Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt?

+7
Rush
Rose
Coco
Zora
Marin
Fayebella
rapa nui
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt? Empty Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt?

Bericht  rapa nui di 15 mei 2012 - 9:53

Als ik in het buitenland ben moet ik voor het vertrek naar huis altijd een supermarkt bezoeken om lekker rond te kijken en inkopen te doen.

Afgelopen maandag in Duitsland ook diverse soorten jam gekocht, streekproducten, mixen voor bv. ratatouille die ze hier niet hebben en wel heel lekker zijn, in de Unileverwinkel in Hamburg van die zakjes aardappelpuree gekocht voor 1 persoon die soms heel makkelijk zijn maar hier niet te koop zijn en nog veel meer. Helaas waren we nog de hele dag onderweg dus ik kon geen kaas, vleeswaren e.d meenemen.

Zijn er speciale dingen die jij uit het buitenland meeneemt?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt? Empty Re: Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt?

Bericht  Fayebella di 15 mei 2012 - 10:18

Als ik in Duitsland ben geweest neem ik meestal Hanuta mee. Dat vind ik echt heel erg lekker. Verder probeer ik meestal wel wat mee te nemen uit het land waar ik op vakantie ben geweest. Maar dat wisselt.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt? Empty Re: Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt?

Bericht  Marin di 15 mei 2012 - 10:27

Leuk he smile

Ik heb intussen de traditie dat ik altijd iets geks mee neem qua eten voor m'n vriend.

Uit Oostenrijk was dat een pakje Kaiserschmarren mix en mosterd met mierikswortel. Dat laatste bleek ie super lekker te vinden, dus als ik nog eens ga.

Uit Finland had ik rendiervlees mee. Daar hadden ze ook beren-salami maar dat was heel erg duur.

Uit Turkije hebben we allemaal lekkere kruiden meegenomen

Uit Amerika had ik voor hem een potje Chipotle Rub meegenomen, en voor mezelf neem ik ook altijd heel veel mee als ik de kans krijg. Ik haal het liefst biscuit mix, cornmeal, lekkere sauzen en dressings, koekjes (Milano's) en nog veel meer. Tegenwoordig is het wel beter in NL, kan je al veel meer Amerikaanse dingen kopen. En in A'veen is de Kingsalmarkt, wat een geweldige supermarkt is waar ze heel veel Amerikaanse en Engelse producten verkopen, dus daar sla ik tegenwoordig ook in Very Happy

Uit Engeland haal ik eigenlijk hetzelfde, veel sauzen en kruidenmixen, en Cadbury chocola. Oeh en Mentos Cola Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 12:01

Sinds ik in het buitenland woon sla ik vooral in Nederland flink in!
Ik probeer ook uit andere landen altijd iets mee te nemen, gewoon wat dingen die ik tegenkom en die me lekker lijken. Vorige keer had ik pesto met een bijzonder smaakje, maar het kan van alles zijn.
Ik neem ook wel eens iets uit Noorwegen (waar ik woon) mee voor mensen in Nederland. Maar wel lekkere dingen, want het is zonde om walvis te kopen en dat ze het dan niet op willen eten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 18:43

Uit Duitsland lekkere vleeswaren en van de bakker Quarktäschen. Uit België zachte dunne wafels en brioche. Uit Hongarije blikjes met kant-en-klare Hongaarse eenpansgerechten, paprikapoeder, kolbász (droge worst voor op brood), pogácsa (scone-achtig zout spul) en kakaós csiga (kleverige deegrol met een heleboel cacao). Uit Amerika kan ik de meeste dingen die ik heerlijk vind helaas niet meenemen, dus het enige wat mee terug gaat zijn Raisinets en SweetRiots. Maar oh oh oh, als ik toch bepaalde restaurants hier in Nederland neer kon planten... :dance:

Gast
Gast

Bericht  Zora di 15 mei 2012 - 18:53

I I love you buitenlandse supermarkten! Bij slecht weer altijd gegarandeerd uren vermaak Very Happy

Die Kaiserschmarrenmix neem ik ook altijd mee Marin, haha. Yum!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Coco di 15 mei 2012 - 19:36

Marin schreef:
En in A'veen is de Kingsalmarkt, wat een geweldige supermarkt is waar ze heel veel Amerikaanse en Engelse producten verkopen, dus daar sla ik tegenwoordig ook in Very Happy

Waar zit die? Nog nooit gezien.

Ik ben al een tijdje niet in het buitenland geweest. Maar voor chocola ging ik vaak naar duitsland. Mijn ouders wonen bij de grens. Goed idee om volgende maand weer eens te doen. Wordt mijn man vast erg blij van.

Toen ik in Parijs woonde bracht ik altijd van dat zoete brood mee en jam voor mijn vader. Voor mijn moeder cocossnoepjes en chocola. En voor de rest van de familie ook vooral snoep/koek/chocolade wat je hier niet ziet. Oh en die voorverpakte chocolade croissants die je langs kunt bewaren.

Vanuit Marokko zullen we dadels en kruiden meenemen. Verder nog geen idee.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Coco di 15 mei 2012 - 19:39

Oh en uit Zweden Daim en van die kaneelkoekjes/broodjes die je kunt opwarmen. Daar heb ik mij die maand daar echt kotsmisselijk in gegeten. Maar nu koop ik ze bij ikea!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Rose di 15 mei 2012 - 19:44

Uit Turkije hebben we losse thee meegenomen, erg lekker!

En vorig jaar in Zweden mocht ik mij uitleven van het laatste geld wat we overhadden Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt? 2474380249
Daar kan je heel veel bakbenodigdheden krijgen in de supermarkt dus ik had oa. een pak vanillesuiker,spijs,marsepein, chocolade met extra cacao, chocolade met een smaakje.
Ook hebben we toen nog een brood mee naar huis genomen, was echt heerlijk brood bleef lang vers!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Rush di 15 mei 2012 - 20:09

Daim, uit Canada, haha.

En de DQ mag hier ook wel een vestiging openen! Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt? 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  -Belle- di 15 mei 2012 - 20:49

In Buitenlandse supermarkten vermaak ik me meestal ook wel. Ik neem er dan ook vanalles mee van vers producten tot bakspullen! Bij de aldi in Duitsland heb je in de diepvries van die heerlijke taarten liggen, daar moet ik me altijd voor inhouden. Uit Frankrijk neem ik altijd een potje mayo mee die is daar zo heerlijk zuur Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt? 561177
-Belle-
-Belle-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11

Bericht  Marin di 15 mei 2012 - 20:57

Nois schreef:
Marin schreef:
En in A'veen is de Kingsalmarkt, wat een geweldige supermarkt is waar ze heel veel Amerikaanse en Engelse producten verkopen, dus daar sla ik tegenwoordig ook in Very Happy

Waar zit die? Nog nooit gezien.

Aan de Rembrandtweg:

http://maps.google.com/maps?q=Kingsalmarkt,+Rembrandtweg,+Amstelveen,+Nederland&hl=en&ll=52.314553,4.864519&spn=0.008986,0.022724&sll=37.0625,-95.677068&sspn=47.349227,93.076172&oq=kingsalmark&hq=Kingsalmarkt,+Rembrandtweg,+Amstelveen,+Nederland&t=m&z=16

Het is wel echt een hele dure supermarkt, dus zeker niet voor de dagelijkse boodschappen, maar echt een delicatessenwinkel, met aparte ingebouwde winkeltjes voor (luxe) kaas, vlees, groente etcetera, en veel buitenlandse producten. Wij gaan er maar heel af en toe heen, omdat je altijd op de een of andere manier toch 50 euro kwijt bent. Maar het is zo leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Coco di 15 mei 2012 - 21:09

Wat leuk, ben heel benieuwd. Moeten van het weekend daar maar eens kijken. Dank je!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey di 15 mei 2012 - 22:37

Enige buitenlandse supermarkt waar wij komen is een duitse supermarkt.

En die zakjes wat jij opnoemt vor ratatouille enzo nemen wij dan ook mee. Vooral sausjes waar snitzel in moet. Pas ook spirelli en pasta ovenschotel mix meegenomen. Ben niet zo van de mixjes maar zo'n zakje vind ik af en toe wel lekker en makkelijk. Al valt me wel op dat er altijd weinig groente in gaat.

En bakspullen, Kinder chocolade en koala beertjes met chocolade erin.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 0:45

Marin schreef:

Uit Engeland haal ik eigenlijk hetzelfde, veel sauzen en kruidenmixen, en Cadbury chocola. Oeh en Mentos Cola Wink

Oh I love Cadbury chocolade ! I love you

Die Mentos cola hadden ze een aantal weken geleden bij de Trekpleister. Zaten in zo'n zakje met 10 verschillende. Mentos Meloen is ook lekker !

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 0:47

Oh en in Belgie verkopen ze dit :

Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt? Baton_0020_coco

Echt hemels ! I love you

Gast
Gast

Bericht  Annemoontje wo 16 mei 2012 - 0:53

Meestal kopen mijn man en ik dan biertjes, die je hier niet kan krijgen. We willen alles ooit geprobeerd hebben :P

Ook hadden we laatst uit Schotland chips met haggissmaak en megapopcorn en daar aten we ter plekke van die speciale lekker sandwiches uit de supermarkt.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 1:44

In de supermarkt in België sta ik tijdenlang voor het vak met chocola. Zoveel lekkere soorten vullingen. Ik kon echt niet kiezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 4:29

In Frankrijk verkopen ze hele lekkere BBQsaus in de supermarkt, precies dezelfde als die hoe van de Mac. Die is zo vreselijk lekker! Vorige keer hebben wij weet ik hoeveel flessen meegenomen maar aangezien die vorige keer twee kaar geleden is, is de saus op Sad :P

Gast
Gast

Bericht  Mizz_S do 17 mei 2012 - 0:33

Niet een speciaal product, maar meer iets wat we dan tijdens die vakantie heel lekker vonden en nog mee willen nemen voor thuis. Deze vakantie was dat in Polen, en namen we bepaalde koekjes, pakjes drinken en chips mee. Maar dat verschilt echt per vakantie.

Wel hebben ze in het buitenland (meeste landen ten oosten van NL hebben het wel) vaak bepaalde mini-yoghurtjes van Danone en die eet ik dan echt de hele vakantie, maar omdat je het gekoeld moet bewaren kunnen we het helaas niet meenemen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: