Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke kinderstoel?

+13
sabje
moepie
Mida4you
PapillonRose
Floor
Parisienne
Annemie
pantuf
Bruintje Beer
Liadan
holaagirl
Fiwen
Flip Fluitketel
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Welke kinderstoel?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 22:53

Ik ben op zoek naar een kinderstoel, aangezien T nu toch wel heel erg hard ga qua ontwikkeling en het niet lang meer zal gaan duren voordat hij echt alleen kan zitten.

Vorige week had ik een trip trap gekocht via MP met alles erop en eraan. Toen ik belde om een afspraak te maken, had ze hem aan iemand anders verkocht omdat zij deze dezelfde dag nog af kon halen i.p.v. ik die een dag later de stoel zou komen ophalen.

Ik heb naar de prijzen gekreken voor trip traps en alles wat daarbij nog komt. Beugel leertje, bekleding en een eventueel blad (want dat is toch wel heel erg handig). Maar dat wordt toch wel erg duur, en dan moet ik alle onderdelen ook nog her en der vandaan halen. Een splinternieuwe vind ik toch wel erg duur.

Nu heb ik twee kinderstoelen op het oog. Misschien dat iemand deze stoel ook heeft en mij kan vertellen hoe ze bevallen.

Yaris kinderstoel:
Welke kinderstoel? Yasmine

Bambino kinderstoel:
Welke kinderstoel? 448254

Maar is de bambino wel goed aan te schuiven aan tafel?

Of raden jullie een hele andere kinderstoel aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 22:59

Wij hebben de allergoedkoopste stoel van de Ikea en die bevalt super! Makkelijk schoon te maken en uit elkaar te halen als je hem mee wil nemen. Hij weegt niks, dus zetten we hem ook vaak buiten als wij buiten zitten.

Ideaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Flip Fluitketel wo 27 apr 2011 - 23:01

[U


Wij hebben deze de Bopita Jeppe is alleen niet met etensblad erbij. Je moet er alleen een stoelverkleiner bij kopen.
We willen ook nog een stoel van de ikea aanschaffen voor als we weggaan o.i.d.


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op vr 10 feb 2012 - 0:05; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:05

Minneke schreef:Wij hebben de allergoedkoopste stoel van de Ikea en die bevalt super! Makkelijk schoon te maken en uit elkaar te halen als je hem mee wil nemen. Hij weegt niks, dus zetten we hem ook vaak buiten als wij buiten zitten.

Ideaal!

I agree!

16 euro in totaal geloof ik. Ideaal ding. Gebruiken m ook binnen en buiten. Morgen gaat ie voor het eerste mee, voor mijn gevoel idd makkelijk uit elkaar te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Fiwen wo 27 apr 2011 - 23:07

Mijn schoonouders hebben die Bambino kinderstoel nu 3 jaar en J. is het 3e kleinkind dat erin zit. Prima stoel hoor! Je kunt hem makkelijk met het blad tegen de tafel aan zetten en is ook niet overdreven zwaar vind ik.
Enige kleine nadelen:
1) ze moeten echt goed stevig kunnen zitten voordat ze in de stoel kunnen omdat ze 'alleen' maar in het tuigje vast zitten (bij onze stoel kun je het blad aanschuiven en daar kon ze ook al eventjes in zitten toen ze nog niet zo stevig zat)
2) het blad kan er niet zomaar af. Onze kinderstoel heeft een afneembaar blad en dat vind ik soms wel erg handig. J. heeft al regelmatig gespuugd en dan is het makkelijk dat je het blad kunt verwijderen en in de keuken onder de kraan kunt schoonmaken ipv met een doekje.

1e stoel heb ik geen ervaring mee.

Wij hebben deze:
http://www.kadocus.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/1/2/123311-fonny-wit.jpg
Met korting bij de Prenatal waren we 70 euro kwijt en ze zit er perfect in, over een tijdje zal ze wel een tuigje aan moeten maar die kun je er los bij kopen.

Mijn ouders hebben die witte plastic stoel van de Ikea en die is ook erg fijn, maar met blad is het wel een 'kleine' stoel. Nu is J. niet zo fors maar die van jou volgens mij wel dus dat zou je dan moeten passen.
Dat kan ik sowieso wel aanraden want wij waren van plan een TrippTrapp te kopen maar toen we die dingen proberen zat J. daar helemaal niet lekker in en hebben we dus voor die andere gekozen.

Succes met zoeken!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 23:12


Vind je de Ikea stoel zo klein, Fiwen? Onze oudste heeft er tot een maand geleden elke dag véél ingezeten. En onze oudste is nog best een bolle troela Very Happy . Ze had er nog wel langer in gekund, maar de jongste zit nu in de Ikea kinderstoel en de oudste heeft een Ikea(!) peuterstoel gekregen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  holaagirl do 28 apr 2011 - 0:04

wij hebben een dure stokke tripp trapp gekocht. Hier kan hij nog niet goed inzitten...is nog te ruim voor hem en wiebelt heel erg. (gaat wel elke dag beter). We hebben deze stoel gekocht met het idee dat hij er errug lang mee kan doen...we houden hem dus wel want er komt een tijd dat het goed werkt!

Nu heeft mijn mams een ikea + blad (nog geen 17,-) en hier zit hij PERFECT in...
Hoe grappig is dat....
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 0:08

Wij hebben ook de ikeastoel. Onze oudste zit er nog wel eens in, als we gaan verven wil hij altijd in die stoel zitten. Hij past daar nog prima in. Wij hebben wel een blad maar gebruiken dat eigenlijk niet, de stoel staat direct aan de tafel. Enige nadeel van die stoel vind ik de wijde poten, breek mn nek af en toe bijna. Maar verder bevalt ie goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 0:12

Arden schreef:Wij hebben ook de ikeastoel. Onze oudste zit er nog wel eens in, als we gaan verven wil hij altijd in die stoel zitten. Hij past daar nog prima in. Wij hebben wel een blad maar gebruiken dat eigenlijk niet, de stoel staat direct aan de tafel. Enige nadeel van die stoel vind ik de wijde poten, breek mn nek af en toe bijna. Maar verder bevalt ie goed.

Haha, dat is zó herkenbaar! Ik geloof dat ik nog steeds minstens vijf keer per week tegen die poten aanloop laughcry .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Liadan do 28 apr 2011 - 0:14

Wij hebben de ikeastoel en een tripp trapp. De ikeastoel vond ik in het begin ideaal, wij gaven bijvoeding volgens rapley en het was daarna makkelijk schoon te maken. Later toch de tripp trapp gekocht omdat we graag wilden dat ze zonder blad bij ons aan tafel kon zitten, ik ben nu erg blij met deze stoel. Hij staat ook niet zo 'in de weg' als de ikeastoel, want daarbij steken de poten toch wel een stuk uit.
Nummer 2 gaat straks ook eerst gewoon in de ikeastoel en zal later ook wel een tripp trapp krijgen.
De ikeastoel gebruiken we nu trouwens ook vooral als we buiten eten.

(ik vind zelf de stoel van ikea trouwens helemaal niet klein, ik vind het zitje eerder ruim, onze dochter past er nog heel makkelijk in).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 0:17

Minneke schreef:
Arden schreef:Wij hebben ook de ikeastoel. Onze oudste zit er nog wel eens in, als we gaan verven wil hij altijd in die stoel zitten. Hij past daar nog prima in. Wij hebben wel een blad maar gebruiken dat eigenlijk niet, de stoel staat direct aan de tafel. Enige nadeel van die stoel vind ik de wijde poten, breek mn nek af en toe bijna. Maar verder bevalt ie goed.

Haha, dat is zó herkenbaar! Ik geloof dat ik nog steeds minstens vijf keer per week tegen die poten aanloop laughcry .

Wij hebben mn inmiddels tussen de tafel en de muur staan dus geen last meer van de poten nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Bruintje Beer do 28 apr 2011 - 0:46

Wij hebben de Tripp trapp en de Ikea stoel.
De tripp trapp gebruiken wij binnenshuis en de ikea stoel nemen wij mee als wij ergens op visite gaan Ideaal ding daarvoor.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  pantuf do 28 apr 2011 - 1:01

Bruintje Beer schreef:Wij hebben de Tripp trapp en de Ikea stoel.
De tripp trapp gebruiken wij binnenshuis en de ikea stoel nemen wij mee als wij ergens op visite gaan Ideaal ding daarvoor.

Hier idem. En de Ikea stoel gebruiken we ook als we buiten eten e.d.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Annemie do 28 apr 2011 - 1:02

Wij hebben die Yaris meegroeistoel en die bevalt super en was ook niet zo duur, ons zoontje kan er mooi in zitten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Parisienne do 28 apr 2011 - 1:03

Wij hebben de Advance by Cotinfant:

Welke kinderstoel? Cream.Natural

Een onwijs goede kinderstoel. Hij is in hoogte verstelbaar d.m.v. hendels. Deze kun je uittrekken en dan kan je de zitting omlaag/omhoog schuiven. Ook is het blad er d.m.v. knopjes direct af te halen. Geen schroevendraaier o.i.d. nodig! Ideaal om bijvoorbeeld ook aan de salontafel aan te schuiven of als normale stoel. Hij is tevens stevig genoeg dat volwassenen er ook op kunnen zitten. Altijd handig als je op een verjaardag stoelen te kort komt! Wink Daarnaast vind ik het erg fijn dat hij een hoge rugleuning heeft, dit vind ik bij de Stokke Tripp Trapp een nadeel omdat die rugleuning daarvan zo laag is.

Hij is wel duur.. 259 euro.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Floor do 28 apr 2011 - 1:07

@ parisienne, wij (nouja ik) zijn aan het kijken naar deze stoel. Het lijkt me een handige stoel, wat ik me alleen af vraag, ik heb een filmpje op internet bekeken van de stoel, daarbij is het blad zo klein, maar als ik het plaatje bekijk lijkt het blad veel groter. Wat voor blad zit er op de stoel, zo'n korte als in het filmpje? dat lijkt mij eigenlijk te klein.
Hebben jullie de stoel vooraf in het echt bekeken? of heb je hem gewoon via internet besteld?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Parisienne do 28 apr 2011 - 1:19

@ Floor: ik had dit filmpje nog nooit gezien. Maar nee hoor.. dat blad is wel ontzettend klein! Hahah! Wij hebben gewoon het blad erop zoals die op de foto staat. In mijn ogen is het een redelijk groot blad.. vind ik erg fijn! Het blad is 24 cm breed en 20 cm lang/diep (dus vanaf de buik van het kind tot het eind van het blad). Heb het net even voor je opgemeten! Wink

Ik ben met mijn zusje naar een grote babywinkel gegaan (Duimeland, in Delft). Daar wilde ik eigenlijk kijken naar de Stokke, maar deze hadden ze toen niet meer op voorraad. Toen zijn we verder gaan kijken, want ik wilde eigenlijk gelijk een kinderstoel meenemen. Mijn zusje zou nog als cadeau een deel meebetalen. Uiteindelijk zag ik deze en vond hem ontzettend mooi. Heb toen even mijn vriend gebeld om te vragen of we 100 euro boven het budget 'mochten' gaan Wink Hij was ook enthousiast dus toen ben ik maar voor die gegaan. Ik heb er geen seconde spijt van gehad!

Ze verkopen hem overigens niet overal in grote babywinkels. Je zou echt even uit moeten zoeken waar ze ze verkopen als je hem in het echt wil zien. Je kan altijd even een winkel bellen! smile


Laatst aangepast door Parisienne op do 28 apr 2011 - 1:20; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  PapillonRose do 28 apr 2011 - 1:20

Wij zijn uiteindelijk wel voor de Stokke Tripp Trapp met alles erop en eraan gegaan. Heb wel een aanbieding gevonden toen, waarbij je iets goedkoper uit was als je de stoel en babyinzet kocht en het blad kreeg je er toen gratis bij. Bij de nieuwe babyset zit trouwens geen leertje, daar is het van kunstof en gaat ook tussen de beentjes door. Is beter werd mij verteld omdat de leertjes sneller stuk gaan en daarom zou Stokke overgegaan zijn op de nieuwe inzet. Die aanbieding was trouwens een tijdje geleden bij de webshop van babyhuys.. Bij Prénatal heb ik er toen nog een kussentje bij gekocht van Stokke, omdat ze degene die ik wilde daar verkochten.

Hij is wel erg duur, maar ik ben er toch voor gegaan omdat ik hem en geweldig mooi vind (ze hebben van die leuke kleurtjes) en omdat je er als het goed is heel lang mee kunt doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 1:29

Wij hebben nu nog een houten kinderstoel, maar die doen we straks weg. Voor de tweeling willen we de ikea-stoelen kopen. Kun je die stapelen? Volgens mij wel toch? Want dat zou hier dan wel handig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 1:37

Wij hebben de bambino kinderstoel van de Kruidvat. Je kunt hem niet onder de tafel schuiven ( ligt er ook aan wat voor tafel je hebt ) maar wij zetten hem gewoon tegen het tafelblad aan en dat wil prima!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Parisienne do 28 apr 2011 - 1:43

Mirjam4you schreef:Wij hebben de bambino kinderstoel van de Kruidvat. Je kunt hem niet onder de tafel schuiven ( ligt er ook aan wat voor tafel je hebt ) maar wij zetten hem gewoon tegen het tafelblad aan en dat wil prima!

Wij hebben onze kinderstoel (die Advance by Cotinfant) ook tegen het tafelblad aangeschoven, werkt ook prima. Wel opletten op vingertjes die er niet tussen komen te zitten! Wink Hij staat daarom vaak wel een stukje er vanaf. Als we het blad er vanaf schuiven kan hij wel aan tafel geschoven worden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Floor do 28 apr 2011 - 1:46

@parisienne, Bedankt voor het opmeten! Ik vond dat blad in het filmpje ook echt veel te klein vandaar dat ik het toch maar even vroeg aan je. Ik heb de stoel nog nooit in het echt gezien, maar ik moet dus maar eens goed gaan zoeken bij welke winkel hier in brabant ze wel die stoel verkopen.
Bedankt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 2:18

MamaRosa die kun je idd stapelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 4:54

Ik heb de bekende Ikea kinderstoel voor als mijn neefje komt, bevalt prima, dus ga die ook voor mijn kindjes gebruiken/ 1 erbij kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 4:59

Ik zweer ook bij de Ikea stoel. We hebben ook een bambino stoel van de kruidvat en die is ook prima maar past niet goed onder de tafel. Ik zou ook nooit zoveel geld uit kunnen geven voor een kinderstoel. Zonde van mijn centen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kinderstoel? Empty Re: Welke kinderstoel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum