Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau bruiloft namens vriendengroep

+8
minoessepoes
rapa nui
Sarah1985
Angela_1986
Susan
Caro
Melis_je
Puk
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Cadeau bruiloft namens vriendengroep - Pagina 2 Empty Re: Cadeau bruiloft namens vriendengroep

Bericht  bolus26 ma 25 apr 2011 - 20:54

wij hebben ook een geldboompje gekregen van vrienden.ook hingen er allemaal gekke foto´s in van de afgelopen jaren met een leuk verhaaltje er op.

onze feestcommissie had ook een boompje voor ons geregeld waar ook iedereen zn herinnerinen/wensen in kon hangen,was erg leuk! ( maar it is off topic)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau bruiloft namens vriendengroep - Pagina 2 Empty Re: Cadeau bruiloft namens vriendengroep

Bericht  Sterre ma 25 apr 2011 - 21:18

Een tijdje geleden hebben we een koektrommel met zelfgebakken hartjeskoekjes gegeven en in de koekjes het geld verstopt (in briefjes van 5 euro, in aluminiumfolie).

Bij een andere bruiloft hebben we met een groep een abonnement voor de kunstuitleen gegeven.

Verder zijn hier al goede tips gegeven vind ik!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:24

Sterre schreef:
Bij een andere bruiloft hebben we met een groep een abonnement voor de kunstuitleen gegeven.

Verder zijn hier al goede tips gegeven vind ik!

Wow dat is een geweldig idee! Dat wil ik ook voor mijn bruiloft :P

Gast
Gast

Bericht  Puk ma 25 apr 2011 - 22:10

Wat een leuke ideeën allemaal!! Bedankt:)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan ma 25 apr 2011 - 22:23

Sterre schreef:Een tijdje geleden hebben we een koektrommel met zelfgebakken hartjeskoekjes gegeven en in de koekjes het geld verstopt (in briefjes van 5 euro, in aluminiumfolie).

Nu maar hopen dat de mensen die die koekjes gaan eten geen vullingen in hun kiezen hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Sterre ma 25 apr 2011 - 22:25

Susan schreef:
Sterre schreef:Een tijdje geleden hebben we een koektrommel met zelfgebakken hartjeskoekjes gegeven en in de koekjes het geld verstopt (in briefjes van 5 euro, in aluminiumfolie).

Nu maar hopen dat de mensen die die koekjes gaan eten geen vullingen in hun kiezen hebben.

We hebben de instructies gegeven dat ze ze eerst moeten breken ;-)

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:28

Geen idee of het er al bij staat, maar heb het niet doorgelezen. Wij hebben vorig jaar met de vrienden/familie het bruidspaar een parachutesprong cadeau gedaan + nog geld, wat door het hele huis was verstopt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:38

Wat een leuke ideeën staan hier tussen, zeg!

Wij hebben 3 juni een bruiloft van vrienden en zij vragen ook geld, dat geven ze op de kaart aan met een spaarvarken. Wij gaan dus in ieder geval iets doen met spaarvarkens en geld daarin, daarnaast kopen we nog iets persoonlijks voor ze. Wat dat is weten we nog niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:55

Caro schreef:
Puk schreef:
Melis_je schreef:Als je met een grote groep bent en er is wat budget beschikbaar, kan je dan niet een echt cadeau geven in plaats van geld? Een dagje/weekend weg voor het stel bijvoorbeeld.

Er staat op de uitnodiging: cadeautip: met een getekend envelopje:)

Ja en? Niet om het een of het ander, maar dat is meestal voor de mensen die anders aankomen met tig peper en zout stelletjes.. of mensen die de meest afschuwelijke cadeaus kopen. Niet voor een vriendengroep die dichtbij staat...

Voor als ik ooit ga trouwen (en dan nodig ik jou uit) als er geld staat, wil ik ook echt graag geld Very Happy En niet iets anders.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 1:38

wij vragen op onze bruiloft ook geld en hoe goed het ook bedoeld is (andere cadeaus) die envelop staat er niet voor niks op. Natuurlijk vinden we het al fijn als iedereen komt e.d. maar wij zijn toch echt het meest tevreden met geld dan met cadeaus.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 1:44

Ik zou een gek cadeau van m`n vrienden best waarderen, maar een envelop betekend voor mij wel echt een envelop.

Gast
Gast

Bericht  Caro di 26 apr 2011 - 1:52

Jen_ schreef:
Caro schreef:
Puk schreef:
Melis_je schreef:Als je met een grote groep bent en er is wat budget beschikbaar, kan je dan niet een echt cadeau geven in plaats van geld? Een dagje/weekend weg voor het stel bijvoorbeeld.

Ja en? Niet om het een of het ander, maar dat is meestal voor de mensen die anders aankomen met tig peper en zout stelletjes.. of mensen die de meest afschuwelijke cadeaus kopen. Niet voor een vriendengroep die dichtbij staat...

Voor als ik ooit ga trouwen (en dan nodig ik jou uit) als er geld staat, wil ik ook echt graag geld Very Happy En niet iets anders.

Ohhh echt? Nou, dan krijg je geld én een persoonlijk cadeau!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:45

Caro schreef:
Jen_ schreef:
Caro schreef:
Puk schreef:

Ohhh echt? Nou, dan krijg je geld én een persoonlijk cadeau!

Haha ja echt! Een bruiloft is al duur zat, ik zou echt teleurgesteld zijn als ik geen geld kreeg als ik er wel om vroeg Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:53

Jen_ schreef:Haha ja echt! Een bruiloft is al duur zat, ik zou echt teleurgesteld zijn als ik geen geld kreeg als ik er wel om vroeg Very Happy

Inderdaad! Ik was echt blij dat wij heel veel geld kregen toen wij trouwden Very Happy Van een aantal mensen kregen we ook nog een persoonlijk cadeau, maar daarnaast nog wel geld erbij.

Van die flauwe cadeaus houd ik trouwens echt niet, mijn familie had het geweldig leuke idee om 500 enveloppen te vullen met geld/gedichtjes/snippers etc. Erg grappig, maar niet heus. Ik hou daar helemáál niet van, om maar niet over mijn man te spreken. Ik zou het ook niet bij een ander doen, omdat ik het dus zelf niet leuk vind.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 26 apr 2011 - 3:26

Alex schreef:

Van die flauwe cadeaus houd ik trouwens echt niet, mijn familie had het geweldig leuke idee om 500 enveloppen te vullen met geld/gedichtjes/snippers etc. Erg grappig, maar niet heus. Ik hou daar helemáál niet van, om maar niet over mijn man te spreken. Ik zou het ook niet bij een ander doen, omdat ik het dus zelf niet leuk vind.

Dat vind ik ook niet echt leuk. Hebben wij ook niet gekregen trouwens, maar je hoort het wel vaak, ik vind dat zelf heel flauw.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Joontjuh di 26 apr 2011 - 7:32

Als vriendengroep vind ik dat je aan de wensen van het bruidspaar tegemoet moet komen, ze vragen het niet voor niets. Ik zou er dan wel een persoonlijk tintje aangeven. Hieronder wat ideeën:

Toen onze vrienden gingen trouwen heb ik 2 cadeautjes gemaakt.
Eentje sloeg echt op hem, was een glazen "Mens erger je niet" spelletje en daarbij een persoonlijke tekst.
Voor haar een theesetje en dat wil zeggen 2 theeglazen met een paar pakjes thee en een dienblad.
Het geld dat we over hadden van deze cadeaus, dat heb ik gewisseld in € 0,01, € 0,02 en € 0,05 en in de theeglazen en over het dienblad gestrooid. Iets wat beide leuk vonden, dus een spelletje en theeleuten en toch aan hun wens gedaan met het geldbedrag.

Wat wij met de familie voor mijn oom en zijn inmiddels vrouw gedaan hadden:
Een persoonlijk fotoboek van mijn oom en zijn vrouw door de jaren heen, hierbij zo'n vriendenboekje idee bijgedaan. Kortom iedereen van zijn en haar familie (broers, zussen, schoonbroers, schoonzussen, neven en nichten) hebben zo'n blad ingevuld. Deze hebben we leuk ingeplakt in een scrapboek met dus persoonlijke fotopagina's van de stellen en dat gegeven.
Verder hadden wij met de directe familie een taart gemaakt van papierdoosjes en in alle doosjes klein geld gedaan. Dat ding woog meer als 5 kilo! maar zag er super leuk uit. De vrouw van mijn oom werkt op een bank, dus die kon alles zo inwisselen.

Voor mijn schoonzus en haar man had ik een witte broodswekenmand gemaakt. Een witte mand gevuld met allemaal witte dingen die na de bruiloft van pas zouden komen. Een wit brood, anijshagel, gestampte muisjes, love-shower(bij de action), een boekje over de eerste huwelijksdagen, witte spons, witte thee, wit beertje, pakje witte zakdoekjes (Hema) enz. Je kunt hier verder zelf een hoop bij verzinnen. Hier heb je een voorbeeld:
Cadeau bruiloft namens vriendengroep - Pagina 2 GroteFoto-3YTRIVU3

Cadeau bruiloft namens vriendengroep - Pagina 2 GroteFoto-QRFQFSI4

Mijn schoonzusje trouwde 2 weken voor Sinterklaas. Collega's van haar hadden allemaal op melodieën van Sinterklaasliedjes andere liedjes die op het bruidspaar sloegen gemaakt. Na afloop hadden alle collega's meerdere dozen ingepakt en hierin zat niks, geld of pepernoten (zowel los als in verpakking).

Wat ik een leuk idee vind en wat je ook zou kunnen doen. Ze hebben vast beide hobby's. Zit hij/zij veel aan de computer, pak een oud beeldscherm en computerkast en stop hier geld in, dit kan je ook doen met een tennisracket, hockeystick, leesboek enz. Dit kun je verder zelf wel invullen.

Je zou ook allemaal ballonnen kunnen opblazen en dan zitten er in sommige wel geld en in andere weer niet. Deze zou je bijvoorbeeld ook door het hele huis kunnen verspreiden. Dan is het een verrassing als ze thuis komen.

Wat ook leuk is, is een effenkleur beddengoed kopen, hierop allemaal foto's strijken van de afgelopen jaren in de vriendengroep en dan kan je ook nog het geld in al dat beddengoed verstoppen.

Hmm... hier heb je volgensmij alweer heel veel ideeën.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755

http://www.jonisbadeendjes.nl

Bericht  Melis_je di 26 apr 2011 - 10:30

Joontjuh schreef:
Voor mijn schoonzus en haar man had ik een witte broodswekenmand gemaakt. Een witte mand gevuld met allemaal witte dingen die na de bruiloft van pas zouden komen. Een wit brood, anijshagel, gestampte muisjes, love-shower(bij de action), een boekje over de eerste huwelijksdagen, witte spons, witte thee, wit beertje, pakje witte zakdoekjes (Hema) enz. Je kunt hier verder zelf een hoop bij verzinnen. Hier heb je een voorbeeld:

Ik scrollde er snel langs en las: witte tampons.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  _Femme wo 27 apr 2011 - 2:21

minoessepoes schreef:Wij zijn voor een bruiloft uitgenodigd en daarbij heeft het bruidspaar hun huwelijksreis in stukjes geknipt en kan je een stukje huwelijksreis geven, van de heenvlucht tot een drankje op het terras dus ook voor elke prijsklasse wel iets. De ceremoniemeester regeld het verder allemaal, je kan op een website zien welk stukje je wil geven, elk stukje heeft een code en en dan maak je geld over met de code erbij en komt op de website uitverkocht te staan voor dat onderdeel. Vond ik zo'n leuk idee, maar totaal niet relevant voor dit topic :P

Oh dat is leuk zeg Very Happy Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.. dat moet een werk zijn voor die ceremoniemeester! Of zijn daar al kant-en-klare sites voor ofzo?

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Puk wo 27 apr 2011 - 4:13

Joontjuh schreef:Als vriendengroep vind ik dat je aan de wensen van het bruidspaar tegemoet moet komen, ze vragen het niet voor niets. Ik zou er dan wel een persoonlijk tintje aangeven. Hieronder wat ideeën:

Toen onze vrienden gingen trouwen heb ik 2 cadeautjes gemaakt.
Eentje sloeg echt op hem, was een glazen "Mens erger je niet" spelletje en daarbij een persoonlijke tekst.
Voor haar een theesetje en dat wil zeggen 2 theeglazen met een paar pakjes thee en een dienblad.
Het geld dat we over hadden van deze cadeaus, dat heb ik gewisseld in € 0,01, € 0,02 en € 0,05 en in de theeglazen en over het dienblad gestrooid. Iets wat beide leuk vonden, dus een spelletje en theeleuten en toch aan hun wens gedaan met het geldbedrag.

Wat wij met de familie voor mijn oom en zijn inmiddels vrouw gedaan hadden:
Een persoonlijk fotoboek van mijn oom en zijn vrouw door de jaren heen, hierbij zo'n vriendenboekje idee bijgedaan. Kortom iedereen van zijn en haar familie (broers, zussen, schoonbroers, schoonzussen, neven en nichten) hebben zo'n blad ingevuld. Deze hebben we leuk ingeplakt in een scrapboek met dus persoonlijke fotopagina's van de stellen en dat gegeven.
Verder hadden wij met de directe familie een taart gemaakt van papierdoosjes en in alle doosjes klein geld gedaan. Dat ding woog meer als 5 kilo! maar zag er super leuk uit. De vrouw van mijn oom werkt op een bank, dus die kon alles zo inwisselen.

Cadeau bruiloft namens vriendengroep - Pagina 2 GroteFoto-3YTRIVU3

Cadeau bruiloft namens vriendengroep - Pagina 2 GroteFoto-QRFQFSI4

Mijn schoonzusje trouwde 2 weken voor Sinterklaas. Collega's van haar hadden allemaal op melodieën van Sinterklaasliedjes andere liedjes die op het bruidspaar sloegen gemaakt. Na afloop hadden alle collega's meerdere dozen ingepakt en hierin zat niks, geld of pepernoten (zowel los als in verpakking).

Wat ik een leuk idee vind en wat je ook zou kunnen doen. Ze hebben vast beide hobby's. Zit hij/zij veel aan de computer, pak een oud beeldscherm en computerkast en stop hier geld in, dit kan je ook doen met een tennisracket, hockeystick, leesboek enz. Dit kun je verder zelf wel invullen.

Je zou ook allemaal ballonnen kunnen opblazen en dan zitten er in sommige wel geld en in andere weer niet. Deze zou je bijvoorbeeld ook door het hele huis kunnen verspreiden. Dan is het een verrassing als ze thuis komen.

Wat ook leuk is, is een effenkleur beddengoed kopen, hierop allemaal foto's strijken van de afgelopen jaren in de vriendengroep en dan kan je ook nog het geld in al dat beddengoed verstoppen.

Hmm... hier heb je volgensmij alweer heel veel ideeën.

Wat een leuke ideeën inderdaad:D Heb ze allemaal opgeslagen:)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  minoessepoes wo 27 apr 2011 - 4:39

_Femme schreef:
minoessepoes schreef:Wij zijn voor een bruiloft uitgenodigd en daarbij heeft het bruidspaar hun huwelijksreis in stukjes geknipt en kan je een stukje huwelijksreis geven, van de heenvlucht tot een drankje op het terras dus ook voor elke prijsklasse wel iets. De ceremoniemeester regeld het verder allemaal, je kan op een website zien welk stukje je wil geven, elk stukje heeft een code en en dan maak je geld over met de code erbij en komt op de website uitverkocht te staan voor dat onderdeel. Vond ik zo'n leuk idee, maar totaal niet relevant voor dit topic :P

Oh dat is leuk zeg Very Happy Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.. dat moet een werk zijn voor die ceremoniemeester! Of zijn daar al kant-en-klare sites voor ofzo?

Nee, het bruidspaar heeft zelf de reis uitgezocht en in stukken geknipt en daar hebben ze inderdaad best wat werk aan gehad. Dat hebben ze op een website gezet met linkjes van de hotels erbij ed en elk deel van de reis heeft dus een code.

De ceremoniemeester wordt gemaild over welk deel mensen cadeau willen geven en die beheert de bankrekening waar het geld heen gaat en zet op de website welk deel uitverkocht is. Dat kan het bruidspaar op zich ook zien maar ze weten dus niet van wie ze wat krijgen.

Op de bruiloft krijgen ze een pakket en kunnen ze zien van wie ze wat cadeau hebben gekregen. (Het idee van het bruidspaar is om mensen dan een bedank kaartje te sturen vanaf de locatie die ze cadeau gekregen hebben). Volgens mij krijgen ze uiteindelijk gewoon het geld en hoeft de ceremoniemeester niet al die hotels en vluchten te gaan boeken, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 4:48

Susan schreef:
Alex schreef:

Dat vind ik ook niet echt leuk. Hebben wij ook niet gekregen trouwens, maar je hoort het wel vaak, ik vind dat zelf heel flauw.

En als je de pech hebt om de maandag met 3 vers getrouwde koppels in de rij te staan voor de stort-automaat bij de bank achter een vers getrouwd stel dat allemaal muntgeld in het stort-apparaat heeft gegooid, met nog lijmresten eraan en dus een vast gelopen stort-apparaat.

Dat vers getrouwde stel was flink op de gever aan het schelden overigens Twisted Evil

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: