Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bhv cursus wie?

+5
flower
Ella
mzcharlotte
Middleme
Inge
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Bhv cursus wie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 11:09

Ik heb binnenkort bhv basis cursus en vroeg me af wie dit ook heeft gedaan. Hoe vond je het?
Ik ben iemand die zich best druk kan maken over cursussen enzo. Vind het altijd een beetje eng om iets onbekends met mensen te doen die ik niet ken.

Ik hoor graag reacties smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Inge za 30 apr 2011 - 11:11

Ik heb 4 jaar geleden geloof ik BHV cursus gedaan en nu elk jaar herhalingscursus.
Zelf vond ik het een hele interessante cursus. Gedeelte brand en EHBO vond ik beide erg interessant.

Ik herken je angst wel hoor, ik vind dat ook altijd spannend, maar na een tijdje ebt die spanning ook weer weg.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 11:16

Vond/vind je het leuk om te doen? En is het moeilijk? Ik vind het echt heel moeilijk wat ik moet verwachten. Ik zie me eigen al heel de tijd rennen en op de grond zitten/liggen enzo :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Middleme za 30 apr 2011 - 18:27

ik heb vorig jaar mijn bhv gedaan en ik vond het ook erg interessant! (kon later meteen kennis ion de praktijk brengen, iets minder haha)

maar zoals het bij ons ging: je doet een dag dingen met brand: blusdeken, brandblussers, brandslang gebruiken, prasten over brand en ontruiming etc. De andere dag gaat het over ehbo en ga je elkaar verbinden(pols, hand, arm) en leer je beademen. (op een pop).

Iki had genoeog tijd om bij anderen te kijken en af en toe zewlf te doen.

Maar ik vind het echt een verrijkin: een dag of 3 na mijn bhv hadden we brand op het werk en ik wist precies wat er gedaan moest worden enzo, wat ik wel prettig vond. Ik mocht alleen nix omdat ik niet als bhv'er geregistreerd stond en er dus een probleem was geweest als ik 'zoek' was geraakt in het pand...mocht je nog wat willen weten hoor ik hetk wel!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  mzcharlotte za 30 apr 2011 - 19:21

Ik heb a.s. woensdag voor het eerst een herhalingscursus. Ik heb de BHV vorig jaar voor het eerst gedaan. Ik vind het een duidelijke cursus, met een helder lesboek, mijn docente was ook rustig met een dosis humor en ik zat verder met 4 heren. Het is pas een jaar geleden, maar de opzet weet ik niet exact meer.

Je leert natuurlijk reanimeren (pop), je leert met de AED te werken (pop), mensen in positie te leggen (cursist), wonden herkennen en verbinden (cursist) en brandje te blussen. Een beetje docent heeft ook You Tube afgestruind voor een paar voorbeelden om het lesmateriaal kracht bij te zetten.

Het examen is ook vrij voorzichzelf sprekend. Het is niet echt iets om je zorgen over te maken (trust me)
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 19:46

Ik heb het niet gedaan en ik wil het ook niet. Wil niet de (gedeelde) verantwoordelijkheid hebben voor iedereen in het gebouw, mocht er wat gebeuren. Wil ook niet mijn collega in geval van ontruiming alleen achter moeten laten, en haar alle kinderen in haar eentje laten ontruimen (waavan er vrijwel altijd nog een paar uit bed geplukt moeten worden). Laat mij maar gewoon verantwoordelijk zijn voor de groep.

Edit: Een cursus reanimeren wil ik overigens wel graag volgen, daar denk ik nu over na. Maar BHV, het hele organiserende plaatje in geval van nood wat een BHV-er als taak heeft, dat wil ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Ella za 30 apr 2011 - 20:38

Ik heb het ook jaren gedaan. En vind het nog steeds leuk
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 21:28

Maple schreef:Ik heb het niet gedaan en ik wil het ook niet. Wil niet de (gedeelde) verantwoordelijkheid hebben voor iedereen in het gebouw, mocht er wat gebeuren. Wil ook niet mijn collega in geval van ontruiming alleen achter moeten laten, en haar alle kinderen in haar eentje laten ontruimen (waavan er vrijwel altijd nog een paar uit bed geplukt moeten worden). Laat mij maar gewoon verantwoordelijk zijn voor de groep.

Edit: Een cursus reanimeren wil ik overigens wel graag volgen, daar denk ik nu over na. Maar BHV, het hele organiserende plaatje in geval van nood wat een BHV-er als taak heeft, dat wil ik niet.

Maar is het niet zo dat het verplicht is? Ik ben leidinggevende in een winkel en daarom moet ik op cursus. Ik dacht dat het dan verplicht was....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  flower za 30 apr 2011 - 21:47

Puggle schreef:
Maple schreef:Ik heb het niet gedaan en ik wil het ook niet. Wil niet de (gedeelde) verantwoordelijkheid hebben voor iedereen in het gebouw, mocht er wat gebeuren. Wil ook niet mijn collega in geval van ontruiming alleen achter moeten laten, en haar alle kinderen in haar eentje laten ontruimen (waavan er vrijwel altijd nog een paar uit bed geplukt moeten worden). Laat mij maar gewoon verantwoordelijk zijn voor de groep.

Edit: Een cursus reanimeren wil ik overigens wel graag volgen, daar denk ik nu over na. Maar BHV, het hele organiserende plaatje in geval van nood wat een BHV-er als taak heeft, dat wil ik niet.

Maar is het niet zo dat het verplicht is? Ik ben leidinggevende in een winkel en daarom moet ik op cursus. Ik dacht dat het dan verplicht was....

BIj ons is het voor bepaalde functies ook verplicht.

Tevens als er een grote calamiteit is, heb je natuurlijk ook hulp van de hulpdiensten en sta je er niet alleen voor.
Bij ons is geleerd in de BHV opleiding, je verleend eerste hulp maakt een start met ontruimen en eventuele andere taken en dan word je overgenomen door brandweer, politie of ambulance personeel
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 22:29

zegmaar_ schreef:Ik heb a.s. woensdag voor het eerst een herhalingscursus. Ik heb de BHV vorig jaar voor het eerst gedaan. Ik vind het een duidelijke cursus, met een helder lesboek, mijn docente was ook rustig met een dosis humor en ik zat verder met 4 heren. Het is pas een jaar geleden, maar de opzet weet ik niet exact meer.

Je leert natuurlijk reanimeren (pop), je leert met de AED te werken (pop), mensen in positie te leggen (cursist), wonden herkennen en verbinden (cursist) en brandje te blussen. Een beetje docent heeft ook You Tube afgestruind voor een paar voorbeelden om het lesmateriaal kracht bij te zetten.

Het examen is ook vrij voorzichzelf sprekend. Het is niet echt iets om je zorgen over te maken (trust me)

Blijkbaar leer je niet overal hetzelfde. Ik heb nu al verschillende herhalingen gehad en nog niets over de AED Wink
Maar over het algemeen leer je denk ik wel hetzelfde ja.
In begin vond ik het ook spannend, maar vooral leerzaam. Wij hebben er ook leuke docenten voor met humor Wink En bij ons mag je ook je eigen ervaringen er in gooien en onderwerpen waarvan jij nog meer wil weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Jeanette za 30 apr 2011 - 22:56

Ik heb het een paar maanden geleden gedaan, maar bij ons is het ook verplicht om hier aan deel te nemen. Wat je krijgt, staat hierboven al beschreven. Ik vond het erg leerzaam!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 23:11

Bij ons is het ook verplicht, althans voor een aantal. Ik heb een aantal jaren geleden gemoeten omdat we toen maar met een paar mensen op een vestiging stonden en tja als er mensen met vakantie zijn moet er wel een bhv-er zijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  mzcharlotte za 30 apr 2011 - 23:15

Ik ben afdelingshoofd (alleen BHV) en verantwoordelijk voor het ontruimen voor een deel van het gebouw. Ik moest het daarom inderdaad doen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Inge zo 1 mei 2011 - 2:59

Puggle schreef:Vond/vind je het leuk om te doen? En is het moeilijk? Ik vind het echt heel moeilijk wat ik moet verwachten. Ik zie me eigen al heel de tijd rennen en op de grond zitten/liggen enzo :shock:
Ik vond het echt heel leuk om te doen en niet moeilijk. Het is veel stof die je ergens wel weet of een hoog "oja" gehalte heeft smile Omdat ik het ook erg interessant vond allemaal vond ik het ook niet moeilijk.

Bij ons bestond de cursus uit 3 dagen; 1,5e dag brand en 1,5 dag EHBO
Brand bestond uit kleine brandjes blussen, info, filmpjes over brand, filmpjes over brand + hulpverlening evalueren / bespreken / wat had beter gekund, wat ging goed, blusapparaten info, herkennen en bekijken, veel brandinfo van een brandweerman en ontruiming. Ontruiming vond ik heel interessant om te doen -> daar komt een hoop bij kijken en je leert er erg van. Het is ook niet erg als je het niet goed doet, want je oefent het om het te leren.

EHBO bestond uit reanimeren, wondjes herkennen en verbinden, info over EHBO, wij hadden ook nep slachtoffers die binnen kwamen en daar moest je op reageren door wat je zag en ze helpen etc etc

Kortom ik vond het een leuke cursus, binnenkort heb ik weer mijn herhaling
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  smurfie zo 1 mei 2011 - 6:31

Maple schreef:Ik heb het niet gedaan en ik wil het ook niet. Wil niet de (gedeelde) verantwoordelijkheid hebben voor iedereen in het gebouw, mocht er wat gebeuren. Wil ook niet mijn collega in geval van ontruiming alleen achter moeten laten, en haar alle kinderen in haar eentje laten ontruimen (waavan er vrijwel altijd nog een paar uit bed geplukt moeten worden). Laat mij maar gewoon verantwoordelijk zijn voor de groep.

Edit: Een cursus reanimeren wil ik overigens wel graag volgen, daar denk ik nu over na. Maar BHV, het hele organiserende plaatje in geval van nood wat een BHV-er als taak heeft, dat wil ik niet.

Je werkt in de kinderopvang toch?
Ik ben zelf bhv'er in de kinderopvang en mijn eerste verantwoordelijkheid is zorgen dat mijn kinderen buiten zijn, het kantoor personeel heeft de eerste verantwoordelijkeheid voor de verdere ontruiming, zodra ik met mijn groep buiten ben meld ik me bij de hoofd bhv'er en hoor ik wat ik verder moet doen.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 6:33

Ik ga elk jaar een dag op herhaling en vind het eigenlijk best wel saai maar ook erg belangrijk om te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 10:18

Purple schreef:Ik ga elk jaar een dag op herhaling en vind het eigenlijk best wel saai maar ook erg belangrijk om te hebben.

Ja ik heb er niet zo veek zin in, beetje angstig voor het onbekende naar mijn vriend zegd ook het is belangrijk om te hebben en staat goed op je cv. Dus word niet aanstellen en gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  MissD zo 1 mei 2011 - 23:11

Ik heb in december de bhv cursus gedaan. Bestond uit;

1 dag EHBO + reanimatie (voor mij als verpleegkundige niets nieuws, en achteraf bleek dat ik vrijstelling had kunnen
krijgen voor die dag).

1 dag Brand, stukje theorie over brand + brandblusmiddelen, en in de middag moesten we buiten brand blussen (lees; een prullenbak die in brand stond, en in een bouwkeet een haardbrand blussen. Eigenlijk hoorde er nog iets bij met de brandslang blussen maar dat ging niet omdat het buiten anders een spiegel zou worden door de kou.

Al met al, 2 gezellige dagen met collega's vanuit heel de organisatie, maar weinig nieuws/boeiends geleerd/gezien.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Sneeuwwitje ma 2 mei 2011 - 6:36



Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:57; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 9:55

bedankt voor de reacties. ik zie aan de reacties dat het dus allemaal mee valt en ik er niet te zwaar aan moet tillen. dat doen we dan maar niet smile

zie dat bij meerdere het 2 dagen was, maar ik heb het 1 dag van 8.30 tot 15.30 dus das wel lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 9:58

oh en hadden jullie nog rekening gehouden met je kleding of maakt dat weinig uit? ik had namelijk van iemand gehoord dat je hele comfortable kleding aan moet, maar wat dt inhoud..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Inge ma 2 mei 2011 - 10:06

ow dat is idd wel kort dagje ja... hier was het 3 dagen.
Puggle schreef:oh en hadden jullie nog rekening gehouden met je kleding of maakt dat weinig uit? ik had namelijk van iemand gehoord dat je hele comfortable kleding aan moet, maar wat dt inhoud..

Gewoon een broek met shirtje.
rokje /jurkje zou ik niet aandoen ivm stabiele zijligging etc
en qua schoenen werd ons aangeraden geen slippers aan te doen, maar ook op slippers zou het prima kunnen :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 0:12

Inge schreef:ow dat is idd wel kort dagje ja... hier was het 3 dagen.
Puggle schreef:oh en hadden jullie nog rekening gehouden met je kleding of maakt dat weinig uit? ik had namelijk van iemand gehoord dat je hele comfortable kleding aan moet, maar wat dt inhoud..

Gewoon een broek met shirtje.
rokje /jurkje zou ik niet aandoen ivm stabiele zijligging etc
en qua schoenen werd ons aangeraden geen slippers aan te doen, maar ook op slippers zou het prima kunnen :p

Hmm ok. Ja ik heb eigelijk geen broeken, heb wel een soort sportbroek. Ik draag altijd rokjesn jurkjes. Dat wirdven kijken dan Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bhv cursus wie? Empty Re: Bhv cursus wie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum