,operatie) wilde hij maar moeizaam eten en at hij wel een potje van olvarit. Na een paar maanden zijn wij hier mee gestopt want de maaltijden waren te klein en zo at hij ook niet gevarieerd.. Daarbij vonden wij het belachelijk dat hij niet gewoon mee at en wel potjes.

We zijn gestopt met de potjes en sindsdien eet hij ....... een droge aardappel :shock: en hij is nu ruim 3,5 en eet nog steeds niet meer dan dat!
We hebben inmiddels alle tackieken al geprobeerd;
van mee helpen koken,feestje maken van het eten (letterlijk met feestmutsen op gegeten),zelf eten, wij hem helpen tot boos worden,geen toetje aan toe...
Het consultatie bureau hier herhaaldelijk ingeschakeld en ze zijn hier ook wezen mee eten maar tot zover zonder resultaat.

Nu eet hij wat hij wil, we bieden het aan maar wil hij het niet dan niet.. Hij krijgt van de kinderarts wel extra vitamines omdat hij een ernstig laag hb heeft en het slechte eten niet mee werkt dus hoeven nu in ieder geval niet bang te zijn dat hij niet de goede vitamines en mineralen binnen krijgen. Geukkig eet hij heel goed brood,fruit ect.

Weet niet wat ik hier mee wil maar toch..

Succes ermee meid,, meestal is het een fase en zonder er teveel druk op te leggen begint hij vast wel weer met eten!

Gast
Gast

Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten Empty Re: Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 1:07

Pfff Petra wat vervelend zeg voor jullie. Sorry maar ik moest wel even lachen om het feestmuts stukje.

Ik weet ook dat een strijd echt totaaaaaaal niet werkt en dat willen wij hier dus ook niet. maar er werkt momenteel ff helemaal niets. Het lijkt ook serieus of meneertje gewoon aan het proberen is tot hoever hij kan gaan...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Darius wo 4 mei 2011 - 1:09

Een fase, en ik zou niet weten wat je er mee aan moet. Laurens is nu bijv. gek op broccoli en op sperziebonen, maar als ik volgende week denk: 'Kom, ik heb zin in een gezellig kind aan tafel, laat ik maar broccoli gaan koken' dan kan het maar zo zijn dat hij de broccoli dus niet blieft.

Niet al te veel opscheppen op zijn bordje en misschien weer eens een keertje gepureerd ipv stukjes wil ook wel eens helpen. Zelf laten eten met een vorkje? Of doen jullie dat al?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan wo 4 mei 2011 - 1:10

Ze gaan sowieso wel wat minder goed eten rond die leeftijd, daar was ik door het consultatiebureau al voor gewaarschuwd toen ik helemaal trots vertelde dat Yrsa zo goed at en alles lustte. Nu is dat inderdaad wel minder, ze eet nog wel redelijk goed, maar ze is wel kieskeuriger geworden. Het helpt bij haar om niet een heel bord tegelijk voor haar neus te zetten, maar steeds een paar dingetjes op haar eetblad te leggen, een stukje kip, een aardappeltje, een boontje of een pasta'tje. Als ze dat op heeft leg ik er weer iets nieuws op en zo eet ze alles bij elkaar wel aardig. Ik ben tevreden als ze van elke maaltijd in ieder geval iets op heeft, dus haar boterhammen, haar fruit, een tussendoortje, avondeten en een toetje, en drinken.

Bij Ezra is het ook gebeurd dat hij opeens haast niets meer lustte toen hij rond een jaar was en ziek was geweest, maar hij was al geen goede eter en bij hem is het ook een heikel punt gebleven, nu nog steeds. We bieden het gewoon nog iedere dag aan en af en toe krijgt hij een potje, dat vindt hij echt ontzettend lekker, dus dat is dan een beetje een traktatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  meisjesmama wo 4 mei 2011 - 1:12

Zo herkenbaar maar dan bij een meisje van bijna 4. Ze eet heel weinig en gevarieerd ook niet. We eten elke dag wat anders en bieden haar dat aan op een bord in kleine hoeveelheden. Eet ze goed krijg een compliment en eet ze niet gaan we er geen drama van maken. Een toetje hoort er hier ook bij dus dat is nog wat ze wel eet maar ook niet altijd.
Daarbij is het bij haar over de hele dag dus laatst op het Kdv had ze over de hele dag 1 broodje, 2 koekjes en 1 beker appelsap gehad. Veel te weinig dus.

De diëtiste die ik heb voor de jongste zei ook "maak er geen strijd van want dan word het voor het kind een machtsmiddel". Dus hier is het mooi als ze eet en zo niet als ze maar drinkt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 1:12

Darius schreef:Een fase, en ik zou niet weten wat je er mee aan moet. Laurens is nu bijv. gek op broccoli en op sperziebonen, maar als ik volgende week denk: 'Kom, ik heb zin in een gezellig kind aan tafel, laat ik maar broccoli gaan koken' dan kan het maar zo zijn dat hij de broccoli dus niet blieft.

Niet al te veel opscheppen op zijn bordje en misschien weer eens een keertje gepureerd ipv stukjes wil ook wel eens helpen. Zelf laten eten met een vorkje? Of doen jullie dat al?

Hahaha dat is hier ook hoor, altijd wil meneer mais en dan opeens weer niet grrr;)
We scheppen nu ook maar heel weinig op. Zelf eten met een eigen vork, onze vork, hetzelfde bord als ons( omdat hij steeds naar ons bord wees en dan dat dat zei) .. je kunt het zo idioot niet bedenken of we hebben het geprobeerd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 1:15

Susan; potjes lust meneer al helemaaaal niet dus dat schiet hier helaas niet op. Ik was ook al door het cb gewaarschuwd toen ik daar vertelde dat hij echt ALLES at... Ik vind je tip over steeds maar 1 ding neerleggen nog wel iets om te proberen!

Meisjesmama; ow jeetje dan eet ze idd niet veel. Pff wat lastig he. Ik wist het idd over die strijd en dat wil ik er dus ook echt niet van maken. Ik geef hem ook maar allerlei 'goede' drankjes/sapjes zodat hij toch wat binnenkrijgt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 1:30

Hier the same.
Mijn zoon eet al zo'n 3 maanden geen avond eten meer. Ook geen potjes die hij eerst wel heel lekker vond. Tja tip ?? Nee die heb ik niet. Ik bied het hem elke keer opnieuw aan, kleinere portie en zelf laten doen. Wil hij niet, nou dan niet !
Ik heb me er ook druk om zitten maken maar nu niet meer het heeft toch geen zin.

ipv daarvan ben ik bij kruidvat een potje vitamine A-Z gaan halen. Die neemt hij maar al te graag Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 wo 4 mei 2011 - 2:40

Wij hebben hier ook hetzelfde gehad. Hij at alles en van alles at hij veel.
Maar ineens wou meneer niets meer. Hij at volledig met de pot mee en toen ineens niets meer.
Hier zijn we met die "dure" olvarit bakjes begonnen en die eet hij nu wel goed leeg.
Met name de pasta's, maar hij eet tenminste. En hij is verzot op banaan.
Dus als het echt drama is met eten dan krijgt hij die, maar dat gebeurt niet vaak meer gelukkig.

Zelf heb ik me nooit zo druk gemaakt om het niet eten. Hij gaat vanzelf wel weer eten als hij honger krijgt dacht ik.
CB was blij dat ik zo dacht, want dan werd eten ook niet echt een strijd.
En op deze leeftijd blijken ze een "slecht eten" periode te hebben.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Nana wo 4 mei 2011 - 2:48

Ons zoontje eet sinds dat hij 12 maanden was (nu dus 8 maanden) ook nog nauwelijks warm eten. We reageren gewoon hetzelfde als jullie. Hij krijgt gewoon op zijn bordje wat de pot schaft. We zitten gezellig met hem aan tafel. Kletsen gezellig over hoe de dag geweest is. Besteden geen aandacht aan het wel of niet eten. Laten hem oefenen met mes, vork en lepel en drinken uit een beker (daar is hij het meest van de tijd zoet mee). Toetje krijgt hij altijd want dat hoort bij de maaltijd. Soms eet hij een spaghettisliertje, soms een stukje vlees, soms een stukje mie maar vaker helemaal niets.
Wij maken ons er zelf helemaal geen zorgen om, mijn man schijnt tot zijn 14e helemaal geen warm eten gegeten te hebben en dat zie je nu ook niet meer aan hem Wink

Het CB heeft ons ook een folder meegegeven waarin staat dat dreumessen tov baby minder energie nodig hebben. Een baby groeit 7 kilo per jaar en een dreumes maar 2, dus dat ze qua koolhydraten ook minder binnen hoeven te krijgen.

Ons zoontje eet zijn brood en fruit overigens wel goed. Dat helpt hier enorm om geen strijd te maken om het eten.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 8:28

Bedankt voor jullie antwoorden, ik had idd al op meerdere sites gelezen dat het echt een fase is maar soms word ik er echt even hopeloosvan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: