Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Matrasje ledikantje

+3
studiebol
joyce0606
Pien
7 plaatsers

Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Matrasje ledikantje

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 5:45

Wij zijn aan het kijken voor een matrasje voor het ledikantje.
Nou heb ik goede verhalen gelezen over 1 matrasje van leenbakker, maar deze is nogal dik 15 cm.

Verder ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen met matrasjes van ikea en uiteraard welke.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Pien za 16 jul 2011 - 6:03

TIP, gebruik de zoekfunctie eens, typ daar matras in en je vind een topic of 5!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 6:10

Pien schreef:TIP, gebruik de zoekfunctie eens, typ daar matras in en je vind een topic of 5!

Daar heb ik in gekeken, maar nog niet echt gevonden wat ik zocht. Vandaar mijn vraag. Ik vraag specifiek in dit geval naar ervaringen met matrasjes van ikea. Daar zie ik nog niet veel over staan eigenlijk of ik lees erover heen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  joyce0606 za 16 jul 2011 - 6:13

you can read my mind!

ik heb de hele ochtend besteed aan het zoeken naar een geschikt matrasje, en heel google afgespeurd! ik kom eigenlijk tot de conclusie dat het niet zo veel uitmaakt van wat voor materiaal het is, als het matrasje maar is goed gekeurd voor een babyledikant. en alle matrasjes die ze bij grote winkelketen verkopen zijn goedgekeurd. verder moet je goed kijken of het matrasje goed past etc.

ik zit te denken om een matrasje bij de ikea te kopen, daar hebben ze wat verschillende, en ben eruit dat het er één met pocketvering wordt. deze heeft geen latex deklaag, want als de kleine een beetje op mij lijkt, kan hij daar niet tegen. dit matrasje is 10cm dik en kost 59,95.

wat ik een beetje heb kunnen vinden het verschil ik verschillende materialen is vooral de pocketvering wat goed ventileerd en goede luchtstroom heb (dus beter geschikt voor kindjes die het sneller warm hebben, maar goed voor een geboorte weet je dat niet). en koudschuim (HR schuim) dit houd de warmte beter vast, natuurlijk is dit ook ademend en veilig.

succes met je keuze! ik vind he in ieder geval erg moeilijk! wat ik wel veel lees op ineternet is dat je niet zomaar een matrasje van 200 euro moet laten aansmeren bij de duurdere kinder/baby winkels. omdat goedkopere matrasjes soms net zo goed kunnen zijn!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 6:15

joyce0606 schreef:you can read my mind!

ik heb de hele ochtend besteed aan het zoeken naar een geschikt matrasje, en heel google afgespeurd! ik kom eigenlijk tot de conclusie dat het niet zo veel uitmaakt van wat voor materiaal het is, als het matrasje maar is goed gekeurd voor een babyledikant. en alle matrasjes die ze bij grote winkelketen verkopen zijn goedgekeurd. verder moet je goed kijken of het matrasje goed past etc.

ik zit te denken om een matrasje bij de ikea te kopen, daar hebben ze wat verschillende, en ben eruit dat het er één met pocketvering wordt. deze heeft geen latex deklaag, want als de kleine een beetje op mij lijkt, kan hij daar niet tegen. dit matrasje is 10cm dik en kost 59,95.

wat ik een beetje heb kunnen vinden het verschil ik verschillende materialen is vooral de pocketvering wat goed ventileerd en goede luchtstroom heb (dus beter geschikt voor kindjes die het sneller warm hebben, maar goed voor een geboorte weet je dat niet). en koudschuim (HR schuim) dit houd de warmte beter vast, natuurlijk is dit ook ademend en veilig.

succes met je keuze! ik vind he in ieder geval erg moeilijk! wat ik wel veel lees op ineternet is dat je niet zomaar een matrasje van 200 euro moet laten aansmeren bij de duurdere kinder/baby winkels. omdat goedkopere matrasjes soms net zo goed kunnen zijn!

Die matras heb ik volgens mij ook. Ik wil ook niet zo'n heel dure matras meer, laatst heeft ze er overheen overgegeven en als je dan een matras van een paar honderd euro kunt weggooien is het ook een duur grapje! Inderdaad, er zijn ook genoeg redelijk goedkope, maar wel goede matrassen te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 6:19

joyce0606 schreef:you can read my mind!

ik heb de hele ochtend besteed aan het zoeken naar een geschikt matrasje, en heel google afgespeurd! ik kom eigenlijk tot de conclusie dat het niet zo veel uitmaakt van wat voor materiaal het is, als het matrasje maar is goed gekeurd voor een babyledikant. en alle matrasjes die ze bij grote winkelketen verkopen zijn goedgekeurd. verder moet je goed kijken of het matrasje goed past etc.

ik zit te denken om een matrasje bij de ikea te kopen, daar hebben ze wat verschillende, en ben eruit dat het er één met pocketvering wordt. deze heeft geen latex deklaag, want als de kleine een beetje op mij lijkt, kan hij daar niet tegen. dit matrasje is 10cm dik en kost 59,95.

wat ik een beetje heb kunnen vinden het verschil ik verschillende materialen is vooral de pocketvering wat goed ventileerd en goede luchtstroom heb (dus beter geschikt voor kindjes die het sneller warm hebben, maar goed voor een geboorte weet je dat niet). en koudschuim (HR schuim) dit houd de warmte beter vast, natuurlijk is dit ook ademend en veilig.

succes met je keuze! ik vind he in ieder geval erg moeilijk! wat ik wel veel lees op ineternet is dat je niet zomaar een matrasje van 200 euro moet laten aansmeren bij de duurdere kinder/baby winkels. omdat goedkopere matrasjes soms net zo goed kunnen zijn!

Ja ik vind het ook lastig om een geschikt matrasje uit te zoeken. Wij willen er ook geen kapitaal aan uitgeven maar het moet uiteraard wel een goede zijn. Je wilt zelf tenslotte ook op een fijn matras slapen. Binnenkort maar eens even bij Ikea gaan kijken, waarschijnlijk wordt het er toch 1 van daar. Over die van leenbakker heb ik wel goede dingen gelezen, maar is toch wat dikker als de meeste matrasjes volgens mij, die is namelijk 15 cm. Misschien ook wel lastig met hoeslakens die dan niet helemaal goed eroverheen zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 6:20

Twellie schreef:
joyce0606 schreef:you can read my mind!

ik heb de hele ochtend besteed aan het zoeken naar een geschikt matrasje, en heel google afgespeurd! ik kom eigenlijk tot de conclusie dat het niet zo veel uitmaakt van wat voor materiaal het is, als het matrasje maar is goed gekeurd voor een babyledikant. en alle matrasjes die ze bij grote winkelketen verkopen zijn goedgekeurd. verder moet je goed kijken of het matrasje goed past etc.

ik zit te denken om een matrasje bij de ikea te kopen, daar hebben ze wat verschillende, en ben eruit dat het er één met pocketvering wordt. deze heeft geen latex deklaag, want als de kleine een beetje op mij lijkt, kan hij daar niet tegen. dit matrasje is 10cm dik en kost 59,95.

wat ik een beetje heb kunnen vinden het verschil ik verschillende materialen is vooral de pocketvering wat goed ventileerd en goede luchtstroom heb (dus beter geschikt voor kindjes die het sneller warm hebben, maar goed voor een geboorte weet je dat niet). en koudschuim (HR schuim) dit houd de warmte beter vast, natuurlijk is dit ook ademend en veilig.

succes met je keuze! ik vind he in ieder geval erg moeilijk! wat ik wel veel lees op ineternet is dat je niet zomaar een matrasje van 200 euro moet laten aansmeren bij de duurdere kinder/baby winkels. omdat goedkopere matrasjes soms net zo goed kunnen zijn!

Die matras heb ik volgens mij ook. Ik wil ook niet zo'n heel dure matras meer, laatst heeft ze er overheen overgegeven en als je dan een matras van een paar honderd euro kunt weggooien is het ook een duur grapje! Inderdaad, er zijn ook genoeg redelijk goedkope, maar wel goede matrassen te vinden.

Dat is wel zonde ja als je een duur matrasje hebt en ze spugen het helemaal onder dat je hem weg moet gooien. Dan kun je beter een wat goedkoper matrasje hebben, is het minder erg als zoiets gebeurt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  joyce0606 za 16 jul 2011 - 6:30

ikea matrasjes schijnen ook erg goed uit de testen te komen... en voor die 60 euro kan je er desnoods nog één aanschaffen mocht ie echt niet meer netjes zijn...lijkt mij minder een aanslag op je portomonee
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  studiebol za 16 jul 2011 - 6:48

Ik heb vandaag wat vragen gesteld bij de Prenatal. Die vrouw zei ook dat de prijs eigenlijk niet veel uitmaakt, een matrasje van 60 euro is bijna net zo goed als eentje van 190 euro.
Bij de prenatal hebben ze deze week 20% korting op matrassen daar kreeg ik een mailtje over dus misschien kun je dat ook nog overwegen.

Succes met je keuze ik vind het ook erg moeilijk!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 10:19

Ik heb hier het matrasje van de leen bakker. Ik was volgens mij €30,- kwijt toen deze in de aanbieding was. In eerste instantie hadden wij een ikea matrasje erin liggen, maar daar was ik alles behalve tevreden over. Het leen bakker matrasje is inderdaad dik, maar heel stevig en er zit een extra hoes omheen welke uitwasbaar is. En volgens mij moet hij heerlijk liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  PapillonRose za 16 jul 2011 - 10:24

Ik heb hier een matrasje van Ikea met pocketveren. Hij was 34,95. Een heel fijn matrasje en hij bevalt goed. De hoes is dacht ik ook wasbaar, dat scheelt ook wanneer er iets een klein beetje gelekt heeft. De erge gevallen zullen denk ik ieder matras verpesten helaas. Maar als je dan een goede hebt die niet te duur is kun je inderdaad makkelijker een andere nemen.

Edit: Het matrasje dat ik heb is 11 cm en het beddengoed past er net met moeite omheen. Ik zou dus persoonlijk niet voor een nog dikkere dan dit gaan, anders heb je kans dat je hoeslakens niet meer passen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Flip Fluitketel za 16 jul 2011 - 10:46

Onze dochter slaapt op een matras van de Leenbakker. Matras Fenne om precies te zijn deze was 39.99 en bevalt erg goed. Het is er 1 met een binnenvering en is 15cm dik (hoeslakens passen er net omheen). En een wasbare hoes zit erom heen. Het matras bevalt erg goed.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Happydobby za 16 jul 2011 - 12:05

Hier ook ikea maar helaas nog niet getest. wij hebben die van 30 euro.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 0:26

Zomersproetjes schreef:Ik heb hier het matrasje van de leen bakker. Ik was volgens mij €30,- kwijt toen deze in de aanbieding was. In eerste instantie hadden wij een ikea matrasje erin liggen, maar daar was ik alles behalve tevreden over. Het leen bakker matrasje is inderdaad dik, maar heel stevig en er zit een extra hoes omheen welke uitwasbaar is. En volgens mij moet hij heerlijk liggen.

wij hebben het matrasje van leenbakker al wel in de winkel gezien. Ik zag idd dat die erg stevig is.
Krijg je er wel passende hoeslakens overheen, gezien die zo dik is? Zo ja waar haal je de hoeslakens die passend zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 0:27

PapillonRose schreef:Ik heb hier een matrasje van Ikea met pocketveren. Hij was 34,95. Een heel fijn matrasje en hij bevalt goed. De hoes is dacht ik ook wasbaar, dat scheelt ook wanneer er iets een klein beetje gelekt heeft. De erge gevallen zullen denk ik ieder matras verpesten helaas. Maar als je dan een goede hebt die niet te duur is kun je inderdaad makkelijker een andere nemen.

Edit: Het matrasje dat ik heb is 11 cm en het beddengoed past er net met moeite omheen. Ik zou dus persoonlijk niet voor een nog dikkere dan dit gaan, anders heb je kans dat je hoeslakens niet meer passen.

Indien het een matrasje van Ikea wordt, dan kan het idd deze wel eens worden. Ik heb hem op internet gezien. Zag er wel goed uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 0:28

Flip Fluitketel schreef:Onze dochter slaapt op een matras van de Leenbakker. Matras Fenne om precies te zijn deze was 39.99 en bevalt erg goed. Het is er 1 met een binnenvering en is 15cm dik (hoeslakens passen er net omheen). En een wasbare hoes zit erom heen. Het matras bevalt erg goed.

Waar haal jij dan de hoeslakens die om dit matras passen? Toen ik mijn moeder vertelde van de dikte van het matrasje, was het 1e wat zij zei dat je daar bijna geen hoeslakens om zou kunnen krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 0:29

Happydobby schreef:Hier ook ikea maar helaas nog niet getest. wij hebben die van 30 euro.

Kan niet lang meer duren voor jullie het matrasje kunnen gaan testen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 0:33

Wij hebben ook dit matras(fenne,leenbakker) voor onze kleine,dezelfde als 3 vriendinnen en zij zijn hier allemaal tevreden over.
Ik heb een aantal jersey hoeslakentjes hiervoor en deze passen prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Bruintje Beer ma 18 jul 2011 - 1:16

mama2be schreef:
Flip Fluitketel schreef:Onze dochter slaapt op een matras van de Leenbakker. Matras Fenne om precies te zijn deze was 39.99 en bevalt erg goed. Het is er 1 met een binnenvering en is 15cm dik (hoeslakens passen er net omheen). En een wasbare hoes zit erom heen. Het matras bevalt erg goed.

Waar haal jij dan de hoeslakens die om dit matras passen? Toen ik mijn moeder vertelde van de dikte van het matrasje, was het 1e wat zij zei dat je daar bijna geen hoeslakens om zou kunnen krijgen.
Ik heb ook het Matrasje van de Leenbakker en matras Fenne. En daar passen gewoon alle hoeslakens op. Dus je kan gewoon die van de Prenatal, hema enz kopen.
Oke ze passen er net op maar ze passen wel.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Flip Fluitketel ma 18 jul 2011 - 3:32

Bruintje Beer schreef:
mama2be schreef:
Flip Fluitketel schreef:Onze dochter slaapt op een matras van de Leenbakker. Matras Fenne om precies te zijn deze was 39.99 en bevalt erg goed. Het is er 1 met een binnenvering en is 15cm dik (hoeslakens passen er net omheen). En een wasbare hoes zit erom heen. Het matras bevalt erg goed.

Waar haal jij dan de hoeslakens die om dit matras passen? Toen ik mijn moeder vertelde van de dikte van het matrasje, was het 1e wat zij zei dat je daar bijna geen hoeslakens om zou kunnen krijgen.
Ik heb ook het Matrasje van de Leenbakker en matras Fenne. En daar passen gewoon alle hoeslakens op. Dus je kan gewoon die van de Prenatal, hema enz kopen.
Oke ze passen er net op maar ze passen wel.

Ik heb ze bij de Babydump vandaan. Maar je kan ze ook gewoon kopen in bovengenoemde winkels.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Matrasje ledikantje Empty Re: Matrasje ledikantje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum