Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrijgezellenfeest, help!

+5
SleepingBeauty
minoessepoes
Lindsya
Susan
Niekske
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, help! Empty Vrijgezellenfeest, help!

Bericht  Niekske do 27 jan 2011 - 0:09

Komend voorjaar ben ik getuige op de bruiloft van een vriendin en dus mag ik ook het vrijgezellenfeest organiseren. Ik doe dat samen met haar twee bruidsmeisjes. We zullen met 10-12 man gaan, maar op de bruidsmeisjes na, ken ik de rest van die meiden totaal niet. Het is ook niet echt een groep, het zijn vooral 'losse' vriendinnen zeg maar. We hebben ze al gemaild voor een datum en of ze leuke ideetjes hebben en ook vooral de vraag hoeveel ze te besteden hebben. De meeste meiden reageren erg traag op hun mail en ik krijg er dus niet zoveel hoogte van. We hebben de bruid ook zelf gevraagd wat ze wel en niet wilde en we hadden een heel leuk programma bedacht met twee activiteiten, een lunch en avondeten. Voor lunch en avondeten hebben we gekozen voor een picknick en een bbq, om de kosten al veel te drukken en de activiteiten hebben we ook tegen redelijk tarief kunnen zoeken en omdat we beide bij dezelfde organisatie vonden, kregen we nog een paar euro korting. (Het gaat trouwens om een sieraden workshop en een cocktailworkshop, samen voor ongeveer 50 euro pp, inclusief materiaal!) Het totaalbedrag voor de hele dag (exclusief stappen) kwam dan toch op zo'n 60-70 euro pp en nu ineens beginnen een paar meiden te mailen dat ze dat veel te duur vinden. Ze komen wel met alternatieven, maar ze hebben dan nog niet echt een idee wat het kost. Samen met de bruidsmeisjes heb ik al verschillende opties die ze aandroegen bekeken, maar dan zijn ze altijd bijkomende kosten vergeten, zoals weekendtoeslagen, reiskosten, of ze komen met programma's waar helemaal geen eten en drinken bij zit. Als we hun opties dan uitrekeken, komen we steeds op eenzelfde bedrag voor de hele dag. En ze vergeten vaak dat wij natuurlijk ook voor de bruid betalen

Ik vind het ontzettend moeilijk om nu verder te gaan met organiseren. Ik begrijp dat er veel low-budget opties zijn, zoals speurtochten en maffe spelletjes en opdrachten doen in de stad enzo, maar wij weten zeker dat dit niet bij de bruid past. Als we 's avonds nog op stap gaan, laten we haar toch wel wat rare dingen natuurlijk, maar dat moet vooral niet heel veel worden. De bruid is creatief, houdt van echte meiden-dingetjes en wil vooral niet iets sportiefs (dat heeft ze zelf aangegeven). Het feit dat ik al die meiden niet ken, maakt het voor mij nog moeilijker. We wilden ze eerst zoveel mogelijk om hun mening vragen en toen kwam er geen respons en nu hebben we er al aardig wat werk inzitten en nu zijn ze het er niet mee eens... we kunnen ze natuurlijk niet verplichten om dingen te betalen die ze niet kunnen betalen, maar we vinden het erg moeilijk om nu met iets te komen waar 12 vrouwen het mee eens zijn. Het gaat erom dat de bruid het een geweldige dag vindt toch. Heeft er iemand advies over hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest, help! Empty Re: Vrijgezellenfeest, help!

Bericht  Niekske do 27 jan 2011 - 21:30

Helemaal niemand tips...?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 21:34

Op zich vind ik 60 a 70 euro heel netjes voor een hele dag, maar goed, ik kan natuurlijk niet in hun portemonnee kijken. Je zou er eventueel als optie kunnen bieden dat als ze het te duur vinden, ze met een gedeelte van de vrijgezellendag meedoen en niet met het hele programma, het nadeel is dan wel dat dat deel van de vrijgezellendag dan weer duurder wordt voor de rest omdat je ook voor de bruid betaalt. Je kunt ook gewoon kort aangeven dat hun opties even duur zijn en dat jullie hebben besloten toch vast te houden aan het oorspronkelijke plan.

Ik zou in ieder geval niet eindeloos heen en weer gaan mailen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lindsya do 27 jan 2011 - 21:46

Ik ben het Susan eens, ik vind het bedrag niet te duur voor een hele dag. Misschien kan je één keer gaan eten ipv twee keer, scheelt ook weer wat kosten. En bij bepaalde workshops zit al eten inbegrepen misschien dat je zoiets ook kan zoeken. Wij gaan een workshop mozaieken doen en daar zit het eten bij ingrepen. Misschien is ook een keer handig om elkaar een keer te ontmoeten en dan elkaars wensen te bespreken dan over de mailen is toch een stuk lastiger.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  minoessepoes do 27 jan 2011 - 21:48

Ik denk dat het belangrijker is dat je al de dierbare vriendinnen van de bruid bij elkaar hebt, dan welke activiteit dan ook. Ik kan me voorstellen dat als er studentes bij zitten, dit een heel groot bedrag is, zeker als je bedenkt dat er ook nog een cadeautje moet komen voor de bruiloft en iets van kleding en eventueel reiskosten en dan wordt het allemaal bij elkaar natuurlijk wel heel veel voor 1 bruiloft.

Waarom moet je 2 activiteiten doen? Kan je niet gewoon voorstellen om te beginnen met een high-tea in een park (bij goed weer) of bij iemand thuis, maar dat iedereen iets mee neemt. Dan zijn de kosten voor de lunch al bijna verwaarloosbaar. Vervolgens 1 activiteit doen en tot slot dan de barbecue. Dan kan je de kosten al aardig drukken, verder kan je misschien kijken of er samen gereden kan worden (ook door meiden die elkaar niet kennen) of er nog meiden met een ov bij zijn, of een lease-auto (en dus gratis tanken).

Verder kan je bijvoorbeeld vragen of iedereen iets kleins voor de bruid mee wil nemen, een herinnering aan de vrijgezellentijd, dus een foto of een bepaald voorwerp. Dat ingepakt, dat is leuk voor de bruid en het vult ook best wat tijd met alles uitpakken en de verhalen erbij vertellen, dit hoeft ook weinig tot niks te kosten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SleepingBeauty do 27 jan 2011 - 21:48

Ik snap dat hetm oielijk is om een vrijgezellendag te organiseren en om het iedereen naar zijn zin te maken...
Wat ik me afvroeg waarom ga je en lunchen en bbq'en?
Is het geen optie na de lunch te beginnen en des noods 1 activiteit te doen?

Wat wij bij onze vrijgezellenfeesten deden was bijvoorbeeld:
Kosten waren allemaal rond de 50euro

picknick in het park (toen was het mooi weer Wink ) Je kan dan ook iedereen wat mee laten nemen.
daarna schilderworkshop
etentje bij de pizzaria
en daarna gingen we stappen en ontmoetne we de mannen ook (natuurlijk is dat wel voor eigen rekening)

andere optie:
high tea, kan bij iemand thuis. wij zouden naar het park gaan, maar uiteidelijk zijn we bij mij thuis geweest vanwege het weer.. Iedereen neemt wat mee voor bij de high tea.
daarna gingen we workshop dansen
en daarna uiteten bij de chinees.

Ander vrijgezellenfeest;
Verzamelden we ergens en gingen we samen de bruid ontvoeren.
We zijn gaan Solexrijden... bruid helemaal instijl natuurlijk....
onderweg ergens lekker koffie gedronken met lekkere hapjes
en later uiteten bij de pizzaria.
(dit paste helemaal bij de bruid, maar zal niet voor iedereen geschit zijn denk ik om te solexrijden.)

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 21:51

Ja, maar wat ik dan wel vind: een dierbare vriendin vindt het zelf ook belangrijk om aanwezig te zijn en daarmee bedoel ik niet dat ze het dan niet te duur mag vinden, maar je zou dan wel verwachten dat zo iemand wat vlotter op dat soort mailtjes reageert. Het is niet dat het van tevoren niet overlegd is. Als je krap bij kas zit en je vindt het belangrijk om erbij te zijn reageer je toch bij het eerste de beste initiatief, dan leg je meteen uit dat je weinig te besteden hebt en dan denk je ook actief mee over betaalbare alternatieven. Ik vind het gewoon raar om pas te gaan zeuren als alles al min of meer besloten is, terwijl je zat kansen hebt gehad om op een eerder moment mee te praten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  minoessepoes do 27 jan 2011 - 22:10

Dat is ook zo en dat is ook laks.

Maar daar heb je als organisatie natuurlijk niks aan, je kan dan nu wel zeggen dat alles al geregeld is en dat het dit is of niks, maar in mijn ogen streef je dan je doel voorbij. Uiteindelijk gaat het toch om een gezellige dag voor de bruid met alle vriendinnen van de bruid samen. Als de helft er dan niet bij is i.v.m. het geld, dan vind ik dat alleen maar sneu voor de bruid eigenlijk. Dus ik zou dan nog wel aanpassingen doen, dat neemt niet weg dat je best kan zeggen dat ze wat eerder hadden kunnen reageren en dat ze gewoon aan hadden moeten geven welk bedrag voor hun acceptabel is.

Laatst aangepast door minoessepoes op do 27 jan 2011 - 22:13; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Niekske do 27 jan 2011 - 22:12

Dankejwel voor de reacties! We hebben over een aantal 'kleinere' kostenposten al nagedacht, zoals vervoer. Alles is in het centrum van de stad waar vrijwel iedereen woont, op loopafstand, dus er zijn geen kosten voor ov of auto's. Het klopt inderdaad dat een aantal meiden nog studeren en niet zoveel te besteden hebben, maar ik vond het erg jammer dat ze dat niet meteen aangaven. Ook de kosten voor een outfit voor de bruid en wat kleine frutsels voor ons, zodat iedereen ziet dat we ene groep zijn, hadden we al laag gehouden door voor te stellen om dat zelf te maken (soort corsages, lintjes, veertjes etc gewoon van de markt)

Omdat ik de meeste meiden dus niet ken, vin ik het moeilijk om in te schatten hoe goed ze uberhaupt afspraken nakomen enzo. Zeker omdat ze ook zo traag op mails reageren... Dus als ik bijvoorbeeld voorstel dat iedereen iets mee moet nemen voor lunch of een high tea, heb ik geen idee of dat goedkomt, dus de bruidsmeisjes en ik houden dat liever zelf in de hand.

De opties van sleepingbeauty klinken leuk, daar hebben we zelfs een paar dingen van overwogen. Maar als je uit eten gaat, zelfs als dat nu pizzeria/chinees is, ben je toch al gauw 15-20 euro pp kwijt, inclusief drank. Wij hebben nu 7,50 gerekend voor de bbq met drank en alles erbij (boodschappen bij de aldi natuurlijk Wink)

Ik heb vaker een vrijgezellenfeest gehad (en georganiseerd), meestal was ik daar meer dan 100 euro aan kwijt. Dat vind ik best veel geld, maar het gaat mij erom dat we de bruid een super leuke dag bezorgen. We kijken nu of we één activiteit kunnen schrappen en iets doen als een quiz ofzo. Dat bezorgt ons een hoop werk, want we willen dan wel dat het allemaal goed geregeld is, anders komt het een beetje goedkoop over naar mijn idee en dat vind ik lullig voor de bruid. We willen eigenlijk stellen dat dat ons laatste bod is, wie het er niet mee eens is, moet maar niet meegaan. Er hebben al meiden gezegd dat ze wel later aansluiten en zo kosten besparen, maar dan levert dat voor de rest ook weer meer kosten op, de bruid realiseert meteen dat er vriendinnen van haar niet zoveel wilden betalen voor haar vrijgezellenfeest, plus dat sommige workshops een minimum aantal deelnemers vragen en dat we met dit aantal al rond die grens zitten. Dilemma's Neutral maar heel erg bedankt dat jullie meedenken, ik ga nog wat opties uitzoeken!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  pitbullgup do 27 jan 2011 - 22:16

Ik vind dat jullie al een heel mooi bedrag hebben voor de hele dag. Eventueel zou je wat later op de middag kunnen beginnen en 1 workshop schrappen. Maar als er nog veel problemen zich voor doen zou ik echt zoiets hebebn van jammer dan maar dan ga je maar niet mee....
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Niekske di 8 feb 2011 - 10:05

Ik haal em weer even aan, want we zijn er nog niet...:S ik heb met de bruidsmeisjes nog eens naar alle dingen gekeken en we hebben uiteindelijk 20 euro van het totale bedrag af kunnen halen. Dus het werd nu ongeveer 50 euro pp. Omdat we opties hadden genomen op sommige dingen, hadden we meteen iedereen gemaild dat ze snel moesten reageren of ze nu akkoord gingen en dat we anders zouden reserveren. De meeste dames die het te duur vonden, gingen nu akkoord, maar nu kreeg ik (twee weken na mijn die mail, en nadat ik daarna nog twee keer had gemaild) een mailtje dat er twee dames het alsnog te duur vonden en dat ze wilden kijken of ze onderdelen van het programma konden overslaan. Ik baal er zo ontzettend van dat ze er nu pas mee komen! Wat moet ik nu? de sieraden workshop, het eerste deel van de middag, ligt nu vast en moet betaald worden. De andere onderdelen zijn de lunch daarvoor, een zelfgemaakte quiz in een kroegje na de workshop en daarna bbq-en en op stap. Dat zijn dus zeker niet de duurste onderdelen, maar als ze één van die onderdelen gaan overslaan, komt het voor de bruid natuurlijk wel raar over als ze dan halverwege de dag weggaan en 's avonds weer terugkomen ofzo. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb sterk de neiging om mijn handen er vanaf te trekken en te zeggen dat ze het zelf maar moeten organiseren, want ik heb er zo geen zin in als ze alleen maar commentaar hebben en zeker pas zo langzaam op hun mails reageren. Iemand die me hier advies in kan geven?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  pitbullgup di 8 feb 2011 - 10:26

dan gaan ze toch lekker niet mee... angel
Zou gewoon even melden dat t hartstikke moeilijk is om met een nog lager budget iets leuks te gaan doen en dat het allemaal al dus vast ligt en ze eerder hadden moeten reageren.
Mij hebben ze trouwens eieren laten verkopen voor mijn vrijgezellen feest en had voor 2 treetjes eieren mooi 30 euro opgehaald wat dus in de pot voor de drankjes ging :o
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 19:52

pitbullgup schreef:dan gaan ze toch lekker niet mee... angel
Zou gewoon even melden dat t hartstikke moeilijk is om met een nog lager budget iets leuks te gaan doen en dat het allemaal al dus vast ligt en ze eerder hadden moeten reageren.
Mij hebben ze trouwens eieren laten verkopen voor mijn vrijgezellen feest en had voor 2 treetjes eieren mooi 30 euro opgehaald wat dus in de pot voor de drankjes ging :o

Mijn vriendin kreeg een volle snoeptrommel mee om te snoep te verkopen. Dat was om haar avondeten te verdienen. Moet je eens kijken hoe hard het gaat als je een gezin met een paar kinderen aanspreekt smile

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ wo 9 feb 2011 - 4:32

Wat balen zeg... Jij doet zoveel moeite en dan krijg je dit! Ik vind ook dat ze veel te laat gereageerd hebben maar ik weet ook niet zo goed wat je nu nog kunt doen. Als je er ruzie om krijgt zal de dag niet leuker worden... Laat ze zelf maar met een oplossing komen zou ik zeggen.

Ik denk dat het sowieso belangrijk is om eerst een inventarisatie te maken voordat je begint met organiseren. Wie gaan en mee en wat kan iedereen aan geld missen? Misschien is het ook juist wel goed om eens samen met elkaar af te spreken. Het is voor die ander meiden nu wel heel gemakkelijk om via de mail alles af te kraken.

Heel veel succes! Ben benieuwd hoe het afloopt.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  CrazyGrace wo 9 feb 2011 - 6:15

Daar zijn ze dan lekker laat mee zeg. Ik zou gewoon zeggen dat de workshop sieraden maken iig al vastligt en dat ze daar sowieso aan mee moeten betalen. Genoeg is genoeg.

Verder hebben wij de bruid bij ons koekjes laten bakken en verkopen: was ook super gezellig.
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Arcade wo 9 feb 2011 - 7:37

Als ze al "ja" hebben gezegd, moeten ze die workshop wel betalen, ze begrijpen toch zelf ook wel dat ze dat niet kunnen maken? En dan slaan ze de rest maar over ofzo. Het is het leukste voor de bride to be als iedereen komt. Hou je in, hou het vriendelijk!

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: