Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Personeel Mc Donalds filmt mishandeling vrouw

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Personeel Mc Donalds filmt mishandeling vrouw Empty Personeel Mc Donalds filmt mishandeling vrouw

Bericht  Sweety za 23 apr 2011 - 21:51

In een McDonald's in de Amerikaanse stad Baltimore heeft een 22-jarige vrouw een zware epileptisch uitziende aanval gekregen nadat ze minutenlang in elkaar werd geslagen en geschopt door twee tieners. Eén personeelslid grijpt nauwelijks in, een ander is aan het lachen terwijl hij de mishandeling filmt.

Op de choquerende beelden is te zien hoe de twee tieners herhaaldelijk schoppen op het hoofd van hun slachtoffer. De twee daders (14 en 18 jaar) werden opgepakt. De vrouw werd naar het ziekenhuis overgebracht. De directie van de fastfoodketen McDonald's betreurt het incident en zal een grondig onderzoek instellen, ook naar het schandalige gedrag van hun personeel.

Het is nog onduidelijk wat de aanleiding was. Een oudere vrouw, een klant, weet de aanval van de twee tieners te stoppen. Het slachtoffer begint dan plots hevig te trillen en te bibberen op de grond. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht met verwondingen aan haar hoofd en mond. De twee daders zijn gearresteerd.

LET OP FILMPJE BEVAT SCHOKKENDE BEELDEN
( op ad te zien )

Sorry hoor.. Maar dit vind ik zo schandalig! Ik hoop dat ze McDonalds aanklaagt en ik vind dat het personeel zo ontslagen mag worden voor mij.

Laatst aangepast door Sweety op za 23 apr 2011 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Personeel Mc Donalds filmt mishandeling vrouw Empty Re: Personeel Mc Donalds filmt mishandeling vrouw

Bericht  Jeanette za 23 apr 2011 - 21:56

Dit is toch te ziek voor woorden. Oppakken die wijven en ontslaan dat personeel.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Personeel Mc Donalds filmt mishandeling vrouw Empty Re: Personeel Mc Donalds filmt mishandeling vrouw

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 21:57

Ik ben echt in shock. Het filmpje vind ik echt om te janken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 21:58

Ik vind het echt te erg om dit hier te plaatsen. Haal het alsjeblieft weer weg zeg.. Iig dat filmpje!

Gast
Gast

Bericht  Sweety za 23 apr 2011 - 22:00

Ik heb het filmpje weggehaald. Het is te zien op ad.nl

Schrik er gewoon van dat er mensen staan te filmen en niet ingrijpen. Eerst komt er een vrouw ingrijpen en daarna lopt ze gewoon weer weg.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Jente10 za 23 apr 2011 - 22:04

Echt heel erg... en ik snap inderdaad ook echt niet dat je dit gewoon rustig allemaal gaat filmen en verder echt niks doet. Ik zie verder ook geen personeel helpen ofzo terwijl er echt wel meer personeel aanwezig moet zijn, ook al is het verder rustig. Vind dit echt heel slecht en niet te geloven eigenlijk.. hoop dat die vrouw weer helemaal hersteld!
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:08

wat vreselijk Sad Ik zou zo dat meisje willen helpen Sad Wat afschuwelijk dat mensen dit laten gebeuren gatver!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:15

Afschuwelijk echt waar !!!!

Gast
Gast

Bericht  Sweety za 23 apr 2011 - 22:16

Ik heb een vraag erover: Wat vinden jullie dat er nu zou moeten gebeuren?

Vanuit het standpunt van de mishandelde vrouw en vanuit het standpunt van McDonalds.

Vrouw: Ik vind dat ze McDonalds moet aanklagen. En als dat betekent dat het personeel wordt ontslagen so be it.

McDonalds: Ik zou als hoge manager van de Mc de vrouw een hoog bedrag betalen en het personeel ontslaan. Daarna zou ik gaan kijken of de winkel nog genoeg omzet brengt zo niet dan de winkel sluiten. En anders ander personeel erin, camera's en opleiding of cursus geven aan al het personeel dat ze kunnen ingrijpen in een situatie als deze.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Sweety za 23 apr 2011 - 22:17

Theedoosje schreef:wat vreselijk Sad Ik zou zo dat meisje willen helpen Sad Wat afschuwelijk dat mensen dit laten gebeuren gatver!
Echt he dat had ik ook. Vooral ook als ze zo door de winkel wordt getrokken. Sad
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:19

Sweety schreef:
Theedoosje schreef:wat vreselijk Sad Ik zou zo dat meisje willen helpen Sad Wat afschuwelijk dat mensen dit laten gebeuren gatver!
Echt he dat had ik ook. Vooral ook als ze zo door de winkel wordt getrokken. Sad

Precies ja. Echt ik kan hier zo slecht tegen. Gruwel er nog van bah Sad

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte za 23 apr 2011 - 22:22

Reeza schreef:Ik vind het echt te erg om dit hier te plaatsen. Haal het alsjeblieft weer weg zeg.. Iig dat filmpje!

Waarom? Het is toch een forum om te discussieren en er stond netjes een waarschuwing bij. Je bent niet verplicht om het te kijken. Althans, ik heb mijn mening ook gevormd zonder het filmpje te kijken. Het was in de eerste plaats niet nodig van het personeel om het filmpje te maken. Dat het hier is weg gehaald, verandert niks aan de zaak.

V.R.E.S.E.L.I.J.K. Ik hoop dat zowel de daders als het personeel flink worden aangepakt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:24

Reva schreef:Ik ben echt in shock. Het filmpje vind ik echt om te janken.

+1. Wat afschuwelijk, zeg.

Gast
Gast

Bericht  Jente10 za 23 apr 2011 - 22:26

Dat personeel moet hoe dan ook ontslagen worden vind ik. Lijkt mij ook dat dat wel gewoon moet kunnen, als je dit gewoon laat gebeuren zonder in te grijpen. De gasten zorgen voor je inkomen en je moet er voor zorgen dat die het goed hebben zodat ze weer terug willen komen enz. Als ik die vrouw was zou ik ook zeker een aanklacht indienen. Alleen daarvoor is het misschien wel goed dat het gefilmd is, maar anders waren er ook wel beveilingscamera's geweest waar het prima op te zien is. Bij de Mac waar ik werk hebben we die in ieder geval en ik neem aan dat in Amerika ze die zeker ook wel hebben.

Maar inderdaad, ook al dient de vrouw geen aanklacht in, dan zou ik ik ook zo een hoog bedrag aanbieden. Dan doe je toch nog iets om 'het goed te maken' en laat je als manager zien dat je dit ook echt onacceptabel vind. Dat is helaas nog het minste wat je nu nog kunt doen.

Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:27

Sweety schreef:Ik heb een vraag erover: Wat vinden jullie dat er nu zou moeten gebeuren?

Vanuit het standpunt van de mishandelde vrouw en vanuit het standpunt van McDonalds.

Vrouw: Ik vind dat ze McDonalds moet aanklagen. En als dat betekent dat het personeel wordt ontslagen so be it.

McDonalds: Ik zou als hoge manager van de Mc de vrouw een hoog bedrag betalen en het personeel ontslaan. Daarna zou ik gaan kijken of de winkel nog genoeg omzet brengt zo niet dan de winkel sluiten. En anders ander personeel erin, camera's en opleiding of cursus geven aan al het personeel dat ze kunnen ingrijpen in een situatie als deze.

Kijken of de winkel genoeg omzet heeft en nav dat wel of niet sluiten is natuurlijk niet realistisch. De winkel sluiten zal écht niet gebeuren, je kan niet alles sluiten waar een nare gebeurtenis is geweest.

En dat je niet gelijk durft in de grijpen bij een vechtpartij vind ik nog tot daar aan toe (let op: ik keur het niét goed), maar dat je iemand zo laat zitten tegen de muur in eerste instantie die duidelijk gewond is, vervolgens door de hele winkel laat slepen en vervolgens al schuddend laat liggen is te belachelijk voor woorden. Meerdere keren stapt er personeel langs haar alsof er niks aan de hand is, waarom helpt niemand haar??

Gast
Gast

Bericht  Sweety za 23 apr 2011 - 22:31

Reva schreef:
Sweety schreef:Ik heb een vraag erover: Wat vinden jullie dat er nu zou moeten gebeuren?

Kijken of de winkel genoeg omzet heeft en nav dat wel of niet sluiten is natuurlijk niet realistisch. De winkel sluiten zal écht niet gebeuren, je kan niet alles sluiten waar een nare gebeurtenis is geweest.

En dat je niet gelijk durft in de grijpen bij een vechtpartij vind ik nog tot daar aan toe (let op: ik keur het niét goed), maar dat je iemand zo laat zitten tegen de muur in eerste instantie die duidelijk gewond is, vervolgens door de hele winkel laat slepen en vervolgens al schuddend laat liggen is te belachelijk voor woorden. Meerdere keren stapt er personeel langs haar alsof er niks aan de hand is, waarom helpt niemand haar??
Daar heb je ook gelijk in.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:37

Mijn god!!! Dat personeel! Die zou ik gewoon buiten stampen.. Dat laat je toch niet gebeuren?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:39

Ik snap je gedachtengang wel hoor, Sweety. Maar dat is gewoon niet haalbaar in het bedrijfsleven. Dan zou ook zoiets als de Ridderhof haar deuren voorgoed moeten sluiten. En gisteravond (of vrijdagavond) zijn er ook drie mannen neergestoken bij een Mac in Den Haag als ik me niet vergis. Dan kunnen we binnenkort nergens meer hamburgers halen of boodschappen doen :P :P

Ik vraag me trouwens af wat voor discussie er was ontstaan als de daders en het personeel blank waren gewest en het slachtoffer juist niet. Weet dat de opmerking waarschijnlijk op het randje is, maar kwam in me op.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:46

Reva schreef:Ik snap je gedachtengang wel hoor, Sweety. Maar dat is gewoon niet haalbaar in het bedrijfsleven. Dan zou ook zoiets als de Ridderhof haar deuren voorgoed moeten sluiten. En gisteravond (of vrijdagavond) zijn er ook drie mannen neergestoken bij een Mac in Den Haag als ik me niet vergis. Dan kunnen we binnenkort nergens meer hamburgers halen of boodschappen doen :P :P

Ik vraag me trouwens af wat voor discussie er was ontstaan als de daders en het personeel blank waren gewest en het slachtoffer juist niet. Weet dat de opmerking waarschijnlijk op het randje is, maar kwam in me op.

Ik hoop hetzelfde! Dan kan het nog niet, heeft naar mijn idee niks met huidskleur te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:49

zegmaar_ schreef:
Reeza schreef:Ik vind het echt te erg om dit hier te plaatsen. Haal het alsjeblieft weer weg zeg.. Iig dat filmpje!

Waarom? Het is toch een forum om te discussieren en er stond netjes een waarschuwing bij. Je bent niet verplicht om het te kijken. Althans, ik heb mijn mening ook gevormd zonder het filmpje te kijken. Het was in de eerste plaats niet nodig van het personeel om het filmpje te maken. Dat het hier is weg gehaald, verandert niks aan de zaak.

V.R.E.S.E.L.I.J.K. Ik hoop dat zowel de daders als het personeel flink worden aangepakt.

Ik vind het echt totaal onnodig om het filmpje erbij te zetten en onnodig dat dit filmpje de hele wereld overgaat. Sowieso ook absurt dat dit op youtube mag staan.. Het voegt niks toe, je krijgt er alleen maar een kutgevoel van.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:52

Nou het drukt je weer even met je neus op de feiten, verder heeft zo'n filmpje idd geen nut. Verschrikkelijk vernederend ook voor de dame in kwestie dat je weet dat praktisch de hele wereld jou in die situatie ziet.

Al verbaas ik mij er heel vaak over hoe niét behulpzaam mensen zijn, in tegenstelling tot hoe behulpzaam mensen wel zijn op papier (tuuuuurlijk zou ik helpen...etc etc).

Gast
Gast

Bericht  Sweety za 23 apr 2011 - 22:53

Lize schreef:
Reva schreef:Ik snap je gedachtengang wel hoor, Sweety. Maar dat is gewoon niet haalbaar in het bedrijfsleven. Dan zou ook zoiets als de Ridderhof haar deuren voorgoed moeten sluiten. En gisteravond (of vrijdagavond) zijn er ook drie mannen neergestoken bij een Mac in Den Haag als ik me niet vergis. Dan kunnen we binnenkort nergens meer hamburgers halen of boodschappen doen :P :P

Ik hoop hetzelfde! Dan kan het nog niet, heeft naar mijn idee niks met huidskleur te maken.
Ik hoop dat er dan ook dezelfde zou zijn geweest. Het is gewoon schandalig dat zoiets gebeurt.

Fijn dat de gedachtengang wel wordt begrepen Wink Maar daar heb je gelijk in. Anders kunnen we heel veel dingen gaan sluiten! En dat van gisteravond had ik nog niet gezien op het ad.

Ik heb soms weleens het idee dat als er 1 ding gebeurt ( vb Ridderhof ) dat er dan daarna nog meer dingen gebeuren. Als vb gister in Den Haag of het vechten in Amsterdam.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Moon za 23 apr 2011 - 22:55

Iedereen heeft het hier over ontslaan... Dat ten eerste maar ik zou het daar zeker niet bij laten wat het personeel betreft. Ik zou ze daarnaast nog een taakstraf en/of boete geven voor het filmen, en het weigeren van hulp in te schakelen van hulpdiensten.

En die 2 'wijven' ... zou ik aan de schandpaal hangen.. Nee ik zou in deze zaak geen rechter kunnen zijn, ik zou een straf eisen die onmogelijk is..

Overigens heb ik het filmpje gisteren gezien en ik had direct spijt, ik werd er echt misselijk van..
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sweety za 23 apr 2011 - 22:57

Reva schreef:Nou het drukt je weer even met je neus op de feiten, verder heeft zo'n filmpje idd geen nut. Verschrikkelijk vernederend ook voor de dame in kwestie dat je weet dat praktisch de hele wereld jou in die situatie ziet.

Al verbaas ik mij er heel vaak over hoe niét behulpzaam mensen zijn, in tegenstelling tot hoe behulpzaam mensen wel zijn op papier (tuuuuurlijk zou ik helpen...etc etc).
Ik zeg eerlijk als ik het filmpje zo zie dan zou ik haar echt willen helpen. Het probleem is altijd, je staat alleen. Tenminste niet altijd maar in de meeste gevallen gaat er iemand of meerdere staan filmen of staan gewoon toe te kijken.

Toen mijn ex en ik 3 jaar geleden op vakantie gingen was er op schiphol ook een ruzie ontstaan bij een cafe waar we zaten. Mijn ex sprong er toen tussen en hielp de barman de 3 dronken mannen van het terrasje af. Eentje kwam nog met een kruk aangelopen. Uiteindelijk gingen de 3 mannen weg en omdat de barman zo blij was dat mijn ex hielp kregen we koffie van hem. Maar er stonden ook genoeg mensen te kijken en te wijzen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 22:58

Haha, Moon :P Ik zou ook een heel slechte rechter zijn Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: