Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

4 plaatsers

Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Luthien vr 15 apr 2011 - 23:56

Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand weet hoe dit zit.

Ik ben in 2001 behandeld tegen de ziekte van Hodgkin (=vorm van kanker). Tot nu toe heb ik daar nooit een rekening van gezien. Maar nu ben ik in februari voor het laatst op controle geweest in het ziekenhuis in Den Haag en er ligt net een rekening van mijn verzekering op de mat. Ik moet dus €158,- aan eigenrisico betalen.
Ik dacht dat nazorg ook helemaal vergoed werd zonder dat eigen risico. Is daar iets in veranderd ofzo? Ik ga maandag m'n verzekering wel bellen, maar misschien iemand hier wel hoe het zit met dat eigen risico.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 23:59

Eigen risico staat toch los van wat voor zorg je hebt gekregen? Dit betaal je gewoon voor alle zorg die wél vergoed is...je eigenlijk aandeel zeg maar. Alleen als je het hele jaar niks verhaalt hebt op de zorgverzekeraar, betaal je geen eigen risico.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Try za 16 apr 2011 - 0:00

Het eigen risico is in 2005 ingevoerd (no claim is toen afgeschaft). Je betaald per jaar 170 euro aan eigen risico (voorgaande jaren was het iets minder). Dat houdt in dat je de eerste 170 euro aan kosten die vergoed worden uit de basiszorgverzekering (dokter, ziekenhuis, medicijnen -zonder eigen bijdrage-, etc) zelf moet betalen.

Als je nu nog medicijnen bijvoorbeeld krijgt dan moet je daar nog 170-158= 12 euro zelf voor betalen, en alle zorg die je daarna nog krijgt wordt wel weer 100% vergoed.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Luthien za 16 apr 2011 - 0:02

Maar ik heb dus 10 jaar nooit 1 rekening van mijn verzekering gezien terwijl ik al 9 jaar rond jan/feb naar het ziekenhuis moest voor controle. Ik kan dan dus nog niet door m'n eigen risico heen zijn. Daarom vraag ik me af wat er nu dan anders is dan de voorgaande jaren...
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Atelier Madame za 16 apr 2011 - 1:14

Try schreef:Het eigen risico is in 2005 ingevoerd (no claim is toen afgeschaft). Je betaald per jaar 170 euro aan eigen risico (voorgaande jaren was het iets minder). Dat houdt in dat je de eerste 170 euro aan kosten die vergoed worden uit de basiszorgverzekering (dokter, ziekenhuis, medicijnen -zonder eigen bijdrage-, etc) zelf moet betalen.

Als je nu nog medicijnen bijvoorbeeld krijgt dan moet je daar nog 170-158= 12 euro zelf voor betalen, en alle zorg die je daarna nog krijgt wordt wel weer 100% vergoed.
2007 angel
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  girli za 16 apr 2011 - 3:52

Misschien hebben ze iets in je verzekering veranderd waardoor het nu ergens anders onder valt dan vorige jaren.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 20:32

Als de nacontrole onder je basisverzekering valt, moet je je ER betalen, tenzij deze al voldaan is voor dat jaar waarin de controle plaatsvond. Er zijn wel uitzonderingen waar je ER niet onder valt, zoals een huisartsenbezoek.

Valt het onder je aanvullende verzekering, dan betaal je sowieso geen ER.

Kijk het eens goed na in je polisvoorwaarden of bel je verzekering als je nog twijfelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:01

mozzarella schreef:Eigen risico staat toch los van wat voor zorg je hebt gekregen? Dit betaal je gewoon voor alle zorg die wél vergoed is...je eigenlijk aandeel zeg maar. Alleen als je het hele jaar niks verhaalt hebt op de zorgverzekeraar, betaal je geen eigen risico.

Dat is niet waar hoor volgens mij. Ik heb vorig jaar en dit jaar een aantal vaccinaties gehad, tandarts etc en heb geen enkele rekening gezien ondanks dat ik een eigen risico heb van 650 euro. Ik snap het nut niet zo van het eigen risico geloof ik.. Want alles wat in de polisvoorwaarden staat krijg je vergoed en wat er buiten valt gaat dus van je eigen risico af? Maar dat wordt dan sowieso niet vergoed dus ook al heb je een eigen risico van 150 en de rekening is 300 dan moet je 300 betalen? scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:58

Yasmin schreef:
mozzarella schreef:Eigen risico staat toch los van wat voor zorg je hebt gekregen? Dit betaal je gewoon voor alle zorg die wél vergoed is...je eigenlijk aandeel zeg maar. Alleen als je het hele jaar niks verhaalt hebt op de zorgverzekeraar, betaal je geen eigen risico.

Dat is niet waar hoor volgens mij. Ik heb vorig jaar en dit jaar een aantal vaccinaties gehad, tandarts etc en heb geen enkele rekening gezien ondanks dat ik een eigen risico heb van 650 euro. Ik snap het nut niet zo van het eigen risico geloof ik.. Want alles wat in de polisvoorwaarden staat krijg je vergoed en wat er buiten valt gaat dus van je eigen risico af? Maar dat wordt dan sowieso niet vergoed dus ook al heb je een eigen risico van 150 en de rekening is 300 dan moet je 300 betalen? scratch

Nope en nope dames.

Je Eigen Risico is alleen van toepassing op de Basisverzekering, met enkele uitzonderingen daargelaten ( ik zal zo even wat plaatsen wat het e.e.a. verheldert mbt die uitzonderingen ).
Je Basisverzekering is verplicht, het ER wat daarbij hoort ook.
Voor aanvullende verzekeringen ( die je vrijwillig afsluit ), is het ER niet van toepassing.

Als je ouder dan 18 bent, moet je een aparte tandartsverzekering afsluiten. Dus Yasmin, als jij tandartskosten maakt, worden die vergoedt vanuit je aanvullende tandartsverzekering. Daar heeft jouw ER niks mee van doen, dus dan klopt het dat je niks hoefde te betalen. Reisvaccinaties vallen ook niet onder je Basisverzekering, dus als die vergoedt worden vanuit jouw aanvullende vezekering, betaal je ook geen ER.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:59

Hoogte eigen risico
In 2011 is het verplicht eigen risico € 170,00 (dit was in 2010 € 165,00). De hoogte van het eigen risico kan elk jaar na indexatie wijzigen. Indexatie betekent aanpassing aan de inflatie.

U kunt bij sommige verzekeraars vrijwillig kiezen voor een hoger eigen risico. Uw maandelijkse premie voor de basisverzekering is dan lager.

Zorg die niet onder het eigen risico valt
Niet alle zorg valt onder het verplichte eigen risico. Voor de volgende zorgkosten betaalt u geen eigen risico
:

huisarts;
tandheelkundige zorg voor jongeren tot 18 jaar;
verloskundige zorg en kraamzorg;
gratis bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
de griepprik voor risicogroepen;
zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed? Empty Re: nacontrole Haemato-oncoloog niet vergoed?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum