Taarten Topique
+72
Gigi_
vlinder-2011
love
Minx
flower
Phileine
SarahKey
Xanna
Tazz
_Muppit
RioolSpook
kletskousje
Barbabella
duckie
Curious
JustMeDaan
Stitch
Caresses
joyce0606
Monte
lyke
Try
Primrose
sonly
PapillonRose
Lilou
_Femme
Ella
Rosa
Antibes
Zora
Merai
Mamasapje
Lady4
ProudMom
poppetje
Mamsie
xxjojootjexx
TukTuk
SoezieQ
Bosjesvrouw
Arwyn
ixis
Janelie
Sjaantje
Zwoesj
snapple
sunnygirl
Pien
Angela_1986
Burn
Prosecco
Raindrop
ekiaam87
Nathalie
*Lookie*
TNMN
Jerry
Mida4you
Coccinelle
Summerlovin
Laquisia
Caesar
Aagje!
CCC
Luthien
Rebecca
Zwerver
Highway
Elsje
Lejow
PiP
76 plaatsers
Pagina 5 van 40
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: Taarten Topique
Hoezo niet tevereden Higway?
Ik vind hem zeer leuk!!
Al kijk je natuurlijk naar je eigen creaties vaak kritischer....
Ik vind hem zeer leuk!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Een collega van mij wordt binnenkort 50, en daar hoort natuurlijk een mooie taart bij. Is er hier iemand die taarten maakt en ook nog in de buurt van Breda woont?
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Hoezo niet tevereden Higway?
Ik vind hem zeer leuk!!
thanks; nouja hij kon in ieder geval strakker en rechter + ik had er wat meer tijd aan moeten besteden om de figuurtjes goed af te werken. (ik heb hem in 3 uur gemaakt incl bakken.)
@cococinnelle: Ik woon niet in de buurt; jammer; had me leuk geleken!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Wat een leuke taartjes zijn er weer geplaatst vandaag! En wat een werk Lejow, die cupcakes!
Ik heb gisteren ook weer wat gebakken, heel eenvoudig gehouden, nieuwe spulletjes die ik gekregen had uitgeprobeerd. Merkte dat het patroon van mijn impressiemat iets was uitgerekt aan de onderkant, en die parelrand was nog knap lastig...nog maar eens goed op internet snuffelen wat daar nou de truc van is...
Ik heb gisteren ook weer wat gebakken, heel eenvoudig gehouden, nieuwe spulletjes die ik gekregen had uitgeprobeerd. Merkte dat het patroon van mijn impressiemat iets was uitgerekt aan de onderkant, en die parelrand was nog knap lastig...nog maar eens goed op internet snuffelen wat daar nou de truc van is...
Wat leuk Rebecca, die eerste!!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een geweldige taarten weer Jip! Vooral die 2e, echt super mooi!
Lejow: Ik heb pas ook die minicupcakes gemaakt, hoelang doe jij die in de oven?
Ik had ze namelijk de oven op 20 min ingesteld (ipv de 55 bij een normale cake) en ze waren nog te lang!
Maar ziet er weer leuk uit!
Botercreme: voor 20cm is 200 boter en 200 poedersuiker meer dan genoeg voor mij.
Rebecca: Ik vind het patroon erg mooi geworden van het paarse taartje, is dat nou moeilijk om mooi op een taart te krijgen?
Highway: Ik vind hem ook erg leuk geworden hoor! Lijkt sprekend op het kaartje!
Lejow: Ik heb pas ook die minicupcakes gemaakt, hoelang doe jij die in de oven?
Ik had ze namelijk de oven op 20 min ingesteld (ipv de 55 bij een normale cake) en ze waren nog te lang!
Maar ziet er weer leuk uit!
Botercreme: voor 20cm is 200 boter en 200 poedersuiker meer dan genoeg voor mij.
Rebecca: Ik vind het patroon erg mooi geworden van het paarse taartje, is dat nou moeilijk om mooi op een taart te krijgen?
Highway: Ik vind hem ook erg leuk geworden hoor! Lijkt sprekend op het kaartje!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Leuk zijn ze Rebecca! Leuke patronen ook
Jammer Cocinelle, ik woon ook te ver weg
En Pip, ik heb ze er 11 minuten in gedaan op 180 graden. Dit was genoeg!
Jammer Cocinelle, ik woon ook te ver weg
En Pip, ik heb ze er 11 minuten in gedaan op 180 graden. Dit was genoeg!
Lejow- Lady Post-a-lot
Mooie taarten zijn er weer bij gekomen!
Die 2e van mij vind ik ook het mooiste. Omdat die zoveel werk was, heb ik de andere wat simpel gehouden. Het hoofddoekje zit alleen wat te ver over z'n voorhoofd...anders had ik nog wel een stoppelbaard kunnen maken. Nouja...nu kan het niet meer! ;-)
Die 2e van mij vind ik ook het mooiste. Omdat die zoveel werk was, heb ik de andere wat simpel gehouden. Het hoofddoekje zit alleen wat te ver over z'n voorhoofd...anders had ik nog wel een stoppelbaard kunnen maken. Nouja...nu kan het niet meer! ;-)
Gast- Gast
Nou de fondant zit op mijn taartje zit er best netjes omheen, op 2 plekjes wel kleine gaatjes maar daar plak ik zo een bloem overheen. Voor een eerste keer ben ik wel tevreden. Ga straks mijn bloemen en vlinders erop doen en dan zal ik een foto plaatsen. Die bol taartjes op de vorige pagina vind ik echt mooi geworden krijgt echt zo'n leuk effect met zo'n mat.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Dit is hem dan! Mijn eerste taartje met fondant
De vulling is jam en bokkenpootjesvulling
De vulling is jam en bokkenpootjesvulling
Summerlovin- Kletskop
Coccinelle schreef:Een collega van mij wordt binnenkort 50, en daar hoort natuurlijk een mooie taart bij. Is er hier iemand die taarten maakt en ook nog in de buurt van Breda woont?
ik woon ook te ver weg...we hebben vrienden in schijndel wonen, ik dacht, misschien is dat wat, kan ik het een met het ander combineren , maar schijndel is zo te zien ook nog erg ver weg van breda!
Leuk summerlovin! Hoe vond je het werken met fondant? Makkelijker/moeilijker/leuker/beter dan met marsepein?
Gast- Gast
Pip, ik vond het meevallen dat patroon ook weer goed op de taart krijgen, alleen aan de achterkant was het iets uitgerekt...scheelt natuurlijk wel dat ik echt een klein boltaartje had, dat is toch anders dan een grote taart lijkt me. En volgens mij moet het ook handiger kunnen dan hoe ik het nu deed, dus de volgende keer gaat het vast nog beter.
Leuk taartje Summerlovin! Lekker vrolijk ook!
Leuk taartje Summerlovin! Lekker vrolijk ook!
Tesita schreef:Leuk summerlovin! Hoe vond je het werken met fondant? Makkelijker/moeilijker/leuker/beter dan met marsepein?
Dank je wel!
Ik vond het werken met fondant makkelijker dan met marsepein ( het roze is fondant de rest marsepein) fondant plakt veel minder, had er ook geen poedersuiker voor nodig bij het rollen.
Summerlovin- Kletskop
Ik vind fondant juist heel rot werken en juist meer plakken hahaha, het scheurt ook veel makkelijker!
Ik werk eigenlijk nooit met marsepein. Ik heb een bureau onderlegger van ikea en vet die in met crisco!
Ik werk eigenlijk nooit met marsepein. Ik heb een bureau onderlegger van ikea en vet die in met crisco!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ik vind fondant juist heel rot werken en juist meer plakken hahaha, het scheurt ook veel makkelijker!
Je werkt eigenlijk nooit met marsepein ?
Ik merkte inderdaad wel dat het klein beetje scheurde maar dat lag meer aan mezelf dan aan de fondant( en het scheurde alleen aan de zijkanten, dus dat sneed ik er later toch weer af). Wel raar dat dat bij jou meer plakt dan marsepein..
Summerlovin- Kletskop
Woeps, ik werk bijna nooit met fondant dus
Alleen als ik dingetjes moet boetseren
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Woeps, ik werk bijna nooit met fondant dus
Haha, nou ja ik ben tevreden over hoe mijn taartje geworden is, dus ik blijf denk ik bij fondant.
Summerlovin- Kletskop
Ja kan hoor, is gewoon eigen voorkeur natuurlijk!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik had gisteravond nog een taartje op bestelling gemaakt; er moest een schoen op. Helaas een foto in het donker; dus de foto is niet zo mooi maar ik vind het taartje te leuk om hem niet te showen
Highway- Ratel
Die is zeker leuk Highway!
Lejow- Lady Post-a-lot
Mooi hoor!!!!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
bedankt! Hij viel erg in de smaak gelukkig!
Highway- Ratel
omdat er in het cupcake-topic bijna niet gereageerd wordt, plemp ik m'n vraag hier maar even:
ik ga cupcakes maken met de volgende frosting:
45 gram bloem
240 ml melk
200 gram roomboter
200 gram poedersuiker
5 ml vanille extract
Bloem en melk 10 minuten laten koken, daarna af laten koelen. Boter, suiker en vanille samenkloppen. Daarna bloemprutje erbij en 15 minuten in de koelkast.
Wie kent dit receptje? En weet je of dit zacht blijft of wordt 't echt hard? Ik was namelijk van plan om dit vrijdagavond te maken en dan zaterdag de cupcakes te bakken en dan de frosting erop te doen (tip van m'n moeder 'vrijdag cakes bakken, zaterdag frosting maken', maar wil alsnog weten of 't wel of niet hard wordt...)
ik ga cupcakes maken met de volgende frosting:
45 gram bloem
240 ml melk
200 gram roomboter
200 gram poedersuiker
5 ml vanille extract
Bloem en melk 10 minuten laten koken, daarna af laten koelen. Boter, suiker en vanille samenkloppen. Daarna bloemprutje erbij en 15 minuten in de koelkast.
Wie kent dit receptje? En weet je of dit zacht blijft of wordt 't echt hard? Ik was namelijk van plan om dit vrijdagavond te maken en dan zaterdag de cupcakes te bakken en dan de frosting erop te doen (tip van m'n moeder 'vrijdag cakes bakken, zaterdag frosting maken', maar wil alsnog weten of 't wel of niet hard wordt...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 5 van 40
Permissies van dit forum: