Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft een idee voor mijn tuin?

+2
TukTuk
Sjaantje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wie heeft een idee voor mijn tuin? Empty Wie heeft een idee voor mijn tuin?

Bericht  Sjaantje wo 30 maa 2011 - 6:35

Ik heb een tuin van ongeveer 40m2 en ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik vind hem deprimerend:
Wie heeft een idee voor mijn tuin? Tuin1

Wie heeft een idee voor mijn tuin? Tuin2

Dit (voor)jaar moet het er écht van gaan komen dat hier wat aan gedaan wordt want zo'n ravage als dit, wil ik niet meer. Een tijdje terug heb ik zitten twijfelen of ik zou terugverhuizen naar mijn oorspronkelijke woonplaats maar ik heb besloten dat niet te gaan doen. Dus wil ik graag mijn tuin op orde hebben zodat ik weer met plezier naar buiten kijken en in de zomer lekker buiten kan zitten.

Wie heeft ideeën? Ik heb wel een paar eisen:
- low budget
- makkelijk uitvoerbaar omdat ik volledig afhankelijk ben van de hulp van anderen
- makkelijk te onderhouden, of eigenlijk onderhoudsvrij omdat ik het niet zelf kan
- zou het liefst wat kunstgras willen, dat kijkt een stuk gezelliger vind ik en is ook ideaal voor mijn nichtje die hier 2 dagen per week is

Zelf heb ik ook al wel wat ideetjes, maar daar zeg ik nog even niets over. Eerst eens zien of jullie nog nieuwe invalshoeken hebben!

Edit: de foto's zijn gemaakt vanuit de deuropening van de achterdeur
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft een idee voor mijn tuin? Empty Re: Wie heeft een idee voor mijn tuin?

Bericht  TukTuk wo 30 maa 2011 - 6:51

Ik zou er gewoon gras in leggen, dat is denk ik een stuk goedkoper dan kunstgras! gewoon gras plaggen halen (Probeer ze bij een boer in de buurt te halen, scheelt een hoop geld in vergelijking met een tuincentrum)
En dan aan de zijkanten bloembakken ofzo? En misschien een stenen terras?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Sjaantje wo 30 maa 2011 - 7:03

Dankje voor je reactie!
Kunstgras is inderdaad niet goedkoop maar het nadeel van echt gras is dat het groeit... Ik heb geen grasmaaier en ik kan sowieso zelf geen gras maaien (vanwege mijn reuma). En als ik steeds iemand moet inhuren om het voor me te maaien, ben ik het geld ook kwijt. Vandaar dat kunstgras me veel fijner lijkt. Bloembakken zit ik zelf ook aan te denken, van die hoge potten zodat ik er makkelijk bij kan.
Wat voor soort stenen zou mooi zijn? Nu liggen er die lelijke 30x30 betontegels maar ik zou eigenlijk ook wel graag wat anders willen.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Error wo 30 maa 2011 - 7:37

Wie heeft een idee voor mijn tuin? _J3U5319

Gewoon wat tegels in verschillende maten vind ik wel leuk, of allemaal grote tegels van 50x50 ofzo. Op marktplaats zou ook eens kunnen kijken, hier staan vaak ook tegels tekoop of soms ook weleens gratis af te halen, ligt er een beetje aan wat je zoekt natuurlijk, zou mooi uitkomen met je budget.

Kunstgras is dan idd ook een optie, wat leuke bloembakken zijn ook erg leuk, en misschien gewoon op verschillende plekken de tegels eruit halen, zodat je eigenlijk losse bakken in de grond cree"rt? Met wat winterharde planten zodat je ook in de winter leuk naar buiten kijkt.

Heb je een tuinsetje?
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Error wo 30 maa 2011 - 7:40

En wil je de schommelbank behouden? Misschien kun je hem een likje verf geven, en leuke vrolijke tuinkussens hierop doen?

De oppottafel die je achterin tegen het schuurtje hebt staan, kun je ook opvrolijken met leuke bloempotten en leuke plantjes.
Error
Error
Prater
Prater

Bericht  Error wo 30 maa 2011 - 7:42

En dan zou ik aan de kant waar je nu dat oude hout hebt liggen, het kunstgras maken. Zodat je wel een mooie doorgang blijft houden naar je schuutje en achteruitgang in de poort.
En je hebt ook leuke oplossingen om de containers te verbergen, mocht je deze uit het zicht willen hebben.

Haha, nu stop ik met reageren, succes ermee!
Error
Error
Prater
Prater

Bericht  JD wo 30 maa 2011 - 10:37

ik vind sowieso dat je veel "troep" in je tuin hebt liggen...sorry Embarassed
is hier ook zo hoor, onze tuin is nog niet aangelegd, en daardoor is het ook een makkelijke plek om stukken hout enzo neer te gooien.
Dus sowieso alles even opruimen scheelt al...

dan zou ik het basic houden verder. je kunt, als je het echt low budget wilt houden, dezelfde tegels weer neerleggen, alleen zou ik hem wat anders indelen. bijvoorbeeld 2 aparte terrasjes creeeren, en een stuk gras ertussen. Zou wel voor echt gras gaan.
Dan een leuke loungeset (hoeven bij leenbakker/kwantum bijv niet duur te zijn), en wat leuke losse bloembakken (niet te kleine en verschillende, dan wordt het weer snel rommelig) met leuke fleurige plantjes.

Misschien langs de schutting wat bloembakken maken met daarin ook winterharde planten, afgewisseld met bloeiende plantjes.
Aan de schutting een paar van die hangbakken met vrolijke bloemetjes, en dan is het geheel al heel wat fleuriger:)

Als je nog nieuwe 30x30 stoeptegels zoekt..je mag ze hier zo gratis en voor niks opkomen halen hoor:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  JD wo 30 maa 2011 - 10:52

als je naar praxis.nl gaat, kun je de tuincatalogus bekijken. Ik kan er geen foto's van op t forum plaatsen, dat doet ie niet, maar hier even wat ik erg leuk vind:

pagina 4: deze tuin is ook gewoon met stoeptegels, maar dooe de leuke bloemetjes en hangende bloembakken toch leuk!
pagina 5: zo'n klimop-haag kun je eventueel tegen je schuttingen aan laten groeien
pagina 32: leuk tuinbankje! al verkopen ze die natuurlijk overal. ik vind de schommelbank die je nu hebt leuk, al oogt ie zonder de hoes gewoon zo kaal en ziet het er meteen zo ongezellig uit. Een houten bankje is leuk, in de winter als je er niet opzit kun je er eventueel wat leuke bloempotten opzetten, en in de zomer leg je er vrolijke kussentjes op

o en op je schuurmuur wat leuke gekleurde vogelhuisjes her en der? en wat je nu ook veel ziet zijn van die gietijzeren vlinders, ook leuk voor tegen die schuurmuur

en kijk eens op deze link, is dit misschien iets?
karwei

o en bij de intratuin hebben ze eelke eerste zaterdag van de maand gratis tuinontwerpen. je moet je hier van te voren voor opgeven, en het duurt ongeveer 2 uur. ze maken dan een tuinontwerp aan de hand van jouw wensen en budget. je zit dan verder nergens aan vast, t is geheel vrijblijvend

o en je hebt bij de praxis nu ook van die leuke felgekleurde bloempotten...aqua, lime...staat ook zo vrolijk!

ach je leest het al...ik heb ideeen genoeg haha!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Sjaantje za 2 apr 2011 - 4:13

Shame on me! Ik was gewoon helemaal vergeten dat ik dit topic had geopend Embarassed Bedankt voor jullie reacties!

*Marietje* schreef:ik vind sowieso dat je veel "troep" in je tuin hebt liggen...sorry Embarassed
is hier ook zo hoor, onze tuin is nog niet aangelegd, en daardoor is het ook een makkelijke plek om stukken hout enzo neer te gooien.
Dus sowieso alles even opruimen scheelt al...

Dat vind ik dus ook, daarom is ie ook zo deprimerend. Dat hout is de oude schutting die er pasgeleden is uitgehaald en die moet sowieso nog naar de stort. En als het onkruid tussen de tegels en in de borders weg is, oogt het ook al een stuk beter. Probleem is alleen... ik kan het zelf niet bijhouden en ik heb maar een zeer kleine vriendenkring om in te schakelen. En de vriendinnen die ik heb, wonen veelal ver weg. Daarnaast ben ik weinig thuis dus dan is er zó weer een week voorbij waarin ik niet buiten ben geweest en waarin het onkruid heeft kunnen groeien. Klinkt misschien allemaal als een slap excuus, maar zo voelt het wel voor mij.

Jullie hebben echt leuke ideeën! Die schommelbank gaat inderdaad weg, ik kan er niets meer mee want door mijn beperkingen lukt het niet meer om erin te gaan zitten. Zus wil hem misschien hebben voor in haar oude huis dus óf hij gaat naar haar of weg... (wegdoen vind ik wel heel moeilijk, het is een 'erfstuk' van mijn mams)

Goed idee van die tuinontwerpen bij Intratuin, ik zal eens gaan informeren hoe dat gaat. En ondertussen ga ik bedenken wat ik met jullie tips wil gaan doen.

Marietje, bedankt voor het aanbod van de stoeptegels, maar ik denk dat ik ze niet nodig zal hebben. Als ik de mijne wil gaan hergebruiken ga ik ze een keer flink afspuiten met de hogedrukreiniger. Al eens eerder gedaan en dat gaf een verbluffend resultaat!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje za 2 apr 2011 - 4:15

Paraplu schreef:En wil je de schommelbank behouden? Misschien kun je hem een likje verf geven, en leuke vrolijke tuinkussens hierop doen?

De oppottafel die je achterin tegen het schuurtje hebt staan, kun je ook opvrolijken met leuke bloempotten en leuke plantjes.

Eén windvlaag en hij ligt in de prak... dus die gaat met de schutting mee naar de stort! Wél een goeie tip, er stonden eerst ook allerlei potjes op en leuke dingetjes maar die zijn weg want ik was een beetje mijn verleden aan het opruimen Wink (lees: de tijd van mijn ex)
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Raindrop za 2 apr 2011 - 8:18

Die schommelstoel zou ik houden, erg leuk!

Verder kan je er (kunst)gras neerleggen of een vijver? Net wat je zelf leuk vind.
Er zijn hierboven al veel tips gegeven.

Wat wij laatst gedaan hebben is rieten mandjes, bloempotten, stenen kabouter, plantjes en bloembollen kopen en die heb ik thuis ingepoot en nu ziet het er echt superleuk uit.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  rapa nui za 2 apr 2011 - 9:13

Is er niet een buurjongen/buurmeisje of zo die wat bij wil verdienen? Misschien als ze officieel nog niet mogen werken dat ze best zo iets willen doen voor een klein bedrag: een keer onkruid wieden, in het voorjaar wat snoeien, aanvegen e.d. Ik heb zelf ook vaste planten in de borders/randen die jij langs de schutting hebt. Bij vetplantjes, sommige andere vaste planten e.d heb je best wel weinig onderhoud maar staat wel leuk. Deel van je terras behouden maar op bv. 2 plekken wat stenen er uit halen en hogere randen erom heen zodat je soort bloembakken krijgt en daar bv een boompje op stam in, lavendel oid. Voordeel van dat de planten in de vaste grond staan is dat je veel minder vaak water hoeft te geven dan bij andere bloembakken. Stukje kunstgras is inderdaad ook leuk en makkelijk. Tuinschilderij/doek aan de muur.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: