Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau bruiloft namens vriendengroep

+8
minoessepoes
rapa nui
Sarah1985
Angela_1986
Susan
Caro
Melis_je
Puk
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Cadeau bruiloft namens vriendengroep Empty Cadeau bruiloft namens vriendengroep

Bericht  Puk ma 25 apr 2011 - 6:12

He hallo,

Over een maand trouwt er dus een stel uit de vriendengroep van mijn vriend. En we horen er allemaal de hele dag bij. Ik vind dat je dan als vriendengroep iets leuks moet regelen als cadeau. Het geld op een leuke manier verpakken o.i.d. Heeft iemand hier een leuk idee?
Ik heb zelf al wel wat ideeën bedacht, maar wie weet komen hier nog meer leuke ideeën naar boven.

Groetjes!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau bruiloft namens vriendengroep Empty Re: Cadeau bruiloft namens vriendengroep

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 6:13

Als je met een grote groep bent en er is wat budget beschikbaar, kan je dan niet een echt cadeau geven in plaats van geld? Een dagje/weekend weg voor het stel bijvoorbeeld.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Cadeau bruiloft namens vriendengroep Empty Re: Cadeau bruiloft namens vriendengroep

Bericht  Puk ma 25 apr 2011 - 6:16

Melis_je schreef:Als je met een grote groep bent en er is wat budget beschikbaar, kan je dan niet een echt cadeau geven in plaats van geld? Een dagje/weekend weg voor het stel bijvoorbeeld.

Er staat op de uitnodiging: cadeautip: met een getekend envelopje:)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765

Bericht  Caro ma 25 apr 2011 - 6:17

Kun je niet iets leukers geven dan geld? Ook al vraagt het bruidspaar dat, jullie zijn de vriendengroep: niks leukers dan een tastbaar cadeau van je mooiste dag, dat je hebt gekregen van je vrienden. Bijvoorbeeld een kunstwerk?

En anders kom ik al snel op fotos van vrienden die jullie samenvoegen tot één mooi canvasdoek. Of je pakt een groot leeg canvasdoek, en schildert het gezamelijk in. Iedereen een stukje, of lekker chaotisch door elkaar, en dan heb je een heel erg individueel canvas.

Of je maakt van alle fotos die ooit gemaakt zijn een mozaik. Google daar maar eens op: dan wordt één foto van het bruidspaar/ vriendengroep gebruikt als voorbeeld. Ongeveer 100 overigen fotos worden zo verkleind dat ze gezamelijk die ene grote foto maken...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caro ma 25 apr 2011 - 6:18

Puk schreef:
Melis_je schreef:Als je met een grote groep bent en er is wat budget beschikbaar, kan je dan niet een echt cadeau geven in plaats van geld? Een dagje/weekend weg voor het stel bijvoorbeeld.

Ja en? Niet om het een of het ander, maar dat is meestal voor de mensen die anders aankomen met tig peper en zout stelletjes.. of mensen die de meest afschuwelijke cadeaus kopen. Niet voor een vriendengroep die dichtbij staat...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:19

Hier moeten ze wel het type voor zijn, maar het geld in krasloten geven? Vaak speel je wel ongeveer gelijk en wie weet hebben ze de mazzel dat ze een extra groot bedrag winnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:19

Caro schreef:
Puk schreef:

Ja en? Niet om het een of het ander, maar dat is meestal voor de mensen die anders aankomen met tig peper en zout stelletjes.. of mensen die de meest afschuwelijke cadeaus kopen. Niet voor een vriendengroep die dichtbij staat...

ook van onze naaste vrienden hadden wij het liefst geld hoor...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:20

Geld geven en alle enveloppen vast maken aan een olijfboom. Dat heeft mijn zwager en schoonzus gedaan toen de zus van mijn schoonzus trouwden. Dat vond ik een erg leuk idee. De boom staat nu in de tuin.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:21

Een vlaggenlijn maken met briefgeld eraan.
Alles wisselen in muntgeld en dat in blikken spaarpotten doen die je met een blikopener moet openen.
Muntgeld in een emmer(s) met zand stoppen en een zeefje erbij geven.
Uitsnede's maken in komkommers en die in een potje met aarde zetten. In de uitsnede's doe je het muntgeld.
Een grote bos met rozen (of andere mooie bloemen die bv in het boeket voorkomen) en daar briefgeld aanhangen.

Als je toch een cadeau wil geven...
Wij hebben onze trouwkaart op canvas gekregen. Erg mooi.
Als onze slaapkamer gedaan is komt ie eindelijk te hangen en daarnaast wil ik een foto van ons op onze trouwdag.
(Voor die laatste zou je dan nog een cadeaubon kunnen maken)

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 6:23

Het bedrag in stapels enveloppen. Normale, extra grote, gele, bubbeltjes... Oh nee, dat is niet aardig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan ma 25 apr 2011 - 6:24

Een fotoalbum/plakboek van de vriendengroep door de jaren heen. Verder zou ik daar wel gewoon geld bij doen als zij dat speciaal vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Caro ma 25 apr 2011 - 6:26

Dromertje schreef:
Caro schreef:
Puk schreef:

ook van onze naaste vrienden hadden wij het liefst geld hoor...

Wij niet.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 ma 25 apr 2011 - 6:41

Weet je of ze het geld wat ze op hun bruiloft krijgen specifiek ergens voor willen gebruiken? Dan zou je daar iets mee kunnen doen. Als ze bv. hun tuin willen opknappen dan zouden jullie een boompje kunnen kopen en daar de enveloppe met geld in hangen. Willen ze 'n nieuw bed/matras, dan kan je het geld in 'n oud matras verstoppen. Sparen ze voor 'n auto, maak dan bv. een pakketje met spulletjes voor in de auto (parkeerkaart, schoonmaakspullen, enzovoorts).

Een foto(colleagae) vind ik ook 'n leuk idee!

Ik vind het persoonlijk ook wel leuk als je, evt. naast geld, ook 'n persoonlijk cadeau geeft als vriendengroep. Vorig jaar zijn vrienden van mij getrouwd en zij hadden als cadeautip ook 'n envelopje op de uitnodiging staan. Ze wilde dat graag, ook van naaste vrienden. Hier is volgens mij door iedereen ook rekening mee gehouden maar naast het geld werd er ook een persoonlijk cadeau gegeven.

Laatst aangepast door Angela_1986 op ma 25 apr 2011 - 6:54; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:46

Ik vind die mozaiekdingen van Caro heel leuk! Maar Caro, je kan toch niet weten of de gelddtip wel of niet heel serieus moet worden genomen?

Een olijfboompje vind ik trouwens ook leuk! Met veel briefjes erin. En het canvas of de trouwkaart op canvas ook.

Angela: een fotocollega lijkt mij niet zo productief :P

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 ma 25 apr 2011 - 6:55

Reva schreef:Ik vind die mozaiekdingen van Caro heel leuk! Maar Caro, je kan toch niet weten of de gelddtip wel of niet heel serieus moet worden genomen?

Een olijfboompje vind ik trouwens ook leuk! Met veel briefjes erin. En het canvas of de trouwkaart op canvas ook.

Angela: een fotocollega lijkt mij niet zo productief :P

Niet? Ik vond het wel 'n leuk idee, foto-collega... nerd Maar goed, dan maak ik er wel 'n collage van :P
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:55

Melis_je schreef:Het bedrag in stapels enveloppen. Normale, extra grote, gele, bubbeltjes... Oh nee, dat is niet aardig.

Hihi.

Ik zou wel iets grappigs met het geld doen, en verder een persoonlijk geschenk maken. Denk aan een leuke zelfgemaakte dvd van een half uurtje, of een persoonlijk boek met knutsel en plakdingen, foto's, gedichten en verhalen...

"Stukjes doen" vind ik afgezaagd. Een persoonlijk geschenk naast het gewenste ( maar dus niet verlplichte! ) envelopje vind ik wel zo leuk.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 7:09

@ TL: laatste pm gehad? Of nog niet aan toegekomen?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 7:21

Melis_je schreef:@ TL: laatste pm gehad? Of nog niet aan toegekomen?

Oh niet gezien, ik zal even kijken!

Edit: ja, wel gehad! Sorry dat ik niet gereageerd meer heb. Mag ik morgen antwoorden? Vriend wordt wakker uit zijn coma en wil nog even samen tv kijken...

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 7:29

Ok, dan zie ik hem wel!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sarah1985 ma 25 apr 2011 - 7:41

mijn nichtje kreeg van de vriendengroep een boom met daarin geld

En toen vorig jaar onze beste vrienden trouwden, hebben wij een brood gebakken met daarin geld gebakken vonden ze heel erg leuk om te krijgen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  rapa nui ma 25 apr 2011 - 9:58

Je zou evt. toch nog kunnen vragen of ze een groter cadeau in gedachten hebben dat jullie dan gezamelijk kunnen geven, bv een tuinset, iets voor in het huis. En dan wel bv. precies een merk e.d. dat ze ook echt willen hebben. Dan heb je wel het leuke van dat je als vriendengroep iets tastbaars hebt gegeven maar dan wel precies wat het bruidspaar ook echt wil hebben.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 11:05

rapa nui schreef:Je zou evt. toch nog kunnen vragen of ze een groter cadeau in gedachten hebben dat jullie dan gezamelijk kunnen geven, bv een tuinset, iets voor in het huis. En dan wel bv. precies een merk e.d. dat ze ook echt willen hebben. Dan heb je wel het leuke van dat je als vriendengroep iets tastbaars hebt gegeven maar dan wel precies wat het bruidspaar ook echt wil hebben.

+1

Dit zou ik eerder doen dan een hotelbon of een weekendje weg.
Je moet er wel van houden, mij maak je bijvoorbeeld niet blij met een hotelovernachting, heb ik een keer als kerstpakket gekregen maar dat vond ik geen leuk pakket. Bon is opgemaakt net voordat hij verliep want ik kon hem niet inleveren wanneer ik wilde en dat vond ik echt een nadeel.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 25 apr 2011 - 19:54

Wij zijn voor een bruiloft uitgenodigd en daarbij heeft het bruidspaar hun huwelijksreis in stukjes geknipt en kan je een stukje huwelijksreis geven, van de heenvlucht tot een drankje op het terras dus ook voor elke prijsklasse wel iets. De ceremoniemeester regeld het verder allemaal, je kan op een website zien welk stukje je wil geven, elk stukje heeft een code en en dan maak je geld over met de code erbij en komt op de website uitverkocht te staan voor dat onderdeel. Vond ik zo'n leuk idee, maar totaal niet relevant voor dit topic :P

Geld in een brood hebben wij ook weleens gegeven, gewoon bij de bakker een gesneden wit halen (kregen we gratis mee) de briefjes tussen de plakken doen, mooi inpakken in folie en met lint en een kaartje eraan met de tekst: voor de witte broods weken!

Zelf zou ik wel tegemoet komen en geld geven maar daar wel een klein speciaal cadeau bij doen. Iets met foto's vind ik zelf ook altijd wel leuk om te geven en om te krijgen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 19:56

Susan schreef:Een fotoalbum/plakboek van de vriendengroep door de jaren heen. Verder zou ik daar wel gewoon geld bij doen als zij dat speciaal vragen.

Ik vind dit een leuk idee! Ik zou er ook gewoon geld bij doen. Ik interpreteer dat envelopje eigenlijk niet als: geld, tenzij je een goede vriend bent. (misschien hadden ze er dan een post scriptum bij moeten doen :P)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 20:45

Ik zou de wens van het bruidspaar in die zin respecteren dat ik gewoon geld zou geven en ernaast gewoon een speciaal cadeautje erbij geven namens de vriendengroep, dus echt iets tastbaars.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: