Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken?
+6
Pien
Zora
rapa nui
Monte
Julia
Jerry
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken?
Ik wil hem graag gezellig gaan maken vooral nu het zonnetje zo doorkomt.
Maar ga hier pas in het voorjaar mee beginnen natuurlijk. Ik wil het goedkoop houden maar wel een leuke tuin hebben. Nu is hij zoals op de foto alleen vooraan staat een heel groot konijnenhok met 2 nijntjes erin. + in het voorjaar/zomaar hangen er allerlei plantenbakken met bloemetjes aan de muren.
Ook wil ik een nieuw tuinstel maar weet niet hoe ik hem leuk op mijn plaats kan neerzetten. Daarachter zit je zo in de kijk maar voor of in het midden is het niet leuk.
Tips zijn dus welkom!! want ik heb zelf totaal geen idee. Wil wel de stenen houden omdat, dat onderhoud vriendelijk is.
Groetjes PLeister.
Maar ga hier pas in het voorjaar mee beginnen natuurlijk. Ik wil het goedkoop houden maar wel een leuke tuin hebben. Nu is hij zoals op de foto alleen vooraan staat een heel groot konijnenhok met 2 nijntjes erin. + in het voorjaar/zomaar hangen er allerlei plantenbakken met bloemetjes aan de muren.
Ook wil ik een nieuw tuinstel maar weet niet hoe ik hem leuk op mijn plaats kan neerzetten. Daarachter zit je zo in de kijk maar voor of in het midden is het niet leuk.
Tips zijn dus welkom!! want ik heb zelf totaal geen idee. Wil wel de stenen houden omdat, dat onderhoud vriendelijk is.
Groetjes PLeister.
Laatst aangepast door pleister+ op di 15 feb 2011 - 21:58; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken?
....
bij alle blokjes bovenin de 16e aanklikken (met boompje) en de URL plakken (dus eerst een foto ergens online zetten, mijnalbum, or whatever)...
bij alle blokjes bovenin de 16e aanklikken (met boompje) en de URL plakken (dus eerst een foto ergens online zetten, mijnalbum, or whatever)...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
http://www.picturetrail.com/sfx/album/viewimageframe/6444077/243845282
http://www.picturetrail.com/sfx/album/viewimageframe/6444077/243845290
http://www.picturetrail.com/sfx/album/viewimageframe/6444077/243845290
Gast- Gast
Ik zou een mooie klimplant tegen de schutting zetten. Je hebt hele mooie die in de winter nog mooi groen zijn en waar in de zomer mooie bloemen aanzitten. Dan heb je iets meer groen en kleur in je tuin. Ook zou je misschien wat stenen aan de zijkanten kunnen weghalen en daar planten/bloemen kunnen neerzetten?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Ligt eraan wat je wilt. Wil je zo min mogelijk onderhoud? Ik hou zelf nooit zo van ''tuinen'' die volgegooid zijn met stenen, maar het kan dat jij het wel mooi vindt. Dus wat vind je leuk?
Gast- Gast
Ik zou een klein stukje gras aanleggen en grote plantenbakken kopen met leuke plantjes erin
Dit is zelfs kunstgras, maar staat wel leuk.
En dan nog groten plantenbakken, manden en potten en die vullen met bloemen
[img] [/img]
http://www.signaterra.nl/uploads/pics/P04_02.JPG
http://www.signaterra.nl/uploads/pics/P04_05.JPG
https://2img.net/r/ihimizer/img59/7691/voortuingu0.jpg
Dit is zelfs kunstgras, maar staat wel leuk.
En dan nog groten plantenbakken, manden en potten en die vullen met bloemen
[img] [/img]
http://www.signaterra.nl/uploads/pics/P04_02.JPG
http://www.signaterra.nl/uploads/pics/P04_05.JPG
https://2img.net/r/ihimizer/img59/7691/voortuingu0.jpg
Laatst aangepast door Monte op zo 20 feb 2011 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik zou ook een deel van de stenen weghalen en daar evt. met gebruik van die zelfde stenen een hoger randje om heen maken zodat je een bloembak hebt maar dan wel in de vaste grond. Voordeel hiervan ten opzichte van potten is dat je veel minder vaak water hoeft te geven. Wat ik ook wel mooi vind is om om een paar plekken een vierkant aan stenen er uit te halen en daar vier hoge staande palen tussen te zetten met betongaas ertussenn waar je dan klimplanten als clematus, kamperfoelie of klimop tegen aan laat groeien. Als je een grotere vaste bloembak hebt kun je er ook wat vaste planten inzetten zodat je niet zo veel eenjarigen hoeft te kopen. Vaste planten zijn best wel duur maar heel vaak kun je wel stekjes krijgen van familie, vrienden etc.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Stenen weghalen is geen optie want dan gaan mijn konijntjes zich uitgraven.
Gras ook niet want dat freten ze helemaal weg.
En lage bloempotten/bakken ook niet want dat eten ze ook allemaal op omdat ze echt heeeel de dag los lopen.
Klim op zou kunnen maar niet laag bij de grond want dan is hij zo kapot.
Moet dus heel erg konijn vriendelijk zijn want alles met gaas afzetten vind ik helemaal niks.
Stukjes metselen kan ik zelf niet. Het moet iets zijn wat ik zelf makkelijk zou kunnen doen met mijn 2 linkse handen.
Gras ook niet want dat freten ze helemaal weg.
En lage bloempotten/bakken ook niet want dat eten ze ook allemaal op omdat ze echt heeeel de dag los lopen.
Klim op zou kunnen maar niet laag bij de grond want dan is hij zo kapot.
Moet dus heel erg konijn vriendelijk zijn want alles met gaas afzetten vind ik helemaal niks.
Stukjes metselen kan ik zelf niet. Het moet iets zijn wat ik zelf makkelijk zou kunnen doen met mijn 2 linkse handen.
Gast- Gast
Uhm, is het dan geen idee om juist aan een groot hok/speelterrein voor de konijnen te denken? Want als al deze opties niet kunnen, houdt het snel op denk ik.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
tja... als alle dingen afgewezen worden vanwege je konijnen wat heeft het voor ons dat voor nut om mee te denken?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Vreten ze kunstgras ook stuk dan? Wij hebben een waterornamentje in de tuin, vind ik wel heel gezellig. Die zou je ook gewoon in een plantenbak ofzo kunnen maken.
Laatst aangepast door Plien84 op zo 23 sep 2012 - 4:51; in totaal 1 keer bewerkt
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Monte- Ratel
Dus, de oplossing: bakken aan de schutting. Dus: niks veranderen
Gast- Gast
Giacomo schreef:Dus, de oplossing: bakken aan de schutting. Dus: niks veranderen
Precies, ze heeft in de lente/zomer bakken met bloemen de winter dus niet. Als je midden winter naar een tuincentrum gaat heb je winterviooltjes. Die zijn heel vrolijk en geven toch kleur in de winter.
Monte- Ratel
Monte schreef:
Leeeukk!!
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Een leuk schilderij aan de schutting of op de muur? Zo een speciaal voor buiten... En inderdaad wat leuke bakken met bloemen erin. Wat kussentjes in die schommelbank.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Live Laugh Love schreef:Monte schreef:
Leeeukk!!
wauwww wat leuk!!
Gast- Gast
Het is niet dat ik die dingen afkets omdat ik ze niet leuk vind hoor!!!!!!
Ik vind het belangrijk om een konijn vriendelijke tuin te hebben omdat ik het leuk vindt dat ze los kunnen lopen bij mij maar tegelijkertijd wil ik het gezellig en leuk hebben.
Maar hoe zouden jullie de indeling maken? Een nieuw tuin stel waar zouden jullie die neerzetten en de schommelbank? Ik wil wel een paar grote bakken kopen waar de konijntjes moeilijk bij kunnen komen maar niet zon dure.
Ik heb op de helft van de plaats in de zomer zon de verste kant/helft zeg maar en de kant bij het huis niet.
die met die potjes vind ik erg leuk ben nieuwsgierig hoe ze aan de schutting vast zitten.
En ik wil de dingen zelf willen kunnen want mijn vriend vind hier niks aan dus te moeilijk moet het niet zijn.
Ik vind het belangrijk om een konijn vriendelijke tuin te hebben omdat ik het leuk vindt dat ze los kunnen lopen bij mij maar tegelijkertijd wil ik het gezellig en leuk hebben.
Maar hoe zouden jullie de indeling maken? Een nieuw tuin stel waar zouden jullie die neerzetten en de schommelbank? Ik wil wel een paar grote bakken kopen waar de konijntjes moeilijk bij kunnen komen maar niet zon dure.
Ik heb op de helft van de plaats in de zomer zon de verste kant/helft zeg maar en de kant bij het huis niet.
die met die potjes vind ik erg leuk ben nieuwsgierig hoe ze aan de schutting vast zitten.
En ik wil de dingen zelf willen kunnen want mijn vriend vind hier niks aan dus te moeilijk moet het niet zijn.
Gast- Gast
Ik zou de schommelstoel achterin zetten, met twee grote hoge plantenbakken aan elke zijde
Je tuinset zou ik dan op de plek neerzetten waar nu je schommelstoel staat..
Ik zou trouwens wel op één plek iig de stenen eruit halen en een konijnenhok maken van ongeveer 2 bij 2 ofzo. Dan kun je daar ook de konijnen in doen als je even niet op ze kunt letten.
Ik zou trouwens wel op één plek iig de stenen eruit halen en een konijnenhok maken van ongeveer 2 bij 2 ofzo. Dan kun je daar ook de konijnen in doen als je even niet op ze kunt letten.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Sneeuwvlok schreef:Ik zou de schommelstoel achterin zetten, met twee grote hoge plantenbakken aan elke zijde
konijnen hebben al een hok van 2 bij 3.
Maar die schommelbank daarachter moet kunnen met het tuinstel ervoor.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Weekend weg in November, iemand nog goedkope en leuk ideën?
» leuke fotos maken van je kindje (tips?)
» tips gevraagd om deze muur leuk te maken
» Iphone apps, iemand nog leuke tips?
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» leuke fotos maken van je kindje (tips?)
» tips gevraagd om deze muur leuk te maken
» Iphone apps, iemand nog leuke tips?
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: