Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoudertas spiegelreflexcamera

3 plaatsers

Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 21:08

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een stevige tas die ik op vakantie mee kan nemen waar ik ook mijn spiegelreflex redelijk beschermd in kan doen. Ik loop op vakantie in principe de hele dag met die tas, dus eigenlijk ben ik op zoek naar een comfortabel dragende, leuke (het oog wil ook wat Wink) tas. Van rugtassen ben ik niet echt fan, dus ik zou graag een schoudertas willen.

Ik heb een spiegelreflex met één, tegen die tijd misschien twee objectieven. Ik ben er nog niet echt uit of ik een echte cameratas wil, of gewoon een stevige 'gewone' tas waar ik mijn camera in kan doen. Ik wil verder namelijk mijn portemonnee, telefoon, eventuele belangrijke papieren en wat andere spulletjes ook graag in mijn tas kwijt kunnen (geen zin om met twee tassen te moeten zeulen), dus een tas met redelijk veel bergruimte, die er toch niet zo kolossaal uit ziet, lekker comfortabel draagt en ook nog een beetje leuk oogt.

Wie heeft er tips? Hoe doen andere meiden hier met een spiegelreflex dat, op vakantie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 21:42

Er zijn merken (bijv Golla) met een print op de tas, deze tassen hangen als het goed is gewoon bij mediamarkt en bcc.
Ik raad ze je niet aan, maar ze voldoen denk ik wel aan de eisen die je hier stelt.

Ik neem op vakantie een rugzak mee, en als ik maar met 1 lens weg ga een snuittas. Ik stop echter nooit mijn andere spullen bij mijn camera, maar dat is gewoon voor de veiligheid. Ik weet niet waar je naartoe op vakantie gaat, maar hier in Nederland zou ik het wel weer doen, dan vertrouw ik het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 21:52

We gaan naar Malta. Ik laat m'n tas verder nooit onbeheerd achter, doe ik hier in NL ook al niet, dus wat dat betreft durf ik het wel aan om alles bij elkaar in één tas te doen.
Waarom raad je Golla niet aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 21:58

Golla zelf niet perse, maar dat soort tassen zijn niet erg stevig en vervullen hun eerste doel - het beschermen van je camera - dus niet. Maar ze zien er wel leuker uit, en zullen minder snel worden aangezien voor cameratas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 22:07

Is het dan een idee om zoiets voor m'n camera te kopen, als extra bescherming?

Ik begin me af te vragen of rugtassen misschien inderdaad niet beter en praktischer zijn, maar aan de andere kant ben ik weer bang dat een rugtas ontzettend gaat broeien op m'n rug (Malta = natuurlijk superwarm in de nazomer), en ik ben bang dat m'n portemonnee eruit gestolen wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 22:18

Dat zou een idee kunnen zijn.

Ik ben juist van schoudertas overgestapt op rugtas omdat ik ontzettend last kreeg van mijn schouder. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, en ook wel afhankelijk hoe zwaar je spullen zijn en hoe lang en vaak je het bij je draagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 22:23

Schoudertassen heb ik persoonlijk geen goede ervaringen mee. Ik draag ze wel met lichte spullen er in, maar inderdaad wat Zero zegt, met meer spullen krijg ik vreselijk last van m'n schouders. Daarom heb ik liever een goede rugzak. Ik heb zelf geen speciale cameratas maar gewoon een rugzak van Dakine. Die zijn stoer en mooi en handig.
Misschien heeft Crumpler goede tassen voor jouw wensen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Snoopy zo 17 apr 2011 - 22:24

Ik zag laatste een goede laptoprugtas. De schouderbanden zaten aan het voorste gedeelte en daarna dus pas de rits. hierdoor heb je geen vak dat makkelijk opengemaakt kan worden zonder dat je het doorhebt. De rits kan namelijk pas open als de tas niet op je rug zit. Misschien dat zoiets er ook voor een camera is?
Beetje lastig uitleggen, maar hopelijk snap je wat ik bedoel:D
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Kaat zo 17 apr 2011 - 22:26

Je kan je rugtas misschien nog met een cijferslotje dicht doen? Doe ik ook altijd als ik op vakantie ben en vind dat wel een veilig gevoel.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 23:11

Hmm... dat zou natuurlijk ook nog kunnen, gelukkig zijn er ook zakkenrol-proof-manierne om je kostbare spullen op je rug te dragen. Maar dan nog ben ik erg bang dat het broeierig is, op je rug. Verder ben ik het er ook wel mee eens dat zware spullen makkelijker te dragen zijn op je rug dan in ene schoudertas, dat wel.

Een goede rugtas heb ik, dat zou trouwens ook wel een hoop geld schelen. Niet dat het een mooie rugtas is, 't is ook geen cameratas, maar goed en stevig is hij wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Snoopy zo 17 apr 2011 - 23:28

Een rugtas is inderdaad broeierig, maar in mijn ervaring een zware schoudertas ook. Alleen dan niet op je rug, maar op je heup/onderrug. Helemaal op Malta zal het sowieso broeierig zijn, welke tas dan ook. Mijn voorkeur heeft dan ook geen of een lichtte tas, maar ja, met een camera gaat dat nou eenmaal niet:S
Je hebt wel speciale rugtassen, die niet volledig je rug raken, maar alleen aan de boven en onderkant waardoor het ietsje minder broeierig is.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  silly-one ma 18 apr 2011 - 6:34

Mijn zus heeft een rugzak en die zit niet direct op haar rug vast. Het is een rugzak voor een camera. Ik vind hem zelf heel handig. Verder ben ik nogal fan van het merk lowepro als het gaat om cameratassen. Stevig, maar ook wel normaal qua kleuren en uiterlijk
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:31

wij hebben 2 crumpler rugzakken.
Eentje is niet meer te koop/wordt niet meer gemaakt, dat is die van mij. DIe van mijn vriend wel. Die heeft een vak in zijn rug waar een rits in zit en dar zit zijn camera in. Die tas heeft hij speciaal gekocht omdat hij naar Ecuador ging en de spiegelreflex mee wilde nemen. Dus best wel jatproof!

Ik ben fan van Crumpler hoor! Er gaat hier wel een schoudertas komen, maar om andere redenen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:36

God ik vergeet steeds dat jij het bent Pompidom smile

Zo'n crumpler tas lijkt me ook altijd ideaal! Die wil ik ook nog steeds wel. Maar die rugzak van Dakine is ook wel echt ideaal, en helemaal niet zo duur (30 euro ofzo). Ik heb 'm voor New York gekocht en super blij er mee.

Schoudertas spiegelreflexcamera 3s00010664_f

Ik vind het zelf heel handig dat je zo'n vakje hebt waar je een waterflesje in kan doen. Aan de ene kant doe ik daar dan m'n waterflesje in, andere kant doe ik dan een kaart/plattegrond en m'n lensdop. Camera heb ik meestal vast om m'n arm tijdens 't lopen, maar in de tas kan ook. En ik had zelfs steeds m'n mini laptop op m'n rug mee! Voel je niets van want het is een stevige tas (en lichte laptop). Echt ideaal smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 0:21

hmm Marin, ik wil mijn camera dus wel in een apart vak kunnen leggen waarin de boel niet zal beschadigen. Daarbij zijn die vakken vaak ook waterafstotend. Dus als je flesje in het ene vak open schiet, loopt niet meteen het vak met je camera onder.

ik heb trouwens deze, de groene variant. ALleen kan er bij mij geen laptop in ofzo.
Schoudertas spiegelreflexcamera PBBP%20Olive%20Open%20280

Schoudertas spiegelreflexcamera CU_PBBPXL

mijn vriend heeft deze:
Schoudertas spiegelreflexcamera Crumpler-messenger-boy-half-photo-backpack-mahogany-dusty-khaki-14834102

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 1:10

Ja zo'n tas met twee vakken is echt ideaal, ene vak voor de camera, andere voor andere dingen. Mijn flesje zit nooit IN de tas, maar dus in dat speciale vakkenflesje, dus zal niet snel iets mee gebeuren. Maar over 't algemeen ben ik inderdaad minder zuinig op mijn camera spullen dan jij. Ik gooi ze ook gerust in een gewone handtas zonder enige bescherming. Zolang de lensdop er op zit, vind ik 't wel prima, en biedt zo'n gewone rugzak mij genoeg opbergmogelijkheden. Maar goed, dat is ook persoonlijke voorkeur. Ik mocht een nieuwe tas kopen voor m'n NY reis en heb dan zelf dus inderdaad liever een gewone rugzak ipv camera tas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoudertas spiegelreflexcamera Empty Re: Schoudertas spiegelreflexcamera

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum