Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(kunst)gras of rubberen tegels?

+10
Coco
Mamsie
pindaatje
teletascha
Roodkapje
Lejow
Wennes
-Ieniemienie-
Susan
Linda
14 plaatsers

Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Linda za 7 apr 2012 - 6:41

Wij gaan de tuin opknappen en ik wil een speelhoekje voor onze dochter maken.
We hebben nu gewoon gras, maar dat is door de winter half dood gegaan. Op dit moment durft dl het gras niet op, ze vind het eng. Ik ga er wel vanuit dat ze het over een tijdje niet meer eng vind.

Nieuw gras is dus een optie. Maar kunstgras lijkt me ook wel wat. Lekker onderhoudsvrij. Als we voor deze optie gaan, dan nemen we kunstgras uit een duurdere klasse.

M'n pa begon van de week over rubberen tegels. Dat is misschien ook een idee. Ik zag ze in de folder van een bouwmarkt staan, ze zijn best duur. Maar het is wel erg praktisch en ik denk dat dl er lekker op kan spelen.

Wat hebben jullie in de tuin? Was je achteraf blij met die keus of had je toch liever iets anders genomen?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Susan za 7 apr 2012 - 6:44

Wij hebben momenteel nog gewone tegels, maar als wij de tuin zouden gaan opknappen zou ik ook wel rubberen tegels willen. Ik denk dat dat uiteindelijk mooier, makkelijker in het onderhoud en prettiger om op te spelen is dan kunstgras.

Op Marktplaats worden trouwens veel kleine partijen rubberen tegels aangeboden, is wel handig als je maar een hoekje hoeft te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  -Ieniemienie- za 7 apr 2012 - 6:48

Ik had wel mn ervaring van vroeger dat als het warm was en de zon fel scheen, dat die (vooral zwarte) rubberen tegels kokend heet worden.
Maar misschien is dat tegenwoordig niet meer zo??

Verder lees ik even mee. wij willen ook de tuin gaan doen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Wennes za 7 apr 2012 - 6:50

-Ieniemienie- schreef:Ik had wel mn ervaring van vroeger dat als het warm was en de zon fel scheen, dat die (vooral zwarte) rubberen tegels kokend heet worden.
Maar misschien is dat tegenwoordig niet meer zo??

.

Dit kan ik me ook herinneren.
Ik zou denk ik voor kunstgras gaan, lekker zacht en geen onderhoudt aan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Lejow za 7 apr 2012 - 6:53

Een kennis van ons, die hovenier is, gaat onze tuin aanpakken. Wij wilden achterin ook een stuk waar later een speelhuis op kan ofzo. Hij raadde kunstgras aan, en dan met een speciale zachte mat er onder.
Het gras dat wij uitgekozen hebben is 23 euro per m2.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Roodkapje za 7 apr 2012 - 7:03

Rubberen tegels iig niet .Die worden loeiheet en schijnt als het valt dat je dan alsnog open kan liggen omdat het rubber niet "meegeeft". Je huid blijft als het ware hangen op die ene plek ( althans dat vertelde een Praxismannetje me).

Kunstgras is leuk voor op het balkon vind ik. Voor in de tuin een duur grapje. Wij gaan binnenkort voor een stuk echt gras.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  teletascha za 7 apr 2012 - 7:18

Lejow schreef:Een kennis van ons, die hovenier is, gaat onze tuin aanpakken. Wij wilden achterin ook een stuk waar later een speelhuis op kan ofzo. Hij raadde kunstgras aan, en dan met een speciale zachte mat er onder.
Het gras dat wij uitgekozen hebben is 23 euro per m2.



Wow, dat is dan 10x zo duur als echte grasmatten. Wij hebben 2 weken geleden ons gras vernieuwd, en betaalde 2.50 euro per m2. Dat wordt een duur grapje als je 50 m2 nosig hebt...
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  pindaatje za 7 apr 2012 - 7:21

-Ieniemienie- schreef:Ik had wel mn ervaring van vroeger dat als het warm was en de zon fel scheen, dat die (vooral zwarte) rubberen tegels kokend heet worden.
Maar misschien is dat tegenwoordig niet meer zo??

Verder lees ik even mee. wij willen ook de tuin gaan doen.

Wij hebben bij ons speelhuisje een aantal rubberen tegels liggen, maar die worden nog steeds érg warm als de zon er opschijnt!.. Dan wil ik er zelf al niet meer opzitten, echt te warm!
Verder hebben we nu nog alles bestraat, maar willen we ook een stuk gras, dus ik lees ook nog even mee...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Mamsie za 7 apr 2012 - 7:47

Als je echt gras kunt nemen zou ik dat doen. Of je kunt van dat groene speeltapijt leggen maar zelf vind ik dat heel lelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Coco za 7 apr 2012 - 8:06

Mamsie schreef:Als je echt gras kunt nemen zou ik dat doen. Of je kunt van dat groene speeltapijt leggen maar zelf vind ik dat heel lelijk.



+1, wij hebben nu zelf wel van die lelijke speeltapijten, maar onze tuin is sowieso nog lelijk en ziet er met die tapijten beter uit dan ervoor. Laughing
Volgend jaar wil ik echte grasmatten als de tuin klaar is, of wellicht dit jaar nog als de tuin klaar is. Maar ik ben bij veel verschillende zaken wezen kijken, maar kunstgras is echt niet fijn om op te spelen. Het is prikkelig.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  *Troela* za 7 apr 2012 - 8:27

Ik weet niet of het bij al het kunstgras is, maar mijn man voetbalt op kunstgras en bij vallen heb je dan echt flinke schaaf/brandwonden.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 8:37

Ik denk dat echt gras nog het prettigst is voor kinderen.
Kunstgras krijg je schaaf een brandwonden van. Rubberen tegels worden gloeiend heet.

Wij hebben sinds vorig jaar gewone tegels in de tuin. Niet heel kindvriendelijk maar ik ben er wel heel blij mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Mamsie za 7 apr 2012 - 10:12

Idd gewone gladde tegels is ook prima. Als je gras hebt vallen ze toch altijd net op het stuk met tegels. Zul je altijd zien. Maar gras zit wel lekkerder!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 10:59

Wij hadden tot vorig jaar echt gras maar het is ons niet gelukt dat echt sterk en vol te krijgen maar als vervolg dat we na elke regenbui, een blubberbende in de tuin hadden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Mamsie za 7 apr 2012 - 11:02

Ooh ja vreselijk. Wij kunnen ook geen gras maar ik vind dat ook niet zo erg. Maaien en shit is niet mijn hobby. Ik zeg lekker dik kleed op de grond en verder opletten dat je je voeten optilt!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Theeleut za 7 apr 2012 - 11:38

Wij hadden grasmatten gelegd, maar dat hield geen stand in de hete zomer en ook niet in de koude winter.

Als het bijgezaaid werd mocht er niemand op i.v.m. groeien. Ook als het zwembadje o.i.d erop had gestaan was het gras meteen geel er onder. We hadden er continue werk aan.

We hebben twee weken geleden kunstgras gelegd, kost idd en heel stuk meer wel €25 de m2, maar geen onderhoud, geen blubber, geen lelijke dooie plekken, geen grasvlekken in kleding. Ons lijkt het ideaal, nog even afwachten als het straks heet wordt. Maar volgens de verkoper kan je het dan afspuiten met water dan koelt het meteen af en droogt snel op.

We hebben de helft van de tuin met gras en een groot houten speelhuis en de andere helft is een veranda.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Teddyaapje zo 8 apr 2012 - 3:19

Wij hebben ook gedacht over kunstgras, je hoeft t idd niet te maaien of water te geven maar het is niet geheel onderhoudsvrij, onkruid komt er gewoon doorheen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Theeleut zo 8 apr 2012 - 4:20

Hoeft niet. Wij hebben een dik worteldoek eronder liggen. Deze geeft wat mee i.v.m. kinderen die spelen en het dus zachter is en houdt onkruid tegen.

Het zal vast wel aan de zijkanten gaan groeien, maar dat is natuurlijk zo weggehaald.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 5:32

Wij gaan in een gedeelte van de tuin grasmatten leggen. Ja je moet het onderhouden maar het is toch wel echt het mooist, en volgens mij ook het fijnst voor kids.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Mizzie zo 8 apr 2012 - 21:49

Theeleut schreef:Wij hadden grasmatten gelegd, maar dat hield geen stand in de hete zomer en ook niet in de koude winter.

Als het bijgezaaid werd mocht er niemand op i.v.m. groeien. Ook als het zwembadje o.i.d erop had gestaan was het gras meteen geel er onder. We hadden er continue werk aan.

We hebben twee weken geleden kunstgras gelegd, kost idd en heel stuk meer wel €25 de m2, maar geen onderhoud, geen blubber, geen lelijke dooie plekken, geen grasvlekken in kleding. Ons lijkt het ideaal, nog even afwachten als het straks heet wordt. Maar volgens de verkoper kan je het dan afspuiten met water dan koelt het meteen af en droogt snel op.

We hebben de helft van de tuin met gras en een groot houten speelhuis en de andere helft is een veranda.


Heb je misschien een foto van jullie tuin? Wij twijfelen ook over gras/ tegels. En jullie inrichting klinkt zoals wij het willen!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras of rubberen tegels? Empty Re: (kunst)gras of rubberen tegels?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum