Nog een vraag over het bedje (sorry)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nog een vraag over het bedje (sorry)
Vandaag heb ik onze deken binnen gekregen, die was eerder niet leverbaar. Dus ik heb meten even het bedje opgemaakt om te kijken hoe leuk dat staat, haha. We hebben n bedje van 70x140 en n deken van 120x150, merk dat die ruimte wel fijn is met instoppen. Maar je maakt het bedje natuurlijk laag op. Ten eerste, moet dit op n x aantal centimeters of op gevoel? En ten tweede, het matras komt nu best n beetje omhoog, is dit normaal en is het vervelend voor de baby?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Nog een vraag over het bedje (sorry)
Opmaken op ongeveer 1/3 van onder, is dat nog te hoog dan past de kv dit wel aan.
En als hij met zn hoofd lager ligt is dat niet fijn, zeker niet net na t eten.
Kun je aan de andere kant niet handdoeken ofzo onder t matras leggen? Of de deken evt dubbel vouwen?
En als hij met zn hoofd lager ligt is dat niet fijn, zeker niet net na t eten.
Kun je aan de andere kant niet handdoeken ofzo onder t matras leggen? Of de deken evt dubbel vouwen?
Gast- Gast
Hij ligt met zn hoofd niet lager hoor, eerder iets hoger. De deken is natuurlijk erg lang, die heb ik strak onder het matras gelegd, waardoor de bult verder zit dan waar zn hoofdje zal komen
Muppetje- Ratel
Oo sorry dan begreep ik het verkeerd
Dan is er niks mis mee.
Dan is er niks mis mee.
Gast- Gast
ik vouw de deken dubbel. De lange kant deed ik dan over de breedte van het bedje en vouwde ik dan onder het matrasje. Omdat het de lange kant is dan ligt het dekentje eigenlijk ook onder het hele matrasje zodat de ophoging gelijkwaardig is.
Je kindje moet bijna met zijn voetjes tegen het uiteinde komen. Dus zo'n 40 cm vanaf de onderkant? Vanaf zn borst ligt het natuurlijk boven de dekentjes. In het begin toen de baby er nog niet was had ik bedje trouwens hoog opgemaakt zag er wat leuker uit. De kraamzorg heeft het toen goed gedaan toen ze kwam.
Je kindje moet bijna met zijn voetjes tegen het uiteinde komen. Dus zo'n 40 cm vanaf de onderkant? Vanaf zn borst ligt het natuurlijk boven de dekentjes. In het begin toen de baby er nog niet was had ik bedje trouwens hoog opgemaakt zag er wat leuker uit. De kraamzorg heeft het toen goed gedaan toen ze kwam.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Als je het matrasje wat omhoog tilt kun je het dekentje redelijk glad uitstrijken.
Doe er in geen geval handdoeken onder, dit kun je nooit netjes gelijk krijgen waardoor het hoofdje naar de zijkant kan rollen en een voorkeurshouding kan ontwikkelen.
Doe er in geen geval handdoeken onder, dit kun je nooit netjes gelijk krijgen waardoor het hoofdje naar de zijkant kan rollen en een voorkeurshouding kan ontwikkelen.
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Als je het matrasje wat omhoog tilt kun je het dekentje redelijk glad uitstrijken.
Voor misselijke kindjes doen ze er in t begin handdoeken onder hoor.
Vind ik ook heel wat veiliger dan bv boeken onder de poten van t bed.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Watermeloen schreef:Als je het matrasje wat omhoog tilt kun je het dekentje redelijk glad uitstrijken.
Wat is er niet veilig aan boeken onder het bed dan?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Watermeloen schreef:Als je het matrasje wat omhoog tilt kun je het dekentje redelijk glad uitstrijken.
Hier is het door iedereen afgeraden, ook in het ziekenhuis.
Met handdoeken kun je nooit een gelijke hoogte krijgen.
Hier werden boeken ook afgeraden maar iets van bakstenen ofzo.
Dat verschuift ook niet zo snel.
Gast- Gast
Nicci schreef:PrinsesBo schreef:Watermeloen schreef:Als je het matrasje wat omhoog tilt kun je het dekentje redelijk glad uitstrijken.
Daar kunnen de poten vanaf glijden.
Zou me echt heel eng lijken..
Gast- Gast
Ik had tot een maand geleden een handdoek onder het matrasje en er staan omgedraaide chipsbakjes onder haar ledikant
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
PrinsesBo schreef:Nicci schreef:PrinsesBo schreef:Watermeloen schreef:Als je het matrasje wat omhoog tilt kun je het dekentje redelijk glad uitstrijken.
Daar kunnen de poten vanaf glijden.
Zou me echt heel eng lijken..
Dat je hebt dat het liever niet gebeurd, natuurlijk, maar wat als de poten van de boeken afglijden? Dan valt het bedje op zijn pootjes is even een kleine knal (de boeken zijn max 5cm), maar ik vind dat niet iets om heel eng te vinden eigenlijk, wij hebben het ook gedaan maar nog geen minuut gedacht dat ik zo het leven van mijn kind riskeerde.
Gast- Gast
Waarschijnlijk moet je t ook proberen en valt t dan mee, maar op dit moment lijk t me eng Gewoon het idee..
Gast- Gast
Zo ziet het er nu uit, zoveel hoogteverschil is het niet toch?
Muppetje- Ratel
Pippa schreef:Maar waarom vouw je hem niet gewoon dubbel dan?
Dan komt t alleen maar meer omhoog. Of ook waar ie onder ligt? Daar lijkt me zo warm....
Muppetje- Ratel
Ik gebruik nog steeds een dubbele deken voor T. Anders is het echt te koud. Dus 1 deken dubbelgevouwen. En dan nog een lakentje en zn slaapzakje.
Clapperdie- Kletskop
Ik vouwde de deken idd ook dubbel. Die kleintjes hebben het volgens mij niet zo snel echt warm.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
In het begin zal een dubbele deken misschien wel nodig zijn. Daarna gewoon naar je kindje kijken. Ik heb twee erg warmbloedige kindjes. M. slaapt nu in een zomerslaapzak met een pyjama en dat is echt warm zat voor haar. Zij zou een dubbele deken helemaal niet meer fijn vinden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ach, we hebben een duodeken die met klittenband aan elkaar kan, en anders is dubbel ook nog n optie. Al mag dat volgens mij weer niet in n overtrekje. We zien het tzt wel!
Muppetje- Ratel
Is dit een dekbedhoes dan? Dat wordt volgens mij afgeraden toch?
Clapperdie- Kletskop
Ik heb het dekentje nu ook enkel liggen op een klein stukje na, maar dat is meer voor he detail(koeka).
het matrasje ligt bij mij ook raar, maar dat zien we straks wel als de kraamzorg er is!
Komt bij ook vooral omdat ik de zijkanten er ook onder gevouwen heb.
het matrasje ligt bij mij ook raar, maar dat zien we straks wel als de kraamzorg er is!
Komt bij ook vooral omdat ik de zijkanten er ook onder gevouwen heb.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Een dekbed wel, maar een hoes niet dacht ik.Clapperdie schreef:Is dit een dekbedhoes dan? Dat wordt volgens mij afgeraden toch?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Een dekentje in n hoes mag wel...
Muppetje- Ratel
Aha klinkt logisch idd. Mijn fout dan!
Clapperdie- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» wat op het bedje?
» bijten op het bedje
» welk bedje
» slapen in eigen bedje
» Ledikant en bedje opmaken
» bijten op het bedje