Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

antibiotica en nu ineens een lage temp

5 plaatsers

Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  *Lieke* zo 7 jul 2013 - 20:29

Mijn zoontje van zes maanden heeft een flinke oorontsteking. Zondag heeft hij hier antibiotica voor gekregen. Al vier dagen liep zijn koorts op van 38,5 tot 40,3. 

De arts in het ziekenhuis adviseerde paracetamol naast de antibiotica te blijven geven. Dat doe ik nu dus trouw, maar vanmorgen had hij ineens een temp van eerst 35.8 en daarna 36.2 (normaal is hij 37.1). Ik vond dat contrast wel heel erg hoog vergeleken met gisteravond (39).

Aan de ene kant denk ik heel nuchter: hij wordt natuurlijk aan alle kanten onderdrukt dus het is misschien wel logisch dat het laag is, maar aan de andere kant kan ik mezelf nu helemaal gek maken met doemscenario's.

Is het gebruikelijk dat de temperatuur van een baby zo hard kan zakken en zo laag kan zijn bij het gebruikt van ab+paracetamol? 

Hij oogt overigens al wel een stuk fitter vergeleken met gisteren, dus aan zijn gedrag is niet echt te merken dat hij nog ergens last van heeft.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty Re: antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  Twellie zo 7 jul 2013 - 20:52

36,2 is een helemaal normale temperatuur, dus het lijkt erop dat de koorts gewoon gezakt is. Blijkbaar reageert hij goed op de antibiotica! Je zou voor de zekerheid even kunnen blijven tempen, maar het lijkt me een goed teken. Zelf reageer ik er ook vaak zo snel op.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty Re: antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  Luce zo 7 jul 2013 - 21:27

De antibiotica onderdrukt de temperatuur ook dus dat kan. Als je het niet vertrouwt, gewoon even bellen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty Re: antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  Aoi zo 7 jul 2013 - 21:29

Die lage temperatuur kan komen door het paracetamolgebruik. Wij hebben daar een keer de huisarts voor gebeld (toen was ons zoontje ongeveer net zo oud als jouw zoontje), zijn temperatuur was geloof ik 35,2 na inderdaad ook boven de 39 geweest te zijn kort daarvoor. Ze lieten ons toen wel checken op vlekjes en pijn bij het verschonen omdat het ook een symptoom kán zijn van hersenvliesontsteking. Maar hij had daar verder geen last van, en toen gaf ze aan dat het kan komen van de paracetamol.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty Re: antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  *Lieke* zo 7 jul 2013 - 22:12

De vlekjes en luierpijn is hier ook gecheckt, omdat de verpleging op het kdv mij dat vrijdag had aangeraden. Maar dat had hij niet gelukkig.

Ik ga er maar van uit dat het komt omdat de ab goed zijn werk doet in combinatie met de paracetamol.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty Re: antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  Shopaholic zo 7 jul 2013 - 22:27

Hier ook een dochter met oorontsteking en las op FB ook bij meerdere dat hun kindje(s) oorontsteking hadden. Zielig he?!  Cry
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty Re: antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  *Lieke* zo 7 jul 2013 - 22:43

Het is zo sneu. Sad Bij mijn zoontje kon ik er zelf maar niet achter komen wat het was. En die koorts liep maar op. Bah. Heb zelf twee jaar geleden oorontsteking gehad en men!!! wat doet dat zeer zeg. 

Jij ook beterschap met je dochter.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

antibiotica en nu ineens een lage temp Empty Re: antibiotica en nu ineens een lage temp

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum