Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

+2
Blond
Xanna
6 plaatsers

Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  Xanna zo 1 mei 2011 - 20:41

Mijn vader is aanstaande vrijdag jarig en wil graag voor zijn verjaardag een externe harde schijf (het liefst een pocket model).

Nu heb ik alleen géén idee waar ik allemaal op moet letten, bepaalde specificaties, wat goede merken zijn en wat minder goede etc.!

Dus, hellup! Wink

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:43

Ik heb er een van samsung geloof ik maar ik heb niet op de specificaties gelet. Het enige dat ik weet is dat hij voor op reis is, dus niet zo'n bakbeest dat niet tegen stoten kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  Blond zo 1 mei 2011 - 20:59

Ik heb een WD Elements, met 500 GB geheugen. Dit is een portable hard drive, dus hoeft niet zelf op spanning. Kostte 60 euro bij BCC.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  Tiana zo 1 mei 2011 - 21:00

Ik heb er vorige week een van Samsung gekocht, 1 terabyte en een klein model met alleen usb-aansluiting. Was €84,95 bij Dynabyte, hij was toen in de aanbieding.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  _Femme zo 1 mei 2011 - 22:15

Ik zou dit soort dingen echt vragen bij de winkel waar je zoiets kan kopen, wij hebben bij de Dynabyte een hele goede uitleg gekregen over verschillen enz. Het schijnt zelfs dat je moet letten op welke USB-kabel erbij zit want er zijn nieuwe die alleen op Windows 7 computers passen en dat soort dingen.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  silly-one zo 1 mei 2011 - 23:16

Ik heb er eentje van WD. Geen portable want ik gebruik hem als basis harde schrijf. Hij is 2 terabyte en ik ben er tevreden over.
Misschien ook handig om te weten of je een portabel wilt of een 'vaste'. Van mij is wel portabel bruikbaar, maar daar niet echt voor gemaakt. Zowel qua gewicht als qua grote.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  Xanna ma 2 mei 2011 - 3:40

Ik ben vanmiddag zowel bij de BCC en de MediaMarkt geweest en heb ook daar advies gevraagd. Diegene die Chance al noemde werd mij ook aangeraden bij de BCC. Mocht dat hem worden dan haal ik hem bij de MediaMarkt, daar is hij een tientje goedkoper.

Er werd mij inderdaad ook in de winkel verteld daar sommige echt alleen geschikt zijn voor Windows 7 en er komen er steeds meer met USB 3.0, maar dat schijnt geen zin te hebben als je laptop slechts USB 2.0 heeft? Nouja goed, ik heb veel geleerd vandaag Wink

Bedankt voor jullie hulp!


Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  Prosecco di 3 mei 2011 - 6:18

_Femme schreef:Ik zou dit soort dingen echt vragen bij de winkel waar je zoiets kan kopen, wij hebben bij de Dynabyte een hele goede uitleg gekregen over verschillen enz. Het schijnt zelfs dat je moet letten op welke USB-kabel erbij zit want er zijn nieuwe die alleen op Windows 7 computers passen en dat soort dingen.

Windows 7 is geen computer maar een besturingsprogramma dus dat heeft met je USB kabel niet zo gek veel te maken
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor? Empty Re: Externe harde schijf, wie heeft er een en wat voor?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum