Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisjes vs jongens

+11
Bruintje Beer
Annie24
Printje
kwak
Liadan
Mom-Of-3
Manderijn
Tania
Floor
teletascha
Aimee
15 plaatsers

Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Meisjes vs jongens

Bericht  Aimee vr 4 jan 2013 - 8:00

Als ik mijn zoontje en nichtje vergelijk, dan zijn dat echt zo twee totaal verschillende kinderen. En door mijn nichtje grappen mijn vriend en ik wel eens dat we nooooit een meisje willen(echt een grapje hoor, want het is wel een lief meisje, maar gewoon zo anders als Luuk!) Ik ben wel even benieuwd of het gewoon karakterverschillen zijn, of verschillen die samenhangen met sekse.

Zo is mijn nichtje best wel kattig; al heel vroeg had zij best wel driftbuien, pakte speelgoed af, ze gilt veel. Mijn zoontje is veel rustiger; als hij boos is, is hij meestal nog wel af te leiden. Als speelgoed afgepakt wordt, pakt hij gewoon wat anders.
Ook is mijn nichtje heel zorgzaam/behulpzaam. Wil altijd met alles helpen (vaatwasser inruimen, boodschappen uitpakken bijv), pakt meteen een doekje als er geknoeid is, etc. Luuk is daar totaal niet mee bezig. Nu is hij daar ook nog wel wat jong, maar zij zat wel al heel jong overal met haar neus bovenop, waar Luuk nog nergens interesse in heeft.

Hoe zit dit bij jullie? Zijn jullie meisjes 'typische meisjes'? Of zijn er ook jongetjes met die karaktertrekken?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  teletascha vr 4 jan 2013 - 8:02

Wij hebben een echt meisje! Echt pittig, en de hele dag wil ze helpen met opruimen, was ophangen, doekje vegen, poetsen, kruimels oprapen en in de vuilnisbak gooien etc etc. En als ze wat heeft voorgenomen, dan krijg je dat niet uit haar hoofd.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  teletascha vr 4 jan 2013 - 8:03

Wij hebben een echt meisje! Echt pittig, en de hele dag wil ze helpen met opruimen, was ophangen, doekje vegen, poetsen, kruimels oprapen en in de vuilnisbak gooien etc etc. En als ze wat heeft voorgenomen, dan krijg je dat niet uit haar hoofd.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Floor vr 4 jan 2013 - 8:04

Mijn zoontje pakt alles af, gilt de halve dag, is vreselijk druk, klimt overal op, kijkt nergens naar, is lomp, let niet op wat hij doet (rechtdoor lopen en links kijken, gewoon tegen de muur aanlopen enzovoort). Verder is hij heel behulpzaam, pakt doekjes om de vloer te poetsen (ook al ligt er niks), geeft alles aan ons als hij klaar is met eten/drinken en knuffelt de hele dag met iedereen en deelt graag zijn koekjes (maar als een ander kindje een koekje minder snel eet als hij dan is dat kindje het koekje kwijt).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Tania vr 4 jan 2013 - 8:05

Tot nu toe zijn er wel verschillen:
J. is veel drukker, moet altijd bewegen en zit bijna nooit rustig. M. kan gewoon rustig op haar billen zitten en een tijdje ergens mee spelen.
J. wil alles onderzoeken, sloopt dingen uit mekaar om te kijken hoe ze in mekaar zitten. M. niet die speelt gewoon met het speelgoed zoals het bedoeld is.
J. kletste veel meer en is nu nogsteeds geen 10 seconden stil. Zelfs als hij zelf aan het spelen is zit hij te praten. M. is veel stiller, heeft wel haar momenten.

Echt driftig zijn of hard gillen hebben ze allebei nog nooit gedaan. Maar wie weet wat M. nog voor ons in petto heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Manderijn vr 4 jan 2013 - 8:05

Hier een heel rustig meisje, en een jochie dat echt de kattenkop is.. Het is hier eigenlijk dus net andersom.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Mom-Of-3 vr 4 jan 2013 - 8:05

O ja ik merk duidelijk verschil.
Mijn dochter kan echt driftbuien hebben, zo'n bekende scène maken in de winkel als ze haar zin niet krijgt( op de grond liggen enz), gillen, pittig, kan kattig zijn. En inderdaad willen helpen met bv de boodschappen opruimen.

Mijn zoon is echt anders, nooit geen driftbui op die manier of op de grond gaan liggen, rustiger, andere manier van spelen.

Ja ik merk echt verschil tussen een jongen en een meisje

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 8:08

Ik heb t beide Very Happy

Mijn zoontje is een echt jongen, hij houd echt van jongensspelletjes, een rauwdouwer, niet snel onder de indruk, niet kinderachtig want als hij bijv valt hoor je m amper of niet

Mijn dochter is een echt meisje, snel geschrokken, piept sneller, erg knuffelig, heel graag bij mama, als ze valt of schrikt zet ze een enorme keel op.

Als ze van elkaar wat speelgoed afpakken geeft mijn zoon een duw en mijn dochter zet t op een gillen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 8:10

Haha wij zeggen hier voor de grap ook wel eens dat mochten we ooit nog een 3e krijgen we voor een jongen gaan Wink

D.ylan is echt een lieverd, denkt met spelen/eten ect. altijd aan het feit of de ander ook genoeg heeft! Wordt niet snel boos en als hij dat wel is is het 99% ook terecht want dan was het echt te onduidelijk of doet het zeer. Inmiddels leert hij op school wel iets meer voor zichzelf op te komen en dat is ook wel nodig want doordat hij heel vaak ziek is heeft hij ook gewoonweg te weinig energie over om zich ergens druk over te maken..

Verder is D.ylan ook heerlijk om mee te nemen naar de stad bijvoorbeeld, doet rustig mee met alles, heeft geduld en vind het super om met een appelsap een half uurtje op het terras te hangen Laughing

L.ynn daarintegen is een druk, ondernemend en ondeugende dame! Pakt snel wat af, wil met alles meedoen, heeft niet veel geduld en heeft veel meer uitleg nodig om haar ergens van af te leiden ect. Door haar karakter leert ze wel snel en is de wereld echt haar grootste school want ze ziet overal wel dingen om uit te proberen Meisjes vs jongens 2474380249 Maar als ze niet krijgt wat ze in haar hoofd heeft..... Suspect gillen,krabben zelfs slaan!! Dat kenden we helemaal niet dus we staan er soms echt van te kijken dat het beide onze kinderen zijn hehe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Liadan vr 4 jan 2013 - 8:13

Mijn dochter: begon al vroeg met praten en kletst nu nog steeds de oren van ons hoofd, ze kijkt eerst de kat uit de boom, ze is voorzichtig. Ze houdt van roze, prinsessen, poppen, barbies, boekjes lezen, knutselen. Ze had al vroeg een fijne motoriek en doet nog steeds graag priegeldingen zoals kraaltjes rijgen. Als ze met andere kinderen speelt bepaalt ze graag hoe het moet gebeuren.

Mijn zoon: begon later met woordjes zeggen en zegt nu nog niet veel, hij doet eerst en denkt dan. Hij is lomp, loopt overal dwars doorheen en lijkt het vaak niet eens te voelen/merken. Hij houdt van spelen met een bal, hij kan heel rustig zitten spelen. Hij heeft geen geduld voor bijv. puzzels, hij haalt ze uit elkaar en gooit ze dan weg.
Hij knuffelt graag en leest heel graag boekjes en tekent/verft graag.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  kwak vr 4 jan 2013 - 8:46

Ik zal het straks merken Wink!

D. is ook echt wel een meisje, ze wil overal mee helpen en vooral poetsen is nu favoriet! Het liefst doet ze het de hele dag ongv helemaal nu omdat ze heeft ondekt hoe de spuitbussen werken.
ook is het een echt poppenmoedertje en ook de knuffels komen hier niks te kort en krijgen overal een hapje van Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Printje vr 4 jan 2013 - 9:01

Ik ga het ook nog ervaren maar R is een hele rustige voorzichtige jongen. Vrijwel nooit driftbuien, voorzichtig en kan heerlijk spelen. Hij helpt verder graag met alles mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Annie24 vr 4 jan 2013 - 10:12

Floor schreef:Mijn zoontje pakt alles af, gilt de halve dag, is vreselijk druk, klimt overal op, kijkt nergens naar, is lomp, let niet op wat hij doet (rechtdoor lopen en links kijken, gewoon tegen de muur aanlopen enzovoort). Verder is hij heel behulpzaam, pakt doekjes om de vloer te poetsen (ook al ligt er niks), geeft alles aan ons als hij klaar is met eten/drinken en knuffelt de hele dag met iedereen en deelt graag zijn koekjes (maar als een ander kindje een koekje minder snel eet als hij dan is dat kindje het koekje kwijt).

Helemaal +1 !

Na de sintviering op het kdv gingen alle kindjes met de cadeautjes spelen en Y. ging de leidsters mee helpen opruimen Laughing Als er hier in huis een mini dingetje op de vloer ligt is het huis te klein, want dat MOET in de vuilnisbak laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Bruintje Beer vr 4 jan 2013 - 10:29

Siep schreef:Ik heb t beide Very Happy

Mijn zoontje is een echt jongen, hij houd echt van jongensspelletjes, een rauwdouwer, niet snel onder de indruk, niet kinderachtig want als hij bijv valt hoor je m amper of niet

Mijn dochter is een echt meisje, snel geschrokken, piept sneller, erg knuffelig, heel graag bij mama, als ze valt of schrikt zet ze een enorme keel op.

Als ze van elkaar wat speelgoed afpakken geeft mijn zoon een duw en mijn dochter zet t op een gillen Laughing
Hier precies hetzelfde. Alleen is ze een papa's kindje en ze heeft ook driftbuien.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Shopaholic vr 4 jan 2013 - 10:30

Ik heb hier echt een dramaqueen in huis, de oudste. Jongste is ondanks haar babytijd nu al veel rustiger als haar zus toen dr tijd.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Aggi vr 4 jan 2013 - 10:38

R, is een echte jongen, stoeien enz, maar kan ook wel knuffelig en opruimerig zijn.

Soms wel eens driftig maar wel makkelijk af te leiden.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 21:35

Ik denk dat het ook een verschil is of er meerdere kindjes in het gezin zijn.
A. pakt hier net zo goed spullen af van H. en andersom.
En A. kan het ook enorm op een gillen zetten. Hij is lomp, duwt gewoon door, of er iets in zijn weg staat of niet.
Voorheen als H. viel hoorde je haar niet. Als ze nu struikelt dan doet ze net alsof haar been eraf is ofzo...
Ze kan kattig zijn maar ook heel lief. A. kan enorm knuffelen met als hij boos is haalt hij uit.

Dus eigenlijk lijken ze op veel dingen best wel op elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Stuiterbal vr 4 jan 2013 - 21:56

Ik ben blij met mijn zoontje. Hij heeft echt zelden een echte driftbui. Kan ze tot nu toe echt op 1 hand tellen. Hij is echt stoer en een bikkel. Maar een o zo mama kindje. Hij helpt mee met poetsen, knuffelt de hele dag, en is no way een kattenkop.

Hij kan wel dwars liggen als de beste !

Edit: Ik heb dan wel geen vergelijking met een meisje. Al mijn vriendinnen maken alleen maar jongens.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Tamagotchi vr 4 jan 2013 - 22:00

Mijn dochter is heel rustig, voorzichtig en luistert goed. Zoon is druk, driftig en eigenwijs. Twee totale tegenpolen van elkaar. Wel leuk om te zien en de verschillen te ervaren. Wel komen ze allebei evenveel knuffelen.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 3:07

Hij kan gillen de beste, hij kletst de héééle dag door en houdt geen seconden stil en als hij zijn zin niet krijgt is het een echte dramaqueen. En het is toch echt een jongen laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes vs jongens Empty Re: Meisjes vs jongens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum