Taarten Topique
+72
Gigi_
vlinder-2011
love
Minx
flower
Phileine
SarahKey
Xanna
Tazz
_Muppit
RioolSpook
kletskousje
Barbabella
duckie
Curious
JustMeDaan
Stitch
Caresses
joyce0606
Monte
lyke
Try
Primrose
sonly
PapillonRose
Lilou
_Femme
Ella
Rosa
Antibes
Zora
Merai
Mamasapje
Lady4
ProudMom
poppetje
Mamsie
xxjojootjexx
TukTuk
SoezieQ
Bosjesvrouw
Arwyn
ixis
Janelie
Sjaantje
Zwoesj
snapple
sunnygirl
Pien
Angela_1986
Burn
Prosecco
Raindrop
ekiaam87
Nathalie
*Lookie*
TNMN
Jerry
Mida4you
Coccinelle
Summerlovin
Laquisia
Caesar
Aagje!
CCC
Luthien
Rebecca
Zwerver
Highway
Elsje
Lejow
PiP
76 plaatsers
Pagina 17 van 40
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Re: Taarten Topique
Superleuk die push cakes zeg! Eet dat een beetje handig?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Wat gaaaf die push cakes! Hoe kom je aan die dingen waar het in zit?
En hoe heb je ervoor gezorgd dat je cupcakemix daar precies in past? Ben ook wel benieuwd of het nou een beetje makkelijk te eten was.
En hoe heb je ervoor gezorgd dat je cupcakemix daar precies in past? Ben ook wel benieuwd of het nou een beetje makkelijk te eten was.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Nee het eet niet zo handig hahaha, het is lekker kliederen, het eet net zoals zon push ijsje zeg maar
De vormen heb ik gehaald bij de leukstetaartenshop (die sinds kort een winkeltje in naaldwijk hebben), ze zijn alleen wel duur!
Ik heb cupcakes mix gemaakt en dit heel plat uitgestreken in een 24 cm ronde springvorm, zodat het een cm dik was ongeveer! En toen vervolgens uitgestoken met een rond uitstekertje (je kunt ze ook uitsteken met de bovenkant van die pushcakevorm dan past het ook precies!) En zo laagje voor laagje!
De vormen heb ik gehaald bij de leukstetaartenshop (die sinds kort een winkeltje in naaldwijk hebben), ze zijn alleen wel duur!
Ik heb cupcakes mix gemaakt en dit heel plat uitgestreken in een 24 cm ronde springvorm, zodat het een cm dik was ongeveer! En toen vervolgens uitgestoken met een rond uitstekertje (je kunt ze ook uitsteken met de bovenkant van die pushcakevorm dan past het ook precies!) En zo laagje voor laagje!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wow, wat een hoop leuke creaties komen er hier voorbij in dit topic! Het is dat ik er echt geen tijd voor heb voorlopig, anders zou ik graag ook leren taarten te maken
Het is nog heeeeeel ver weg, maar nu ik dit zie ga ik meteen bedenken wat voor taart ik in oktober wil voor mijn meisje. Ik zit te denken aan iets meisjesachtigs, in elk geval met veel roze en dan met nijntje of met een badeend (heb nog wel even om wat te verzinnen gelukkig). Iemand tips waar ik in de omgeving van R'dam een leuke taart kan bestellen?
Het is nog heeeeeel ver weg, maar nu ik dit zie ga ik meteen bedenken wat voor taart ik in oktober wil voor mijn meisje. Ik zit te denken aan iets meisjesachtigs, in elk geval met veel roze en dan met nijntje of met een badeend (heb nog wel even om wat te verzinnen gelukkig). Iemand tips waar ik in de omgeving van R'dam een leuke taart kan bestellen?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
PapillonRose schreef:Wow, wat een hoop leuke creaties komen er hier voorbij in dit topic! Het is dat ik er echt geen tijd voor heb voorlopig, anders zou ik graag ook leren taarten te maken
Bij Lejow?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Ja, haha Lejow woont inderdaad in Rdam
Lejow- Lady Post-a-lot
Kijkt Lejow virtueel lief aan Maak je taarten op bestelling? Het is nog wel ver weg, maar een adresje voor tegen die tijd is altijd handig Is toch leuker dan een taart uit de supermarkt of van de multivlaai ofzo!Highway schreef:PapillonRose schreef:Wow, wat een hoop leuke creaties komen er hier voorbij in dit topic! Het is dat ik er echt geen tijd voor heb voorlopig, anders zou ik graag ook leren taarten te maken
Bij Lejow?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Ja, maak ik!
Ik PM je mijn site even
Ik PM je mijn site even
Lejow- Lady Post-a-lot
Ado Taartje voor Aad(o) Rechtsboven is de binnenkant van het biscuit
Lejow- Lady Post-a-lot
waarom heet het biscuit? Het is toch gewoon cake? (of niet...?)
Bij biscuit denk ik aan knapperige koekjes...
Bij biscuit denk ik aan knapperige koekjes...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Nee, het is zeker geen cake
Cake is een compacte massa, vrij zoet van smaak en ook vrij zwaar, daarom eet je cake ook gewoon zo op.
Biscuit is heel licht en luchtig, zit niet heel veel smaak aan en wordt daardoor des te lekkerder als je het vult
Cake is een compacte massa, vrij zoet van smaak en ook vrij zwaar, daarom eet je cake ook gewoon zo op.
Biscuit is heel licht en luchtig, zit niet heel veel smaak aan en wordt daardoor des te lekkerder als je het vult
Lejow- Lady Post-a-lot
Als je cake gebruikt, dat gaat vullen en er ook nog eens marsepein op doet, is het echt ontzettend machtig overigens!
Lejow- Lady Post-a-lot
Inderdaad.. Moet gelijk denken aan de taarten die mijn moeder vroeger maakte op onze verjaardag.. Zelfgemaakte slagroomtaart,en dan inderdaad met cake.. Gevuld met room en slagroom, afgestreken met slagroom, hagelslag of vlokken over de zijkant en vruchtjes en chocolaatjes aan de bovenkant.. Bah, wordt er nog misselijk van als ik er aan denk haha!Lejow schreef:Als je cake gebruikt, dat gaat vullen en er ook nog eens marsepein op doet, is het echt ontzettend machtig overigens!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Wow hahaha das heavy inderdaad
Daarom dus biscuit
Daarom dus biscuit
Lejow- Lady Post-a-lot
maar is dat dan een beetje hetzelfde als wat je bij cupcakes in het beslag doet?
125 gram suiker
125 gram zelfrijzend bakmeel
125 gram boter
melk
ei(eren)
(maar dan wellicht meer om je bakblik te vullen)
Of is dit een cake-beslag? :p
...?
125 gram suiker
125 gram boter
melk
ei(eren)
...?
Jerry- Ratel
Jerry schreef:maar is dat dan een beetje hetzelfde als wat je bij cupcakes in het beslag doet?
125 gram suiker
125 gram boter
melk
ei(eren)
...?
Ik gebruik biscuitmix van www.taartenmaken.com De producten van deze webshop kan ik ophalen omdat hij in de buurt zit. Het enige wat ik dan nog toe moet voegen zijn eieren en water, ideaal!
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Jerry schreef:maar is dat dan een beetje hetzelfde als wat je bij cupcakes in het beslag doet?
125 gram suiker
125 gram boter
melk
ei(eren)
...?
Dat is cake beslag. In kapsel zit geen boter.
(weet het recept niet meer uit m'n hoofd, anders had ik het neergezet hier voor je, ik bak geen taarten meer (geen oven))
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
In biscuitmix zit inderdaad geen boter, ik gebruik de biscuitmix van funcakes, water en eieren erbij klaar
Ik gebruik trouwens ook de cupcake mix van funcakes, hier moet boter, eieren en een snufje zout bij.
Ik gebruik trouwens ook de cupcake mix van funcakes, hier moet boter, eieren en een snufje zout bij.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb vanavond nog last-minute een taart gemaakt.
We hebben een schenking gekregen van opa en oma en die willen we natuurlijk bedanken.
Het is een simpel taartje omdat het even snel moest.
Met de structuur moet ik nog wel oefenen... Aan de zijkanten is hij nogal uitgerekt. Hebben jullie nog tips?
En het marsepein zit er ook niet helemaal netjes op, ik was bang dat ik de structuur nog lelijker zou maken.
Ach volgens mij vinden ze dit al helemaal geweldig Anders had ik er wel meer aandacht aan besteed, haha.
Rebecca: Mooie bruidstaarten!! Jammer dat het afleveren niet helemaal goed ging.
Kan me voorstellen dat je meer stress hebt met het maken van bruidstaarten!
Lejow: Heavy taartje hoor met die kleuren Maar ziet er weer netjes uit!
Biscuit: Ik gebruik de Moscovische mix van de Bakzolder, hier gaat ook geen boter in.
Per taart 500gram mix 5 eieren en 35 ml water zo uit mijn hoofd.
We hebben een schenking gekregen van opa en oma en die willen we natuurlijk bedanken.
Het is een simpel taartje omdat het even snel moest.
Met de structuur moet ik nog wel oefenen... Aan de zijkanten is hij nogal uitgerekt. Hebben jullie nog tips?
En het marsepein zit er ook niet helemaal netjes op, ik was bang dat ik de structuur nog lelijker zou maken.
Ach volgens mij vinden ze dit al helemaal geweldig Anders had ik er wel meer aandacht aan besteed, haha.
Rebecca: Mooie bruidstaarten!! Jammer dat het afleveren niet helemaal goed ging.
Kan me voorstellen dat je meer stress hebt met het maken van bruidstaarten!
Lejow: Heavy taartje hoor met die kleuren Maar ziet er weer netjes uit!
Biscuit: Ik gebruik de Moscovische mix van de Bakzolder, hier gaat ook geen boter in.
Per taart 500gram mix 5 eieren en 35 ml water zo uit mijn hoofd.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Lejow, leuk zo met de matchende biscuit! Mooi taartje ook weer
PiP, alweer zo'n leukje! Welke uitstekers heb jij voor de bloemen en letters?
PiP, alweer zo'n leukje! Welke uitstekers heb jij voor de bloemen en letters?
Gast- Gast
Pip, ja dat zijn de ado kleuren he haha!
Wat lief dat je een schenking gekregen hebt, ze zullen vast blij zijn met het taartje! Welke uitstekers heb je voor de letters?
Tips voor de structuurmat heb ik nog niet echt, ik vind het ook maar lastig werken!
Wat lief dat je een schenking gekregen hebt, ze zullen vast blij zijn met het taartje! Welke uitstekers heb je voor de letters?
Tips voor de structuurmat heb ik nog niet echt, ik vind het ook maar lastig werken!
Lejow- Lady Post-a-lot
ik hou niet zo van kant-en-klare mixen...
Moet maar even op zoek naar een biscuit-receptje dan... Heb dit weekend net 'n bestelling bij 'n webshop gedaan (zónder bakmixen erbij)
Moet maar even op zoek naar een biscuit-receptje dan... Heb dit weekend net 'n bestelling bij 'n webshop gedaan (zónder bakmixen erbij)
Jerry- Ratel
thanks, de letters is een mold van first impression.
Uitstekers van de bloemen weet ik zo geen merk uit mijn hoofd, maar het zijn plunjercutters.
Jerry: Ik weet dat de mixen van de bakzolder zelf gemaakt worden in hun molen. Voorheen verpakten ze het ook zelf, maar sinds kort zit het in papieren zakken. Of ze het nu nog steeds zelf verpakken weet ik niet.
Maar volgens mij heb hier pas ook een recept voor biscuit voorbij zien komen. Iets met bloem suiker eieren en water? Is me even teveel moeite om op te zoeken, internet nu op mijn mobiel.
Zijn onderweg met de taart in de kofferbak
Uitstekers van de bloemen weet ik zo geen merk uit mijn hoofd, maar het zijn plunjercutters.
Jerry: Ik weet dat de mixen van de bakzolder zelf gemaakt worden in hun molen. Voorheen verpakten ze het ook zelf, maar sinds kort zit het in papieren zakken. Of ze het nu nog steeds zelf verpakken weet ik niet.
Maar volgens mij heb hier pas ook een recept voor biscuit voorbij zien komen. Iets met bloem suiker eieren en water? Is me even teveel moeite om op te zoeken, internet nu op mijn mobiel.
Zijn onderweg met de taart in de kofferbak
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
net een receptje gevonden van bloem, suiker, water en eieren geloof ik... Komt helemaal goed
De bakzolder zit toch in Elburg? Niet heel erg handig voor mij...
De bakzolder zit toch in Elburg? Niet heel erg handig voor mij...
Jerry- Ratel
mooie taartjes weer
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 17 van 40
Permissies van dit forum: