Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontwerp mijn tuin!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Ontwerp mijn tuin!

Bericht  JD wo 27 apr 2011 - 7:17

Wij willen...nou ja, móeten binnenkort echt nodig iets aan onze achtertuin gaan doen.
We hadden stieken onze hoop gevestigd op Eigen Huis en Tuin, maar nu die de tuin niet als klus hebben uitgekozen, moeten we toch echt zelf aan de slag.

Nu hebben jullie het vast druk genoeg, maar wie weet...zijn er hier creatievelingen die zich vervelen, en zin hebben om hun idee voor mijn tuin te delen.
We hebben zelf al ideeen genoeg, maar worden het niet erg eens, misschien dat een van jullie een leuke verfrissende kijk op onze tuin heeft?

De tuin is 9,60 lang en 5,50 breed.
Wat we in ieder geval willen is een terras voor (tegen het huis aan bij de openslaande deuren) en een terras achter, het liefst zowel naast de schuur als tegen de schuur aan, ivm de zon, en ivm het gemak om de fietsen uit de schuur te draaien.
In principe gaan de tuintegels die er nu liggen eruit (als er iemand interesse heeft, ze mogen gratis opgehaald worden!)

Verder....maakt het niet zoveel uit....gras zou leuk zijn ivm hond, en evt kindjes in de toekomst, maar hoeft niet.

verder hebben we een tuintafel van 180 lang gekocht, die moet wel ergens kunnen....

Hieronder een plaatje van de tuin, als je t leuk vind mag je deze kopieren en in paint een eigen ontwerpje maken.

sorry als niemand hier zin in heeft, helemaal logisch...maar ik dacht ach...ik probeer gewoon eens zo'n soort topic haha!

Gewoon leuke ideeen zonder onderstaand ontwerp in te vullen mag ook natuurlijk.
Budget is 1000/1500 euro, dit is wel inclusief het bestraten.

Alle ideeen zijn welkom...van indeling tot plaatjes van leuke tegels, plantjes,bomen.... Very Happy

Kom maar op met die ideeen, ik ben benieuwd!

tuin nu:

Ontwerp mijn tuin! 1049105211_5_9Tzk

Ontwerp mijn tuin! Tuin11
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Re: Ontwerp mijn tuin!

Bericht  Zininzon wo 27 apr 2011 - 7:33

Ik heb een zelfde soort tuin, ook tussenwoning met schuttingen links en rechts en een schuurtje achter (die van mij staat alleen in de breedte).
Ik ben ook bezig met een nieuwe tuin: aan het eind van het terras 3 pergola palen met klimplanten, zodat je vanaf het huis/terras wat groener de tuin in kijkt.
Langs de hele zijkanten (dus voor de schutting) borders met wat hogere struiken tegen de schutting aan, zodat de schutting niet zo opvalt.
In het verlengde van de schuur (dus rechts er naast) een raster van betongaas met klimop er tegenaan gegroeid om de vuilcontainers achter te zetten en tegen de voorkant van de schuur een mooie klimplant!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Re: Ontwerp mijn tuin!

Bericht  JD wo 27 apr 2011 - 10:21

Thanks voor je reactie!

Ik wil inderdaad ook links en rechts langs de schuttingen verhoogde bakken met wat hogere planten erin. En dan wil ik een stukje gras, gewoon omdat ik het zelf lekker vind liggen, het wel lekker is voor de hond, en het in de toekomst met kindjes ook lekker is...maar helaas vind vriendlief dat niks.
Een grijze en groene bak hebben we gelukkig niet, dus die hoef ik niet weg te werken.

Wat bedoel je precies met een pergola aan het begin van je terras? bedoel je dat aan de kant van je huis of juist achterin? Ik vind het wel leuk om zoiets achterin te doen, tussen de 2 schuren in een paar houten balken maken, en die laten begroeien ofzo...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Re: Ontwerp mijn tuin!

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 10:49

Op basis van de "luchtfoto" zou ik het als volgt doen;

Een groot terras, van klinkers met grijstinten (licht en donker), voor het woongedeelte. Met een loungeset en grote potten met mooie groene planten. Eventueel overdekt door een terrasoverdekking. Wat je ook wel ziet bij de reclame, wanneer het weer verschijnt op rtl4.

Vervolgens zou ik van kei'tjes een kronkelend pad leggen richting het tuinhuisje. Links en rechts van het padje gras en tegen de schuttingen aan grote bloembakken (van ehmz, ben het woord kwijt van het juiste materiaal. Vraag het morgen paps even) met veel mooie bloeiende bloemen.

Zelf zou ik precies in het midden van het padje van kei'tjes een vijver plaatsen met een stevig brugje, zodat je daarover kunt lopen naar het tuinhuisje.

Dat is mijn visie. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Re: Ontwerp mijn tuin!

Bericht  tweeling do 28 apr 2011 - 3:57

Ik zou 1 deel gras laten (wel nieuwe grasmatten er in uiteraard). En het andere deel laten betegelen met grote tegels van 1meter bij 1meter, donkergrijs. Aan de achterkant zou ik tegen de soort van schutting iets van klimop laten groeien. Aan de kant van het huis zou ik een loungeset of 4 leuke stoelen neerzetten en op de tegels (als je die bijv. aan de rechterkant zou doen) zou ik in het verlengde vd tuin een lange tafel met stoelen neerzetten. Verder een paar strakke plantenbakken neerzetten + een paar strakke bakken aan de schutting met mooie witte bloemen erin. Succes Wink
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Re: Ontwerp mijn tuin!

Bericht  JD do 28 apr 2011 - 4:01

Leuke ideeen meiden, dankjewel voor het meedenken!

@tweeling, haha wat er nu inzit is geen gras hoor... het is nieuwbouw, we hebben er nog nooit iets aan gedaan. wat er nu aan groen bovenuit steekt is puur onkruid:)
Maar gras wordt het inderdaad sowieso. Moet alleen nog even kijken hoe en waar, aangezien ik wel een zonliefhebber ben, en dus een terras wil op de plek waar de zon komt....

@ABE, een vijver is inderdaad wel leuk...maar mijn vader heeft een vijver en ik zie dat er best wel veel tijd in gaat zitten wil je echt een mooie vijver houden, en ik geloof dat wij die tijd er net niet in gaan steken. En daarbij heb ik hier een hond rondlopen die gék is op water, en dan straks ook met kindjes een vijver.... ik vind het superleuk, maar het is in ons geval denk ik niet praktisch.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Re: Ontwerp mijn tuin!

Bericht  Zininzon do 28 apr 2011 - 6:48

*Marietje* schreef:Thanks voor je reactie!

Ik wil inderdaad ook links en rechts langs de schuttingen verhoogde bakken met wat hogere planten erin. En dan wil ik een stukje gras, gewoon omdat ik het zelf lekker vind liggen, het wel lekker is voor de hond, en het in de toekomst met kindjes ook lekker is...maar helaas vind vriendlief dat niks.
Een grijze en groene bak hebben we gelukkig niet, dus die hoef ik niet weg te werken.

Wat bedoel je precies met een pergola aan het begin van je terras? bedoel je dat aan de kant van je huis of juist achterin? Ik vind het wel leuk om zoiets achterin te doen, tussen de 2 schuren in een paar houten balken maken, en die laten begroeien ofzo...
Ik bedoel eigenlijk waar nu het terras ophoudt. Dus tussen het terras en de rest van de tuin. Maar van jouw schuur naar een schutting lijkt me inderdaad ook erg leuk!!!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwerp mijn tuin! Empty Re: Ontwerp mijn tuin!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum