Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De eerste hapjes

+2
mauwmauw
nillis
6 plaatsers

Ga naar beneden

De eerste hapjes Empty De eerste hapjes

Bericht  nillis do 7 apr 2011 - 4:26

Hallo allemaal

Aankomend weekend willen we met T beginnen met eerste groente hapjes. Ik wil dit allemaal vers klaarmaken, maar hoe weet ik of ik de juiste hoeveel heid maak. Tuurlijk weet ik dat het in het begin maar heel weinig is, maar daarna? Ik heb nu al wat in de vriezer gedaan, maar hoe maken jullie dit dan warm. Gewoon in de magnetron?

Misschien nog andere tips die handig zijn? Laat maar weten.

nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De eerste hapjes Empty Re: De eerste hapjes

Bericht  mauwmauw do 7 apr 2011 - 6:04

ik heb in begin een leeg 4 maanden potje gevuld en daarna weer leeg gegooid,nu doe ik ongeveer 125 gram in bakje afgewogen op een keuken weegschaal
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  PapillonRose do 7 apr 2011 - 6:12

Ik ben pas begonnen, maar dan met fruit. Ik doe nu ongeveer 60ml per potje (heb potjes die je in kan vriezen met maatverdeling erop) en dat gaat misschien net voor de helft op. Het is hier nog wel wennen merk ik, misschien zijn er ook kindjes die al vrij vlot meer eten?

De ingevroren potjes ontdooi ik in de babycook, of door ze ruim op tijd (avond van tevoren meestal) in de koelkast te zetten. Heb eens ergens gelezen dat het beter is dan vanuit de vriezer gelijk op kamertemperatuur ontdooien, maar waarom dat ook alweer was.. nerd
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Tania do 7 apr 2011 - 6:35

Ik zou even afwachten en kijken hoeveel je kindje eet. Mijn zoontje at al vrij snel minimaal een 4 maandenpotje leeg en als hij met ons mee at, dan at hij nog wel meer denk ik.
Ik warm eten gewoon op in de magnetron.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiwen do 7 apr 2011 - 6:58

Wij hadden van die silicone ijsblokbakjes, die vullen met de klaargemaakte groente- of fruitmoes en in de vriezer zetten. Als het bevroren is deed ik het in een hersluitbaar diepvrieszakje met inhoud en datum erop en dan haalde ik elke ochtend een aantal blokjes eruit. In het begin 1 of 2 blokjes en dat heb ik opgebouwd tot 6 blokjes en toen ze die hoeveelheid goed at ben ik overgegaan op bakjes van 150 gram vullen en invriezen.
Ze hebben hele handige bakjes van Philips/Avent. --> http://www.philips.nl/c/avent-flesvoeding/via-scf612_10/prd/nl/
Er staat bij dat het voor borst- en flesvoeding is maar ze kunnen ook gewoon in de vriezer met groente en fruit hapjes en de kleine bakjes passen in ieder geval in de babycook, of de grote erin passen dat heb ik nog niet geprobeerd.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:29

Ik maakte een redelijke portie en daar kon ze van op eten wat ze wilde, de rest gooide ik weg.
De ene keer wilde ze wat meer als de andere keer maar al vrij vlot at ze best goed.

Ik gebruikte de gekleurde bakjes van de Hema.
Ideaal. O pzondag maakte ik dan diverse potjes klaar, op de deksel een stuk tape met wat er in zat en de datum en als ik het nodig had haalde ik het de ochtend uit de dieprvries en was het `s avonds ontdooit. Even in de magentron en klaar.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 7 apr 2011 - 9:19

Bij de Blokker hebben ze handige bakjes. Ik gebruikte deze bakjes eerder altijd om eten voor onszelf in te vriezen, maar de kleinste maat gebruik ik nu voor N. om haar eten in in te vriezen. Het zijn witte diepvriesbakjes met blauwe dekseltjes met een soort ster erop. Ze zitten per vijf of zes verpakt. Ik vind ze heel handig!

Ik gebruik overigens ook etiketten. Schrijf daarop wat erin zit en tot wanneer het houdbaar is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud