Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

+8
Silver
Happydobby
Toet
bolus26
Puk
Zonnetje
L!ND@
TukTuk
12 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:31

Guattari schreef:Als het iemand is die dicht bij me staat, zoals mijn zus of goede vriendin zou ik het nu geen probleem meer vinden, maar inmiddels werk ik ook en kan ik me dus meer permitteren.
Is dat niet dé reden dat die dingen altijd zo duur uitvallen: omdat vaak de meest naaste mensen (zus of beste vriendin) zoiets organiseren en die niet snel iets te duur vinden? Voor iemand die ietsje verder afstaat, is het dan wél snel te duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:35

Tea-Leaf schreef:
Guattari schreef:Toen ik studeerde had ik een vrijgezellenfeestje dat me ongeveer 125 euro zou kosten (incl. met 40% er naartoe reizen met het OV), maar dat had ik er toen niet voor over, omdat ik dan echt heel slecht uit zou komen de rest van de maand.

125 euro??? :shock: Dat is toch niet normaal. Wat ging je doen dan?

Ook eens met Melisje wbt het uitnodigen.

Pff, even denken... O,ja! Tegen gereduceerd tarief was er een fotograaf geregeld die welgeteld 1 foto ging maken van de aanstaande bruid ter waarde van 300 euro (wat ik dus al een beetje debiel vond), daarna serviesje beschilderen, uit eten en iedereen bleef bij de bruid slapen en daarvoor moest je dus ook allemaal wat meenemen qua snoep en voor het ontbijt (aangezien het een verrassing voor d'r zou zijn) en iedereen werd naast dit bedrag geacht nog een bedeltje te kopen voor aan haar armband die ook zo een paar tientjes per stuk kosten. Dus dit heb ik even voorbij laten gaan.

De bruiloft zelf kostte destijds ook 140 euro, aangezien het precies een tank was van 90 euro (die mijn vader heel erg lief per se wilde betalen) en we waren met z'n tweetjes dus heb nog 50 euro gegeven. Al met al zou ik dus alleen al aan het vrijgezellenfeest en de bruiloft het volgende zijn kwijt geweest: 140 + 125 + 20 = 285 euro en dan zou ik niet eens een spetterende nieuwe outfit hebben aangeschaft. Daar zou ik zelfs nu al over twijfelen, laat staan toen ik nog studeerde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:37

Gloria schreef:
Guattari schreef:Als het iemand is die dicht bij me staat, zoals mijn zus of goede vriendin zou ik het nu geen probleem meer vinden, maar inmiddels werk ik ook en kan ik me dus meer permitteren.
Is dat niet dé reden dat die dingen altijd zo duur uitvallen: omdat vaak de meest naaste mensen (zus of beste vriendin) zoiets organiseren en die niet snel iets te duur vinden? Voor iemand die ietsje verder afstaat, is het dan wél snel te duur.

Als ik ooit het vrijgezellenfeest van m'n zus zou organiseren hoef ik hier geen rekening meer mee te houden, want haar vriendinnen hebben allemaal een zeer acceptabel inkomen zeg maar, maar alsnog zou ik dit wel overleggen met de genodigden en zou ik echt geen bizar dure dingen organiseren. Als het om een vrijgezellenfeest gaat waarbij er ook studenten komen, zou ik juist graag van hen input willen, want ik zou het heel rot vinden voor de aanstaande bruid als zij afhaken vanwege de financiële kant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:37

Jemig Guat, dat is echt een overdreven feestje... Hoe heb je de rest van de maand met je geld moeten doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 6:38

Jeetje, wat een bedrag. Zo'n foto moet toch wel voor 60 euro kunnen?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:42

Tea-Leaf schreef:Jemig Guat, dat is echt een overdreven feestje... Hoe heb je de rest van de maand met je geld moeten doen?

Uiteindelijk viel het mee dan hè, want ik heb geen nieuwe outfit gekocht, omdat ik nog een feestelijk jurkje had. En het kostte me dus alleen maar die 50 euro, doordat m'n vader de benzine heeft betaald.

Twee jaar geleden had een kennis van me een vrijgezellenfeestje ter waarde van 500 euro (weekendje stappen in Barcelona en die prijs wordt natuurlijk alleen maar hoger zodra er een aantal afhaken). Dit vind ik zelfs voor werkende mensen absurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:42

Guattari schreef:daarna serviesje beschilderen
Dit moeten vriendinnen bij mij niet flikken. Ik wil gewoon stevig voor lul gezet worden tussen winkelend publiek en daarna een stripper in besloten kring (maar dan wel eentje zoals in Friends).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:43

Melis_je schreef:Jeetje, wat een bedrag. Zo'n foto moet toch wel voor 60 euro kunnen?

Dat zou je wel denken, maar aangezien ik al vrij snel had besloten niet te gaan (m'n moeder zou die de dag ervoor wr een hersteloperatie hebben), heb ik me er verder ook niet mee bemoeid. Ik bleef nog wel de mailtjes ontvangen en vooral de studenten kwamen in opstand, maar het werd georganiseerd door 2 werkende meiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:45

Gloria schreef:
Guattari schreef:daarna serviesje beschilderen
Dit moeten vriendinnen bij mij niet flikken. Ik wil gewoon stevig voor lul gezet worden tussen winkelend publiek en daarna een stripper in besloten kring (maar dan wel eentje zoals in Friends).

Haha, nee ik hou er ook absoluut niet van en in dit geval sloeg het dubbel de plank mis, omdat het bruidspaar servies vroeg van Wedgewood (dure shit dus) op hun bruiloft of geld zodat ze dit zelf konden kopen. Dan sla je de plank geloof ik heel erg mis als je een serviesje gaat beschilderen, dat wordt dan zo'n punica-oase van 10 hysterische kunstzinnige vrouwelijke uitbarstingen, ben je lekker klaar mee als bruidegom zijnde.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 6:49

Guattari schreef: Dan sla je de plank geloof ik heel erg mis als je een serviesje gaat beschilderen, dat wordt dan zo'n punica-oase van 10 hysterische kunstzinnige vrouwelijke uitbarstingen, ben je lekker klaar mee als bruidegom zijnde.;-)

Het was eigenlijk acteerles voor de bruid inclusief voorstelling.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 7:02

O man, wij zijn een keer gaan sieraden maken. Bij een mevrouw thuis, die borderline had (daarmee introduceerde ze zichzelf). Ik schoot gelijk vol verwachtingen, want die combinatie leek me wel spannend. Niets van dat alles. Ik zat aan het einde van de avond gewoon, zoals altijd, te huilen omdat ik de draadjes niet door naalden kreeg, naalden steeds náást de steentjes frummelde en alle pietpruttefluttige ieniemienie steentjes en plakkertjes overal op plakte BEHALVE OP MIJN OORBEL!!!!! pale @% bounce #$ drunken &*


Laatst aangepast door Gloria op ma 25 apr 2011 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  TukTuk ma 25 apr 2011 - 7:57

Bedankt voor jullie reactie meiden ! Ik heb iedereen even een berichtje gestuurd, of ze me graag wilden doorgeven wat ze maximaal kwijt wilden zijn, omdat ik daar graag rekening mee wilde houden. Ik heb er idd niet zoveel zin in dat mensen afhaken, het moet gewoon leuk blijven.

Zit nu steeds meer te denken aan dagje sanadome, en daarna lekker thuis BBQ-en, scheelt toch weer in de kosten!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  TukTuk ma 25 apr 2011 - 7:57

Guattari schreef:Toen ik studeerde had ik een vrijgezellenfeestje dat me ongeveer 125 euro zou kosten (incl. met 40% er naartoe reizen met het OV), maar dat had ik er toen niet voor over, omdat ik dan echt heel slecht uit zou komen de rest van de maand. Als het iemand is die dicht bij me staat, zoals mijn zus of goede vriendin zou ik het nu geen probleem meer vinden, maar inmiddels werk ik ook en kan ik me dus meer permitteren. Ik zou 75-100 euro normaal vinden voor mezelf, maar kan me wel indenken dat dit niet voor iedereen geldt.

Pff wat een geld! Ik zou dat niet eens durven voorstellen.. Kan begrijpen dat je dat niet gedaan hebt toen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 9:10

De max voor mij is ongeveer €75 / €80 voor een hele dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Try ma 25 apr 2011 - 22:29

Ik weet niet of Sanadome aan groepskortingen doet, maar misschien kan je bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn? Wellicht dat ze voor een gereduceerd tarief een behandeling kunnen aanbieden voor je zus?
Misschien zijn er op vakantieveilingen wel arrangementen waar je er een paar van kan kopen voor de gasten? smile

Ik zelf zou, afhankelijk van de persoon (en de periode), 50 - 125 euro willen uitgeven. Mijn vriend had laatst een vrijgezellenweekend waar hij meer dan 200 pond aan kwijt was (dat is dan wel incl drank), ik vond dat persoonlijk erg veel omdat het van een neef was die hij niet zo vaak ziet en waar hij niet eens een daggast was op de bruiloft, hij mocht alleen 's avonds op het feest komen...
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:35

Gloria schreef:
Guattari schreef:daarna serviesje beschilderen
Dit moeten vriendinnen bij mij niet flikken. Ik wil gewoon stevig voor lul gezet worden tussen winkelend publiek en daarna een stripper in besloten kring (maar dan wel eentje zoals in Friends).

*Staat genoteerd*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:39

Ik vind eigenlijk alles boven 50 euro al teveel.... 't Is toch gewoon alleen om te vieren dat de aanstaande bruid nog één avond single is? Dan vind ik lekker uit eten, de stad door en gek doen gewoon leuk. Ik snap niet dat die laatste dag gevierd wordt met serviesjes schilderen, sauna bezoeken of taarten maken eigenlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:41

AngelNyn schreef:
Guattari schreef:Toen ik studeerde had ik een vrijgezellenfeestje dat me ongeveer 125 euro zou kosten (incl. met 40% er naartoe reizen met het OV), maar dat had ik er toen niet voor over, omdat ik dan echt heel slecht uit zou komen de rest van de maand. Als het iemand is die dicht bij me staat, zoals mijn zus of goede vriendin zou ik het nu geen probleem meer vinden, maar inmiddels werk ik ook en kan ik me dus meer permitteren. Ik zou 75-100 euro normaal vinden voor mezelf, maar kan me wel indenken dat dit niet voor iedereen geldt.

Pff wat een geld! Ik zou dat niet eens durven voorstellen.. Kan begrijpen dat je dat niet gedaan hebt toen!
Nee, inderdaad! En dat voor een serviesje beschilderen en wat eten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 22:42

AngelNyn, heb je al eens gekeken naar iets goedkopers dan Sanadome?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  TukTuk ma 25 apr 2011 - 22:51

Storm schreef:AngelNyn, heb je al eens gekeken naar iets goedkopers dan Sanadome?

Er zijn helaas geen goedkopere sauna's/thermen waar je je badkleding aan mag houden, dus dat is lastig..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Arwyn ma 25 apr 2011 - 23:18

Try schreef:Ik zelf zou, afhankelijk van de persoon (en de periode), 50 - 125 euro willen uitgeven. Mijn vriend had laatst een vrijgezellenweekend waar hij meer dan 200 pond aan kwijt was (dat is dan wel incl drank), ik vond dat persoonlijk erg veel omdat het van een neef was die hij niet zo vaak ziet en waar hij niet eens een daggast was op de bruiloft, hij mocht alleen 's avonds op het feest komen...

Waarom was je vriend wel uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest en niet voor de hele trouwdag??
Lijkt me toch dat je daar alleen de mensen voor uitnodigt die je echt leuk en belangrijk vind en dat dat ook de mensen zijn die op je trouwdag er ook de hele dag bij zijn!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  minoessepoes ma 25 apr 2011 - 23:24

Moet het echt een hele dag zijn? Anders zou je ook in de middag kunnen beginnen bij iemand thuis.
Iedereen vragen om iets van een foto of een leuke herinnering of iets dergelijks mee te nemen en dan bij iemand in de tuin die " cadeautjes" (die dus niks hoeven te kosten) uitpakken, een leuke groepsfoto maken en alvast gezellig een drankje drinken.
Je zou ook nog kunnen vragen of iedereen iets van een tapas mee wil nemen en dat als avondeten nuttigen. Dan hoef je alleen de drankjes en een borrelhapje te kopen en een beetje te inventariseren wie wat meeneemt. Een avond kaart is al vanaf 17.00 geldig dacht ik (21.50 euro), dus gewoon zorgen dat je dan een beetje op tijd eet en dan kan je nog tot half 10 in het Sanadome zijn, dus heb je nog genoeg tijd! Dan neem je daar bijvoorbeeld alleen nog het toetje of een drankje met iets van een klein (borrel)hapje erbij. Op zo'n manier kom je voor een euro of 50 een heel eind.

Je kan natuurlijk ook voor een klein prijsje bij Donatello's of Terra Rossa eten (wel even reserveren).
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Try ma 25 apr 2011 - 23:25

Arwyn schreef:
Try schreef:Ik zelf zou, afhankelijk van de persoon (en de periode), 50 - 125 euro willen uitgeven. Mijn vriend had laatst een vrijgezellenweekend waar hij meer dan 200 pond aan kwijt was (dat is dan wel incl drank), ik vond dat persoonlijk erg veel omdat het van een neef was die hij niet zo vaak ziet en waar hij niet eens een daggast was op de bruiloft, hij mocht alleen 's avonds op het feest komen...

Waarom was je vriend wel uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest en niet voor de hele trouwdag??
Lijkt me toch dat je daar alleen de mensen voor uitnodigt die je echt leuk en belangrijk vind en dat dat ook de mensen zijn die op je trouwdag er ook de hele dag bij zijn!
Ik vond dat ook erg raar. Er waren namelijk ook nog mensen die niet het hele weekend erbij waren (dus alleen vrijdag of zaterdagavond), hij heeft 2 nachten daar in een hotel geslapen.. Maaruhm, op de uitnodiging stond zoiets als: kinderen van zijn oma de hele dag, en kleinkinderen (hij dus, en zijn zusje enzo) alleen 's avonds. Ik vond het vreemd dat daar voor hem geen uitzondering voor was, gezien dat vrijgezellenweekend. Ik snap wel dat je geen uitzonderingen kan blijven maken, maar toch..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 23:32

Try schreef:
Arwyn schreef:
Try schreef:Ik zelf zou, afhankelijk van de persoon (en de periode), 50 - 125 euro willen uitgeven. Mijn vriend had laatst een vrijgezellenweekend waar hij meer dan 200 pond aan kwijt was (dat is dan wel incl drank), ik vond dat persoonlijk erg veel omdat het van een neef was die hij niet zo vaak ziet en waar hij niet eens een daggast was op de bruiloft, hij mocht alleen 's avonds op het feest komen...

Waarom was je vriend wel uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest en niet voor de hele trouwdag??
Lijkt me toch dat je daar alleen de mensen voor uitnodigt die je echt leuk en belangrijk vind en dat dat ook de mensen zijn die op je trouwdag er ook de hele dag bij zijn!
Ik vond dat ook erg raar. Er waren namelijk ook nog mensen die niet het hele weekend erbij waren (dus alleen vrijdag of zaterdagavond), hij heeft 2 nachten daar in een hotel geslapen.. Maaruhm, op de uitnodiging stond zoiets als: kinderen van zijn oma de hele dag, en kleinkinderen (hij dus, en zijn zusje enzo) alleen 's avonds. Ik vond het vreemd dat daar voor hem geen uitzondering voor was, gezien dat vrijgezellenweekend. Ik snap wel dat je geen uitzonderingen kan blijven maken, maar toch..

Op mijn vrijgezellenfeestje waren ook een aantal vriendinnen die geen daggasten waren. Anders zouden we naar ons idee te veel daggasten krijgen. Dat konden we niet betalen en het evenwicht tussen gasten van mijn partner en mij zou dan ook heel erg uit balans zijn geweest. (Mijn familie is al groter en hij geen 'extra' mannen op zn feestje)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 0:41

Ik snap iets niet aan je verhaal. Jullie hebben al besloten dat je naar Sanadome gaat en daar zo'n behandeling wilt maar je weet niet of het te duur wordt voor anderen? Waar zijn eigenlijk de anderen in je verhaal dan? Wat heb je aan ons budget als je het budget van die mensen moet hebben? Ik zou gewoon mailen met ruw je idee en wat het ongeveer zou gaan kosten. Hoe mensen hier over denken en vragen of ze zelf nog ideeen hebben. Vooral dat laatste, mss heeft iemand wel een geniale ingeving waar jullie nog niet eens aan hadden gedacht. Ik heb twee keer een vrijgezellenfeest georganiseerd en beiden met budgetten a 30 en 50 euro (beste vriendin en zusje). Dit was gewoon het budget van de mensen die meegingen dus hield ik daar rekening mee. Bij de ene zijn we naar de Efteling gegaan en hadden mensen zelf eten en drinken bij zich, hebben we daar ook nog wel iets gegeten overdag. De andere hebben we servies geschilderd, een gebakservies omdat mijn zusje dat soort dingen gewoon erg leuk vindt en ook vaak taarten maakt. Daarna nog bij iemand thuis gegeten. Beiden erg gezellig!

Van een oud collega haar zus kreeg ik de mededeling dat ik 150 euro over mocht maken en wat we gingen doen. Ik schrok van dat bedrag maar wilde ook de spelbreker niet zijn dus dacht er het weekend over na. Na het weekend bleken meer mensen al bezwaar te hebben gemaakt gelukkig dus hoefde ik dat niet te doen. Ze hebben toen het programma opgesplist. Als je met alles mee wilde doen was je dat bedrag kwijt. Voor minder kon je later aansluiten en dat heb ik dus gedaan. Prima dus. Dat was een erotisch diner trouwens met alles er op en eraan, zo'n 80 euro (incl stoeipoesoutfit voor de bruid). Niet mijn ding maar pastte wel bij de bruid. Leuke avond, zou alleen niks voor mij zijn.

Laatst had ik voor een andere oud collega een vrijgezellenfeest. Ze mailde rond met de vraag of iedereen akkoord ging met een budget van 100 euro. Ik ben daarmee akkoord gegaan maar wist nog niet wat we gingen doen, dat vond ik wel apart. Toen kreeg ik een mail of ik het wilde overmaken, dan zou binnenkort bekend worden gemaakt wat we gingen doen. Pas een week van te voren! kregen we dat dus te horen. Vond het echt veels te laat maar goed. We gingen djembe doen, een cocktailworkshop en Afrikaans eten. Allemaal op dezelfde locatie wat ik wel een beetje saai vond maar ok. De bruid heeft echter NIETS met Zuid Afrika dus ik begreep de keuze niet. Volgens mij heeft ze gewoon uit een rijtje workshops gekozen... Erg jammer, jammer ook dat ze niemand gevraagd heeft of ze ideeen hadden. Ze nam ook tijdens het uitje geen enkele initiatief om zich voor te stellen bij aankomst en aan te geven dat zij het geregeld had enzo dus we stonden daar maar een beetje van eh hallo... In die tent liep ook niemand naar ons toe. Echt vaag. Uiteindelijk was het wel een gezellige dag verder en volgens mij vond de bruid dat ook maar die zou het ook niet laten merken als ze het niet was...

Mijn ervaring? Vraag mensen en betrek ze bij het organiseren, bij de ideeen. Zorg eerst dat je een datum hebt, handig om via datumprikker.nl te doen. Ga van daaruit verder. Je gaat er al vanuit dat sommige moeite zullen hebben met bloot maar weet je dat of denk je dat? Vragen, vragen... Dan heb je het minste kans op irritaties. Het zou jammer zijn als er mensen niet meegaan om geld. Dan kun je beter iets goedkopers regelen waar iedereen bij kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven? - Pagina 2 Empty Re: Vrijgezellenfeest, wat zou jij er max aan uit geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum