Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisjes van 12

+7
Cow
Zora
Jeanette
mzcharlotte
TukTuk
Caramba
Bliss
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Meisjes van 12 Empty Meisjes van 12

Bericht  Bliss zo 17 apr 2011 - 7:57

Gisteren hoorde ik voor t eerst dit nummer van Speelman & Speelman. Mijn moeder had het een paar keer gehoord en zei dat ik het ook eens moest luisteren, omdat het erg mooi was. Het is geschreven n.a.v. het nieuws over het meisje van 12 dat beviel tijdens een schoolreisje. Ik was van dat nieuws toen al van slag, omdat ik lesgeef aan kinderen van ongeveer die leeftijd (een jaar jonger), en me het gewoon niet voor kon en wilde stellen dat één van hen dit zou kunnen overkomen.
Toen ik het nummer luisterde gisteren, zat ik gewoon te janken! Het raakte me echt en daarom wil ik het even met jullie delen (geen idee trouwens of het al voorbij is gekomen op het forum):

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes van 12 Empty Re: Meisjes van 12

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:03

Vind het eigenlijk niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Caramba zo 17 apr 2011 - 8:06

Ik krijg hier kippenvel van. Hoor toch wel dingen die ik me wel herinner.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Bliss zo 17 apr 2011 - 8:19

Spetterdespat schreef:Ik krijg hier kippenvel van. Hoor toch wel dingen die ik me wel herinner.

Ik krijg er ook kippenvel van; het is gewoon herkenbaar. De dingen waar ze over zingen, dat is precies waar die meiden uit mn klas zich ook mee bezig houden.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:19

Ik vind de tekst mooi en herkenbaar maar de uitwerking niet zo.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 17 apr 2011 - 8:23

Vind het eigenlijk een beetje goedkoop scoren..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:23

Mwa, ik weet niet hoor... Toen ik 12 was zat ik in de 2e klas van het atheneum. Toen was ik geloof ik toch nét wat volwassener dan wat hier wordt geschetst! Dit zijn meer dingen die ik deed toen ik 10 was ofzo?! laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:24

Ik vind het ook niet zo, herken het dan ook niet. Beetje jammer van dat 'godverdomme'. Ik had het mooier gevonden als ze het nummer op een andere manier die kracht hadden gegeven.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:26

Brennuss schreef:Ik vind het ook niet zo, herken het dan ook niet. Beetje jammer van dat 'godverdomme'. Ik had het mooier gevonden als ze het nummer op een andere manier die kracht hadden gegeven.

+1!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:26

Brennuss schreef:Ik vind het ook niet zo, herken het dan ook niet. Beetje jammer van dat 'godverdomme'. Ik had het mooier gevonden als ze het nummer op een andere manier die kracht hadden gegeven.
Ja inderdaad... dat ook nog...

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte zo 17 apr 2011 - 8:28

Brennuss schreef:Beetje jammer van dat 'godverdomme'. Ik had het mooier gevonden als ze het nummer op een andere manier die kracht hadden gegeven.

Eens. Verder herken ik het juist wel.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:29

AngelNyn schreef:Vind het eigenlijk een beetje goedkoop scoren..

Dat was ook het eerste wat in me op kwam. Ik vind het eigenlijk niet kunnen, zingen over het leed van een kind.
Ik snap wel dat je je er kwaad om kan maken, maar het lijkt me niet dat het meisje die bevallen is hier wat aan heeft. Ze weet zelf denk ik ook wel dat het niet normaal is...

Maar goed, het is ook voornamelijk die laatste zin die me het verkeerde keelgat in vloog. Er bevallen regelmatig meisjes van 12, alleen niet in Nederland, dus het is heel erg doelgericht op dat ene kind en dat is toch al getraumatiseerd. Moet daar dan nog over gezongen worden? :S

Gast
Gast

Bericht  Bliss zo 17 apr 2011 - 8:31

Noa schreef:Mwa, ik weet niet hoor... Toen ik 12 was zat ik in de 2e klas van het atheneum. Toen was ik geloof ik toch nét wat volwassener dan wat hier wordt geschetst! Dit zijn meer dingen die ik deed toen ik 10 was ofzo?! laughcry

De meeste kinderen worden 12 in groep 8 (en daar hebben ze t in dit nummer ook over). Ik sta voor groep 7 en vind het herkenbaar, ook de meiden uit groep 8 houden zich nog met dit soort dingen bezig.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:35

Bliss schreef:
Noa schreef:Mwa, ik weet niet hoor... Toen ik 12 was zat ik in de 2e klas van het atheneum. Toen was ik geloof ik toch nét wat volwassener dan wat hier wordt geschetst! Dit zijn meer dingen die ik deed toen ik 10 was ofzo?! laughcry

De meeste kinderen worden 12 in groep 8 (en daar hebben ze t in dit nummer ook over). Ik sta voor groep 7 en vind het herkenbaar, ook de meiden uit groep 8 houden zich nog met dit soort dingen bezig.
Tja, misschien is dat dan iets persoonlijks. Ik zat trouwens zelf in de brugklas, heb me verrekend smile Maar daar was touwtje springen en giechelen niet meer echt aan de orde.

Verder krijg ik een beetje een naar gevoel van dit liedje eigenlijk. Weet niet wat het is, maar van die kerels die zingen over 12 jarige meisjes en hoe alles voor hen werkt? Mweh... Hun woede over dit voorval komt ook niet op mij over. Het lijkt meer een soort uitgemolken conceptje...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:39

Heb 'm vaak op 3FM langs horen komen, en vind het wel een 'mooi' liedje.

Gast
Gast

Bericht  Bliss zo 17 apr 2011 - 8:40

Tja, het is logisch dat je je op de middelbare school weer met wat andere dingen bezighoudt. Ik werd zelf ook pas 12 in de brugklas, maar daar gaat het hier niet om.
Op mij komt de boosheid van de heren Speelman & Speelman wél over en ik stoor me niet aan dat 'godverdomme'. Maar goed, voor mij heeft het dus die extra lading omdat ik dagelijks met deze leeftijdsgroep omga. Het lijkt me niet dat ze hier een slaatje uit willen slaan, gezien de ernst van deze zaak.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss zo 17 apr 2011 - 8:43

Jen_ schreef:Heb 'm vaak op 3FM langs horen komen, en vind het wel een 'mooi' liedje.

Echt vreemd, ik luister heeeel veel naar 3FM, maar heb hem daar nog niet gehoord!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:51

Bliss schreef:
Jen_ schreef:Heb 'm vaak op 3FM langs horen komen, en vind het wel een 'mooi' liedje.

Echt vreemd, ik luister heeeel veel naar 3FM, maar heb hem daar nog niet gehoord!

'S ochtends, bij Giel!

Gast
Gast

Bericht  Bliss zo 17 apr 2011 - 8:53

Jen_ schreef:
Bliss schreef:

'S ochtends, bij Giel!

Ja dacht ik al, maar dat zal wel later zijn dan ik altijd luister ofzo. Ik luister 's morgens van ongeveer 7:00 tot 7:45 en dan ga ik naar mn werk en kan ik 's middags na 15:00 pas weer luisteren.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 8:56

Bliss schreef:
Jen_ schreef:
Bliss schreef:

'S ochtends, bij Giel!

Ja dacht ik al, maar dat zal wel later zijn dan ik altijd luister ofzo. Ik luister 's morgens van ongeveer 7:00 tot 7:45 en dan ga ik naar mn werk en kan ik 's middags na 15:00 pas weer luisteren.
~

Oh ja, dan zal je het steeds net gemist hebben, ik hoor het altijd op mijn werk, en daar ben ik vanaf 8.15. Thuis in de ochtend staat de radio ook al aan, maar dan werd het liedje nog niet gedraaid.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette zo 17 apr 2011 - 9:03

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Zora zo 17 apr 2011 - 18:37

Ik vind het niet echt bijzonder. Herken er ook erg weinig in, ik was 12 in de 2e klas VWO.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Cow zo 17 apr 2011 - 19:00

In 1971 ging het nog over meisjes van 13, tijden veranderen........

**geen mooi/leuk liedje trouwens maar geeft wel goed aan hoe de wereld veranderd als je dit naast meisjes van 12 legt**

Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Olijfje zo 17 apr 2011 - 23:15

Ik heb even de tekst opgezocht (ik kan het liedje niet horen), en ik moest toch echt eerder lachen...
Ik heb een zusje die 12 is, maar ik trek dit me helemaal niet zoveel aan hoor..
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296

Bericht  Zininzon ma 18 apr 2011 - 0:12

Heb het liedje ook nog nooit gehoord, terwijl ik elke ochtend van 08.00 tot 08.30 3FM luister in de auto.
Ik ben het wel eens met de tekst, herken mijn eigen gedrag van de laatste jaren basisschool er ook wel in.
Het meisje in kwestie heeft er niet veel aan, maar volgens mij is dat ook niet de bedoeling van het liedje. Volgens mij is dat iets aan de kaak stellen en normerend zijn
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud