Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken?

+6
Pien
Zora
rapa nui
Monte
Julia
Jerry
10 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? Empty Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 2:44

Ik wil hem graag gezellig gaan maken vooral nu het zonnetje zo doorkomt.

Maar ga hier pas in het voorjaar mee beginnen natuurlijk. Ik wil het goedkoop houden maar wel een leuke tuin hebben. Nu is hij zoals op de foto alleen vooraan staat een heel groot konijnenhok met 2 nijntjes erin. + in het voorjaar/zomaar hangen er allerlei plantenbakken met bloemetjes aan de muren.

Ook wil ik een nieuw tuinstel maar weet niet hoe ik hem leuk op mijn plaats kan neerzetten. Daarachter zit je zo in de kijk maar voor of in het midden is het niet leuk.

Tips zijn dus welkom!! want ik heb zelf totaal geen idee. Wil wel de stenen houden omdat, dat onderhoud vriendelijk is.

Groetjes PLeister.

Laatst aangepast door pleister+ op di 15 feb 2011 - 21:58; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? Empty Re: Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 2:44

Hoe zet je er een foto op?

Gast
Gast

Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? Empty Re: Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken?

Bericht  Jerry di 15 feb 2011 - 3:34

....

bij alle blokjes bovenin de 16e aanklikken (met boompje) en de URL plakken (dus eerst een foto ergens online zetten, mijnalbum, or whatever)...

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 21:59

http://www.picturetrail.com/sfx/album/viewimageframe/6444077/243845282

http://www.picturetrail.com/sfx/album/viewimageframe/6444077/243845290

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 23:32

Met foto's nu.

Gast
Gast

Bericht  Julia zo 20 feb 2011 - 1:53

Ik zou een mooie klimplant tegen de schutting zetten. Je hebt hele mooie die in de winter nog mooi groen zijn en waar in de zomer mooie bloemen aanzitten. Dan heb je iets meer groen en kleur in je tuin. Ook zou je misschien wat stenen aan de zijkanten kunnen weghalen en daar planten/bloemen kunnen neerzetten?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 2:02

Ligt eraan wat je wilt. Wil je zo min mogelijk onderhoud? Ik hou zelf nooit zo van ''tuinen'' die volgegooid zijn met stenen, maar het kan dat jij het wel mooi vindt. Dus wat vind je leuk?

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 20 feb 2011 - 2:37

Ik zou een klein stukje gras aanleggen en grote plantenbakken kopen met leuke plantjes erin
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 060715kunstgrasleggen_19a
Dit is zelfs kunstgras, maar staat wel leuk.

En dan nog groten plantenbakken, manden en potten en die vullen met bloemen
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? Stap2patio
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 3_tcm71-115845
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 6a00d834533b6a69e20133f50a0e18970b-500wi
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? Hortensia153 [img]Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? Tulpenviooltjes1 [/img]
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 0359-foto-mook-gras-art-4

http://www.signaterra.nl/uploads/pics/P04_02.JPG
http://www.signaterra.nl/uploads/pics/P04_05.JPG
https://2img.net/r/ihimizer/img59/7691/voortuingu0.jpg

Laatst aangepast door Monte op zo 20 feb 2011 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  rapa nui zo 20 feb 2011 - 2:49

Ik zou ook een deel van de stenen weghalen en daar evt. met gebruik van die zelfde stenen een hoger randje om heen maken zodat je een bloembak hebt maar dan wel in de vaste grond. Voordeel hiervan ten opzichte van potten is dat je veel minder vaak water hoeft te geven. Wat ik ook wel mooi vind is om om een paar plekken een vierkant aan stenen er uit te halen en daar vier hoge staande palen tussen te zetten met betongaas ertussenn waar je dan klimplanten als clematus, kamperfoelie of klimop tegen aan laat groeien. Als je een grotere vaste bloembak hebt kun je er ook wat vaste planten inzetten zodat je niet zo veel eenjarigen hoeft te kopen. Vaste planten zijn best wel duur maar heel vaak kun je wel stekjes krijgen van familie, vrienden etc.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 5:05

Stenen weghalen is geen optie want dan gaan mijn konijntjes zich uitgraven.

Gras ook niet want dat freten ze helemaal weg.

En lage bloempotten/bakken ook niet want dat eten ze ook allemaal op omdat ze echt heeeel de dag los lopen.

Klim op zou kunnen maar niet laag bij de grond want dan is hij zo kapot.

Moet dus heel erg konijn vriendelijk zijn want alles met gaas afzetten vind ik helemaal niks.

Stukjes metselen kan ik zelf niet. Het moet iets zijn wat ik zelf makkelijk zou kunnen doen met mijn 2 linkse handen.

Gast
Gast

Bericht  Zora zo 20 feb 2011 - 5:08

Uhm, is het dan geen idee om juist aan een groot hok/speelterrein voor de konijnen te denken? Want als al deze opties niet kunnen, houdt het snel op denk ik.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Pien zo 20 feb 2011 - 10:34

tja... als alle dingen afgewezen worden vanwege je konijnen wat heeft het voor ons dat voor nut om mee te denken?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Plien84 zo 20 feb 2011 - 10:50

Vreten ze kunstgras ook stuk dan? Wij hebben een waterornamentje in de tuin, vind ik wel heel gezellig. Die zou je ook gewoon in een plantenbak ofzo kunnen maken.

Laatst aangepast door Plien84 op zo 23 sep 2012 - 4:51; in totaal 1 keer bewerkt

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Monte zo 20 feb 2011 - 11:32

Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 6a0120a5c8d9a9970c0133ed801940970b-400wi
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 489445584_acbf0ee85b
Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? Stock-photo-hanging-baskets-15506845
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 11:48

Dus, de oplossing: bakken aan de schutting. Dus: niks veranderen smile

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 20 feb 2011 - 11:57

Giacomo schreef:Dus, de oplossing: bakken aan de schutting. Dus: niks veranderen smile

Precies, ze heeft in de lente/zomer bakken met bloemen de winter dus niet. Als je midden winter naar een tuincentrum gaat heb je winterviooltjes. Die zijn heel vrolijk en geven toch kleur in de winter.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Live Laugh Love zo 20 feb 2011 - 20:42

Monte schreef:Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 6a0120a5c8d9a9970c0133ed801940970b-400wi

Leeeukk!! smile
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Ugly Betty zo 20 feb 2011 - 22:37

Een leuk schilderij aan de schutting of op de muur? Zo een speciaal voor buiten... En inderdaad wat leuke bakken met bloemen erin. Wat kussentjes in die schommelbank.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 21:46

Live Laugh Love schreef:
Monte schreef:Iemand leuke goedkope tips om mijn tuin leuk te maken? 6a0120a5c8d9a9970c0133ed801940970b-400wi

Leeeukk!! smile

wauwww wat leuk!!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 21:49

Het is niet dat ik die dingen afkets omdat ik ze niet leuk vind hoor!!!!!!

Ik vind het belangrijk om een konijn vriendelijke tuin te hebben omdat ik het leuk vindt dat ze los kunnen lopen bij mij maar tegelijkertijd wil ik het gezellig en leuk hebben.

Maar hoe zouden jullie de indeling maken? Een nieuw tuin stel waar zouden jullie die neerzetten en de schommelbank? Ik wil wel een paar grote bakken kopen waar de konijntjes moeilijk bij kunnen komen maar niet zon dure.

Ik heb op de helft van de plaats in de zomer zon de verste kant/helft zeg maar en de kant bij het huis niet.

die met die potjes vind ik erg leuk ben nieuwsgierig hoe ze aan de schutting vast zitten.

En ik wil de dingen zelf willen kunnen want mijn vriend vind hier niks aan dus te moeilijk moet het niet zijn.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok ma 21 feb 2011 - 23:18

Ik zou de schommelstoel achterin zetten, met twee grote hoge plantenbakken aan elke zijde
Je tuinset zou ik dan op de plek neerzetten waar nu je schommelstoel staat..
Ik zou trouwens wel op één plek iig de stenen eruit halen en een konijnenhok maken van ongeveer 2 bij 2 ofzo. Dan kun je daar ook de konijnen in doen als je even niet op ze kunt letten.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:36

Sneeuwvlok schreef:Ik zou de schommelstoel achterin zetten, met twee grote hoge plantenbakken aan elke zijde
Je tuinset zou ik dan op de plek neerzetten waar nu je schommelstoel staat..
Ik zou trouwens wel op één plek iig de stenen eruit halen en een konijnenhok maken van ongeveer 2 bij 2 ofzo. Dan kun je daar ook de konijnen in doen als je even niet op ze kunt letten.

konijnen hebben al een hok van 2 bij 3.

Maar die schommelbank daarachter moet kunnen met het tuinstel ervoor.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: