Kaarsvet verwijderen
+4
Jerry
Zora
TukTuk
Angela_1986
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kaarsvet verwijderen
Ik heb glazen waxinelichthoudertjes waar kaarsvet in zit. Het meeste heb ik er al uit kunnen krabben maar er zitten nog wat stukjes in. Iemand 'n tip hoe ik die eruit kan krijgen?
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Kaarsvet verwijderen
Ik lees even mee want de enige oplossing die ik weet is met een aardappelschilmesje de restantjes verwijderen, helaas krijg je daar krassen van.
Gast- Gast
Misschien in heet/kokend water leggen? Zelf nog nooit geprobeerd overigs!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Gewoon met heel heet water lukt het bij mij meestal wel.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Gewoon warm water uit de kraan gebruiken, daar wordt het kaarsvet zacht van. Met bijvoorbeeld een (eventueel oude) afwasborstel krijg je het er dan meestal wel grotendeels uit. De laatste restjes gaan er dan heel makkelijk met een mes of zo uit.
Ik heb ook een kaarsenplateau waar regelmatig veel kaarsvet op zit, 1x in de zoveel tijd hou ik die ook onder de warme kraan, het kaarsvet komt er dan zo vanaf. Vroeger liep ik het er altijd met een mes vanaf te peuteren, echt een rotklusje en het werkte ook nog eens slecht.
Ik heb ook een kaarsenplateau waar regelmatig veel kaarsvet op zit, 1x in de zoveel tijd hou ik die ook onder de warme kraan, het kaarsvet komt er dan zo vanaf. Vroeger liep ik het er altijd met een mes vanaf te peuteren, echt een rotklusje en het werkte ook nog eens slecht.
Gast- Gast
inderdaad met heet water. Wel de kraan daarna nog even laten lopen, anders zit je afvoer binnen de kortste keren verstopt (ligt ook aan de hoeveelheid kaarsvet, maar toch...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
We hadden laatst een keer kaarsenvet op tafel geknoeid, dit hebben we eraf gehaald door er bakpapier op te leggen en vervolgens het strijkijzer erop, dan smelt het mooi op het bakpapier.
Maar dat werkt met waxinelichthoudertjes niet
Maar dat werkt met waxinelichthoudertjes niet
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Onder de warme kraan houden idd, of een fohn erop richten dan word het ook zacht en kan je het er heel makkelijk uitkrijgen zonder dat je krassen maakt
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Hmmm... goede tips! Ik moet ons kaarsenplateau binnenkort ook eens poetsen.
Over dat de gootsteen verstopt komt te zitten. Als je de stop in de gootsteen doet en het daarna weggooit, heb je dat probleem toch niet?
Over dat de gootsteen verstopt komt te zitten. Als je de stop in de gootsteen doet en het daarna weggooit, heb je dat probleem toch niet?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Waar gooi je dat water dan heen?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Met een föhn of een verfbrander is het meestal zo weg. En platte oppervlakken kan je strijken met een theedoek erover, maar daar heb je natuurlijk niks aan.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
De tip van het strijkijzer ken ik inderdaad maar dat werkt dus inderdaad niet bij waxinelichthoudertjes Ik heb ze ook al ff onder de kraan gehouden maar dat schoot niet echt op. Misschien moet ik ze gewoon ff in 'n bakje héél heet water leggen dan... Ga 't morgen eens proberen! Thanx voor de tips!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kattenpis verwijderen
» Hoe gaat het met...
» Reacties verwijderen.
» tapijtlijm verwijderen
» Map verwijderen in Hotmail
» Hoe gaat het met...
» Reacties verwijderen.