Taarten Topique
+72
Gigi_
vlinder-2011
love
Minx
flower
Phileine
SarahKey
Xanna
Tazz
_Muppit
RioolSpook
kletskousje
Barbabella
duckie
Curious
JustMeDaan
Stitch
Caresses
joyce0606
Monte
lyke
Try
Primrose
sonly
PapillonRose
Lilou
_Femme
Ella
Rosa
Antibes
Zora
Merai
Mamasapje
Lady4
ProudMom
poppetje
Mamsie
xxjojootjexx
TukTuk
SoezieQ
Bosjesvrouw
Arwyn
ixis
Janelie
Sjaantje
Zwoesj
snapple
sunnygirl
Pien
Angela_1986
Burn
Prosecco
Raindrop
ekiaam87
Nathalie
*Lookie*
TNMN
Jerry
Mida4you
Coccinelle
Summerlovin
Laquisia
Caesar
Aagje!
CCC
Luthien
Rebecca
Zwerver
Highway
Elsje
Lejow
PiP
76 plaatsers
Pagina 35 van 40
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Re: Taarten Topique
Hoe doen jullie dat altijd met die mooie ondergronden? Is gok dat het inpakpapier is, maar wordt dat dan niet week door de taart? Voorheen deed ik voor mezelf de taarten rechtstreeks in een doos of liet ze op een bord+deksel staan, maar voor de opdrachten mag dat natuurlijk wel wat netter en doe ik ze ook op een kartonnetje. Kan dat dan gewoon op een met inpakpapier ingepakt vierkant karton?
Het zwembadtaartje was lekker en we gaan straks de laatste stukjes opeten Ik moest nog bijna een last-minute taartje voor mijn bazin maken, maar die bedacht zich dat diegene ook wel eens niet kon slagen voor haar rijbewijs, haha.
Lejow: Mailen heb ik ook niet zo`n goede ervaring mee, haha. Ik ben op zich best fan van de Bakzolder, maar de service is helaas wat minder, maar misschien is het wel gewoon toeval bij mij hoor. Net als dat mijn (nieuwe) kleding de laatste tijd gewoon steeds kapot gaat, grrrrr. Nou ja maar ik heb 2x gemaild voor een workshop (voor 15 vrouw) en 1 keer in de winkel mijn adres achter gelaten, maar helaas nog nooit wat gehoord, nu doen we het zelf
Die merengu wil ik ook nog eens proberen, is dat niet veel werk of valt het wel mee?
Ganache wel eens iets over gelezen, maar nog niet in verdiept. Ik ben trouwens nog wel heel benieuwd naar het recept van jouw stroopwafel cupcakes, als je wil mag je me die wel pmen!
SarahKey: Oww echt zo`n taart waarbij niks wil lukken Maar toch vind ik het eindresultaat mooi!!
Summerlovin: Simpel, maar toch mooi! Voor mannen is inderdaad erg lastig, als ze echt een hobby hebben is het wel te doen, maar voor sommigen, pfff. Net als cadeautjes kopen!
En nu maar eens lekker genieten van een kop Chococino en een stukje gebak
Het zwembadtaartje was lekker en we gaan straks de laatste stukjes opeten Ik moest nog bijna een last-minute taartje voor mijn bazin maken, maar die bedacht zich dat diegene ook wel eens niet kon slagen voor haar rijbewijs, haha.
Lejow: Mailen heb ik ook niet zo`n goede ervaring mee, haha. Ik ben op zich best fan van de Bakzolder, maar de service is helaas wat minder, maar misschien is het wel gewoon toeval bij mij hoor. Net als dat mijn (nieuwe) kleding de laatste tijd gewoon steeds kapot gaat, grrrrr. Nou ja maar ik heb 2x gemaild voor een workshop (voor 15 vrouw) en 1 keer in de winkel mijn adres achter gelaten, maar helaas nog nooit wat gehoord, nu doen we het zelf
Die merengu wil ik ook nog eens proberen, is dat niet veel werk of valt het wel mee?
Ganache wel eens iets over gelezen, maar nog niet in verdiept. Ik ben trouwens nog wel heel benieuwd naar het recept van jouw stroopwafel cupcakes, als je wil mag je me die wel pmen!
SarahKey: Oww echt zo`n taart waarbij niks wil lukken Maar toch vind ik het eindresultaat mooi!!
Summerlovin: Simpel, maar toch mooi! Voor mannen is inderdaad erg lastig, als ze echt een hobby hebben is het wel te doen, maar voor sommigen, pfff. Net als cadeautjes kopen!
En nu maar eens lekker genieten van een kop Chococino en een stukje gebak
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Je kunt het beste een onderbord met kaft/kadopapier inpakken en vervolgens een laag doorzichtige folie/bloemenfolie eromheen doen. Dat kun je ook weer schoonvegen mocht je wat knoeien en het wordt niet nat en plakkerig van de taart.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
@lejow, hoe maak jij de Cake pops, lijkt me zo leuk om keer te maken!
Zag al een leuk filmpje via google, maar ben wel benieuwd hoe jij dat doet!
Zag al een leuk filmpje via google, maar ben wel benieuwd hoe jij dat doet!
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Highway schreef:Je kunt het beste een onderbord met kaft/kadopapier inpakken en vervolgens een laag doorzichtige folie/bloemenfolie eromheen doen. Dat kun je ook weer schoonvegen mocht je wat knoeien en het wordt niet nat en plakkerig van de taart.
Ja, dat doe ik ook!
De folie waar ik mijn taarten mee in pak, doe ik ook om het onderbord heen!
De merengue botercreme vind ik niet veel werk en hij smaakt heerlijk
En de stroopwafelcupcakes is gewoon de stroopwafelmix van funcakes!
Ik maak cakepops door een biscuit te verkruimelen en er (merengue) botercreme door heen te doen. Balletjes rollen, uur in de vriezer, chocola smelten (candymelts of smelt chocola) , stokje in de choco dopen en dan in het cakeballetje. Weer een uur in de vriezer. Dan er uit halen, meer chocola smelten (doe het meestal in de magnetron, 30 sec, roeren, 30 sec, roeren enz), zodat je de cake pop in 1 keer onder kan dompelen.
De cakepop in de choco steken, er voorzichtig uit trekken en dan zachtjes tikken op het randje van het kommetje, zodat de overtollige choco er af valt. (Doe overigens ook wat crisco door de candy melts, om het wat vloeibaarder te maken)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lekker he die stroopwafelcake; mijn vriend is er helemaal verslaafd aan
http://www.donnahay.com.au/CatalogueRetrieve.aspx?ProductID=2645701&A=SearchResult&SearchID=1594220&ObjectID=2645701&ObjectType=27
Ik wil binnenkort deze taart maken! (gezien bij junior masterchef australia) ziet er erg lekker uit. Sowieso staan er leuke bak recepten op de website;misschien een tip!
En cakepops zijn mijn volgende studieobject
edit: en deze moet ik ook maken http://www.donnahay.com.au/recipes/sweets/cakes/chocolate-mousse-cake
http://www.donnahay.com.au/CatalogueRetrieve.aspx?ProductID=2645701&A=SearchResult&SearchID=1594220&ObjectID=2645701&ObjectType=27
Ik wil binnenkort deze taart maken! (gezien bij junior masterchef australia) ziet er erg lekker uit. Sowieso staan er leuke bak recepten op de website;misschien een tip!
edit: en deze moet ik ook maken http://www.donnahay.com.au/recipes/sweets/cakes/chocolate-mousse-cake
Laatst aangepast door Highway op zo 17 jul 2011 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Highway schreef:Lekker he die stroopwafelcake; mijn vriend is er helemaal verslaafd aan
Ziet er inderdaad lekker uit, mijn engels is alleen sooo bad!
aan die folie had ik nog niet gedacht Thanks!
PiP- Ratel
Lejow schreef:Highway schreef:Je kunt het beste een onderbord met kaft/kadopapier inpakken en vervolgens een laag doorzichtige folie/bloemenfolie eromheen doen. Dat kun je ook weer schoonvegen mocht je wat knoeien en het wordt niet nat en plakkerig van de taart.
Ja, dat doe ik ook!
De folie waar ik mijn taarten mee in pak, doe ik ook om het onderbord heen!
De merengue botercreme vind ik niet veel werk en hij smaakt heerlijk
En de stroopwafelcupcakes is gewoon de stroopwafelmix van funcakes!
Ik maak cakepops door een biscuit te verkruimelen en er (merengue) botercreme door heen te doen. Balletjes rollen, uur in de vriezer, chocola smelten (candymelts of smelt chocola) , stokje in de choco dopen en dan in het cakeballetje. Weer een uur in de vriezer. Dan er uit halen, meer chocola smelten (doe het meestal in de magnetron, 30 sec, roeren, 30 sec, roeren enz), zodat je de cake pop in 1 keer onder kan dompelen.
De cakepop in de choco steken, er voorzichtig uit trekken en dan zachtjes tikken op het randje van het kommetje, zodat de overtollige choco er af valt. (Doe overigens ook wat crisco door de candy melts, om het wat vloeibaarder te maken)
Bedankt, ga ik keer proberen! En waar haal je de stokjes
love- Kletskop
Welke cutter zouden jullie kiezen?
of
Ben bezig een verlangenlijstje te maken voor mijn verjaardag
Hmm nu ik ze zo boven elkaar zie, denk ik de bovenste.
alleen daar heb ik ze kleinste al van, denk dat ik ze dan maar los vraag als dat nog iets scheelt in prijs of anders mijn moeder er 1 geef.
of
alleen daar heb ik ze kleinste al van, denk dat ik ze dan maar los vraag als dat nog iets scheelt in prijs of anders mijn moeder er 1 geef.
PiP- Ratel
PiP schreef:Welke cutter zouden jullie kiezen?
of
Ik zelf heb de bovenste serie, vind die echt ideaal!
love- Kletskop
oeee de stroopwafelmix is zoooo lekker!! Alleen heel machtig als je er ook nog stroopwafelvulling bij doet
Ik maak nooit zo'n ingepakte onderbord.
Heb onder de taart een kartonnetje en voor bestellingen gaat deze in een taartdoos.
Ik zag een leuke jongenstaart voorkomen! Altijd moeilijk om wat voor een man te verzinnen!
Ik maak nooit zo'n ingepakte onderbord.
Heb onder de taart een kartonnetje en voor bestellingen gaat deze in een taartdoos.
Ik zag een leuke jongenstaart voorkomen! Altijd moeilijk om wat voor een man te verzinnen!
Hmmm Highway, lekkere recepten, een site om te onthouden! Ga daar binnenkort eens verder neuzen...
Pip, als je ze alleen wilt uitsteken en dan direct kunnen gebruiken, dan zou ik voor de bovenste gaan. De onderste is wel heel handig als je roosjes wilt maken en kun je ook gebruiken voor een dahlia.
Pip, als je ze alleen wilt uitsteken en dan direct kunnen gebruiken, dan zou ik voor de bovenste gaan. De onderste is wel heel handig als je roosjes wilt maken en kun je ook gebruiken voor een dahlia.
ik maak biscuitmix zelf van bloem en maizena enzo vandaar dat ik misschien klotnjes krijg.... Misschien maar eens een kant en klaar mix kopen... Welke is lekker/goed?
Van t weekend nog 1 taart gebakken alleen die was niet zo goed gegaan de onderste helft was nog beethe hard niet zo luchtig.
K kom altijd erg moeilijk tot niet door de taart met mn taartsnijder... Iemand tips hoe dit makkelijker gaat? Heb n taary snijder van ikea...
Ben nog ff aan t neuze voor mn keuke machine... Heb ze ook al ergens gezien voor 65 en 100 euro... Heb nu mn twijfels of dat wel goeie kan zijn.... Grrr haat mn besluitelosheid hahaha
Van t weekend een taartje met after eight gemaakt, hmm lekker zeg alleeb de mardepein te dun er op gedaan dus zie je alle bobbelthes...
Ga nu eens op zoek naar overtrekpapier zodat ik beoaalde dingen kan overtrekken op marsepein want wou van t weekend een brandweer logo uit de losse hand uitsnijde maar dat lukte nog nie zoi goed,.. Hoe doen jullie dat? Had voorbeeld ernaast
Van t weekend nog 1 taart gebakken alleen die was niet zo goed gegaan de onderste helft was nog beethe hard niet zo luchtig.
K kom altijd erg moeilijk tot niet door de taart met mn taartsnijder... Iemand tips hoe dit makkelijker gaat? Heb n taary snijder van ikea...
Ben nog ff aan t neuze voor mn keuke machine... Heb ze ook al ergens gezien voor 65 en 100 euro... Heb nu mn twijfels of dat wel goeie kan zijn.... Grrr haat mn besluitelosheid hahaha
Van t weekend een taartje met after eight gemaakt, hmm lekker zeg alleeb de mardepein te dun er op gedaan dus zie je alle bobbelthes...
Ga nu eens op zoek naar overtrekpapier zodat ik beoaalde dingen kan overtrekken op marsepein want wou van t weekend een brandweer logo uit de losse hand uitsnijde maar dat lukte nog nie zoi goed,.. Hoe doen jullie dat? Had voorbeeld ernaast
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Geen overtrekpapier! Dan krijg je inkt op de marsepein!
Ik neem het plaatje, en dan knip ik alle onderdelen uit, die leg ik op de marsepein en dan snij ik het uit!
Ik gebruik altijd funcakes biscuitmix, en vind die erg lekker en heb er nog geen klachten over gehad
Ik neem het plaatje, en dan knip ik alle onderdelen uit, die leg ik op de marsepein en dan snij ik het uit!
Ik gebruik altijd funcakes biscuitmix, en vind die erg lekker en heb er nog geen klachten over gehad
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik gebruik de Moscovische mix van de Bakzolder, ik vind deze goed, maar heb nog nooit die van Funcakes gehad.
Ik heb van de week bakpapier gebruikt om een rondje uit marsepein te snijden, zo gaven ze dit ook aan in je Mjam Taart.
Die uitstekers wil ik gaan gebruiken om meteen op de taart te doen.
Mijn bazin gaat woensdag eens voor mij kijken bij de Hanos wat daar de marsepein kost, als het goed is verkopen ze daar ook Bakzolder spullen, vorig jaar nog wel. Ben benieuwd of het iets goedkoper is!
Ik zit er nu aan te denken om maar eens 5 kilo te halen. Voorheen stond dit op de website voor 24,95 en per kilo is het 5,95.
Ik heb van de week bakpapier gebruikt om een rondje uit marsepein te snijden, zo gaven ze dit ook aan in je Mjam Taart.
Die uitstekers wil ik gaan gebruiken om meteen op de taart te doen.
Mijn bazin gaat woensdag eens voor mij kijken bij de Hanos wat daar de marsepein kost, als het goed is verkopen ze daar ook Bakzolder spullen, vorig jaar nog wel. Ben benieuwd of het iets goedkoper is!
Ik zit er nu aan te denken om maar eens 5 kilo te halen. Voorheen stond dit op de website voor 24,95 en per kilo is het 5,95.
PiP- Ratel
pip: ik heb de laatste keer dat ik bij de hanos was (maandje terug) geen bakzolder spullen gezien. Wel marsepein etc maar dat is helemaal niet goedkoper als bij een webshop.
Hmm, ik was toen de eerste keer bij de Bakzolder en zei ook dat we eerst twijfelden om naar de Hanos te gaan. Toen zei ze dat ze daar ook hun Marsepein hebben. Dat ging over de Hanos in Zwolle, misschien dat daar dan nog verschil in zit?
Ook hadden ze iig vorig jaar ook Bakzolderproducten in de kerstpakketten.
Maar het kan natuurlijk heel goed dat ze het niet meer hebben!
Ook hadden ze iig vorig jaar ook Bakzolderproducten in de kerstpakketten.
Maar het kan natuurlijk heel goed dat ze het niet meer hebben!
PiP- Ratel
Ja, ik bedoel ook de hanos in Zwolle. Mijn broer heeft een pasje en dat is de dichtsbijzijnde vanaf Elburg.
Als je er toevallig bent en je neemt wat mee, prima, maar zou er niet speciaal voor rijden. Dan zou ik of wachten op een aanbieding of gewoon bestellen bij een webshop.
Als je er toevallig bent en je neemt wat mee, prima, maar zou er niet speciaal voor rijden. Dan zou ik of wachten op een aanbieding of gewoon bestellen bij een webshop.
PiP schreef:Highway schreef:Lekker he die stroopwafelcake; mijn vriend is er helemaal verslaafd aan
Ziet er inderdaad lekker uit, mijn engels is alleen sooo bad!
aan die folie had ik nog niet gedacht Thanks!
Jaa daar is het recept, had het ook op tv gezien er ging er van watertanden, wil die ook gaan maken.
@pip, kan je mij je verlanglijstje sturen? Ik ben ook bijna jarig en wil ook bakspullen halen heb alleen geen idee van wat er allemaal is.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
[quote="Tazz"][quote="PiP"]
zou je hem mij ook willen toesturen? heb al wel t een en ander maar ben ook wel benieuwd wat verder handig is....
ga dan toch maar eens bij de bakzolder kijken voor die kant en klare mix....
als ik op de overtrekpapier met potlood doe dan moet het toch wel goed gaan? en anders met inkt waarmee je ook op je taart kan schrijven... ga van de week denk ik maar eens even knutselen ermee.... heb vrijdag nog een verjaardag en wil dan een taartje meenemen waar een logo op moet.
en hopelijk van de week ook nog een kraamvisite van een tweeling dus dan wil ik nog cakes maken...
hoeveel kleuren kleurstof hebben jullie eigenlijk staan?
Highway schreef:
@pip, kan je mij je verlanglijstje sturen? Ik ben ook bijna jarig en wil ook bakspullen halen heb alleen geen idee van wat er allemaal is.
zou je hem mij ook willen toesturen? heb al wel t een en ander maar ben ook wel benieuwd wat verder handig is....
ga dan toch maar eens bij de bakzolder kijken voor die kant en klare mix....
als ik op de overtrekpapier met potlood doe dan moet het toch wel goed gaan? en anders met inkt waarmee je ook op je taart kan schrijven... ga van de week denk ik maar eens even knutselen ermee.... heb vrijdag nog een verjaardag en wil dan een taartje meenemen waar een logo op moet.
en hopelijk van de week ook nog een kraamvisite van een tweeling dus dan wil ik nog cakes maken...
hoeveel kleuren kleurstof hebben jullie eigenlijk staan?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Lejow schreef:Geen overtrekpapier! Dan krijg je inkt op de marsepein!
Zo doe ik het ook, ik gebruik geen potlood oid.
enige nadeel, zaterdag plakte het fondant zo en het papier bleef eraan plakken.
Nou umhh mijn lijstje, ik dacht eigenlijk dat ik best veel wou hebben, maar ik heb me niet in kunnen houden en heb tussendoor best veel gekocht, hahaha. (Maar ik heb dan wel mijn cricut en scraptijdschriften verkocht)
Maar dit was hem:
Pearl mold (voor de parelketting)
Structuurmat
Vierkant bakvorm
Letter mold
En vanaf hier heb ik nog niet:
Plain & Fluted oval cutters
Butterfly plunjer cutter set van 3
PME Flower Blossom Plunger Cutter set/4
Blikje met kleine cijfer/letter uitstekers
Nu staat er een een stukje Lief! servies bij op mijn lijstje, mijn man is het er nog niet helemaal mee eens.
Hij vind Lief! voor op de kinderkamer. Ik wil er geen compleet servies van, maar voor als er visite is. Dus kop en schotel, gebaksbordjes, bakjes voor de nootjes/chipjes en een suiker en melk setje. Ach ik vind dat wat hij vraagt voor zijn verjaardag weer niet nodig, ieder zijn ding
Ik zou voor mijn schoonzusje een taart maken, hoor dochter is zaterdag jarig. Kreeg ik gister een sms dat ze toch liever een slagroomtaart willen... Ene kant komt het beter uit, heb vrijdagavond ook een bbq van het werk. Maar toch, ik heb ja gezegd omdat ik geen nee tegen haar wou zeggen, loop je te puzzelen met je tijd en alles al besproken hoe ze het wou, zegt ze het af... Volgende week woensdag ben ik jarig en heb ik vrij genomen, kan ik heerlijk voor mijn eigen verjaardag gaan bakken Zit alleen nog te denken wat ik voor mijn collega`s wil maken(voornamelijk mannen)
Heb een tijdje terug al een borstentaart voor ze gemaakt.
Maar dit was hem:
Pearl mold (voor de parelketting)
Structuurmat
Vierkant bakvorm
Letter mold
En vanaf hier heb ik nog niet:
Plain & Fluted oval cutters
Butterfly plunjer cutter set van 3
PME Flower Blossom Plunger Cutter set/4
Blikje met kleine cijfer/letter uitstekers
Nu staat er een een stukje Lief! servies bij op mijn lijstje, mijn man is het er nog niet helemaal mee eens.
Hij vind Lief! voor op de kinderkamer. Ik wil er geen compleet servies van, maar voor als er visite is. Dus kop en schotel, gebaksbordjes, bakjes voor de nootjes/chipjes en een suiker en melk setje. Ach ik vind dat wat hij vraagt voor zijn verjaardag weer niet nodig, ieder zijn ding
Ik zou voor mijn schoonzusje een taart maken, hoor dochter is zaterdag jarig. Kreeg ik gister een sms dat ze toch liever een slagroomtaart willen... Ene kant komt het beter uit, heb vrijdagavond ook een bbq van het werk. Maar toch, ik heb ja gezegd omdat ik geen nee tegen haar wou zeggen, loop je te puzzelen met je tijd en alles al besproken hoe ze het wou, zegt ze het af... Volgende week woensdag ben ik jarig en heb ik vrij genomen, kan ik heerlijk voor mijn eigen verjaardag gaan bakken Zit alleen nog te denken wat ik voor mijn collega`s wil maken(voornamelijk mannen)
Heb een tijdje terug al een borstentaart voor ze gemaakt.
PiP- Ratel
Pip ze hebben bij de V&D kommetjes en mokken van lief! in de aanbieding, 2 mokken voor €8 en 2 komen voor €11, normaal veel duurder.
Gast- Gast
Nog steeds? Heb dat met het prijzencircus wel gezien, maar zag nu alleen 10% korting op een paar artikelen op de site. Heb inmiddels wel een site gevonden met 30% korting op alles Is alleen op=op. Dus vanavond maar eens overleggen met de gulle gevers
PiP- Ratel
Deze taarten al een tijd geleden tijdens de PME1 cursus gemaakt, maar vergeten te posten:
Geleerd om een wavy taart te maken, viel me alles mee!
Strik en embrodery(kant)effect
Eindwerkstuk...Het moest een 3laags stapeltaart worden en je moest minimaal 3 geleerde technieken toepassen...hij is overigens gevuld met overheerlijk piepschuim.
Geleerd om een wavy taart te maken, viel me alles mee!
Strik en embrodery(kant)effect
Eindwerkstuk...Het moest een 3laags stapeltaart worden en je moest minimaal 3 geleerde technieken toepassen...hij is overigens gevuld met overheerlijk piepschuim.
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 35 van 40
Permissies van dit forum: