Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips voor wintersport met dreumes

5 plaatsers

Ga naar beneden

Tips voor wintersport met dreumes Empty Tips voor wintersport met dreumes

Bericht  snoezel za 5 nov 2011 - 21:33

Eind Januari gaan we met wintersport. Voor het eerst met L. Ze zal dan 1 jaar en 4,5 maand zijn. Heeft iemand nog tips of dingen waar we op moeten letten? Hadden jullie bijvoorbeeld een helmpje voor jullie kindje als deze speelde in de sneeuw? Vond jullie kindje het wel leuk?

Mijn ouders gaan mee, dus het zal er op neerkomen dat zij s ochtends gaan skieen en ik s middags boarden. We zullen lekker gaan wandelen met L, spelen in de sneeuw en sleeën. Bovendien hebben we een zwembad bij ons appartement en zullen we gewoon lekker kneuteren in het huisje.

Punten waar ik zelf al aan heb gedacht:
- Kinderwagen is te groot om mee te nemen. We zullen daar een slee huren met zitje.
- Warm waterdicht skipak (2stuks) met wantjes, snowboots
- Een looptuigje, zodat ze niet al spelend toch opeens van de berg stuitert als ze wegrent, struikelt of uitglijdt...
- Zonnebrand en lippencreme
- Speelgoed en eten voor in de auto (wij rijden s nachts, ik hoop dat ze gewoon gaat en blijft slapen in de maxicosi. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?)

Ik vind het allemaal wel spannend, maar het lijkt me zooo leuk lekker met haar in winterwonderland te zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor wintersport met dreumes Empty Re: Tips voor wintersport met dreumes

Bericht  chipa za 5 nov 2011 - 23:39

Ik lees even mee. Wij gaan ook eind jan op wintersport. F is dan 7 maanden.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor wintersport met dreumes Empty Re: Tips voor wintersport met dreumes

Bericht  red rose zo 6 nov 2011 - 3:20

Hier ook nog geen tips. We gaan in januari, I is dan 10,5 maand. We willen de buggy waarschijnlijk meenemen, en natuurlijk ook een slee. Ik ben benieuwd naar tips.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor wintersport met dreumes Empty Re: Tips voor wintersport met dreumes

Bericht  Vancity_girl zo 6 nov 2011 - 3:33

Ook hier geen tips, maar wij gaan eind jan ook. D is dan 1 jaar en 1 week smile
Je brengt me wel op een idee wat betreft slee huren, nog helemaal niet aan gedacht dat dat ook een mogelijkheid is.
Ga meteen eens even kijken of dat kan waar wij heen gaan.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor wintersport met dreumes Empty Re: Tips voor wintersport met dreumes

Bericht  chipa zo 6 nov 2011 - 5:21

Wij nemen trouwens wel de wandelwagen mee (mura 3) zodat we daar lekker kunnen wandelen. We hebben verder niemand die mee gaat en dan op de kleine kan passen dus gaan beide af en toe om de beurt skien.
We hebben trouwens wel een koffer op het dak dus onze ski spullen kunnen we daar dan in kwijt en verder hebben we niet heel veel bagage dus dat lukt wel. (paste van de zomer ook allemaal). Willen ter plekke ook een slee huren. Heb van die speciale gezien voor baby's waar ze half in liggen.(komen al heel wat jaren in dat dorp dus weet dat het te huur is daar).

Verder rijden wij in 2x. Normaal altijd in 1x maar vinden het zelf fijner om nu geen lange dag te rijden en ook niet in het donker. Zo'n hekel aan het donkere Duitsland. Maar op zich kan het wel als je dat wilt. De kleine slaapt wel in de auto. Gewoon regelmatig stoppen en even eruit halen.

Idd ook een skipakje kopen en zonnebrandcreme. En denk ook om een zonnebril! De zon is heel erg fel in de sneeuw.

Kijk er ook erg naar uit! Vind het zelf altijd heerlijk in de sneeuw en zo gezellig knus dorpje waar we heen gaan....ow kan bijna niet wachten haha.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor wintersport met dreumes Empty Re: Tips voor wintersport met dreumes

Bericht  Meeko zo 6 nov 2011 - 22:52

Wij gaan eind januari voor de 3e keer met senna op wintersport. Ze gaat dan voor het eerst skien! Zo spannend.
De eerste keer dat we zijn geweest was ze ongeveer 9 maanden. Wij hadden toen we de kinderwagen mee, was nog wat te klein voor op zo'n slee. Mijn moeder skied bijna niet meer dus die bleef dan achter in het appartement, en 1 dagje is ze wel wezen skien en ben ik thuis gebleven.
We zijn wel een aantal keer een stukje gaan wandelen en samen op de slee gezeten. Maar echt veel had ze er natuurlijk niet van door.
Het jaar daarna zijn we weer geweest. Toen was ze natuurlijk al wat ouder en konden we wel echt met haar sleeen. Ook is ze een dagje mee geweest boven op de piste. Geweldig vond ze dat. We hadden zand speelgoed mee genomen waar ze mee kon spelen. En we hadden ook een zwembad bij t appartement.
Wat de autoreis betreft zijn we beide keren midden in de nacht vertrokken. Veel heeft ze de 2e keer niet geslapen. We hadden een dvdspeler mee en dat was wel een uitkomst. Niet dat ze die volledige rit daar naar gekeken heeft, maar als ze t even zat was ging hij aan en vond ze t prima. Met de laatste zomervakantie zijn we 's avonds vertrokken en heeft ze de hele nacht geslapen, dat was natuurlijk super, maar voor ons wel vermoeiend om de hele nacht te rijden.
Verder zou ik een speen mee nemen of iets anders om op te sabbelen als je met de lift omhoog gaat, ze kunnen last van hun oren krijgen. Een goeie zonnenbril of skibril is ook wel belangrijk. Maillots voor onder het skipak en een fleecetrui. Een een warm dekentje voor op de slee!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor wintersport met dreumes Empty Re: Tips voor wintersport met dreumes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum