Taarten Topique
+72
Gigi_
vlinder-2011
love
Minx
flower
Phileine
SarahKey
Xanna
Tazz
_Muppit
RioolSpook
kletskousje
Barbabella
duckie
Curious
JustMeDaan
Stitch
Caresses
joyce0606
Monte
lyke
Try
Primrose
sonly
PapillonRose
Lilou
_Femme
Ella
Rosa
Antibes
Zora
Merai
Mamasapje
Lady4
ProudMom
poppetje
Mamsie
xxjojootjexx
TukTuk
SoezieQ
Bosjesvrouw
Arwyn
ixis
Janelie
Sjaantje
Zwoesj
snapple
sunnygirl
Pien
Angela_1986
Burn
Prosecco
Raindrop
ekiaam87
Nathalie
*Lookie*
TNMN
Jerry
Mida4you
Coccinelle
Summerlovin
Laquisia
Caesar
Aagje!
CCC
Luthien
Rebecca
Zwerver
Highway
Elsje
Lejow
PiP
76 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: Taarten Topique
Ah beuh, ik voldoe aan geen van de eisen
Heb te weinig plek, woon net iets te ver weg en heb het al beetje druk dat weekend
Heb te weinig plek, woon net iets te ver weg en heb het al beetje druk dat weekend
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow, wat een geweldige mooie taart. Zou daar zo graag een hapje uit willen halen. Hmmmm
Gast- Gast
Hmm lolystokjes heb ik de vorige keer ook gebruikt, maar dat was een stapel van 2 taarten..
De onderste taart was wel wat ingezakt, maar ik verweet het aan de chipolata vulling welke niet stijf genoeg wou worden(verkeerde volgorde gemixt) en aan het te laat uit de vriezer halen.
Nu ga ik 3 taarten stapelen, al is de bovenste maar een ukkie(12cm)
Kitkat loopt toch schuin af? Of snij je dit dan recht? en ik vraag me af of die hoog genoeg komen.
Vandaag maar eens in de supermarkt koekeloeren, en de sticks/kitkat testen
Ik houd zaterdag mijn verjaardag, denken jullie dat donderdagavond te vroeg is om te beginnen met de taart?
Volgens mij kan dit toch wel? Anders weet ik niet of ik het allemaal ga redden! Vrijdag ben ik wel vrij en hoop ik dat mijn dochter lekker lang gaat slapen, maar zaterdag ben ik weer druk met hapjes/boodschappen.
Laag 1 staat al gevuld en afgesmeerd in de vriezer, laag 2 en 3 zijn gebakken en ook in de vriezer, vandaag/morgen wil ik het marsepein vast kleuren.
Duckie: Ik ben dus ook nog aan het googelen met douwels:D Bakvormen heb ik 12/18/22/24cm rond, 26cm vierkant en 12cm blanda. Oja ook nog een net niet vierkante bakvorm van de Ikea. Die schat ik op 20cm. De ronde 22 cm gebruik ik niet echt, de 22 en 24 had ik altijd al en die 24 is gewoon veel fijner in gebruik! Ik vind het zelf wel een goede combi 12/18/24 voor een stapeltaart.
De onderste taart was wel wat ingezakt, maar ik verweet het aan de chipolata vulling welke niet stijf genoeg wou worden(verkeerde volgorde gemixt) en aan het te laat uit de vriezer halen.
Nu ga ik 3 taarten stapelen, al is de bovenste maar een ukkie(12cm)
Kitkat loopt toch schuin af? Of snij je dit dan recht? en ik vraag me af of die hoog genoeg komen.
Vandaag maar eens in de supermarkt koekeloeren, en de sticks/kitkat testen
Ik houd zaterdag mijn verjaardag, denken jullie dat donderdagavond te vroeg is om te beginnen met de taart?
Volgens mij kan dit toch wel? Anders weet ik niet of ik het allemaal ga redden! Vrijdag ben ik wel vrij en hoop ik dat mijn dochter lekker lang gaat slapen, maar zaterdag ben ik weer druk met hapjes/boodschappen.
Laag 1 staat al gevuld en afgesmeerd in de vriezer, laag 2 en 3 zijn gebakken en ook in de vriezer, vandaag/morgen wil ik het marsepein vast kleuren.
Duckie: Ik ben dus ook nog aan het googelen met douwels:D Bakvormen heb ik 12/18/22/24cm rond, 26cm vierkant en 12cm blanda. Oja ook nog een net niet vierkante bakvorm van de Ikea. Die schat ik op 20cm. De ronde 22 cm gebruik ik niet echt, de 22 en 24 had ik altijd al en die 24 is gewoon veel fijner in gebruik! Ik vind het zelf wel een goede combi 12/18/24 voor een stapeltaart.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Geen idee hoe kitkats gebruikt worden, ik gebruik ze niet.
Ik gebruik de plasticen uit de link die ik hier boven typte, of eventueel de houten.
Maar als je 3 hoog gaat stapelen is goed stutten wel heel heel belangrijk!
Zeker 5 dowels in de onderste, taartkarton er op, taart er op, stuk of 3 dowels in die taart, taartkarton er op en de bovenste taart er op
En donderdag beginnen gaat prima hoor!
Oh ja! De blanda vormen heb ik ook nog! 5 cm, 12 cm en 20 cm! (dat zijn van die bolletjes)
Ik gebruik de plasticen uit de link die ik hier boven typte, of eventueel de houten.
Zeker 5 dowels in de onderste, taartkarton er op, taart er op, stuk of 3 dowels in die taart, taartkarton er op en de bovenste taart er op
En donderdag beginnen gaat prima hoor!
Oh ja! De blanda vormen heb ik ook nog! 5 cm, 12 cm en 20 cm! (dat zijn van die bolletjes)
Lejow- Lady Post-a-lot
Chipp schreef:Ik ga altijd watertanden van de taarten van Lejow!
Lejow- Lady Post-a-lot
Hazeltje schreef:Ik heb even een vraagje voor een vriendin.
Ze had al op een taartenforum gekeken maar helaas vallen die prijzen te hoog voor haar en haar groepje uit...
Heb jij een grote keuken tafel en zelf al wat ervaring in het taarten maken?
Wij zijn opzoek naar iemand die het leuk vind om ons, 7 meiden, tijdens een vrijgezellenfeestje een workshop cupcakes maken wil geven voor een schappelijk prijsje.
Het gaat om 6 augustus aanstaande en het moet vanaf arnhem in 3kwartier te bereiken zijn.
Alvast bedankt.
Het is kort dag, daarom dat ze het ook even via hier wil proberen.
(Ze komt hier niet meer, maar is een hele leuke meid )
Willen jullie mij een PM sturen als jullie iemand weten of evt. zelf willen doen?
En daar dan ook de kosten bij vermelden?
Thanx!
Heb een grote tafel
Woon minder dan 45 minuten vanaf Arnhem
Vind het leuk om te doen,
Maar kan nou niet zeggen dat ik 't kan
Kun je zelf niet gewoon wat spulletjes inslaan en met z'n allen aan het werk, met voorbeeldjes vanaf internet?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
[quote="Lejow"]Geen idee hoe kitkats gebruikt worden, ik gebruik ze niet.
[quote]
Ik heb inmiddels de chocosticks gescoord bij de Jumbo! Ben nog bij de Jamin wezen kijken of er nog andere douwels waren, maar die hebben ze niet. Ik ga gewoon goed veel sticks gebruiken, het scheelt dat het een taart voor mezelf is. Stel dat jij iets inzakt is het geen drama(wel balen), maar dan weet ik dat ook weer!
[quote]
Ik heb inmiddels de chocosticks gescoord bij de Jumbo! Ben nog bij de Jamin wezen kijken of er nog andere douwels waren, maar die hebben ze niet. Ik ga gewoon goed veel sticks gebruiken, het scheelt dat het een taart voor mezelf is. Stel dat jij iets inzakt is het geen drama(wel balen), maar dan weet ik dat ook weer!
PiP- Ratel
Ja, das handig om te oefenen! En om te kijken of jij het prettig vindt werken!
Lejow- Lady Post-a-lot
@ Jerry: Het is niet voor mij hoor
En ze willen het graag van iemand leren die het ook kan.
En ze willen het graag van iemand leren die het ook kan.
Gast- Gast
Lejow schreef:Iemand een hapje?
Kon je niet even een stukje komen brengen??? Ik zit te watertanden hier.
Gast- Gast
Sorry haha, het laatste stukje gaat nu bij Robbin naar binnen
Lejow- Lady Post-a-lot
Alex schreef:Lejow schreef:Iemand een hapje?
Kon je niet even een stukje komen brengen??? Ik zit te watertanden hier.
Wil je mij daarvan het recept pm-en?
Ziet er zoooo lekker uit!
Gast- Gast
Haha, wauw, nu wil ik ook chocolaaaaaaaaa!!! =O
Ik had alleen wel even de beschadigde m&m's eruit gevist, ben ik niet van je gewend Lejow! What happened to perfectie?
Ik had alleen wel even de beschadigde m&m's eruit gevist, ben ik niet van je gewend Lejow! What happened to perfectie?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Haha dat dacht ik ook Antibes, dat is dan weer zonde! Zijn dat smurfen knetterstokjes?
Gast- Gast
Of op de kop leggenAntibes schreef:Haha, wauw, nu wil ik ook chocolaaaaaaaaa!!! =O
PiP- Ratel
Pippa schreef:Haha dat dacht ik ook Antibes, dat is dan weer zonde! Zijn dat smurfen knetterstokjes?
Juppie! Die zijn lekker!!!
Ja, dat ging dus niet, want die hele zak bleek vol gecrushte M&M's te zitten
Maar hij was gelukkig voor ons zelf, en het gaat toch een donker gat in hahahaha
Lejow- Lady Post-a-lot
Even jullie advies gevraagd;
Wie van jullie weet een goed boek over hoe te beginnen met taarten maken?
Zie er op de site van de ECI meerderen staan, weet iemand aan welk boek ik straks echt wat heb?
Zie er op de site van de ECI meerderen staan, weet iemand aan welk boek ik straks echt wat heb?
SoezieQ- Fluisteraar
- Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
SoezieQ schreef:Even jullie advies gevraagd;
Oh pfoe.. het enige waar ik boeken voor gebruik is om inspiratie op te doen voor een taart haha
Voor het bakken zelf gebruik ik geen boek, heb alles op internet gevonden eigenlijk! En dan vooral op de site van de leukstetaarten.nl
Lejow- Lady Post-a-lot
SoezieQ schreef:Even jullie advies gevraagd;
Ik heb het boek 'Bakfeest! Cupcakes & zo' en dat vind ik wel 'n heel handig boekje voor mij als beginner. Ze hebben het ook voor taarten maken. Staan leuke voorbeeldjes in, een paar basisrecepten en handige weetjes.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus dan maar hier...
Ik ben nu een tijdje bezig met het maken van cupcakes (vooral) en taarten. Ik zou alleen graag wat vaker iets willen maken. Als ik het nu maak moet ik het nl allemaal zelf opeten (wat maakt dat ik vaker cupcakes maak dan taarten), niet goed voor de lijn ! Ik neem ook wel eens wat mee naar vrienden of doe wat cadeau, maar het is voor mij niet voldoende.
Hoe zijn jullie begonnen met de het 'showen' van je taarten zodat je ook taarten voor anderen kunt maken? Dat lijkt me namelijk super. Ik kan zo nl meer oefenen.
Ik heb al gedacht aan een blog o.i.d. maar weet niet of dat effectief is?
Liefs,
Ik ben nu een tijdje bezig met het maken van cupcakes (vooral) en taarten. Ik zou alleen graag wat vaker iets willen maken. Als ik het nu maak moet ik het nl allemaal zelf opeten (wat maakt dat ik vaker cupcakes maak dan taarten), niet goed voor de lijn ! Ik neem ook wel eens wat mee naar vrienden of doe wat cadeau, maar het is voor mij niet voldoende.
Hoe zijn jullie begonnen met de het 'showen' van je taarten zodat je ook taarten voor anderen kunt maken? Dat lijkt me namelijk super. Ik kan zo nl meer oefenen.
Ik heb al gedacht aan een blog o.i.d. maar weet niet of dat effectief is?
Liefs,
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Ik heb een hyves gemaakt, en ben gaan reageren op het forum van de leukstetaarten. Hier staan ook regelmatig berichtjes van mensen die een taart zoeken.
En toch echt veel weggeven in het begin, aan collega's, vrienden, familie enz.
En toch echt veel weggeven in het begin, aan collega's, vrienden, familie enz.
Lejow- Lady Post-a-lot
hoelang kun je taarten van te voren maken/bewaren...? en invriezen?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik wil eigenlijk ook wel een recept als dat mag! Wat voor taart zit eronder?Lize schreef:
Wil je mij daarvan het recept pm-en?
Ziet er zoooo lekker uit!
Gast- Gast
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: