Advies gevraagd (Clomid)
+2
moepie
Clapperdie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Advies gevraagd (Clomid)
Hallo dames,
Op dit moment ben ik voor de 4e ronde bezig met clomid.
De 1e en 2e ronde had ik 50 mg (cyclus van 30 en 32 dagen)
De 3e ronde had ik 100 mg (cyclus van ongeveer 6 weken, na 28 dagen pas mn eisprong maar was wel zwanger, helaas mk)
en nu de 4e ronde heb ik 150 mg
De cyclus wordt bij mij uitgebreid gevolgd met een aantal echo's totdat de eisprong geweest is.
Normaal moet ik zo rond dag 12/13/14 een echo maar nu belde ik om een afspraak te maken en de assistente zei dat in mijn dossier staat dat ik pas op dag 16 hoef te komen voor een echo.
Nu vind ik dit toch erg laat. Zometeen heb ik nu een hele nette cyclus van 28 dagen en dan is mn eisprong op dag 16 al geweest.
Zal ik toch bellen of het eerder kan of gewoon het advies van de gyn opvolgen?
Hoop dat jullie het nog snappen :-)
Op dit moment ben ik voor de 4e ronde bezig met clomid.
De 1e en 2e ronde had ik 50 mg (cyclus van 30 en 32 dagen)
De 3e ronde had ik 100 mg (cyclus van ongeveer 6 weken, na 28 dagen pas mn eisprong maar was wel zwanger, helaas mk)
en nu de 4e ronde heb ik 150 mg
De cyclus wordt bij mij uitgebreid gevolgd met een aantal echo's totdat de eisprong geweest is.
Normaal moet ik zo rond dag 12/13/14 een echo maar nu belde ik om een afspraak te maken en de assistente zei dat in mijn dossier staat dat ik pas op dag 16 hoef te komen voor een echo.
Nu vind ik dit toch erg laat. Zometeen heb ik nu een hele nette cyclus van 28 dagen en dan is mn eisprong op dag 16 al geweest.
Zal ik toch bellen of het eerder kan of gewoon het advies van de gyn opvolgen?
Hoop dat jullie het nog snappen :-)
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Advies gevraagd (Clomid)
Ze zullen er vast een goede reden voor hebben om je pas op dag 16 te laten komen.
Maar toch zou ik gewoon bellen, even uitleggen waar je mee zit en dan kunnen ze je vast hun uitleg geven of misschien mag je eerder komen.
Als ik er zo aan zou denken (en dat zou ik ook doen in jou geval ) dan zou ik voor de zekerheid even bellen.
Maar toch zou ik gewoon bellen, even uitleggen waar je mee zit en dan kunnen ze je vast hun uitleg geven of misschien mag je eerder komen.
Als ik er zo aan zou denken (en dat zou ik ook doen in jou geval ) dan zou ik voor de zekerheid even bellen.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind ook dat je je eerste echo pas laat in je cyclus hebt. Misschien rekenen ze er weer op dat je een late eisprong hebt en heb je daarom een late echo. Je zou morgen kunnen bellen om te vragen of het eerder kan of om te vragen waarom je de eerste echo zo laat hebt.
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10
Denk ook dat je misschien beter even kan bellen. Je krijgt nu ook meer mg ipv de vorige cyclussen, dus wie weet springt je eitje ook wel eerder!
Bij mij sprong hij met 50mg meestal pas tussen dag 19 en 21, dus mijn 1e echo was ook pas rond dag 16. Maar als ik jou was zou ik ff bellen
Bij mij sprong hij met 50mg meestal pas tussen dag 19 en 21, dus mijn 1e echo was ook pas rond dag 16. Maar als ik jou was zou ik ff bellen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
even bellen is wel verstandig ja. Zelf had ik altijd hetzelfde probleem in het ziekenhuis en ik zei dan ook gewoon dat ik eerder wilde. Ik had zelfs mijn eigen iui gepland!haha! En ben nog zwanger ook!
Ik vind dat je eigen gevoel het belangrijkst is...
Wel is t zo dat door clomid de eisprong meestal iets later schijnt te zijn, vandaar waarschijnlijk dat ze je pas op dag 16 laten komen.
Succes!
Ik vind dat je eigen gevoel het belangrijkst is...
Wel is t zo dat door clomid de eisprong meestal iets later schijnt te zijn, vandaar waarschijnlijk dat ze je pas op dag 16 laten komen.
Succes!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Je kan even vragen of het echt niet mogelijk is om wat eerder langs te komen. Ik had altijd al vrij snel na de laatste clomid mijn eisprong. Zou wel het alvast de komende dagen om de dag gezellig maken samen
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Met Clomid heb je vaak een latere eisprong, ik kreeg overigens nooit echo's. Ik moest elke keer bloed laten prikken.
Gast- Gast
Vanmorgen even contact gehad met de poli. Nu krijg ik woensdag al een echo dag 11 is dat.
Maar dan heb ik in ieder geval een indicatie of het aanslaat en hoe groot de folikels (schrijf je dat zo?) zijn. Als ik niet eerder een echo had gekregen dan hadden we inderdaad komende week het al flink gezellig gemaakt
Maar dan heb ik in ieder geval een indicatie of het aanslaat en hoe groot de folikels (schrijf je dat zo?) zijn. Als ik niet eerder een echo had gekregen dan hadden we inderdaad komende week het al flink gezellig gemaakt
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Advies gevraagd..
» Advies gevraagd
» Advies gevraagd.
» What to do? Advies gevraagd!
» Advies gevraagd!
» Advies gevraagd
» Advies gevraagd.