Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch over op de fles..

3 plaatsers

Ga naar beneden

Toch over op de fles.. Empty Toch over op de fles..

Bericht  MamaCa do 21 apr 2011 - 20:28

Ons zoontje is nu 10weken. Hij heeft tot gister toe volledige bv gehad. Dit wou ik eigenlijk zo lang mogelijk blijven doen ivm zijn eczeem die hij had en nog n beetje heeft.
Maar hij blijft huilerig na het drinken, en volgens mij is mijn voeding erg teruggelopen. Als ik kolf lijkt het meer water dan melk. Ik denk dat dat komt omdat mijn kolfapparaat kapot is en ik n tijdlang niks gekolft heb. Nou was hij gister weer zo huilerig en hij lijkt ook klein en is heel licht naast andere baby's die even oud zijn. Dus hebben we gisteren maar n pak flesvoeding (hypoallergeen) gehaald. Ik gaf hem n fles van 180cc (wist niet goed hoeveel ik maken moest) en hij dronk alles leeg!!! en hij lachte en was tevreden. Lange tijd geleden dat ik hem zo gezien heb. Hij heeft 6 uur vannacht geslapen terwijl ik er vaak wel 3x per nacht uit moest! Ik denk dat ik nou flesvoeding erbij blijf geven. Hij is zoveel vrolijker nu net ook weer na zn flesvoeding. Hij lacht en maakt geluidjes.. niet meer dat huilerige. Ik ben zo blij! woensdag is mn verlof voorbij en ik denk dat het mij n stuk meer rust geeft met de fles erbij. Want heb soms n laat-vroege dienst en als ik er snachts dan ook nog uit moet en ze om kw.v 7 al weg moet brengen..zag ik niet zo zitten eerlijk gezegd. Maar ik baal wel dat ik het niet langer volgehouden heb. En aan de andere kant denk ik: hij zou toch niet al die tijd hongerig zijn geweest? want daar lijkt het wel op. Ik vind het wel moeilijk allemaal. Ga nu eerst mn kolfvoorraad opmaken en dan half over op de fles, en langzaam afbouwen.

Maar mijn vraag:
Hoeveel flesjes van hoeveel cc krijgt n baby van 10wkn normaal? om de hoeveel uur?
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch over op de fles.. Empty Re: Toch over op de fles..

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 20:35

Jammer dat je hebt moeten stoppen maar wat fijn dat het beter gaat en dat je dus een goede keuze hebt kunnen maken!

Janneman krijgt nu 5 flessen van 150 +5 dus dat wordt ongeveer 170 cc. Dat drinkt hij niet altijd op maar in ieder geval tussen de 140 en de 170 per fles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch over op de fles.. Empty Re: Toch over op de fles..

Bericht  loesje do 21 apr 2011 - 20:37

het gaat na gewicht hoeveel hij mag hebben. gewoon een keer wegen en dan op het pak kijken hoeveel hij dan mag hebben
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch over op de fles.. Empty Re: Toch over op de fles..

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 20:40

Oh ja, je kunt uitgaan van 150 ml per kilo lichaamsgewicht en niet meer dan 200 ml per kilo lichaamsgewicht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch over op de fles.. Empty Re: Toch over op de fles..

Bericht  Darius do 21 apr 2011 - 23:23

Mamaca, jammer dat het niet langer is gelukt, maar je hoeft echt niet een heel betoog te schrijven waarom je nu op flesvoeding bent overgestapt hoor! Very Happy Als je merkt dat je zoontje het hier beter op doet, dan begrijp ik dat het een hele opluchting is.

Hebben jullie trouwens nu een gastouder oid geregeld? Tijdje geleden had je een topic over de onregelmatige opvang die jullie nodig hebben. Ik was even benieuwd!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch over op de fles.. Empty Re: Toch over op de fles..

Bericht  MamaCa vr 22 apr 2011 - 4:53

haha nee klopt maar ik voel me toch n beetje schuldig dat ik overgestapt ben...
en over dat gastouder gebeuren.. ja was n beetje n gedoe.
Ik had mn schoonouders niet gevraagd omdat ze al zoveel oppaswerk doen.. maar ze kwamen er zelf mee dat ze Y en T wel wilden oppassen. En mijn moeder heeft altijd aangegeven wel iets te willen oppassen.
Dus nou staan mn schoonouders de maandags en de dinsdagen standby en mijn moeder de dinsdag, donderdag en vrijdag.En dan geef ik ruim van te voren aan ze door welke dagen het nodig is. Maar dat valt eigenlijk reuze mee aangezien ik ook veel savonds en weekenden werk.
En als Y vlgd jaar naar school gaat willen ze ook sochtends hier komen dus dat is helemaal ideaal. Dus achteraf kan het zonder gastouder en ik ben er zooo blij mee, want onze ouders hebben beide een boerderij en dat is toch geweldig voor de kids.
Leuk dat je er naar vraagt!
Bij jou ook alles oke???
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch over op de fles.. Empty Re: Toch over op de fles..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum