Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste woordje

+5
Printje
Teddyaapje
loesje
Mida4you
Parisienne
9 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste woordje Empty Eerste woordje

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:22

Hoe oud was jou kindje toe hij/zij zijn/haar eerste woordje zei en welk woordje was dat?

Onze zoon was gisteren bij mijn moeder en mijn moeder vertelde s'avonds dat hij papa heeft gezegd ! Nou ik geloof er geen bal van haha.
Verder dan "kaka", "gaga" en "baba" komt hij nog niet smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste woordje Empty Re: Eerste woordje

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:25

Onze dochter zegt ook wel eens mama of papa maar echt nog niet bewust. 8 á 9 maanden is héél vroeg voor een eerste woordje, de meeste kinderen beginnen hiermee tussen de 10 en 18 maanden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:29

Ik denk ook dat het gisteren onbewust gebeurde. Ze zien onze zoon 1 a 2 keer per week en ik dagelijks en ik heb 'm dat nog nooit horen roepen smile

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 18 apr 2011 - 22:29

Een echt bewust eerste woordje duurt denk ik inderdaad nog wel een tijd. Ik heb alleen nu bij N. opgemerkt dat ze 's ochtends bewust 'roept' als ze wakker is en uit bed wil. Ik hoor dan: "Memmm", voor mijn gevoel een vorm van mama! Wink

Papa of mama heb ik nog niet gehoord.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mida4you ma 18 apr 2011 - 22:30

Onze kleine meid komt ook nog niet verder dan 'dada'. Komt vanzelf wel hihi
Soms kan ze wel een halve minuut dadadada achter elkaar aan kletsen haha. Ook tijdens het huilen zegt ze dadadada
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  loesje ma 18 apr 2011 - 22:59

bewust kan hij nog niet echt iets zeggen maar hij zegt wel hallo, hoi, mama maar snapt de betekenis niet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:31

Met acht maanden zei ze mama tegen mij en een maandje later papa tegen mijn vriend.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:51

Wanneer gaan kinderen trouwens echt duidelijk verstaanbaar praten voor de buitenwereld.

Mijn neefje wordt over 1 maandje 2 jaar en die kan opzich wel praten maar geen totale duidelijke worden zeg maar goed gearticuleerd. Beneden is bijv. Benee. Eruit is Ruiitt, Mijn naam Madelon zegt hij relonnn, Trein is nreeinn etc haha.. Het is erg schattig verder.. Maar ik vroeg me dus af wanneer het echt 'perfecte' woorden worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:53

Punk'd schreef:Wanneer gaan kinderen trouwens echt duidelijk verstaanbaar praten voor de buitenwereld.

Mijn neefje wordt over 1 maandje 2 jaar en die kan opzich wel praten maar geen totale duidelijke worden zeg maar goed gearticuleerd. Beneden is bijv. Benee. Eruit is Ruiitt, Mijn naam Madelon zegt hij relonnn, Trein is nreeinn etc haha.. Het is erg schattig verder.. Maar ik vroeg me dus af wanneer het echt 'perfecte' woorden worden.

pas op 5-jarige leeftijd hoeven kinderen pas alle klanken te kennen, vanaf de 5 jaar kunnen de meeste kinderen de meeste woorden correct uitspreken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:56

Dromertje schreef:
Punk'd schreef:Wanneer gaan kinderen trouwens echt duidelijk verstaanbaar praten voor de buitenwereld.

pas op 5-jarige leeftijd hoeven kinderen pas alle klanken te kennen, vanaf de 5 jaar kunnen de meeste kinderen de meeste woorden correct uitspreken.

Okee! Gelukkig haha.. Dan heeft hij nog wel even de tijd om goed te oefenen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 0:00

Onze jongste zegt de laatste dagen aan één stuk door 'mama mama' en 'papa papa', maar dat is echt niet bewust hoor. Zo zei hij een paar weken geleden steeds 'dada dada' en 'tata 'tata'. Dat is puur het oefenen van klanken.

(Het is natuurlijk ook niet voor niets dat de woorden 'papa' en 'mama' verwijzen naar 'ouders'; dat zijn nu eenmaal klanken die ze snel en makkelijk kunnen maken. In bijna elke taal zijn ook wel vergelijkbare woorden voor 'papa' en 'mama'.)

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 19 apr 2011 - 1:52

ons zoontje brabbelt er op los en af en toe denk ik ook iets van mama te horen maar dat is dan meer perongeluk dat hij dat eruit kraamt
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje di 19 apr 2011 - 7:20

Mijn zoontje is 14 mnd en zei al erg vroeg zijn eerste 'bewuste' woordje papa en mama (zo ongeveer rond de 7 mnd denk ik)
Hij gaat hierin echt heel heel erg snel en heeft nu al een woordenschat van zo'n 20 woorden zeker. Ik was zelf ook altijd heel talig en dat herken ik ook bij hem. Zijn passieve woordenschat is niet meer bij te houden zoveel hij begrijpt.
Hij zegt oa; papa, mama, opa,oma, hai,dag, tik tak (ti ta), waf waf, eetuh, daah (daar), aai, naan (banaan), kwa kwa (kwaak kwaak) toe toe( toet toet en iedere keer als hij een auto ziet) dit zijn allemaal woordjes die hij echt bewust gebruikt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Annemie di 19 apr 2011 - 7:36

Ons zoontje zei met 6 maanden "papa" en met 8 maanden ongeveer "mama", of het bewust is denk het niet, maar hij praat je wel na als je dat zegt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  holaagirl di 19 apr 2011 - 7:50

jeetje wat vroeg al bij sommige. Hier oefent hij erop los met klanken inderdaad en verder dan bababaabab, papapapap, mamamamama, tatatatatata komt dat niet!
Soms hoor ik 'etuh' (eten) maar ook dit wordt niet bewust gebruikt.

Hij schudt alleen bewust NEE! Hahah
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  maiadebij di 19 apr 2011 - 8:19

N zei voor het eerst papa met 20 maanden en een week later ook mama. Nu is hij 28 maanden en kent hij ongeveer 30 woorden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roos wo 20 apr 2011 - 6:28

Hier nog geen woordje of iets wat daar op moet lijken te bekennen.
We wachten geduldig af!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 6:44

Ik heb haar boekje niet bi jde hand dus weet niet precies hoe oud ze was wanneer ze wat zei maar dit kan ze nu in elk geval zeggen:

Papa, mama, oma, hebben, kijk, die, mijn, nijntje, ja en nee.
En ze zegt Ka Ka. Volgens mij bedoeld ze daar drinken mee...
Maar goed. Dat is geen echt woord natuurlijk haha.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: