Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Benen epileren

+7
Majo89
Ugly Betty
VeryCherry
Sweety
Jeanette
Melis_je
Atelier Madame
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Benen epileren Empty Benen epileren

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:06

Ik ging gisteren voor het eerst m`n benen epileren, maar duurt het altijd zo`n eeuwigheid voordat je alle haren een beetje weg hebt? :shock:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen epileren Empty Re: Benen epileren

Bericht  Atelier Madame wo 20 apr 2011 - 20:16

was je bezig met een pincet? :P

Ik heb het vroeger wel is gedaan met zon epilady, maar OMG WAT EEN PIJN!!! Ik kon het gewoon niet aan, mn arme beentjes. Ik drukte dat ding zo dicht tegen mn huid aan van de pijn dat er gewoon schrammen op kwamen. Sindsdien heb ik het afgeschoren en zit ik vast aan scheermesjes.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:19

Nee hoor, gewoon met zo`n epilator ding, of hoe dat ook maar heet, haha..

Maargoed, de pijn viel best mee en er ging ook genoeg weg, maar ik vind het wel een tijdrovend klusje om alles echt goed weg te krijgen. Maar misschien gaat het sneller als ik wat meer gewend ben?
Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 20 apr 2011 - 20:24

Je kunt hem vrij snel bewegen in een beetje ronddraaiende beweging. Je hoeft niet zoals met een scheermes banen te trekken. Maar de eerste keer gaat het inderdaad trager dan daarna. De eerste keer zijn alle haartjes 'aanwezig' en kortgeschoren. Als je ze geëpileerd hebt, groeien ze in verschillend tempo terug, waardoor je per keer minder haar te epileren hebt (en daar komt ook het fabeltje 'vermindert de haargroei' vandaan. Dat werkt alleen op jarenlange termijn, omdat ieder haarzakje in staat is x haren te produceren je het tempo waarmee dat gebeurt door epileren wel opvoert, zoals ik heb begrepen). Als je een paar maanden zou wachten, zou je weer net zoveel haar hebben als gisteren.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Atelier Madame wo 20 apr 2011 - 20:27

Maar wat ik me wel afvraag. Je kunt stoppels er niet mee weghalen toch? Maar omdat ze in verschillende tempo teruggroeien, blijf je dan niet bezig? Het voordeel van epileren wordt toch altijd genoemd dat je maar eens in de week hoeft te 'scheren' ofzo.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Melis_je wo 20 apr 2011 - 20:34

Hangt af van de kwaliteit van de epilator. Sommige modellen kunnen heel korte stoppels en heel lichte donshaartjes wel heel goed weghalen. Er zijn ook modellen die donshaartjes helemaal niet pakken. Met epileren is het perfect glad te krijgen, maar als je blond of dun haar hebt, moet je wel investeren. Met dikker haar is het goedkoper.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:35

Ja Melis, zo deed ik het ook, kleinere stukjes met een 'draaiende' beweging, of nouja een soort van heen en weer gaan.. En dat werkte ook best goed, daar niet van, maar omdat er nog 'zoveel' zat zal het daarom inderdaad wel langer geduurd hebben dan normaal..

Ik ben wel benieuwd hoe snel alles terug komt.. Vanavond doe ik gewoon weer even, zodat ik nog wat achtergebleven haren mee pak..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:36

Ik heb niet zo`n dure epilator genomen omdat ik dus niet wist of het iets voor mij is, maar deze van €30 doet het prima..

Alleen sommige dikke haren die echt dicht tegen m`n huid zaten gingen niet goed weg, maar een beetje wrijven doet wonderen..

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 20 apr 2011 - 20:38

Van tevoren scrubben kan ook helpen tegen die ingegroeide haartjes. Had je al wel de snelste stand? Ik doe er net zo lang over als over scheren.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:39

Ja, ik heb eerst de gewone stand gedaan om even te wennen en aan het eind de snelste stand, dat ging inderdaad een stuk beter haha..

Ik hoop zo eindelijk van m`n snijwonden af te komen haha.. Ben niet zo goed met scheermesjes en een ladyshave is al helemaal geen porum..

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 20 apr 2011 - 20:46

Een ladyshave laat zoveel achter! Dan is het de eerste tien minuten niet eens glad. Ik vind het ook ideaal tegen de wondjes. Ik ben er alleen maar positief over smile
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:48

Ja, ik ben ook grotendeels positief nu.. Echt heel pijnlijk is het nou ook weer niet, al kreeg ik soms wel even kippenvel, haha..

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 20 apr 2011 - 21:27

Ik epileer altijd mijn benen en haalt alles snel weg in een keer. Maar ik heb wel een wat duurdere van Philips. Bij mij gaat het dan zelfs sneller dan als ik mijn benen ga scheren.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sweety wo 20 apr 2011 - 21:29

Ik heb thuis ook nog zo'n ding liggen. Maar ik hoorde juist dat het zo pijn deed dat ik er nog niet aan ben begonnen :shock:
En het is alleen voor je benen toch? Ik scheer namelijk ook mijn armen maar daar is het niet voor aan te raden zeker?
De tip over het scrubben van tevoren ga ik gebruiken.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 21:35

Sweety schreef:Ik heb thuis ook nog zo'n ding liggen. Maar ik hoorde juist dat het zo pijn deed dat ik er nog niet aan ben begonnen :shock:
En het is alleen voor je benen toch? Ik scheer namelijk ook mijn armen maar daar is het niet voor aan te raden zeker?
De tip over het scrubben van tevoren ga ik gebruiken.
Waarom niet voor je armen? Je kan zo`n ding ook onder je oksels gebruiken, maar dat lijkt me erg pijnlijk.. Armen zijn toch eigenlijk gewoon hetzelfde als benen?

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 20 apr 2011 - 21:37

Echt niet dat ik het gebruik voor mijn oksels, dan denk ik dat ik wel tegen het plafond aan vlieg!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 21:43

Idd Jeanette, ik ga het ook niet testen, maar het lijkt me wel heel handig..

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 20 apr 2011 - 21:45

Whahaha, als je het bij je oksel doet krijg ik echt het beeld van die reclame van b.ol.com in mijn gedachten. Dat die scheerkop vast blijft zitten in de okselharen van die vrouw Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Ugly Betty wo 20 apr 2011 - 21:54

Ik heb mijn oksels wel een paar keer gedaan met dat ding. Deed inderdaad zeer, maar het was te houden. Alleen moest het alsnog elke 2/3 dagen dus ik vond het te veel pijn lijden voor het resultaat, heb maar weer mijn oude vertrouwde scheermesje gepakt...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Majo89 wo 20 apr 2011 - 22:08

Ik epileer mijn benen al jaren met een apparaat van Braun. Bij mij duurt het 10 minuten per been en blijven de haartjes gemiddeld 1,5 week weg! Pijn voel ik niet eens, na jaren epileren kriebelt het bij mij alleen maar :P
De gedachte om m'n benen te moeten scheren zou ik niet eens overwegen!! Dan voelt het 1 dag glad en daarna heb je alweer stoppels en is je been als het ware een cactus! Dus meiden, gewoon epileren!
Majo89
Majo89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 28
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Kiara wo 20 apr 2011 - 22:38

Ik epileer mijn benen ook al jaren met een apparaat van Braun. In de wintermaanden heb ik er nooit zo'n zin in, dus dan haal ik uit gemak, of haast, een scheermes over mijn benen. Dan vind ik het niet zo erg als er snel weer stoppeltjes verschijnen, want die zie je niet onder een lange broek of panty. Aan het begin van het blote-benen-seizoen en als ik me ertoe heb aangezet om mijn benen te gaan epileren, ben ik er wel lang mee bezig (1,5 tot 2 uur ongeveer). Dit komt doordat ik ook op mijn bovenbenen veel donkere haren heb en ik die ook weg wil hebben. Dit doet behoorlijk pijn, dus meestal verdeel ik de twee benen over twee of drie avonden, zodat ik per keer niet heel lang bezig ben en de pijn een beetje kan verdelen. Wat bij mij dan vaak helpt, is muziek hard aanzetten en meezingen, dat leidt af van de pijn.

Daarna houd ik het wekelijks bij (dat is in ieder geval de bedoeling...) en zijn allebei de benen snel gedaan en doet het ook nauwelijks pijn meer. Ik vind het veel fijner dan scheren omdat ik er veel minder omkijken naar heb. Het enige nadeel is eigenlijk de pijn en de tijd die het kost bij de eerste keer. Maar dat ligt denk ik ook aan de hoeveelheid haar op mijn benen.
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Dennenappel wo 20 apr 2011 - 23:04

Ik lees toch wel goede dingen over epileren. Misschien toch eens aan wagen, nu ik elke dag of om de dag mijn benen moet scheren word ik er ook wel eens moe van. Ik wil graag ook een keer lekker kunnen douchen, zonder mijn benen te hoeven scheren.

Alleen moet je toch elke keer je stoppels laten groeien, voordat je kan epileren? Dat staat mij nogal tegen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Kiara wo 20 apr 2011 - 23:30

Dennenappel schreef:Alleen moet je toch elke keer je stoppels laten groeien, voordat je kan epileren? Dat staat mij nogal tegen.

Dit vind ik nogal meevallen. Wat Melis_je ook al zei, de haartjes komen niet allemaal tegelijk terug. Niet elk haarzakje heeft dan weer een haartje, waardoor het been als het ware minder dicht begroeid is, waardoor de wel aanwezige haartjes veel minder opvallen (in ieder geval bij andere mensen). Door die dan te verwijderen haal je per keer weinig weg, en krijgen de haartjes minder kans om opvallend te zijn.
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 23:40

Kiara schreef:
Dennenappel schreef:Alleen moet je toch elke keer je stoppels laten groeien, voordat je kan epileren? Dat staat mij nogal tegen.

Dit vind ik nogal meevallen. Wat Melis_je ook al zei, de haartjes komen niet allemaal tegelijk terug. Niet elk haarzakje heeft dan weer een haartje, waardoor het been als het ware minder dicht begroeid is, waardoor de wel aanwezige haartjes veel minder opvallen (in ieder geval bij andere mensen). Door die dan te verwijderen haal je per keer weinig weg, en krijgen de haartjes minder kans om opvallend te zijn.
Idd, daarnaast haal je de haartjes helemaal weg, wat je terugkrijgt is dus een dunner/lichter haartje..

Bij harsen moet je wel echt haren laten groeien zeg maar..

Gast
Gast

Bericht  Majo89 do 21 apr 2011 - 3:13

De eerste paar keren is gewoon ff doorbijten, daarna wordt het steeds minder!
Mja het ligt aan je pijngrens..
Majo89
Majo89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 28
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud